אני מחכה שנטפרי יאפשרו לי להיכנס לקישור
לחסומים
איך כותבים בריף // ימה ברקאי
אז מה זה בכלל בריף?
בריף הוא תקציר הכולל את כל הרקע לעבודה מבוקשת כמו עיצוב, שיווק ופרסום. כך למשל, אם נרצה ליצור מודעה פרסומית, לוגו, או כל ויז'ואל אחר שיתאר את העסק שלנו, על המעצב להבין את המהות העסקית שלנו בצורה העמוקה ביותר, ולכן בבריף אנחנו נפרט את כל המרכיבים המשמעותיים בעסק.
מרכיבי הבריף
לבריף ייכנסו המרכיבים הבאים –
>>מטרת הפרסום
>>תיאור המוצר או השירות
>>תיאור הפרסונות השיווקיות – קהל היעד.
תועלות המוצר, ועל אילו כאבים הוא בא לתת מענה.
>USP – הצעה שיווקית ייחודית
>>מאפייני
אסטרטגיה השיווקית
>>טון וסגנון
>>לוחות זמנים
>>תקציב
מה חשוב לפני שמתחילים?
כדאי לכתוב בריף מתוך היכרות עמוקה ומחקר על קהל היעד שלך, מה הכאבים שלהם? מה מניע אותם? וכמובן איך המוצר שלך או השירות בא לפתור את אותם כאבים.
כמו גם – מה הבידול השיווקי שלך? מה היתרון היחסי שלך על פני אחרים ?
המעצבים והפרסומאים ידעו באמצעות ויז'ואל וקופי מתאים לבטא את הבידול שלך בצורה מדויקת ומותאמת לקהל יעד שלך.
ואיש השיווק ידע לארוז את זה בהצעה שיווקית ייחודית.
מה עוד כדאי לדעת ?
שכתיבת בריף היא פעולה יצירתית לכל דבר, ואם בא לכם שהצוות הפרסומי יעשה עבודה טובה, תכתבו את הבריף בצורה מעניינת, קריאה, מקצועית ורצינית, לא כמאמר או עבודת גמר, אלא בצורה שבאמת נאמנה ומבטאת את הסגנון העסקי שלכם.
טיפ לסיום
בריף טוב הוא כזה שיודע לתת הוראה לצוות המבצע, תהיו ברורים, מובנים, ואותנטים, ככל שהבריף יהיה מדויק יותר כך הקריאייטיב יהיה מדויק יותר והסיכוי למשוף תשומת לב ולהגדיל המרות – גדל בהתאם.
חשוב לזכור !
האסטרטגיה השיווקית היא התשתית עליה וממנה מתחילים לעבוד. האסטרטגיה היא למעשה הניתוח המקיף שנעשה בנוגע למוצר, לשוק, למתחרים ולקהל היעד במסר מרכזי אחד, תועלות המוצר, ופתרונות לכאבים שהמוצר מספק.
ככל שהאסטרטגיה ברורה לכם, כך גם היא תזלוג אל המסרים הויזואלים שלכם וזה בדיוק מה שאתם רוצים.
תניעו לפעולה
בריף טוב צריך להשפיע על הצוות הקריאטיבי , בדיוק כמו שהייתם רוצים שהוא יניע את קהל היעד שלכם.
היעזרו באנשי מקצוע
ישנם אנשים מקצוע כמו יועצים עסקיים שחלק גדול מהעשייה שלהם היא סיוע בכתיבת הבריף, הבנת המהות העסקית, ניתוח הזירה העסקית, בניית החזון הערכים עליהם מושתת העסק, איתור הכאבים והפתרונות שהמוצר או השירות בא לתת להם פתרון.
מזמינה אתכם להתייעץ איתי, בבניית ה
אסטרטגיה שיווקית שנתית לעסק שלכם, הבנת התהליך יעזור לכם ליצור בריף מדויק יותר ומוגדר טוב יותר לקהל היעד שלכם.