חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
יש לי חמש צלעות
ושתים מהן כפולות
שלש אותיות הרכיבוני
ובארבעה מקומות הביאוני
בשלשה באתי בצורתי
בשאר ספרים ולא בתורתי
בראשונה ניצבה לא לימיני
בשניה נערך משפט לשמאלי
ובשלישית בין איש ומחלהו באתי
כאשר רציתי להופיע בתורתי
נוספה לפני אות תלויה
אצל צדיק משביע לרוייה

וכאשר הוסרה ממני תוספת
וניטלה מראשי עוד טוטפת
ארבע צלעות בי נותרו להלך
בהן איש גדול וזקן סעד מלך
גם כהן ונביא נלאה על ידי
ניסיתי להתבונן לימיני, ונלאיתי
גם לשמאלי כי אביט - לא אוכל

וכי שב המקל לצלעותי
היה לי זרח לאחד מאבותי
כי גם כבן למחול הוצגתי
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
יש לי חמש צלעות
ושתים מהן כפולות
שלש אותיות הרכיבוני
ובארבעה מקומות הביאוני
בשלשה באתי בצורתי
בשאר ספרים ולא בתורתי
בראשונה ניצבה לא לימיני
בשניה נערך משפט לשמאלי
ובשלישית בין איש ומחלהו באתי
כאשר רציתי להופיע בתורתי
נוספה לפני אות תלויה
אצל צדיק משביע לרוייה

וכאשר הוסרה ממני תוספת
וניטלה מראשי עוד טוטפת
ארבע צלעות בי נותרו להלך
בהן איש גדול וזקן סעד מלך
גם כהן ונביא נלאה על ידי
ניסיתי להתבונן לימיני, ונלאיתי
גם לשמאלי כי אביט - לא אוכל

וכי שב המקל לצלעותי
היה לי זרח לאחד מאבותי
כי גם כבן למחול הוצגתי
יכלכל
זכריה - הַנִּצָּבָה לֹא יְכַלְכֵּל.
תהלים - טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט.
משלי - רוּחַ אִישׁ יְכַלְכֵּל מַחֲלֵהוּ.
בראשית - וַיְכַלְכֵּל יוֹסֵף אֶת אָבִיו.

וּבַרְזִלַּי זָקֵן מְאֹד בֶּן שְׁמֹנִים שָׁנָה וְהוּא כִלְכַּל אֶת הַמֶּלֶךְ.
וְנִלְאֵיתִי כַּלְכֵל וְלֹא אוּכָל.

וּבְנֵי זֶרַח זִמְרִי וְאֵיתָן וְהֵימָן וְכַלְכֹּל וָדָרַע כֻּלָּם חֲמִשָּׁה.
מֵאֵיתָן הָאֶזְרָחִי וְהֵימָן וְכַלְכֹּל וְדַרְדַּע בְּנֵי מָחוֹל.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שתי פעמים התהלכנו בתורה
האחת ברעב ושניה במלחמה
אחת בהשלמת מקרא נאמרה
והאחרת כמעט בראש אמורה
אחרונה מבטת על כל העומד לימינה
וראשונה תשורנו מרחוק בכפילה

ועת יעמוד מקל לפנינו
עם הנשים יבוא גורלנו
בארבעה מקומות הופענו
באחד לא נשאר שריד
ובשני - חרם מחריד
בשלישי אכלנו שלל
וברביעי - עמנו נקהל
וכאשר על יד בית באנו
מצאנו זכר עם אשה סביבנו
וכשנחרב הבית ומקומו ירש אחר
נותרו להם הגברים לבד מימיננו
הטף:
לֶחֶם לְפִי הַטָּֽף.
וְכֹל הַטַּף בַּנָּשִׁים.

והטף:
וְהַנָּשִׁים וְהַטָּף לֹא הִשְׁאַרְנוּ שָׂרִֽיד.
הַֽחֲרֵם כָּל עִיר מְתִם הַנָּשִׁים וְהַטָּֽף.
רַק הַנָּשִׁים וְהַטַּף וְהַבְּהֵמָה וְכֹל אֲשֶׁר יִהְיֶה בָעִיר כָּל שְׁלָלָהּ תָּבֹז לָךְ.
הַקְהֵל אֶת הָעָם הָֽאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְהַטַּף.

בטף:
וְעַתָּה הִרְגוּ כָל זָכָר בַּטָּף וְכָל אִשָּׁה.

מטף:
הַגְּבָרִים לְבַד מִטָּֽף.
 
נערך לאחרונה ב:

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שבע פעמים באתי בספר בראשית
לב חכם בראשי, וסוף כבודו לנגדו אשית
בראשונה באתי בבריאת עזר
ופי שנים נטלתי בהפרדת עדר
ברביעי איש נותר, בחמישי נשאר
בשישי בלחם, ובשביעי - לאם נותר
לבדו
לֹא טוֹב הֱיוֹת הָֽאָדָם לְבַדּוֹ אֶֽעֱשֶׂה לּוֹ עֵזֶר כְּנֶגְדּֽוֹ.
וַיָּשֶׁת לוֹ עֲדָרִים לְבַדּוֹ.
וַיִּתֵּן בְּיַד עֲבָדָיו עֵדֶר עֵדֶר לְבַדּוֹ.
וַיִּוָּתֵר יַֽעֲקֹב לְבַדּוֹ.
כִּֽי אָחִיו מֵת וְהוּא לְבַדּוֹ נִשְׁאָר.
וַיֹּאמֶר שִׂימוּ לָֽחֶם וַיָּשִׂימוּ לוֹ לְבַדּוֹ.
וַיִּוָּתֵר הוּא לְבַדּוֹ לְאִמּוֹ.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
יפה מאוד!!
המשפט השני (לב חכם וכו') לא הוסבר, משום שהוא פשוט מדאי?
משום שהוא מתוחכם מדי!
ולא ידעתי אם ההסבר שיש לי נכון.
לב בראשי, למה חכם לא ידעתי...
וסוף כבודו זה האותיות דו.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בשלשה מקומות במקרא הופענו
האחד על ידי צדיק יסוד עולם
השני על יד הנעבדים לעולם
והשלישי אצל מי שאין לו בן
וכאשר נוסף לנו מטה ומשען
בפי בן אדם באנו
ויבא נחלה לימיננו
ובעת נוספו ששה ועשרים
על המטה אשר בראשנו
בשמונה מקומות נותרים
הגענו בחמשה ספרים
אצל מנוגעים ותושבים גרים
ואצל המבקשים לדור במקומות אחרים
אצל לויים וגם נשיא, וגם עולה בהר עברים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בשלשה מקומות במקרא הופענו
האחד על ידי צדיק יסוד עולם
השני על יד הנעבדים לעולם
והשלישי אצל מי שאין לו בן
וכאשר נוסף לנו מטה ומשען
בפי בן אדם באנו
ויבא נחלה לימיננו
ובעת נוספו ששה ועשרים
על המטה אשר בראשנו
בשמונה מקומות נותרים
הגענו בחמשה ספרים
אצל מנוגעים ותושבים גרים
ואצל המבקשים לדור במקומות אחרים
אצל לויים וגם נשיא, וגם עולה בהר עברים
אחזה
וַיּוֹשֵׁב יוֹסֵף אֶת אָבִיו וְאֶת אֶחָיו וַיִּתֵּן לָהֶם אֲחֻזָּה בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם.
לָרֶשֶׁת אֲחֻזָּה לְעֹלָם בָּהֶם תַּֽעֲבֹדוּ.
כִּי אֵין לוֹ בֵּן תְּנָה לָּנוּ אֲחֻזָּה בְּתוֹךְ אֲחֵי אָבִֽינוּ.

ספר יחזקאל - וְהָיְתָה לָהֶם לְנַחֲלָה אֲנִי נַחֲלָתָם וַאֲחֻזָּה לֹא תִתְּנוּ לָהֶם.

ששה ועשרים:
לַֽאֲחֻזָּה וְנָֽתַתִּי נֶגַע צָרַעַת.
וְגַם מִבְּנֵי הַתּֽוֹשָׁבִים הַגָּרִים עִמָּכֶם מֵהֶם תִּקְנוּ וּמִמִּשְׁפַּחְתָּם אֲשֶׁר עִמָּכֶם אֲשֶׁר הוֹלִידוּ בְּאַרְצְכֶם וְהָיוּ לָכֶם לַֽאֲחֻזָּֽה.
וַיֹּֽאמְרוּ אִם מָצָאנוּ חֵן בְּעֵינֶיךָ יֻתַּן אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת לַֽעֲבָדֶיךָ לַֽאֲחֻזָּה אַל תַּֽעֲבִרֵנוּ אֶת הַיַּרְדֵּֽן.
וְהָיָה לַלְוִיִּם מְשָׁרְתֵי הַבַּיִת לָהֶם לַאֲחֻזָּה עֶשְׂרִים לְשָׁכֹת.
לָאָרֶץ יִהְיֶה לּוֹ לַאֲחֻזָּה בְּיִשְׂרָאֵל וְלֹא יוֹנוּ עוֹד נְשִׂיאַי אֶת עַמִּי.
עֲלֵה אֶל הַר הָֽעֲבָרִים הַזֶּה הַר נְבוֹ אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ מוֹאָב אֲשֶׁר עַל פְּנֵי יְרֵחוֹ וּרְאֵה אֶת אֶרֶץ כְּנַעַן אֲשֶׁר אֲנִי נֹתֵן לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל לַֽאֲחֻזָּֽה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בשלשה מקומות במקרא
באנו בצלעות חמשה
ואלו הן ההופעות:
כסף חצים ופקועות
וכאשר הוכתה צלע מספר שתים
הוצגנו רק פעמים שתים
בין הקוצרים שדותיים
וכאשר צלע ראשונה
אל חברתה דמתה
באתי במקומות חמשה
בשני ספרים ובמגילה
רפויה בשנים וחזקה בשלשה
וכי נוספה משענת בראשיתי
בין גנים לשושנים הובאתי
וכאשר באה כף והסירה משענתי
ועמה שתי כפות כובשות אחת מצלעותי
הובאתי בעמק רפאים, ושתי שבלים סביבותי
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בשלשה מקומות במקרא
באנו בצלעות חמשה
ואלו הן ההופעות:
כסף חצים ופקועות
וכאשר הוכתה צלע מספר שתים
הוצגנו רק פעמים שתים
בין הקוצרים שדותיים
וכאשר צלע ראשונה
אל חברתה דמתה
באתי במקומות חמשה
בשני ספרים ובמגילה
רפויה בשנים וחזקה בשלשה
וכי נוספה משענת בראשיתי
בין גנים לשושנים הובאתי
וכאשר באה כף והסירה משענתי
ועמה שתי כפות כובשות אחת מצלעותי
הובאתי בעמק רפאים, ושתי שבלים סביבותי
בלי עין הרע
יש לכם מאגר בלתי נדלה.
וגם החרוזים המשובחים.
תודה רבה על החידות המעשירות!
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בשלשה מקומות במקרא
באנו בצלעות חמשה
ואלו הן ההופעות:
כסף חצים ופקועות
וכאשר הוכתה צלע מספר שתים
הוצגנו רק פעמים שתים
בין הקוצרים שדותיים
וכאשר צלע ראשונה
אל חברתה דמתה
באתי במקומות חמשה
בשני ספרים ובמגילה
רפויה בשנים וחזקה בשלשה
וכי נוספה משענת בראשיתי
בין גנים לשושנים הובאתי
וכאשר באה כף והסירה משענתי
ועמה שתי כפות כובשות אחת מצלעותי
הובאתי בעמק רפאים, ושתי שבלים סביבותי
וילקט
וַיְלַקֵּט יוֹסֵף אֶת כָּל הַכֶּסֶף.
וַיְלַקֵּט נַעַר יְהוֹנָתָן אֶת (החצי) הַחִצִּים.
וַיְלַקֵּט מִמֶּנּוּ פַּקֻּעֹת.

ולקט:
לֹא תְכַלֶּה פְּאַת שָֽׂדְךָ לִקְצֹר וְלֶקֶט קְצִֽירְךָ לֹא תְלַקֵּֽט.
לֹֽא תְכַלֶּה פְּאַת שָֽׂדְךָ בְּקֻצְרֶךָ וְלֶקֶט קְצִֽירְךָ לֹא תְלַקֵּט.

ללקט:
רפויה בשנים - בלי דגש:
וַֽיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יָֽצְאוּ מִן הָעָם לִלְקֹט וְלֹא מָצָֽאוּ.
וַיֹּאמֶר בֹּעַז אֶל רוּת הֲלוֹא שָׁמַעַתְּ בִּתִּי אַל תֵּלְכִי לִלְקֹט בְּשָׂדֶה אַחֵר.

חזקה בשלשה - עם דגש:
וַיֵּצֵא אֶחָד אֶל הַשָּׂדֶה לְלַקֵּט אֹרֹת.
וַתָּקָם לְלַקֵּט.
וַתִּדְבַּק בְּנַעֲרוֹת בֹּעַז לְלַקֵּט.

וללקט:
לִרְעוֹת בַּגַּנִּים וְלִלְקֹט שׁוֹשַׁנִּים.

כמלקט - בלי האות ל' עם אות כ' ומ' שזה שתי כ'.
וְהָיָה כִּמְלַקֵּט שִׁבֳּלִים בְּעֵמֶק רְפָאִים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה