חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שתי מילים אנו, זו לזו צמודות
בשלשה מקומות במקרא עומדות
בראשונה בסירוב איש תם
בשניה אצל כורתי בריתם
בשלישית בפי מלך בעמיו
אשר נמשח בחשאי בחדריו
ובפעם אחרת בא מטה לפנינו
להזכירנו כי גם אנו גרים היינו
אתם ידעתם
וַיֹּאמֶר עַבְדְּךָ אָבִי אֵלֵינוּ אַתֶּם יְדַעְתֶּם.
וְלֹא אִתְּכֶם לְבַדְּכֶם אָנֹכִי כֹּרֵת אֶת הַבְּרִית הַזֹּאת וְאֶת הָאָלָה הַזֹּאת: כִּי אֶת אֲשֶׁר יֶשְׁנוֹ פֹּה עִמָּנוּ עֹמֵד הַיּוֹם לִפְנֵי ד' אלקינו וְאֵת אֲשֶׁר אֵינֶנּוּ פֹּה עִמָּנוּ הַיּוֹם: כִּי אַתֶּם יְדַעְתֶּם.
וְיֵהוּא יָצָא אֶל עַבְדֵי אֲדֹנָיו וַיֹּאמֶר לוֹ הֲשָׁלוֹם מַדּוּעַ בָּא הַמְשֻׁגָּע הַזֶּה אֵלֶיךָ וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם אַתֶּם יְדַעְתֶּם.

וְגֵר לֹא תִלְחָץ וְאַתֶּם יְדַעְתֶּם אֶת נֶפֶשׁ הַגֵּר כִּֽי גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָֽיִם.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שתי מילים כפולות
באו במקרא נכפלות
פעם אחת אך ניצב לצידן
ובפעם הקודמת עמד לידן
בתוספת באות אצלו להתארח
נזכרות בין יגיעת ריק להבל כח
במרכבה אחרת עת היו נוכחות
במקום נוסף באו, בדברי תוכחות
ועת נצמדו להן בחוזקה
ונוסף להם תיו מלמד
על ידן בא סמל החוזקה
ומסביבן אדם היה וילמד
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
שתי מילים כפולות
באו במקרא נכפלות
פעם אחת אך ניצב לצידן
ובפעם הקודמת עמד לידן
בתוספת באות אצלו להתארח
נזכרות בין יגיעת ריק להבל כח
במרכבה אחרת עת היו נוכחות
במקום נוסף באו, בדברי תוכחות
ועת נצמדו להן בחוזקה
ונוסף להם תיו מלמד
על ידן בא סמל החוזקה
ומסביבן אדם היה וילמד
מריח לי משהו קשור לטרוף טורף
אבל לא יודע לפתור
אני בכיוון?
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שתי מילים כפולות
באו במקרא נכפלות
פעם אחת אך ניצב לצידן
ובפעם הקודמת עמד לידן
בתוספת באות אצלו להתארח
נזכרות בין יגיעת ריק להבל כח
במרכבה אחרת עת היו נוכחות
במקום נוסף באו, בדברי תוכחות
ועת נצמדו להן בחוזקה
ונוסף להם תיו מלמד
על ידן בא סמל החוזקה
ומסביבן אדם היה וילמד
טרף
וַיֵּצֵא הָֽאֶחָד מֵֽאִתִּי וָֽאֹמַר אַךְ טָרֹף טֹרָף וְלֹא רְאִיתִיו עַד הֵֽנָּה.
וַיַּכִּירָהּ וַיֹּאמֶר כְּתֹנֶת בְּנִי חַיָּה רָעָה אֲכָלָתְהוּ טָרֹף טֹרַף יוֹסֵֽף.

יגיעת ריק להבל וכח - ?

לְכוּ וְנָשׁוּבָה אֶל יי כִּי הוּא טָרָף וְיִרְפָּאֵנוּ יַךְ וְיַחְבְּשֵׁנוּ.

וַיִּתְהַלֵּךְ בְּתוֹךְ אֲרָיוֹת כְּפִיר הָיָה וַיִּלְמַד לִטְרָף טֶרֶף אָדָם אָכָל.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
ששה פעמים בספר אחד (בראשית) נזכרתי
בראשונה הטיבו לבעלה בעבורה
בשניה גם העבד הגדיל את אדוניו
בשלישית נכדו גם נתברך בעושר
וברביעית נזכרתי בעבודת מרעה לאביו
בחמישית העמיסו עליו מכל טוב
ובשישית נתנו אותו בתמורת לחם
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
ששה פעמים בספר אחד (בראשית) נזכרתי
בראשונה הטיבו לבעלה בעבורה
בשניה גם העבד הגדיל את אדוניו
בשלישית נכדו גם נתברך בעושר
וברביעית נזכרתי בעבודת מרעה לאביו
בחמישית העמיסו עליו מכל טוב
ובשישית נתנו אותו בתמורת לחם
חמורים
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
  • בראשית יב, טז
    וּלְאַבְרָ֥ם הֵיטִ֖יב בַּעֲבוּרָ֑הּ וַֽיְהִי־ל֤וֹ צֹאן־וּבָקָר֙ וַחֲמֹרִ֔ים וַעֲבָדִים֙ וּשְׁפָחֹ֔ת וַאֲתֹנֹ֖ת וּגְמַלִּֽים׃
  • בראשית כד, לה
    וַיהוָ֞ה בֵּרַ֧ךְ אֶת־אֲדֹנִ֛י מְאֹ֖ד וַיִּגְדָּ֑ל וַיִּתֶּן־ל֞וֹ צֹ֤אן וּבָקָר֙ וְכֶ֣סֶף וְזָהָ֔ב וַעֲבָדִם֙ וּשְׁפָחֹ֔ת וּגְמַלִּ֖ים וַחֲמֹרִֽים׃
  • בראשית ל, מג
    וַיִּפְרֹ֥ץ הָאִ֖ישׁ מְאֹ֣ד מְאֹ֑ד וַֽיְהִי־לוֹ֙ צֹ֣אן רַבּ֔וֹת וּשְׁפָחוֹת֙ וַעֲבָדִ֔ים וּגְמַלִּ֖ים וַחֲמֹרִֽים׃
  • בראשית לו, כד
    וְאֵ֥לֶּה בְנֵֽי־צִבְע֖וֹן וְאַיָּ֣ה וַעֲנָ֑ה ה֣וּא עֲנָ֗ה אֲשֶׁ֨ר מָצָ֤א אֶת־הַיֵּמִם֙ בַּמִּדְבָּ֔ר בִּרְעֹת֥וֹ אֶת־הַחֲמֹרִ֖ים לְצִבְע֥וֹן אָבִֽיו׃
  • בראשית מה, כג
    וּלְאָבִ֞יו שָׁלַ֤ח כְּזֹאת֙ עֲשָׂרָ֣ה חֲמֹרִ֔ים נֹשְׂאִ֖ים מִטּ֣וּב מִצְרָ֑יִם וְעֶ֣שֶׂר אֲתֹנֹ֡ת נֹֽ֠שְׂאֹת בָּ֣ר וָלֶ֧חֶם וּמָז֛וֹן לְאָבִ֖יו לַדָּֽרֶךְ׃
  • בראשית מז, יז
    וַיָּבִ֣יאוּ אֶת־מִקְנֵיהֶם֮ אֶל־יוֹסֵף֒ וַיִּתֵּ֣ן לָהֶם֩ יוֹסֵ֨ף לֶ֜חֶם בַּסּוּסִ֗ים וּבְמִקְנֵ֥ה הַצֹּ֛אן וּבְמִקְנֵ֥ה הַבָּקָ֖ר וּבַחֲמֹרִ֑ים וַיְנַהֲלֵ֤ם בַּלֶּ֨חֶם֙ בְּכׇל־מִקְנֵהֶ֔ם בַּשָּׁנָ֖ה הַהִֽוא׃
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חמשה פעמים נזכרתי
הראשון התפרץ עד לבית אדונו
השני בהזכרו מירושלים
השלישי על מקום מנוחה
הרביעי גרם להעביר הבושה
והחמישית אחרי עלותו לארץ מרעה
אחרי הרמזים האמורים, וההבנה שהפתרון הוא מושגים, במקרא וברש"י המה ערוכים,
אתן את קולי בבכי..

בכי ראשון - התפרץ עד בית אדונו: וַיִּתֵּן אֶת קֹלוֹ בִּבְכִי וַיִּשְׁמְעוּ מִצְרַיִם וַיִּשְׁמַע בֵּית פַּרְעֹה:
השני בהזכרו מירושלים - וַיִּפֹּל עַל צַוְּארֵי בִנְיָמִן אָחִיו וַיֵּבְךְּ. וברש"י, שבכה על שני מקדשות (לא בדיוק ירושלים, אבל ממוקמים שם. היה עדיף: מקום מקודש).
השלישי על מקום מנוחה - וּבִנְיָמִן בָּכָה עַל צַוָּארָיו: הוא משכן שילה (רש"י) שנקרא 'מנוחה' (רש"י שם).
הרביעי גרם להעביר הבושה - וַיְנַשֵּׁק לְכָל אֶחָיו וַיֵּבְךְּ עֲלֵהֶם וְאַחֲרֵי כֵן דִּבְּרוּ אֶחָיו אִתּוֹ:
החמישי אחרי עלותו לארץ מרעה - וַיֶּאְסֹר יוֹסֵף מֶרְכַּבְתּוֹ וַיַּעַל לִקְרַאת יִשְׂרָאֵל אָבִיו גֹּשְׁנָה וַיֵּרָא אֵלָיו וַיִּפֹּל עַל צַוָּארָיו וַיֵּבְךְּ עַל צַוָּארָיו עוֹד: וארץ גושן היתה מקום מרעה, כמו שנאמר: וַאֲמַרְתֶּם אַנְשֵׁי מִקְנֶה הָיוּ עֲבָדֶיךָ מִנְּעוּרֵינוּ וְעַד עַתָּה גַּם אֲנַחְנוּ גַּם אֲבֹתֵינוּ בַּעֲבוּר תֵּשְׁבוּ בְּאֶרֶץ גֹּשֶׁן כִּי תוֹעֲבַת מִצְרַיִם כָּל רֹעֵה צֹאן:
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
אחרי הרמזים האמורים, וההבנה שהפתרון הוא מושגים, במקרא וברש"י המה ערוכים,
אתן את קולי בבכי..

בכי ראשון - התפרץ עד בית אדונו: וַיִּתֵּן אֶת קֹלוֹ בִּבְכִי וַיִּשְׁמְעוּ מִצְרַיִם וַיִּשְׁמַע בֵּית פַּרְעֹה:
השני בהזכרו מירושלים - וַיִּפֹּל עַל צַוְּארֵי בִנְיָמִן אָחִיו וַיֵּבְךְּ. וברש"י, שבכה על שני מקדשות (לא בדיוק ירושלים, אבל ממוקמים שם. היה עדיף: מקום מקודש).
השלישי על מקום מנוחה - וּבִנְיָמִן בָּכָה עַל צַוָּארָיו: הוא משכן שילה (רש"י) שנקרא 'מנוחה' (רש"י שם).
הרביעי גרם להעביר הבושה - וַיְנַשֵּׁק לְכָל אֶחָיו וַיֵּבְךְּ עֲלֵהֶם וְאַחֲרֵי כֵן דִּבְּרוּ אֶחָיו אִתּוֹ:
החמישי אחרי עלותו לארץ מרעה - וַיֶּאְסֹר יוֹסֵף מֶרְכַּבְתּוֹ וַיַּעַל לִקְרַאת יִשְׂרָאֵל אָבִיו גֹּשְׁנָה וַיֵּרָא אֵלָיו וַיִּפֹּל עַל צַוָּארָיו וַיֵּבְךְּ עַל צַוָּארָיו עוֹד: וארץ גושן היתה מקום מרעה, כמו שנאמר: וַאֲמַרְתֶּם אַנְשֵׁי מִקְנֶה הָיוּ עֲבָדֶיךָ מִנְּעוּרֵינוּ וְעַד עַתָּה גַּם אֲנַחְנוּ גַּם אֲבֹתֵינוּ בַּעֲבוּר תֵּשְׁבוּ בְּאֶרֶץ גֹּשֶׁן כִּי תוֹעֲבַת מִצְרַיִם כָּל רֹעֵה צֹאן:
אכן
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ליתר דיוק: טרף טרף. (שתי מילים נזכרו בחידה).
ולכן הפסוק הזה:
לְכוּ וְנָשׁוּבָה אֶל ה' כִּי הוּא טָרָף וְיִרְפָּאֵנוּ יַךְ וְיַחְבְּשֵׁנוּ.
לא שייך לכאן.
אתם מוזמנים למצוא את מה שחסר...
להעלות עוד אחת או להמתין?
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לא שייך לכאן.
קֶשֶׁר נְבִיאֶיהָ בְּתוֹכָהּ כַּאֲרִי שׁוֹאֵג טֹרֵף טָרֶף נֶפֶשׁ אָכָלוּ חֹסֶן וִיקָר יִקָּחוּ אַלְמְנוֹתֶיהָ הִרְבּוּ בְתוֹכָהּ.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  29  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה