מישהו מכם מעיין בדקדוקי רש"י בפרשה? מי יכול לפשט את קושייתי על ניקוד מלה זו? לדברי רש"י ("וישלח", פרק לג פס' יא): חנני. נו"ן ראשונה מודגשת, לפי שהיא משמשת במקום שתי נוני"ן, שהיה לו לומר חננני, שאין חנן בלא שני נוני"ן, והשלישית לשימוש, כמו עשני, זבדני.
ובכן, שרשים שלמים מבנין קל(פָעל) בתוספת כינוי הפעול בגוף מדבר צורתם היא: שְׁמָרַנִי, זְבָדַנִי (דוק ותשכח בפרשת "ויצא" ). הפועל "עשני" שרש"י מביא לדוגמא לנ' השימוש הוא מנחי ל"ה (או ל"י) ולפיכך ניקודו שונה. ובכן, "היה לו לומר חננני" - חֲנָנַנִי, על משקל זְבָדַנִי כנ"ל, שהח' מקבלת חטף פתח במקום שוא. בדרך כלל, נ' שוואית נשמטת והאות שאחריה מקבלת דגש חזק(כמו: נָתַנְנוּ ההופך לנָתַנּוּ) , אבל האם נו"ן שיש בה תנועה גם היא דינה להישמט? ואם בגלל קושי להגות 3 נוני"ן רצופות, הגם ששלושתן מונעות, הרי היתה צריכה להישמט האמצעית (כי הנו"ן הראשונה אין לה שום סיבה ליפול, שהרי עדיין לא מפריע לה כלום וגם אין היא שוואית) , ואז צ"ל חֲנַנִּי ולא חַנַּנִי!
ובכן, שרשים שלמים מבנין קל(פָעל) בתוספת כינוי הפעול בגוף מדבר צורתם היא: שְׁמָרַנִי, זְבָדַנִי (דוק ותשכח בפרשת "ויצא" ). הפועל "עשני" שרש"י מביא לדוגמא לנ' השימוש הוא מנחי ל"ה (או ל"י) ולפיכך ניקודו שונה. ובכן, "היה לו לומר חננני" - חֲנָנַנִי, על משקל זְבָדַנִי כנ"ל, שהח' מקבלת חטף פתח במקום שוא. בדרך כלל, נ' שוואית נשמטת והאות שאחריה מקבלת דגש חזק(כמו: נָתַנְנוּ ההופך לנָתַנּוּ) , אבל האם נו"ן שיש בה תנועה גם היא דינה להישמט? ואם בגלל קושי להגות 3 נוני"ן רצופות, הגם ששלושתן מונעות, הרי היתה צריכה להישמט האמצעית (כי הנו"ן הראשונה אין לה שום סיבה ליפול, שהרי עדיין לא מפריע לה כלום וגם אין היא שוואית) , ואז צ"ל חֲנַנִּי ולא חַנַּנִי!