זקוקה לכמה שיותר פסוקים / מאמרי חז"ל (אנא, היכנסו לעזור!)

  • פותח הנושא מי
  • פורסם בתאריך

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
קודם כל, תודה שנכנסתם :)!!!

אני זקוקה להרבה פסוקים ו/או מאמרי חז"ל בנושאים הבאים:

  • נושא בעול עם חברו
  • לכל יהודי יש חלק בתורה
  • אפשר להתגבר על מכשולים, ולהצליח בתורה (או בעבודת ה' באופן כללי)
  • החשיבות של עזרה לחלשים
תודה רבה רבה!!!

וכל המוסיף, מוסיפים לו.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
  • נושא בעול עם חברו - "עזוב תעזוב עימו", "הקם תקים עימו".
  • לכל יהודי יש חלק בתורה - "וכל בנייך לימודי ה'"
  • אפשר להתגבר על מכשולים, ולהצליח בתורה (או בעבודת ה' באופן כללי) - "שבע יפול צדיק וקם".
  • החשיבות של עזרה לחלשים - "וכי-ימוך אחיך ומטה ידו עמך והחזקת בו"
יכול גם לעזור: "לא תעמוד על דם רעך", "ואהבת לרעך כמוך", "כל ישראל ערבים זה לזה" ו"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא".




עוד קטע שמדבר על חשיבות העזרה לעניים ואפשר לקחת רק חלק מהפסוקים (דברים ט"ו, ז'-י"א):


"כי-יהיה בך אביון מאחד אחיך באחד שעריך בארצך אשר-יהוה אלהיך נתן לך לא תאמץ את-לבבך ולא תקפץ את-ידך מאחיך האביון. כי-פתח תפתח את-ידך לו והעבט תעביטנו די מחסרו אשר יחסר לו. השמר לך פן-יהיה דבר עם לבבך בליעל לאמר קרבה שנת-השבע שנת השמיטה ורעה עיניך באחיך האביון ולא תתן לו וקרא עליך אל-יהוה והיה בך חטא. נתון תתן לו ולא ירע לבבך בתתך לו כי בגלל הדבר הזה יברכך יהוה אלהיך בכל-מעשיך ובכל משלח ידיך. כי לא-יחדל אביון מקרב הארץ על-כן אנכי מצוך לאמר פתח תפתח את-ידך לאחיך לעניך ולאביונך בארצך".

יש את האתר הזה:
http://www.tora.us.fm/tryg/mcwa/index.html
בקישור ישנה רשימה לכל המצוות הכתובות בתורה לפי סדר הופעתן כשכל מצווה מקושרת לציטוטים הרלוונטיים. כך ניתן לחפש בקלות מצוות הקשורות לבין אדם לחברו ולמצוא את הציטוטים המתאימים.

למציאת מצוות הקשורות לערך החסד - יש את הקישור הזה:
http://www.tora.us.fm/tryg/sug/rayon_xsd.html.
בהצלחה.
 

שמע

משתמש רשום
יש לי ספר פתגמים
מעניין אותך או דווקא אמרות חזל ופסוקים?
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תודה על הרצון הטוב.
רק דברים עם שורש יהודי מובהק.
(נניח חובות הלבבות, ריה"ל - זה גם יכול להתאים. אבל לא אמרות כנף)
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
עזרה לחלשים - חסד:

והיה ברכה, רש"י: בך חותמין, כי ידע אברהם אבינו ע"ה, שיצחק ויעקב יבחרו להם דרך בפני עצמם, ועולם חסד יבנה, ובקש שתגבר מדת חסד על המדות, כדי שיהיה לעולם קיום, והבטיח לו זאת. (שפת אמת תרמ"ז)

זה"ק: ואם הוא תלמיד חכם צריך שיהיה בו חסד, ועם יו"ד שהיא חכמה הוא חסיד, ומי שאין בו חכמה אינו חסיד, ומשום זה העמידו ולא עם הארץ חסיד... (צו קמה, ועיין שם עוד וויקרא לב)

מדרש רבה: אמר רבי סימון, בשעה שבא הקב"ה לבראות את אדם הראשון נעשו מלאכי השרת כיתים כיתים וחבורות חבורות, מהם אומרים אל יברא, ומהם אומרים יברא, הדא הוא דכתיב (תהלים פ"ה) חסד ואמת נפגשו צדק ושלום נשקו, חסד אומר יברא, שהוא גומל חסדים... (בראשית פרשה ח ה)

מדרש רבה: אבא תחינה חסידא נכנס לעירו ערב שבת עם חשיכה וחבילתו מונחת לו על כתפו, ומצא מוכה שחין אחד מוטל בפרשת דרכים, אמר לו, רבי, עשה עמי צדקה והכניסני לעיר, אמר, אם אני מניח חבילתי מהיכן אתפרנס אני וביתי, ואם אני מניח את מוכה שחין אני מתחייב בנפשי, מה עשה, המליך יצר טוב על יצר הרע, והכניס למוכה שחין לעירו, ובא ונטל את חבילתו ונכנס עם דמדומי חמה, והיו הכל תמהין ואומרים, זה הוא אבא תחנה חסידא, אף הוא הרהר בלבו ואמר, תאמר שמא חיללתי את השבת, באותה שעה הזריח הקב"ה את החמה, שנאמר (מלאכי ג') וזרחה לכם יראי שמי שמש צדקה וגו'. (קהלת ט ד)

של"ה: כך צריך האדם ששום סבה שבעולם לא תמנעהו מלהיטיב, ושום אוון או מעשה בני אדם בלתי הגון לא יכנס לפניו כדי שיעכבוהו מלהיטיב לאותם הצריכים טובתו, וכמו שהשי"ת יושב וזן מקרני ראמים ועד ביצי כנים ואינו מבזה שום בריה, שאילו יבזה הברואים מפני פחיתותם לא יתקיימו בעולם אפילו רגע, אלא משגיח ונותן רחמיו על כולם, כך האדם צריך שיהיה מיטיב לכל, ולא יתבזה שום נברא לפניו, ויתן דעתו עליהם וייטיב לכל המצטרך אל טובתו... (חלק א אות ע עמוד קיד)

לקחתי מאתר 'אספקלריה': http://www.aspaklaria.info/
 

אפרתה

משתמש מקצוען
להתגבר על מכשולים:
-האלף לך שלמה ומאתים לנוטרים..- לימוד תורה תוך הדחק,
-יגעת ומצאת תאמין
-רבי אליעזר בן הורקנוס, רבי עקיבא ורחל- משל החמור, אבנים שחקו המים...
 

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
עיינו היטב בסט ספרי "אוצר הפתגמים והמאמרים", הוצאת מוסד הרב קוק.
 

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
האמת שהתכוונתי לסט ספרי "אוצר האגדה", אף הוא בהוצאת מוה"ק.

שם הסט הקודם הוא "מכלול המאמרים והפתגמים", ולא כפי שנכתב בטעות.
 

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
לגבי הנושא בעול עם חברו:
גמרא תענית (יא.) אמר רב יהודה אמר רב, כל המרעיב עצמו בשני רעבון ניצל ממיתה משונה, שנאמר (איוב ה כ) 'ברעב פדך ממות' [וראה רש"י שיש לו מה לאכול אך הוא מצמם באכילתו ומצער את עצמו כשישראל בצער].
תנו רבנן, בזמן שישראל שרויים בצער ופירש אחד מהם, באים שני מלאכי השרת שמלוים לו לאדם ומניחים לו ידיהם על ראשו ואומרים, פלוני זה שפירש מן הצבור אל יראה בנחמת צבור.
בזמן שהצבור שרוי בצער, אל יאמר אדם אלך לביתי ואוכל ואשתה ושלום עליך נפשי, ואם עושה כן עליו הכתוב אומר (ישעיהו כב יד) 'אם יכפר העון הזה לכם עד תמותון' . אלא יצער אדם את עצמו עם הצבור, שכן מצינו במשה רבינו שציער עצמו עם הצבור במלחמה עם עמלק, שנאמר (שמות יז יב) 'וידי משה כבדים ויקחו אבן וישימו תחתיו וישב עליה', וכי לא היה לו למשה כר אחד או כסת אחת לישב עליה, אלא כך אמר משה, הואיל וישראל שרויים בצער, אף אני אהיה עמהם בצער, וכל המצער עצמו עם הצבור זוכה ורואה בנחמת צבור.

במדרש (שמות רבה א כז) כשהיה משה נער בבית פרעה היה יוצא לראות בסבלותם של אחיו (שמות ב יא), והיה בוכה ואומר, חבל לי עליכם, מי יתן מותי עליכם, שאין לך מלאכה קשה ממלאכת הטיט, והיה נותן כתיפיו ומסייע לכל אחד ואחד מהן, והיה מיישב המשא שמונח עליהם ועושה כאילו הוא מסייע לפרעה. אמר הקדוש ברוך הוא, אתה הנחת עסקיך והלכת לראות בצערן של ישראל ונהגת בהן מנהג אחים, אני מניח את העליונים ואת התחתונים ואדבר עמך.
במדרש איכה רבה (פתיחתא לד), שכשהגלה נבוכדנצר את ישראל והיו הולכים לשבי בשלשלאות של ברזל, היה ירמיה רואה כת בחורים בקולרים ונותן ראשו עמהם, והיה נבוזראדן רב הטבחים מעביר אותו , וחוזר ורואה כת של זקנים והיה נותם את צוארו עמהם. ודרשו עוד שם שאף השכינה הלכה אם ישראל בגולה כביכול אסורה בזיקים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה