זהו, עברתי סופית לויסטה

  • פותח הנושא bris
  • פורסם בתאריך

bris

משתמש סופר מקצוען
אני יודע שכבר אמרתי את זה לפחות פעמיים, וכשאף אחד לא ראה, עשיתי BOOT בחזרה ל XP.

אבל זהו מהיום דיאטה.

אופס, התכוונתי, מהיום ויסטה.

נכון זה מעצבן לעזוב את ה XP הישן והטוב, כשהכל עובד מצוין ומהר ואין שום סיבה ברורה למה להגר למחוזות לא מוכרים, רק בשביל שאני אוכל לעשות ALT-TAB בתלת מימד ? דחילק.

אבל זה לא רלוונטי מה אני חושב, כאן ביל הגדול החליט שעוברים, אז אני צייתן ובמיוחד שכבר יצאה לרשת ה SP1 (כמעט כמעט סופי) של הויסטה. אז זהו עוברים.

אחד השיקולים היה, שאני נותן תמיכה להרבה אנשים ובתוכם כמה גופים, ושם אין מה לעשות הרבה עברו לויסטה. מי משום שהנייד שקנה הגיע כבר עם ויסטה מותקן או שא"א בכלל להתקין עליו XP (שכיח בכמה זולים של טושיבה). ויש כאלה שבהסכמי חכירה שלהם עם MS החליפו להם בכח את המערכות החדשות שהם מקבלים רק לויסטה.
וממילא מגיעות שאלות, איך עושים כך וכך בויסטה ? ומה זה ההודעה הזאת וכדו'. נו שוין, צריך ללמוד, כל החיים לומדים נלמד משהוא חדש.

האמת שאני כבר מסתובב הלוך וחזור עם הויסטה כשנה ומחצה (מימי האלפא, ואז הביתא ואז ה RC וכו'),
ותוך כדי הויאה דלרוזה שלי (נתיב הייסורים, קונוטציה נוצרית קצת...) בויסטה, אני זוכר כמה הרבה תוכנות לא עבדו כמו שצריך, כמה חודשים עברו למשל עד שיצאה גירסה נורמלית של נירו לויסטה ! (עד 8.1 נרו לא עבד טוב, והם התחילו להוציא גירסאות כבר מ-7.3 לויסטה!).

היום, שנה פלוס אחרי ההשקה, המצב (יחסית) מצויין, יש את כל הדרייברים (יחסית), התוכנות עובדות טוב (יחסית), גם לבר-אילן כבר הוציאו סוף סוף עידכון לויסטה מגירסה 14 ומעלה.

אז זהו, די, נגמרו התירוצים. הרי בסוף כולם יעברו, עד שתצא הגירסה הבאה (וינה) יקח לפחות 2-4 שנים, זה יהיה כמו לעבוד היום על 98.

אז ממחר, טוב. את הפוסט הזה אני כותב מ XP.

-אבל זה בגלל שכתבתי מהנייד שם יש רק XP אז זה לא נחשב. חוצמזה שכתבתי רק ממחר.

אבל ממחר זהו, אין תירוצים.

רק אולי במקרים ממש מיוחדים. (דברים שלא עובדים טוב על ויסטה, אני יודע, אולי סוחר-הים או משהוא כזה...)

אבל יהיה עדיין מותר לעשות מכונה וירטואלית בויסטה שתריץ XP , נכון ? זה לא נקרא ממש XP זה בעצם חלון בויסטה.

רגע, אז אם כבר ככה אז אפשר גם לעשות הפוך, מכונה וירטואלית שתריץ ויסטה ב XP !

די, אסור לדבר כך. מחר ויסטה וזהו.


נראה.
 

יריב

משתמש רשום
שלום בריס,
לא פשוט המעבר ואם אתה צרכן תוכנות כבד מחכה לך באמת דרך קשה.
ברצינות עכשיו, אני ממליץ לכל מי שחושב שמחשב זה לשחק סוליטייר ולגלוש לפרוג - תעברו לויסטה.
אבל אני כמו רבים אחרים משתמשים במגוון רחב של תוכנות - אין זמן להתמודדות עם בעיות.
הרבה בהצלחה, בריס, תהנה מהממשק החדש והפיצ'רים החמודים.
ואני שמח שיהיה מישהו שיעזור כשגם אני אחליט בסוף לעבור.
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
בריס, קראתי רק את הכותרת, את ההמשך אני לא רציתי אפי' לקרא.
אבל לפני שאתה הורס לעצמך, ולחברים שלך את המחשב.
ולפני שאתה וחבריך גורמים שיכתבו פחות דרייברים ל-XP.
ואם אתה מאוד אוהב צעצועים חדשים, נוצצים, וכמו מוצר סיני - אחרי שבוע מתפרקים - תעשה את מה שכתבת בכותרת (או שתלך לכפר הצעצועים).
גם צריך לדעת שמשחק נוצץ שמקרטע אחרי שנה בשוק הוא לא נהיה טוב, אין לזה שום הסבר לוגי. וגם אם שמים טלאים חדשים עם ניטים על הפלסטיקה זה לא עוזר.

אם אתה רוצה להתקדם - לך על XP_SP3, 2003, 2008. או ליאופרד או.... לינוקס

הערה: האם יתכן ש-MS דואגת לפרנסתם של טכנאי המחשבים... אינטל הרי דואגת עם הייצור של לוחות האם לשרתים, ופלטפורמה לניידים (שלא הצליחה), אז אולי הם למדו מהם...
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
אה, ב-XP יש גם Windows Live, וגם MP11 ועוד דברים יפים (שאגב לא כלולים ב-SP3).
 

bris

משתמש סופר מקצוען
עכשיו ברצינות.

אני מריץ ויסטה עם SP1 על שלוש מכונות שונות, בעיקר על נייד DELL D620 עם מפרט סטנדרטי (2GB זיכרון, מעבד T5500, כ.מסך Quadro NVS110) והעסק עובד טוב מאוד.
אני חייב לומר, ממש טוב מאוד. מהר מאוד. עוד לא נתקלתי בתוכנה שהייתי צריך שלא הייתה לה גירסה מתאימה לויסטה (חוץ מכמה תוכנות שכבר לא מוציאים להם עידכונים אבל גם הם עבדו במצב תאימות של XP יפה).

וא"א להתעלם מהיתרונות של ויסטה, מצב ההמתנה שלה הרבה יותר מוצלח משל XP, המחשב מתעורר הרבה יותר מהר, ואין כמעט מקרים שהמחשב לא קם מה"הרדמה".
יכולות שחזור המערכת מתקדמות הרבה יותר. המחשב שומר עותק "צל" לכל המסמכים שלך. החיפוש באמת מהיר. DX10 זה גם שיפור גדול. האבטחה השתפרה מאוד. ובכלל זה העתיד.
יש הרבה אנשים שלא הבינו מה הבעיה ב-98, אז מה גם אתם נשארתם שמה ?

יותר מאוחר אני אעלה פוסט עם כל מיני יתרונות משמעותיים של ויסטה.
אנשים לא מודעים לרוב רובם של הדברים, למשל יש מנגנון ניטור מתקדם מאוד של ויסטה שמחזיק רישום מדויק של כל הביצועים, ההתקנות ומנהלי ההתקנים במקום אחד, מאוד שימוש למנהלי רשתות או לטכנאים אתה יכול לדעת ביעף אחד בדיוק את הבעיות של המחשב הזה אם ישנם, שיפור אדיר לעומת ה PERFMON של XP.
כאמור, אח"כ אכתוב עוד.
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
לכל השטויות שהסיפו שם יש תוכנות צד ג' שעבודות הרבה יותר טוב.
אגב, אם המע' הפעלה (2000) הקודמת שלי היתה תומכת במעבד - הייתי נשאר שם.
 

Tagxp

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אף אני בחלומי עברתי מויסטה לXP הלוך חזור

וחזרתי לXP משתי סיבות.

הראשונה: בויסטה הדיסק לא מפסיק 'לטחון', זה מזכיר לי את ה286 שלי כאשר התקנתי עליו את ווינדוס 3.1. שלא לדבר שכאשר אני מתקין את אותם תוכנות בשתי מערכות ההפעלה, הויסטה אוכלת לי מקום כפול בדיסק.

השניה: הרגשתי שאני לוקח מחשב-על עם 4 GB זכרון, ומעבד Q6600 ודיסק RAPTOR שטס בXP כמעט עוד לפני שהספקת להקיש מקש, ומוריד אותו לרמה של מחשב בינוני ומטה.
כל תוכנה עד שנפתחת, ועד שזזים שם הדברים.

בקשר לדרייברים: דווקא הסתדרתי עם כל הדרייברים שהייתי צריך, כולל מדפסת PS סייטקס וכל מה שצריך.
 

bris

משתמש סופר מקצוען
דווקא היום התקנתי ויסטה על Q6600 ג"כ עם 4 גיגה זיכרון, ובכלל לא עבד לאט. מהר מאוד. - כמובן אחרי ה SP1 או לפחות ה Performence Pack.
 

Tagxp

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
והדיסק לא עובד כל הזמן?

והוא לא 'חולם' טיפה כאשר אתה מבקש ממנו לפתוח קובץ וורד למשל. נסיתי על קבצים דומים בXP הוא נפתח בטיסה כהרף עין איך שאני מרים את האצבע מההדק.
ובויסטה אני מרגיש כמו באיזה 'אתר' שמזמין קישור לתוכנה שתבצע פתיחה של מסמך.
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
בריס, שמת לב איזה מכונה אתה צריך בשביל ויסטה???

צריך להבין: מע' ההפעלה היא בס"ה אמצעי של תאימות בין תוכנות חומרה וכו', היא צריכה להיות הכי קלה שאפשר. ב-XP שתקנו, אבל ויסטה? 4GB בשביל מע' הפעלה? Q6600? לא חבל על הכסף?
חוצמזה, אתה הרי מודה שצריך מחשב חזק, אז האם זה לא יאט לי (אפי' בטיפה) את הפוטושופ?, ואם היא היתה יותר אמינה כי עתה החרשתי, אבל האמינות היא אותו דבר אם לא גרועה יותר...
 

bris

משתמש סופר מקצוען
אף אחד לא אמר שצריך כזאת חומרה, אני מריץ ויסטה יפה מאוד גם על חומרה צנועה בהרבה (Dell D620, T5500, 2GB , 80GB 5400, nVidia Quadro NVS110) וזה עובד חלק (עם SP1), אני לא אתכחש שיש מחלות ילדות, אבל בסה"כ זה עובד טוב למדי.

טענו כאן שלכל התוכנות המיוחדות של ויסטה יש תוכנות צד ג' שעושות את אותו הדבר.

זה שיש יישומים צד ג' זה לא אומר הרבה משתי סיבות.

1. המטרה של היצרנים שישר מהקופסה המחשב עם מערכת ההפעלה יתן מענה למקסימום משימות שהמשתמש צריך. רוב רובם של האנשים לא יתחילו לחפש תוכנות, להוריד להתקין לשלם וכו'. מה שיש מובנה בוינדוס זה מכנה משותף לכל המתמשים וזה נותן יתרון עצום לתוכנה או ליישום שיש לו בסיס משתמשים כ"כ גדול.
למשל, תוכנות שעושות את הגאדג'טים שיש בויסטה (או במק) כבר שנים, אבל פלאגאינס נכתבו להם ?כמעט אפס.
מאז שיצאה ויסטה נכתבו אלפי רבים של תוספים ל SIDEBAR.
2) מנסיון, תוכנה שנכתבה מראש ע"י היצרן של מערכת ההפעלה (וגם נבדקה ע"י ) עובדות בד"כ הרבה יותר חלק מאשר תוכנה צד ג' (עם יוצאים מן הכלל של תוכנות מאוד פופולריות ומאוד ותיקות, כמו NERO וכדו').

בנוסף יש הרבה מאוד טכנולוגיות מובנות בויסטה שאין להם יישום ספציפי אלא הם בסיס (API) למתכנתים לכתוב סביבם יישומים (שכמובן יעבדו רק בויסטה...)
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
נכתב ע"י bris;79000:
2) מנסיון, תוכנה שנכתבה מראש ע"י היצרן של מערכת ההפעלה (וגם נבדקה ע"י ) עובדות בד"כ הרבה יותר חלק מאשר תוכנה צד ג' (עם יוצאים מן הכלל של תוכנות מאוד פופולריות ומאוד ותיקות, כמו NERO וכדו').
שטויות... אין לי מה להוסיף.
נכתב ע"י bris;79000:
בנוסף יש הרבה מאוד טכנולוגיות מובנות בויסטה שאין להם יישום ספציפי אלא הם בסיס (API) למתכנתים לכתוב סביבם יישומים (שכמובן יעבדו רק בויסטה...)
אז במקום להפריע להם, ע"י החרמת המוצר אתה עוזר להם...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה