התיעצות-כמה מתערבים כשעושים הגהה על ספר?

אסטרונאוטית

משתמש פעיל
שלום,
אני מגיהה עכשיו ספר, הסופר טוען שהספר עבר כבר עריכה לשונית ולכן לתקן בעיקר שגיאות כתיב, פיסוק וכו'
עכשיו, יש לו קטע שחוזר על עצמו, כשהוא כותב על אדם מסוים, בכל תחילת משפט הוא יכתוב זאת שוב.
לדוגמא:
הקב"ה נתן לאדם הראשון כח לשלוט בכל יצורי הבריאה,
האדם הראשון לא אהב את הכח הזה. הוא הבין שזהו שקר. שהרי האדם הוא יצור מוגבל. מוגבל במקום, בזמן ובתבונה. האדם הראשון מודע לעובדה שהוא סופי. הוא הרי לא יחיה לנצח, הוא לא יכול לשלוט ולמלוך כמו הבורא יתברך שהוא הרי הכח האינסופי והבלתי מוגבל.
לכן האדם הראשון מעמיד את כול היצורים על טעותם. ומשום כך הוא מכריז: "בואו ונשתחווה ונכרעה לפני ה׳ עושינו".


אני לא נכנסת פה לסגנון הכתיבה שיש לי מה להגיד עליו, הרי כל אחד וסגנונו הוא.
השאלה היא אם על דבר כזה אני צריכה כן לנסות להסביר, או שזה יהיה בסדר...
 
נערך לאחרונה ב:

בן מיכאל

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שלום,
אני מגיהה עכשיו ספר, הסופר טוען שהספר עבר כבר עריכה לשונית ולכן לתקן בעיקר שגיאות כתיב, פיסוק וכו'
עכשיו, יש לו קטע שחוזר על עצמו, כשהוא כותב על אדם מסוים, בכל תחילת משפט הוא יכתוב זאת שוב.
לדוגמא:
הקב"ה נתן לאדם הראשון כח לשלוט בכל יצורי הבריאה,
האדם הראשון לא אהב את הכח הזה. הוא הבין שזהו שקר. שהרי האדם הוא יצור מוגבל. מוגבל במקום, בזמן ובתבונה. האדם הראשון מודע לעובדה שהוא סופי. הוא הרי לא יחיה לנצח, הוא לא יכול לשלוט ולמלוך כמו הבורא יתברך שהוא הרי הכח האינסופי והבלתי מוגבל.
לכן האדם הראשון מעמיד את כול היצורים על טעותם. ומשום כך הוא מכריז: "בואו ונשתחווה ונכרעה לפני ה׳ עושינו".


אני לא נכנסת פה לסגנון הכתיבה שיש לי מה להגיד עליו, הרי כל אחד וסגנונו הוא.
השאלה היא אם על דבר כזה אני צריכה כן לנסות להסביר, או שזה יהיה בסדר...
כדאי.
 

גרונים

משתמש פעיל
לענ"ד, הגם שהסגנון לא כ"כ טוב, אעפ"כ אין למגיה להעיר רק על התחום שהקצו לו, דהיינו, שגיאות כתיב ופיסוק.
אולם אם ישנם שגיאות רציניות, על המגיה להעיר את הדברים למחבר,
במקרה דנן, זה עדיין בגדר הסביר, אם כי אני לא הייתי מסגנן בצורה כזאת, אך יש עורכים לשוניים, שזה הניסוח שלהם, והם אוהבים את הכפילות וכו', במיוחד הדבר אמור לגבי עריכת סיפורים וכיוצ"ב, אשר לעתים זה נותן קצת חן ונופך, וגם זה, רק במדה ובמשורה, כמובן... כל אחד והטעם שלו.....
על כן לא נראה לי שצריך להתערב בכגון דא.
 

תמר21

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לנסות להסביר - למי?
דעתי, שזו סה"כ שאלה לכותבים / מבקשי ההגהה עצמם.
אי אפשר לשנות בטקסט כזה משהו, בלי שכל הכוונה תשתנה.
תשאלי, נראה לי שזה הכי בטוח...
 

אסטרונאוטית

משתמש פעיל
הוא טיפוס כזה שיש לו את הסגנון שלו ומה שהוא אוהב
לענ"ד, הגם שהסגנון לא כ"כ טוב, אעפ"כ אין למגיה להעיר רק על התחום שהקצו לו, דהיינו, שגיאות כתיב ופיסוק.
אולם אם ישנם שגיאות רציניות, על המגיה להעיר את הדברים למחבר,
במקרה דנן, זה עדיין בגדר הסביר, אם כי אני לא הייתי מסגנן בצורה כזאת, אך יש עורכים לשוניים, שזה הניסוח שלהם, והם אוהבים את הכפילות וכו', במיוחד הדבר אמור לגבי עריכת סיפורים וכיוצ"ב, אשר לעתים זה נותן קצת חן ונופך, וגם זה, רק במדה ובמשורה, כמובן... כל אחד והטעם שלו.....
על כן לא נראה לי שצריך להתערב בכגון דא.
לכן, זה מה שרציתי לדעת, בעיני זה ממש לא מתקבל על הדעת, אבל אם יש כאלו שסוברים שכן...

אני אשמח לעוד דעות
 

שורי פלד

משתמש מקצוען
הקב"ה נתן למחבר הספר כח,
לשלוט בכל הספר אשר אשר עלה לו במוח,
המגיה לא אהב את הזה כי עבודה ניתן לו לפקוח.
הוא הבין שזהו טעות ומוכן לטרוח.

המגיה רוצה לעשות חסד ולתת מצידו נתינה
אבל המחבר הוא יצור מוגבל בתבונה

שב ואל תעשה עדיף, רק לתקן קרי וכתיב תקינה

בואו נשתחוה לרצונו של המחבר בלי להסתכל שמואל וימינה


:D:D:D:rolleyes:
 

חיים V

משתמש מקצוען
יש מושג כזה שיוצרים כפילות מכוונת במילים ובמשפטים כשהמטרה לחדד ולהעביר מסר דק או עמוק. להרחיב את ההבנה והתפיסה.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
כתוב כמה וכמה פעמים 'הוא'. לא בטוח שהוספת 'הוא' עוד כמה פעמים במקום 'אדם הראשון' - היתה עדיפה.
 

עזר כנגדו

משתמש פעיל
הקב"ה נתן לאדם הראשון כח לשלוט בכל יצורי הבריאה,
האדם הראשון לא אהב את הכח הזה. הוא הבין שזהו שקר. שהרי האדם הוא יצור מוגבל. מוגבל במקום, בזמן ובתבונה. האדם הראשון מודע לעובדה שהוא סופי. הוא הרי לא יחיה לנצח, הוא לא יכול לשלוט ולמלוך כמו הבורא יתברך שהוא הרי הכח האינסופי והבלתי מוגבל.
לכן האדם הראשון מעמיד את כול היצורים על טעותם. ומשום כך הוא מכריז: "בואו ונשתחווה ונכרעה לפני ה׳ עושינו".
בעיניי, הקטע כתוב מצויין. ממש לא מוגזם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה