מוצ"ש אחד, קהילת פרוג התעוררה לשוק מוחלט: האתר, המכונה "האוורסט של היצירה החרדית", נחסם על ידי קבוצה מסתורית של האקרים שקראו לעצמם "הניקים הנעלבים" . הם השתיקו את כל הניקים והפגינו:
"לא התקבלנו לקהילת הכתיבה המקצועית? עכשיו תראו מי כותב את התסריט! אנחנו רוצים פרטים על הניקים כאן ואיפה לקנות שטריימלים בזול. עד שלא נקבל תשובות, האתר שלכם יישאר נעול!"
התגובות בקהילה נעו בין היסטריה לצחוק פרוע. חיה'לה הצעירה מהפורום לעיצוב גרפי תהתה, "מה הקשר שטריימלים? חשבתי שהפורצים רוצים סתם להרוס!" בעוד מוישי, הניק הוותיק של פורום כתיבה, סינן: "שטריימל טוב לא קונים בזול. קונים איכות!"
במרכז העניינים עמד הכלבויניק – מנהל האתר הנמרץ, ידוע בכישרונו לפתור כל בעיה עם חיוך וחבילת במבה. הכלבויניק לא בזבז זמן והזעיק את המנכ"ל פרוג, חיים דיקמן. יחד, הם רקחו תוכנית מקורית ומטורפת להבריח את ההאקרים.
ראשית, הכלבויניק העלה סרטון לפרוגמדיה בו הוא מציע להאקרים עסקה: "חבר'ה, אם כל מה שאתם רוצים זה מידע על שטריימלים, פשוט תגידו! אנחנו נעלה פורום למציאות ומבצעים בשוק השטריימלים."
ההאקרים ענו מיד: "לא מספיק. אנחנו רוצים גם שיר מיוחד שמוקדש לנו מפורום כתיבה."
וכאן נכנס חיים דיקמן לתמונה: "שיר? אין בעיה. אבל תדעו שזה יעלה לכם."
בזמן שההאקרים התעסקו בדרישות שלהם, הכלבויניק וחיים התחילו ליישם את התוכנית האמיתית. הם יצרו "פורום דמה" שבו כל תגובה היא למעשה מלכודת טכנולוגית מתוחכמת. כל מי שנכנס "לקרוא" על שטריימלים בזול, מצא את עצמו מול תמונה ענקית של חיים דיקמן רוקד את ריקוד הפינגוינים לצלילי "דספסיטו".
אבל השיא היה כשפורום הכתיבה העלה שיר חדש, שכתב הכלבויניק בעצמו. הכותרת: "שטריימלים ושיגעון". המילים היו קלילות ומשעשעות, מלאות רמזים על כישלונות האקרים ודינמיקות משעממות של קהילת כתיבה:
"אז אולי לא התקבלתם, זה לא סוף סיפור,
תשאירו את השטריימלים למי שבא מאור,
כי לכתוב את זה בכבוד, זה דבר מדויק,
ולפרוץ – זה סתם מגוחך!"
תוך שעה, האתר חזר לפעולה מלאה. ההאקרים ברחו מבוישים, כנראה לחפש שטריימלים בזול בדרכים אחרות. הקהילה צחקה במשך שבועות על מעמד, ולכבוד הכלבויניק וחיים דיקמן נערכה מסיבה וירטואלית בפורום העיצוב.
כך למדו כל המשתמשים שפרוג הוא לא רק קהילה – הוא אתר קסם טכנולוגי שבו אפילו האקרים מתייאשים מלמצוא שטריימל...
נכתב בעזרת צ'אט GPT.
"לא התקבלנו לקהילת הכתיבה המקצועית? עכשיו תראו מי כותב את התסריט! אנחנו רוצים פרטים על הניקים כאן ואיפה לקנות שטריימלים בזול. עד שלא נקבל תשובות, האתר שלכם יישאר נעול!"
התגובות בקהילה נעו בין היסטריה לצחוק פרוע. חיה'לה הצעירה מהפורום לעיצוב גרפי תהתה, "מה הקשר שטריימלים? חשבתי שהפורצים רוצים סתם להרוס!" בעוד מוישי, הניק הוותיק של פורום כתיבה, סינן: "שטריימל טוב לא קונים בזול. קונים איכות!"
במרכז העניינים עמד הכלבויניק – מנהל האתר הנמרץ, ידוע בכישרונו לפתור כל בעיה עם חיוך וחבילת במבה. הכלבויניק לא בזבז זמן והזעיק את המנכ"ל פרוג, חיים דיקמן. יחד, הם רקחו תוכנית מקורית ומטורפת להבריח את ההאקרים.
ראשית, הכלבויניק העלה סרטון לפרוגמדיה בו הוא מציע להאקרים עסקה: "חבר'ה, אם כל מה שאתם רוצים זה מידע על שטריימלים, פשוט תגידו! אנחנו נעלה פורום למציאות ומבצעים בשוק השטריימלים."
ההאקרים ענו מיד: "לא מספיק. אנחנו רוצים גם שיר מיוחד שמוקדש לנו מפורום כתיבה."
וכאן נכנס חיים דיקמן לתמונה: "שיר? אין בעיה. אבל תדעו שזה יעלה לכם."
בזמן שההאקרים התעסקו בדרישות שלהם, הכלבויניק וחיים התחילו ליישם את התוכנית האמיתית. הם יצרו "פורום דמה" שבו כל תגובה היא למעשה מלכודת טכנולוגית מתוחכמת. כל מי שנכנס "לקרוא" על שטריימלים בזול, מצא את עצמו מול תמונה ענקית של חיים דיקמן רוקד את ריקוד הפינגוינים לצלילי "דספסיטו".
אבל השיא היה כשפורום הכתיבה העלה שיר חדש, שכתב הכלבויניק בעצמו. הכותרת: "שטריימלים ושיגעון". המילים היו קלילות ומשעשעות, מלאות רמזים על כישלונות האקרים ודינמיקות משעממות של קהילת כתיבה:
"אז אולי לא התקבלתם, זה לא סוף סיפור,
תשאירו את השטריימלים למי שבא מאור,
כי לכתוב את זה בכבוד, זה דבר מדויק,
ולפרוץ – זה סתם מגוחך!"
תוך שעה, האתר חזר לפעולה מלאה. ההאקרים ברחו מבוישים, כנראה לחפש שטריימלים בזול בדרכים אחרות. הקהילה צחקה במשך שבועות על מעמד, ולכבוד הכלבויניק וחיים דיקמן נערכה מסיבה וירטואלית בפורום העיצוב.
כך למדו כל המשתמשים שפרוג הוא לא רק קהילה – הוא אתר קסם טכנולוגי שבו אפילו האקרים מתייאשים מלמצוא שטריימל...
נכתב בעזרת צ'אט GPT.
נערך לאחרונה ב: