חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
יש ממש בדבריך. בכל אופן אני לקחתי מרש"י רק את הראשון והשני.
אמר הרקליטוס רק בבריאת החשך מצאנו שנברא יש מאין והוא כבריאה ללא ממש והוא ידוע לחכמי הפיסיק"ה
ואני הרקליטוס מצאתי שברא מר @כל שם שתרצה אף הוא יש מאין וללא כל ממשות:

אני לא רמזתי אלא שהחידה מיועדת לציבור יודעי רש"י שמן הסתם ידעו הפתרון ומשל לדבר "אַטֶּה לְמָשָׁל אָזְנִי אֶפְתַּח בְּכִנּוֹר חִידָתִי (תהילים מט)" שאין הפתרון כנור ואף לא אזן אלא ע"י הטית האזן ונעימות הכנור יבאו לפתרונו וכן הוא רבות במקראות:​
 
נערך לאחרונה ב:

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אבן עזרא שמות כ"ח והוא אבן שכל מי שהאבן ההוא באצבעו לעולם יראה חלומות.
יישר כח. לא זכרתי מהאבן עזרא, אלא ראיתיו במדרש תלפיות ענף אפוד שכותב שמביאו לידי חלומות מבהילים
ומענין לענין: על מה הזהירו שלא לעשותו כדי שבעלי חלומות לא יבהלוהו
עיי' בספר קורות אלכסנדרוס
כל רז לא אניס לך!!!

שמעון הצדיק כהן גדול היה, כמו שנזכר במסכת יומא (סט.) שיצא לאלכסנדרוס מוקדון מלובש בבגדי כהונה והשתחוה לו וכו'. ובספר קורות אלכסנדרוס כתוב, כי אמר איני משתחוה אלא אל השם הכתוב בציץ שהוא על מצחו. עוד אמרו כי ראה זוהר גדול יוצא מהציץ, ושאל מה כתוב שם, אמרו לו קודש לה', שאל פירוש השם מה הוא, אמרו לו שאינם יודעים אלא שם בן ארבע אותיות, על כן הן קוראין בלשון יון שם השם טטרא גראמטון, כלומר ארבע אותיות, כי טטרא בלשון יון ארבע, כמו שנזכר בפרק גט פשוט (ב"ב קסד: ), וגראמטון אותיות, ואמר להם כי כשהיה חולם בלילה בדמות אותו ציץ היוצא ממנו אותו זוהר, היה מנצח למחרת. (מגן אבות להרשב"ץ אבות)
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מנין לנו שאם היו 300 כהנים עומדים בהר הזיתים ואומרים ברכת כהנים היה המשיח בא?
"וְאַהֲרֹן… בְּמֹתוֹ בְּהֹר הָהָר" (במדבר ל"ג, ל"ט)

כאן זו הפעם האחרונה שמוזכר "אהרן" בספר במדבר. וכ' הרוקח עה"ת פר' תצוה (כ"ט, כ"ט): "וש' פעמים הוזכר אהרן ב'ואלה שמות', וב'ויקרא', וגם ב'וידבר ה' אל משה במדבר סיני', לבד מה דכתיב ב'אלה הדברים', יש ש' פעמים 'אהרן' בג' ספרים, ואם היו ש' כהנים עומדים בהר הזיתים והיו אומרים ברכת כהנים היה בא משיח.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מנין לנו שאם היו 300 כהנים עומדים בהר הזיתים ואומרים ברכת כהנים היה המשיח בא?
בדברי הרוקח שאהרון מוזכר שמות וירא במדבר ג' מאות פעמים
"וְאַהֲרֹן… בְּמֹתוֹ בְּהֹר הָהָר" (במדבר ל"ג, ל"ט) כאן זו הפעם האחרונה שמוזכר "אהרן" בספר במדבר. וכ' הרוקח עה"ת פר' תצוה (כ"ט, כ"ט): "וש' פעמים הוזכר אהרן ב'ואלה שמות', וב'ויקרא', וגם ב'וידבר ה' אל משה במדבר סיני', לבד מה דכתיב ב'אלה הדברים', יש ש' פעמים 'אהרן' בג' ספרים, ואם היו ש' כהנים עומדים בהר הזיתים והיו אומרים ברכת כהנים היה בא משיח.​
ואיך זה קשור לפרשת תצוה? ומה אמר אליהו הנביא לרב האי גאון כששאל אותו מתי יבוא משיח?
 
נערך לאחרונה ב:

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
"וש' פעמים הוזכר אהרן ב'ואלה שמות', וב'ויקרא', וגם ב'וידבר ה' אל משה במדבר סיני', לבד מה דכתיב ב'אלה הדברים'
צ"ל: מד', שיש בספר דברים ד' פעמים 'אהרן'. ומה שכתב שיש ש' פעמים 'אהרן' בספרים שמות ויקרא במדבר, צ"ע דאין אלא רצ"ז פעמים אהרן. (תורת יעקב סי' מט)​
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
מה לא?! כן!!!
הר המשחה וכתו למלא בם את ידם ועיין יומא ה' לדורות ועיין יומא ע"ב משוח מלחמה ועוד עיי' רמב"ן ואבן עזרא על הפסוק הנ"ל ועיי' בסוגיא דברכת כהנים איתקש לעבודה כמה מקומות בש"ס ובני אהרון איתקש לאהרון ודו"ק
 
נערך לאחרונה ב:

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ואיך זה קשור לפרשת תצוה? ומה אמר אליהו הנביא לרב האי גאון כששאל אותו מתי יבוא משיח?
מובא בספר חסידים סי' תר"ל, כי היה מנהג בימי הגאונים לעלות מבלל לירושלים לסובב את הר הזיתים בהו"ר 7 פעמים, והיה זה מנהג של רב האי גאון, ועלו איתו גם המון כהנים, ובסעודה שאלו אותו מתי יבוא משיח, אמר בשם אליהו הנביא, כשיסובבו הר הזיתים כהנים אמיתיים, כי מכל הכהנים שהיו עם רב האי, רק אחד היה מזרע אהרן והיה בעל מום, עי"ש.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה