דרוש מידע התפטרות לצורך טיפול בילד - צריכה מידע דחוף!!

Netta

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
הנדסת תוכנה
שלום,
אני עבודת בשני מקומות, ויש לי תינוק בן חצי שנה
כבר חזרתי לעבודה אחרי חופשת הלידה...
במקרה ואתפטר מאחד מהם לצורך טיפול בילד ואמשיך לעבוד במקום השני, אהיה זכאית לפיצויים מהמקום שהתפטרתי ממנו?
תודה רבה!!
 

ב. ש.

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
כן,
זה לצורך הטיפול בילד - לצמצם שעות עבודה...
עליך רק לרשום את זה באופן מפורש במכתב התפטרות - שאת מתפטרת על רק טיפול בילד
 

Netta

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
הנדסת תוכנה
כן,
זה לצורך הטיפול בילד - לצמצם שעות עבודה...
עליך רק לרשום את זה באופן מפורש במכתב התפטרות - שאת מתפטרת על רק טיפול בילד
תודה,
(וזה למרות שחזרתי לעבודה כבר, נכון??)
ודבר נוסף - אם המשכורת האחרונה שלי נמוכה באופן משמעותי מהמשכורת הקבועה שתמיד קיבלתי, הם יקחו את הרגילה לצורך חישוב הפיצויים?
 

A052

משתמש סופר מקצוען
פיצויים אם מגיע, זה בעיקר השלמה ל8.33% במקום 6% שנוכו לקופת הפיצויים כל חודש [ויש מעסיקים שמראש מפקידים 8.3% כך שאין שום רווח בין פיטורים להתפטרות].

לא לשכוח לשאול רב לפני שדורשים פיצויים שלא יהיה חשש גזל.
 

ב. ש.

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
(וזה למרות שחזרתי לעבודה כבר, נכון??)

כן,
זה עד 9 חודשים מתום חופשת הלידה.
לגבי משכורת אחרונה - מאד תלוי למה זה היה נמוך - זה היה בחודש שיצאת לחלד? (אם כן - ברור שלא מתייחסים לזה)
וחוצמזה - מחשבים משכורת אחרונה ביחס לאחוז משרה אחרון - אז אם סתם עבדת פחות והשכר לא ירד - אז זה לא משנה.

לגבי פיצויים - יתכן ואת חתומה על סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין ומפרישים לך כל חודש 8.33 לפיצויים (תבדקי בתלוש)
בהצלחה
 

קוסמת

משתמש חדש
היי.
באותו נושא...
א: האם אוכל לקבל פיצויים במידה ואני מתפטרת לצורך טיפול בילד ונשארת חודש בבית, ולאחר מכן מוצאת עבודה חדשה בתנאים דומים?
ב: הבנתי שפיצויים הם שווי ערך למשכורת של חודש בשנה. המעסיק של מפריש לי פיצויים 8.33 אחוז, אך בחצי שנה הראשונה לעבודה לא הפריש (בגלל שעדיין לא היתה לו חובה להפריש לי קרן פנסיה...) וגם מה קורה עם חודשי חל"ד/ חל"ת/ שמירת הריון? האם המעסיק הפריש פיצויים? ואם לא, האם הוא יצטרך להשלים לי את דמי הפיצויים בעבור החודשים שלא הפריש?
ג. האם ניתן לפדות ימי חופשה כאשר העובד התפטר בעצמו מהעבודה ולא פוטר?
אשמח לתשובות בהקדם...
תודה רבה
 

ב. ש.

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
א. זה נראה לי עניין של הגינות ושאלה לרב
אם תנאי העבודה תואמים בדיוק, ואין אפי' משו אחד שהוא יותר טוב (פחות שעות, יותר קרוב הביתה וכו') אז ע"פ חוק אני לא יודעת אם חודש אחד מספק... - בקיצור, לא יודעת
ב. אם זה התפטרות כפיטורין - הוא משלים לך על חצי שנה ראשונה... על חל"ד מפרישים ממילא (אא"כ יצאת לחלד די בתחילת עבודתך - יש חוק שאומר שאם עובדת התחילה את עבודתה פחות מחצי שנה טרם כניסתה להריון - אינה זכאית להפרשה לפנסיה בתקופת החלד - כמובן שאם היא לא עובדת עם הסכם קיבוצי כלשהו) חלת - לא זכאים להפרשה ולא להשלמה.
ג. פדיון ימי חופשה - כל עובד שעוזב מקבל - לא משנה סיבת עזיבתו

בהצלחה
 

A052

משתמש סופר מקצוען
@קוסמת
א. ודאי שלא, אתם יכולים לצאת לחלת לחודש ולחזור, זה לא נקרא התפטרות לצורך טיפול בילד.
ב. הוא יצטרך להשלים את ה8.3 לחצי שנה הראשונה וזהו. על חודשי חל"ד וכדו' (לא חל"ת) צריך גם להשלים אבל לכאורה הוא כבר שילם עליהם.
ג. כמדומני שכן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה