דרוש מידע התפתחות הילד גיל שנתים וחצי

Chaya Fack

משתמש רשום
מעבירה שאלה שנשאלתי.
מה רמת ההתפתחות שאמורה להיות לילד בגיל שנתים וחצי מבחינת הדיבור, ההבנה והשיתוף.
חברה מספרת על ילד בכור בגיל זה שמדבר לא הכל כ"כ ברור, יש לו מעט נוזלים באוזנים ויתכן וזה קשור לזה (ממתינים לבדיקת שמיעה) מבחינת ההבנה בבית נראה שהוא מבין בגדול מה שאומרים לו ומבחינת שיתוף בלתי אפשרי להוציא ממנו מידע משל מה חווה בגן, האם אוהב את הגננת, משחק עם חברים, מרביצים כלום.
מבחינת השנתון הוא ממש על הקצה של סוף השנתון והכניסו לגן גיל 3 כלומר רוב הילדים אחרי חלאקה והוא הכי קטן בן.
אתמול התחיל לראשונה בגן גיל 3 בחיידר, הגננת אמרה היום לאמא שהוא נראה לי ילד עם בעיות הבנה לא מבין מה היא רוצה ממנו והילדים האחרים בגן שגדולים ממנו בחודשים ספורים הרבה יותר מפותחים בגן , רצתה להכין בדיוק מה הגיל של הילד ומה הסיבה שהחיידר הסכימו שיכנס אליה לגן למרות שפספס את השנתון בימים ספורים.
1. תשמח לדעת באמת מה אמורה להיות רמת ההבנה של הילד והאם יתכן שיש לו לקות מסוימת ואם כן איך לבדוק.
2. האם זה נורמלי שעל היום השני לגן ככה גננת אומרת לאמא לפני שמספיקה להכיר את הילד.
עד היום הגננות תמיד טענו שהוא ילד מעולה בגן אומנם ביישן מאד ולא מדבר בקושי עם הגננות אבל תמיד מתנהג טוב.
 

חזק מאד

משתמש מקצוען
D I G I T A L
גם אם מדובר רק בגננת של כמה ימים, ואולי הסתכלות שגויה,
מה החשש לעשות בדיקת שמיעה וראיה?
אם יש חשש הכי קטן, חבל על כל יום שעובר
זו תקופת התפתחות שאינה חוזרת
 

chaia

משתמש מקצוען
מעבירה שאלה שנשאלתי.
מה רמת ההתפתחות שאמורה להיות לילד בגיל שנתים וחצי מבחינת הדיבור, ההבנה והשיתוף.
חברה מספרת על ילד בכור בגיל זה שמדבר לא הכל כ"כ ברור, יש לו מעט נוזלים באוזנים ויתכן וזה קשור לזה (ממתינים לבדיקת שמיעה) מבחינת ההבנה בבית נראה שהוא מבין בגדול מה שאומרים לו ומבחינת שיתוף בלתי אפשרי להוציא ממנו מידע משל מה חווה בגן, האם אוהב את הגננת, משחק עם חברים, מרביצים כלום.
מבחינת השנתון הוא ממש על הקצה של סוף השנתון והכניסו לגן גיל 3 כלומר רוב הילדים אחרי חלאקה והוא הכי קטן בן.
אתמול התחיל לראשונה בגן גיל 3 בחיידר, הגננת אמרה היום לאמא שהוא נראה לי ילד עם בעיות הבנה לא מבין מה היא רוצה ממנו והילדים האחרים בגן שגדולים ממנו בחודשים ספורים הרבה יותר מפותחים בגן , רצתה להכין בדיוק מה הגיל של הילד ומה הסיבה שהחיידר הסכימו שיכנס אליה לגן למרות שפספס את השנתון בימים ספורים.
1. תשמח לדעת באמת מה אמורה להיות רמת ההבנה של הילד והאם יתכן שיש לו לקות מסוימת ואם כן איך לבדוק.
2. האם זה נורמלי שעל היום השני לגן ככה גננת אומרת לאמא לפני שמספיקה להכיר את הילד.
עד היום הגננות תמיד טענו שהוא ילד מעולה בגן אומנם ביישן מאד ולא מדבר בקושי עם הגננות אבל תמיד מתנהג טוב.
2. לא חושבת שתקין אחרי כמה ימים כבר לקבוע שלילד יש בעיה, יכול להיות שלוקח לו זמן להסתגל לגן.
מהניסיון שלי אף גננת לא הסכימה למלא לי שאלון להתפתחות הילד לפני שהיא הכירה את הילד לפחות חודש
 

Chaya Fack

משתמש רשום
גם אם מדובר רק בגננת של כמה ימים, ואולי הסתכלות שגויה,
מה החשש לעשות בדיקת שמיעה וראיה?
אם יש חשש הכי קטן, חבל על כל יום שעובר
זו תקופת התפתחות שאינה חוזרת
אין שום חשש לעשות בדיקת שמיעה. לוקח המון זמן לקבל תור והם ממתינים לתור.
מדוע בדיקת ראיה?
 

חזק מאד

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אפשר לחפש בערים נוספות, יש פער של חודשים בתורות בין ערים שונות
יש ערים שאפשר לקבל שם תוך שבועות ספורים
לילדנו התברר שיש נוזליים ברמה כזאת , שהוא לא שומע בכלל דיבור רגיל! זה משפיע גם בפן ההתנהגותי, והילד סובל!
לגבי בדיקת ראיה:
לאחר שסיפרתי לרופא על התפתחות שפתית מאוחרת, הוא הפנה גם לבדיקת ראיה
כך שאני מבינה שעלול להיות קשור
ודרך אגב בדיקת ראיה אמורה להיות בדיקה שגרתית בגיל שנה ובגיל ארבע
רק רוב ההורים מזניחים (כמונו...)
אז אם גם יש חשש קל שבקלים שקשור, למה לא לעשות? התורות די קצרים.
ומכירה כמה תינוקות שהתגלו עם מספר גבוה במשקפיים (סביבות חמש- שש)
 

פרפר

משתמש מקצוען
אחרי בדיקת שמיעה - שילכו לאבחון של קלינאית תקשורת.
 

תמי פ

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הגיוני מאד שזה קשור לנוזלים שיש לו באוזניים.

שינסו להקדים את הבדיקת שמיעה כמה שיותר ולטפל בנוזלים באוזניים.
 

Chaya Fack

משתמש רשום
מעבירה שאלה שנשאלתי.
מה רמת ההתפתחות שאמורה להיות לילד בגיל שנתים וחצי מבחינת הדיבור, ההבנה והשיתוף.
חברה מספרת על ילד בכור בגיל זה שמדבר לא הכל כ"כ ברור, יש לו מעט נוזלים באוזנים ויתכן וזה קשור לזה (ממתינים לבדיקת שמיעה) מבחינת ההבנה בבית נראה שהוא מבין בגדול מה שאומרים לו ומבחינת שיתוף בלתי אפשרי להוציא ממנו מידע משל מה חווה בגן, האם אוהב את הגננת, משחק עם חברים, מרביצים כלום.
מבחינת השנתון הוא ממש על הקצה של סוף השנתון והכניסו לגן גיל 3 כלומר רוב הילדים אחרי חלאקה והוא הכי קטן בן.
אתמול התחיל לראשונה בגן גיל 3 בחיידר, הגננת אמרה היום לאמא שהוא נראה לי ילד עם בעיות הבנה לא מבין מה היא רוצה ממנו והילדים האחרים בגן שגדולים ממנו בחודשים ספורים הרבה יותר מפותחים בגן , רצתה להכין בדיוק מה הגיל של הילד ומה הסיבה שהחיידר הסכימו שיכנס אליה לגן למרות שפספס את השנתון בימים ספורים.
1. תשמח לדעת באמת מה אמורה להיות רמת ההבנה של הילד והאם יתכן שיש לו לקות מסוימת ואם כן איך לבדוק.
2. האם זה נורמלי שעל היום השני לגן ככה גננת אומרת לאמא לפני שמספיקה להכיר את הילד.
עד היום הגננות תמיד טענו שהוא ילד מעולה בגן אומנם ביישן מאד ולא מדבר בקושי עם הגננות אבל תמיד מתנהג טוב.
בהמשך לשאלה הנ"ל.
נעשה בדיקת שמיעה ויצא שהילד שומע בטווח הנורמה, אמרו לחזור לאף אוזן גרון כדי לבדוק מה לעשות עם מעט הנוזלים שיש.
מבחינת תפקוד הילד- בגן לא מדבר מילה עם הגננות (בגן כבר שבועים) עם ילדים בגן מדבר ממש מעט והגננת טוענת שלא מובן. (בבית מבינים מה מדבר אבל באמת הרבה הוא מבר לא הכי ברור) בבית הילד מדבר המון אם כי הוא נראה ילד ביישן מאד גם מול סביבה מוכרת (סבים, סבתות, דודים) ולוקח תמיד המון זמן להתחמם.
האם נראה לכן שיש לקחת את הילד לבדיקה בהתפתחות הילד או שזה מוקדם מדי?
האם נשמע לכן התפתחות תקינה של הילד? כי הגננת מנדנדת להורים עליו כל הזמן.
יש לציין שכן יודע הרבה מושגים שלומדים בגן.
 

סתםם

משתמש פעיל
נוזלים באוזנים יכולים לגרום לעיכוב התפתחותי ולשמיעה לא תקינה
עד גיל 3 בדיקת השמיעה היא חלקית ולכן גם התוצאה לא מספיק אמינה
אם המקרה הוא שיש נוזלים הילד מדבר לא ברור
דבר ראשון לטפל בנוזלים כמה שיותר מהר
דבר שני ללכת להתפתחות הילד גם שם לוקח זמן וצריך ללחוץ על הקופה ולהתקשר כל יום להזכיר כדי להקדים את התור
אחרי אבחון ללכת לקלינאית תקשורת (לאחר 4 חודשי המתנה יש אפשרות ללכת לפרטי ולקבל החזרים כמעט מלאים)
לגבי הגננת יש מצב שהוא לא מדבר איתה כי הוא לא שומע מספיק טוב והכל מבולבל
אופציה שניה - נתקלתי בסיפור כזה של ילד שמקבל יחס מדהים מהגננת אבל לא מדבר איתה ואני הכרתי את הילד בסוף השנה כשהגננת משוגעת עליו והיא חברה של האמא מהילדות כך שהיה לה ענין לקדם אותו הילד דיבר רגיל עם האמא אבל לא עם הגננת כך שזה ממש לא חייב להיות בעיה התפתחותית אבל במקרה הספציפי הה נראה שכן
הגננת צריכה לפנות אליו בקול גבוהה ולהושיב אותו מולה כדי שיוכל לפחות לקרוא שפתיים רק ככה תוכל להבין האם הבעיה היא שמיעה או משהו אחר
אבל בטוח כדאי לפנות להתפתחות הילד כי כל יום שהילד יבדר ברור מוקדם יותר שווה זהב גם אם בסוף הוא ישלים את הפער מעצמו בהמשך זה לא יפצה על ימי סבל וחוסר הבנה של הגננת וכו
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה