השקעות ואולי עדיף לנסות לשלם יותר מס הכנסה?

האישה הכושית

משתמש צעיר
זה שאפשר לעשות החזר מס כולם יודעים..

זה שאפשר להרוויח מזה ששילמת מס מיותר לא כולם יודעים..

אז ככה.. מי ששילם מס יתר ומבצע החזר מס מקבל את כספו צמוד למדד פלוס 4 אחוז ריבית לשנה

מה דעתכם על אופציה כזאת.. לא למלאות בטופס 101 את פרטי הילדים בתחילת השנה וכך גם לא את שאר הנתונים שגורמים לנקודות הזיכוי
ופשוט לשלם מלכתחילה מס מיותר כהשקעה שצוברת 4 אחוז פלוס מדד בלי דמי ניהול ובלי 25 אחוז מס?

לא מכירה עוד אפיקי השקעה לטווח קצר בטוחים ומניבים כל כך, אני צודקת?
 

הדס99

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
בגבול מסוים צודקת,
תקזזי שכ"ט לייצג אם את לא מבצעת לבד
אם תגיעי להחזר גבוה מידי - יכולים על הדרך לפני שחרור ההחזר לבקש לבדוק את התיק, ואפילו אם אין לך מה להסתיר זה כאב ראש וזמן וטרחה..
 

עטלף

משתמש פעיל
זה שאפשר לעשות החזר מס כולם יודעים..

זה שאפשר להרוויח מזה ששילמת מס מיותר לא כולם יודעים..

אז ככה.. מי ששילם מס יתר ומבצע החזר מס מקבל את כספו צמוד למדד פלוס 4 אחוז ריבית לשנה

מה דעתכם על אופציה כזאת.. לא למלאות בטופס 101 את פרטי הילדים בתחילת השנה וכך גם לא את שאר הנתונים שגורמים לנקודות הזיכוי
ופשוט לשלם מלכתחילה מס מיותר כהשקעה שצוברת 4 אחוז פלוס מדד בלי דמי ניהול ובלי 25 אחוז מס?

לא מכירה עוד אפיקי השקעה לטווח קצר בטוחים ומניבים כל כך, אני צודקת?
כדאי לבדוק מבחינת איסור ריבית האם זה מותר
 

אברך חשוב

משתמש רשום
זה שאפשר לעשות החזר מס כולם יודעים..

זה שאפשר להרוויח מזה ששילמת מס מיותר לא כולם יודעים..

אז ככה.. מי ששילם מס יתר ומבצע החזר מס מקבל את כספו צמוד למדד פלוס 4 אחוז ריבית לשנה

מה דעתכם על אופציה כזאת.. לא למלאות בטופס 101 את פרטי הילדים בתחילת השנה וכך גם לא את שאר הנתונים שגורמים לנקודות הזיכוי
ופשוט לשלם מלכתחילה מס מיותר כהשקעה שצוברת 4 אחוז פלוס מדד בלי דמי ניהול ובלי 25 אחוז מס?

לא מכירה עוד אפיקי השקעה לטווח קצר בטוחים ומניבים כל כך, אני צודקת?
הרו"ח שלי טען לי שמקבלים ריבית רק מסוף השנה ולא מתשלום המקדמה.
 

האישה הכושית

משתמש צעיר
בגבול מסוים צודקת,
תקזזי שכ"ט לייצג אם את לא מבצעת לבד
אם תגיעי להחזר גבוה מידי - יכולים על הדרך לפני שחרור ההחזר לבקש לבדוק את התיק, ואפילו אם אין לך מה להסתיר זה כאב ראש וזמן וטרחה..
כל אדם יכול לבצע החזר מס לבד תוך כמה דקות,
ומאוד עצוב שהחדירו לנו שחייבים לשלם על זה.
ואין הרבה מה לבדוק אותך כשאתה לא מסתיר ולא מזייף..
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
כדאי לבדוק מבחינת איסור ריבית האם זה מותר
לפי שיטת החזו"א מכיוון שזה כספי מדינה אין חשש משום שאין לווה. ויש היתר עסקה של המדינה שיש שטוענים שמועיל מדין אפוטרופוס על כספי הציבור - לחולקים על החזו"א.
זה צריך להיות כמו אג"ח ממשלתי שכל הכשרויות מתירים, כל אחד מסיבתו.
 

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
לפי שיטת החזו"א מכיוון שזה כספי מדינה אין חשש משום שאין לווה. ויש היתר עסקה של המדינה שיש שטוענים שמועיל מדין אפוטרופוס על כספי הציבור - לחולקים על החזו"א.
זה צריך להיות כמו אג"ח ממשלתי שכל הכשרויות מתירים, כל אחד מסיבתו.
רק הסתייגות קטנה. החזון איש נפטר כמה שנים בודדות אחרי הקמת המדינה. אז זה היה נראה הרבה פחות ממה שיש עכשיו ואולי רק בגלל כך ראה את זה כחבורת פירחחים שהשתלטו על המקום (אני מדגיש - אולי)
לפי הסתכול זו אומרים גם שאין בעיה לקחת רכוש השייך למדינה לצרכים אישיים
 

שרה נ.

משתמש פעיל
גם לי היתה מחשבה לאחרונה האם זה בעיה של ריבית לחכות ולהגיש רק אחרי 6 שנים
מישהו יודע?
(מתכוונת על תרומות וכו, לא את הרעיון פה של לא לדווח בכוונה)
 

יהודית מביתר

משתמש פעיל
זה שאפשר לעשות החזר מס כולם יודעים..

זה שאפשר להרוויח מזה ששילמת מס מיותר לא כולם יודעים..

אז ככה.. מי ששילם מס יתר ומבצע החזר מס מקבל את כספו צמוד למדד פלוס 4 אחוז ריבית לשנה

מה דעתכם על אופציה כזאת.. לא למלאות בטופס 101 את פרטי הילדים בתחילת השנה וכך גם לא את שאר הנתונים שגורמים לנקודות הזיכוי
ופשוט לשלם מלכתחילה מס מיותר כהשקעה שצוברת 4 אחוז פלוס מדד בלי דמי ניהול ובלי 25 אחוז מס?

לא מכירה עוד אפיקי השקעה לטווח קצר בטוחים ומניבים כל כך, אני צודקת?
בלת"ק.
בזמן הזה האינפלציה עולה (ולפעמים ביותר מ 4%).
וזה הסיבה שהם משלמים, זה לא סתם.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
רק הסתייגות קטנה. החזון איש נפטר כמה שנים בודדות אחרי הקמת המדינה. אז זה היה נראה הרבה פחות ממה שיש עכשיו ואולי רק בגלל כך ראה את זה כחבורת פירחחים שהשתלטו על המקום (אני מדגיש - אולי)
לפי הסתכול זו אומרים גם שאין בעיה לקחת רכוש השייך למדינה לצרכים אישיים
הוא אכן ראה אותם כקבוצת פרחחים, בלשון חז"ל "מוכס העומד מאיליו".
חלוף השנים לא משנה את העובדה הזו, סה"כ מדובר בקבוצת פרחחים ותיקה ומנוסה...
אכן עפי"ז מותר גם לקחת רכוש, רק שיש אומרים (לדוג' הרב שטיינמן) שלא כדאי משום שזה מרגיל לשקר.

אביא כאן קטע משו"ת מאמר מרדכי כרך ב חושן משפט סימן טו (הרב מרדכי אליהו)
מכאן שעקרונית חוקי המדינה תקפים, אלא אם כן יוברר שאין היא משוה גזרותיה. למשל, אם יוברר שהמדינה נוטלת כספים מאזרחיה שלא ביושר, פוטרת, לגמרי או חלקית, קבוצות או מוסדות הקרובות לשלטון מתשלום מס ואינה נוהגת כך ביחס למוסדות דתיים, או גם תומכת בכסף ועוזרת לסטודנטים יותר מאשר לבני ישיבה, הרי שאינה משוה גזרותיה, אם כי הדוגמה השניה מסופקת בעיני, שכן כאן אין המדינה נוטלת כי אם רק אינה נותנת בשוה, והוי כמחילה או מתנה, ועיין פ"ת (ס"ק א').
עוד דוגמה, אם יוברר כי המשטרה באופן עקבי מתיחסת באיפה ואיפה למפגינים דתיים לעומת מפגינים אחרים, הרי שיש הפליה שלטונית, וכבר היו דברים מעולם אם כי כיום המצב שונה לגמרי.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען

ה' אוהב אותך

משתמש מקצוען
אני אישית ידעתי מזה
תמיד שמוסיפה עבודה מהצד לא עושה תיאום מס
גדלנו על זה,אבא שלי תמיד אמר לנו שאם אנחנו חייבים למס הכנסה-זו אוי ואבוי
ואם הם חייבים-אז הם מחזירים הכל בריבית דריבית...

אבל לא יודעת אם זה חוקי להעלים פרטים של ילדים - שאז הם יכולים לטעון שלא מסרת דיווח כראוי אע"פ שחתמת שהצהרתך נכונה.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
עד שבע שנים אחורה עד כמה שידוע לי
תכלס הכוונה להגיש ברגע האחרון
מתוך כל זכות: ניתן לבקש החזר עד 6 שנים לאחר תום שנת המס שעבורה מבקשים את ההחזר: בקשות להחזר עבור שנת 2018 אפשר להגיש רק עד סוף 2024.
קישור: https://www.kolzchut.org.il/he/החזר_מס_הכנסה
הרעיון מובן, רק חוששני שיהיו שיחכו מעבר לרגע האחרון, וחבל. לכן אני מדגיש שזה רק שש שנים.
 

סלום

משתמש פעיל
רק הסתייגות קטנה. החזון איש נפטר כמה שנים בודדות אחרי הקמת המדינה. אז זה היה נראה הרבה פחות ממה שיש עכשיו ואולי רק בגלל כך ראה את זה כחבורת פירחחים שהשתלטו על המקום (אני מדגיש - אולי)
לפי הסתכול זו אומרים גם שאין בעיה לקחת רכוש השייך למדינה לצרכים אישיים
הוא אכן ראה אותם כקבוצת פרחחים, בלשון חז"ל "מוכס העומד מאיליו".
חלוף השנים לא משנה את העובדה הזו, סה"כ מדובר בקבוצת פרחחים ותיקה ומנוסה...
אכן עפי"ז מותר גם לקחת רכוש, רק שיש אומרים (לדוג' הרב שטיינמן) שלא כדאי משום שזה מרגיל לשקר.

אביא כאן קטע משו"ת מאמר מרדכי כרך ב חושן משפט סימן טו (הרב מרדכי אליהו)
מכאן שעקרונית חוקי המדינה תקפים, אלא אם כן יוברר שאין היא משוה גזרותיה. למשל, אם יוברר שהמדינה נוטלת כספים מאזרחיה שלא ביושר, פוטרת, לגמרי או חלקית, קבוצות או מוסדות הקרובות לשלטון מתשלום מס ואינה נוהגת כך ביחס למוסדות דתיים, או גם תומכת בכסף ועוזרת לסטודנטים יותר מאשר לבני ישיבה, הרי שאינה משוה גזרותיה, אם כי הדוגמה השניה מסופקת בעיני, שכן כאן אין המדינה נוטלת כי אם רק אינה נותנת בשוה, והוי כמחילה או מתנה, ועיין פ"ת (ס"ק א').
עוד דוגמה, אם יוברר כי המשטרה באופן עקבי מתיחסת באיפה ואיפה למפגינים דתיים לעומת מפגינים אחרים, הרי שיש הפליה שלטונית, וכבר היו דברים מעולם אם כי כיום המצב שונה לגמרי.
 

קבצים מצורפים

  • הגרדל ממון מדינה קיבוץ העיר.pdf
    KB 278.6 · צפיות: 1
הוא אכן ראה אותם כקבוצת פרחחים, בלשון חז"ל "מוכס העומד מאיליו".
חלוף השנים לא משנה את העובדה הזו, סה"כ מדובר בקבוצת פרחחים ותיקה ומנוסה...
אכן עפי"ז מותר גם לקחת רכוש, רק שיש אומרים (לדוג' הרב שטיינמן) שלא כדאי משום שזה מרגיל לשקר.

אביא כאן קטע משו"ת מאמר מרדכי כרך ב חושן משפט סימן טו (הרב מרדכי אליהו)
מכאן שעקרונית חוקי המדינה תקפים, אלא אם כן יוברר שאין היא משוה גזרותיה. למשל, אם יוברר שהמדינה נוטלת כספים מאזרחיה שלא ביושר, פוטרת, לגמרי או חלקית, קבוצות או מוסדות הקרובות לשלטון מתשלום מס ואינה נוהגת כך ביחס למוסדות דתיים, או גם תומכת בכסף ועוזרת לסטודנטים יותר מאשר לבני ישיבה, הרי שאינה משוה גזרותיה, אם כי הדוגמה השניה מסופקת בעיני, שכן כאן אין המדינה נוטלת כי אם רק אינה נותנת בשוה, והוי כמחילה או מתנה, ועיין פ"ת (ס"ק א').
עוד דוגמה, אם יוברר כי המשטרה באופן עקבי מתיחסת באיפה ואיפה למפגינים דתיים לעומת מפגינים אחרים, הרי שיש הפליה שלטונית, וכבר היו דברים מעולם אם כי כיום המצב שונה לגמרי.
נראה לי לא מתאים לכתוב בפורום רחב...
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה