נְשִׁיפַת חָלִיל
וּכְתֹנֶת לְבָנָה,
רֵיחַ כְּרָמִים
קְטֹרֶת וּלְבוֹנָה.
וּמִן הַגַּיְא -
שׁוֹרֵק לִבְנֵי מְרוֹן,
וְקוֹלוֹ נִשְׁמָע
עַל הָרֵי חֶבְרוֹן.
הַגֶּשֶׁם חָלַף עִם סְתָיו,
תַּמָּה הָעוֹנָה.
וּמְחוֹל הַצִּפּוֹרִים -
כְּמִדֵּי שָׁנָה.
וּבַלְבָנוֹן יֵשׁ דַּי,
וְעֵדֶר בַּשָׁרוֹן.
מָתַי יִקְרַב הַקֵּץ
אֶת יְשֵׁנֵי חֶבְרוֹן.
וְהָיָה תָּכוֹל זָהָב,
וְלֹא עוֹד עֲנָנָה.
אֱמֶת תִּצְמַח מֵאֶרֶץ,
מִכְּנָפָהּ מַנְגִּינָה.
וּבְשִׁיר עָרֵב
אִלֵּם בְּשִׁיר יָרוֹן -
הֵאִיר הַמִּזְרָח
עַד שֶׁבְּחֶבְרוֹן.
וּכְתֹנֶת לְבָנָה,
רֵיחַ כְּרָמִים
קְטֹרֶת וּלְבוֹנָה.
וּמִן הַגַּיְא -
שׁוֹרֵק לִבְנֵי מְרוֹן,
וְקוֹלוֹ נִשְׁמָע
עַל הָרֵי חֶבְרוֹן.
הַגֶּשֶׁם חָלַף עִם סְתָיו,
תַּמָּה הָעוֹנָה.
וּמְחוֹל הַצִּפּוֹרִים -
כְּמִדֵּי שָׁנָה.
וּבַלְבָנוֹן יֵשׁ דַּי,
וְעֵדֶר בַּשָׁרוֹן.
מָתַי יִקְרַב הַקֵּץ
אֶת יְשֵׁנֵי חֶבְרוֹן.
וְהָיָה תָּכוֹל זָהָב,
וְלֹא עוֹד עֲנָנָה.
אֱמֶת תִּצְמַח מֵאֶרֶץ,
מִכְּנָפָהּ מַנְגִּינָה.
וּבְשִׁיר עָרֵב
אִלֵּם בְּשִׁיר יָרוֹן -
הֵאִיר הַמִּזְרָח
עַד שֶׁבְּחֶבְרוֹן.
שיר זה נכתב תחת אותה השראה שבה נכתב השיר ומה קול הצאן.
אך מה רב השוני ביניהם. (כולם היו בני...)
הסיפור הוא על ר' מוטל סלונימר זיע"א, שהלך בי"ד ניסן לכותל ובדרך שמע פעיית כבשים.
אז שח למלויו: 'היודעים אתם מה הם פועים? - הם טוענים עלינו! שהם היו אמורים עכשיו להיות מוקרבים כקרבנות פסח, אך בגלל עוונותינו הם עדיין כאן, ביד הערבי...'
אך מה רב השוני ביניהם. (כולם היו בני...)
הסיפור הוא על ר' מוטל סלונימר זיע"א, שהלך בי"ד ניסן לכותל ובדרך שמע פעיית כבשים.
אז שח למלויו: 'היודעים אתם מה הם פועים? - הם טוענים עלינו! שהם היו אמורים עכשיו להיות מוקרבים כקרבנות פסח, אך בגלל עוונותינו הם עדיין כאן, ביד הערבי...'