השובבות של המבקר בהמודיע...

פוס

משתמש מקצוען
D I G I T A L
משרדי הפרסום החרדיים נאלצים לא פעם להתמודד עם הערות לא שגרתיות של "המבקר" ביומון החרדי "המודיע". תפקידו של "המבקר", לעבור על התוכן ומודעות הפרסום - טרם שליחת העיתון לדפוס.

לפני שבועיים, הרימה חברת "אסם" קמפיין חדש במדיה החרדית, המקדם את מוצר הבייגלה בגרסה השטוחה. "כמה שטוחים, ככה טעימים" - זה הסלוגן שנבחר לקמפיין.

הפרזנטור שנבחר לקמפיין, הוא אברך חרדי משיכון חב"ד בלוד, ר´ משה בן-הרוש. במודעות, כפי שתוכלו לראות בתחתית הכתבה, נראה בן-הרוש מחזיק את הבייגלה השטוח.

המודעה נכנסה לכל העיתונים החרדים, מלבד "המודיע". הסיבה: "המבקר" טען כי העיניים של בן-הרוש "שובבות".

מה זה "שובבות"? במשרד הפרסום החרדי "אפיקים" התקשו להבין את ההגדרה המדוייקת, אך המודעה הייתה חייבת להיכנס לעיתון בכל מחיר.

ישבו אנשי הפוטו-שופ במשרד והזיזו את העיניים לצד השני. "המבקר" קיבל את המודעה ללא העיניים ה"שובבות", ואישרה לפרסום. המודעה "הכשרה" פורסמה בעיתון של סוף-השבוע.

זה לא השינוי היחיד. במודעה המקורית נכתב: "בייגלה אסם משדרג לכם את חווית האכילה עם 2 טעמים ייחודיים". לדידו של "המבקר", אין מושג "חווית אכילה", אלא רק "חוויה" בלבד (כפי שתוכלו לראות במודעה). הנימוק: המושג "חוויה" - שייך רק ללימוד תורה.

במשרד "אפיקים" אישרו את הידיעה. "המודיע" לא נוהג להגיב, אבל גורם במערכת אומר ש"מדובר במודעה לא חינוכית - היות והאברך קורץ".

האברך עצמו, היה מופתע. "לא שמעתי על העניין", הגיב בחיוך.

לפני שנה וחצי, היה זה קמפיין של EXIT - משקה אנרגיה. כותרת הפרסומת הייתה: "יש EXIT, יש חתונה".

הכל עבר חלק בעיתונות החרדית, למעט "המודיע". שם, "המבקר" טען שהמילה "חתונה" אינה במקומה והורה להחליפה במילה "שמחה"...

כיכר השבת

צפה בקובץ המצורף 85113

צפה בקובץ המצורף 85114
 

קבצים מצורפים

  • poo8v5t3.jpg
    KB 240 · צפיות: 21
  • nf_0629_2108173.jpg
    KB 146.2 · צפיות: 18

שמח לעזור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
מההודעה שלך נראה מעט גיחוך למבקר ובצדק, אבל כאילו הוא מגיע בדרישות גבוהות ומשונות.
אבל אני סבור להיפך, שגם מה שמאשרים לפרסום, כמו איש מבוגר עם פרצוף מעונג בקשר לאוכל, הוא מתחת לכל ביקורת, פעם גם אצל גויים זה היה מופקע.
אני לא יודע מי אשם בכניסת הסגנון הזה אלינו, אבל חלק מהאשם נופל בודאי על המבקרים הנ"ל, שמנסים היום באיחור רב לעשות צנזורות משונות למודעות שכל כולם רחוקים ביותר משאיפת השקפתו של כל יהודי, במקום שהיו שוללים על הסף לפני כמה שנים את כל הפרסומות עם הדוגמנים והילדים וכו'.
אם כבר פרסומות 'נחמדות' ככל העולם (רק שזה גבר ועם כיפה), מה יתן שינוי מילה פה או שם.
תראו לאיזה תת רמה הגענו: מבזבזים עלינו מודעת עיתון שלמה לחטיף של שעת חולשה טפשית ומשמינה. ייתרונות מוצר? איכות מיוחדת? כלום!
שמים לנו פיתיון ענק ואנו העכברים לא עומדים בפיתוי, וחולשתינו ליופי האוכל שבתמונה מזרימה מזומנים למפרסם. להזכירכם : עיתון זה לא לילדים...
 

r_a

משתמש פעיל
רבות דנו והתפלפלו על המודעה הנ"ל,
ובכדי להסיר כמה וכמה סימני שאלה, מומלץ לקרוא בפשקוויל, שם טרחו לפשוט העניין.
 

שמח לעזור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
ומה התמונות? של אוכל?
לא, זה לא יילך עלינו מספיק...
של אנשים עם מראה יפה ומשמח, משפחתי ומפנק!
יאוו!!! יש כזה דבר? איך עושים את זה? דבר ראשון אוכלים (בייגלה או גבינה)
ואידך זיל גמור בפרסומת הבאה...
זה עולם הפרסום החרדי (מסתדרים לא רע! ועוד עם דוגמן עם זקן ארוך! בלי מילה אחת על חתונות!) של היום.
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שמח לעזור;523639:
מההודעה שלך נראה מעט גיחוך למבקר ובצדק, אבל כאילו הוא מגיע בדרישות גבוהות ומשונות.
אבל אני סבור להיפך, שגם מה שמאשרים לפרסום, כמו איש מבוגר עם פרצוף מעונג בקשר לאוכל, הוא מתחת לכל ביקורת, פעם גם אצל גויים זה היה מופקע.
אני לא יודע מי אשם בכניסת הסגנון הזה אלינו, אבל חלק מהאשם נופל בודאי על המבקרים הנ"ל, שמנסים היום באיחור רב לעשות צנזורות משונות למודעות שכל כולם רחוקים ביותר משאיפת השקפתו של כל יהודי, במקום שהיו שוללים על הסף לפני כמה שנים את כל הפרסומות עם הדוגמנים והילדים וכו'.
אם כבר פרסומות 'נחמדות' ככל העולם (רק שזה גבר ועם כיפה), מה יתן שינוי מילה פה או שם.
בדיוק על כך דיברתי בתגובה הקודמת במקום להתמקד בכך שהפכנו להיות נהנתנים בהכשר ושכל העיתונות שלנו גדושה בפרסומות לשופינג בזבזנות וכדו' מתמקד המבקר המהולל בעיניו השובבות של האברך זה לא רק לעג לרש אלא אם לפחות היו שותקים היינו מבינים שזה כורח הנסיבות ומצב דורנו מחייב פרסומים גם לדברים שבגדר מותרות אולם כשמגיע מבקר ומה שלא מוצא חן בעיניו זה פרט כ"כ שולי ( ודרך אגב העיניים זה הדבר החיובי היחיד במודעה הזאת:) ) הוא בעצם נותן הכשר על כל השאר
וכרגיל ובלי להרחיב המצב אצלינו בכל בעייה שבמקום לטפל בה מהשורש מתמקדים בשטויות כנ"ל נוער נושר וכדו' וד"ל
גם מי שלא הבין את הקשר שיחשוב שוב לפני שהוא מגיב בתגובה זועמת
 

גולד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שובבות של איזה מבקר אתה מתכוין?
בהמודיע, או כאן?!:confused:(ככר השבת):cool::rolleyes:
 

cmyk

משתמש צעיר
המבקר משרת בנאמנה את מנויי המודיע שברובם חתמו על מנוי בכדי לקבל עיתון זך ונקי.
ואם תרצו לנתח מה שעמד בראשו ובלבו של המבקר כשהמבט צרם לו. אז יש לחזור קצת אחורנית ולהבין את המניעים של המודיע באי פרסום מודעות של דוגמנים וכדו' וכו', אם תבינו למה, תוכלו להבין את המניע במודעה הזו. יש גם לזכור שמדובר באדם מבוגר.

מההיבט המקצועי, הצורניות והחיתוך של הידיים צרם לי.
 

שמח לעזור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י דניאל נ;523648:
אם לפחות היו שותקים היינו מבינים שזה כורח הנסיבות ומצב דורנו מחייב פרסומים גם לדברים שבגדר מותרות אולם כשמגיע מבקר ומה שלא מוצא חן בעיניו זה פרט כ"כ שולי ( ודרך אגב העיניים זה הדבר החיובי היחיד במודעה הזאת:) ) הוא בעצם נותן הכשר על כל השאר
אני לא מסכים. תמיד יכול להיות יותר גרוע ובמקרה הזה זו הייתה תחושתו, ואפשר להבין אותו. והבעייה זה לא מותרות, מדובר בלהפוך את החיים להזדמנות גסטרונומית נטו.
רק למה אין לו כח להגיד לא חד משמעית? למה מטפלים בעינים ובמילים חווית אכילה ואין לו כבר מה להגיד? התשובה היא ודאי קשורה וטובעת בבוץ של כסף וזה ממש מכעיס.
לא. הוא לא משרת את קוראי המודיע נאמנה כלל, הוא נותן להם חצי כשר, ועם חותמת, כמו שכתב דניאל.
כל העיתונים החרדים אותו דבר בזה, כך שהתלונה לא כלפי המודיע דוקא.
 

חיוכון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
גם אם הורידו את המילה 'אכילה', למה לא יישרו את השורה לאמצע. ?!?!? זלזול !!
 

אסתר זילבר

משתמש רשום
אני חושבת שצריך להצדיע על כך שלמרות הבלבול הנורא עדיין יש מי שעוד איך שהוא שומר על מינימום רמה רוחנית, מוסרית...
אתם לא חושבים שכבר הגזמנו עם תרבות הפרסום הגויית? עד להיכן היגענו? אי אפשר לפרסם בטעם ובחן יהודי?

הפרסום הזה אחרי הכל העלה בי תחושת גועל!
 

שמח לעזור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י אסתר זילבר;524073:
אני חושבת שצריך להצדיע על כך שלמרות הבלבול הנורא עדיין יש מי שעוד איך שהוא שומר על מינימום רמה רוחנית, מוסרית...
אתם לא חושבים שכבר הגזמנו עם תרבות הפרסום הגויית? עד להיכן היגענו? אי אפשר לפרסם בטעם ובחן יהודי?
שני המשפטים סותרים.
איך אפשר להצדיע למבקר אחרי ש"הגזמנו"? הוא לא אשם? (כמובן אין הכוונה על איש מסויים אלא על המשפיעים שם.
לא אני הוא שמנחה את העיתנות החרדית, אז אני לא מצטרף ל"הגזמנו" גם אם אני/אחר נתנו את הגימיקים, בשביל זה יש מבקר.
 

chayasl

משתמש סופר מקצוען
רק עכשיו שמתי לב שחוץ מהעיניים וה"חוית אכילה", גם האריכו לשניים שבמסגרת את השרוולים..
 

Big

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י chayasl;524146:
רק עכשיו שמתי לב שחוץ מהעיניים וה"חוית אכילה", גם האריכו לשניים שבמסגרת את השרוולים..

לא היה להם קל שם, לחברה באפיקים...
אבל אין תחליף לעוצמת הפרסום של המודיע! :)
 

גולד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
כל העיתונים החרדים אותו דבר בזה, כך שהתלונה לא כלפי המודיע דוקא.[/QUOTE]
מעניין....:confused:, אותו דבר ?
אני לא מכיר עוד עיתון חוץ מהמודיע שמבקר את התוכן (במובן הזה)
כל דבר טוב יהיה את אלה שיהיה להם מה להגיד,
אז מה אם זה לא נראה לך ? תמיד יבקרו את מה שנראה לך ומה שלא ,אז לא ? ? ? ?
הביקורת של המודיע זה דבר משובח לכל הדעות, ולא צריך להיסחף לקטנות, "כן עיניים , לא עיניים" - נו בא'מת.... ?
 

שמח לעזור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י גולד;524159:
מעניין....:confused:, אותו דבר ?
אני לא מכיר עוד עיתון חוץ מהמודיע שמבקר את התוכן (במובן הזה)
כל דבר טוב יהיה את אלה שיהיה להם מה להגיד,
אז מה אם זה לא נראה לך ? תמיד יבקרו את מה שנראה לך ומה שלא ,אז לא ? ? ? ?
הביקורת של המודיע זה דבר משובח לכל הדעות, ולא צריך להיסחף לקטנות, "כן עיניים , לא עיניים" - נו בא'מת.... ?
כל העיתונים החרדים אותו דבר,
שהם מכניסים פרסומת מגונה ביותר רק עם דגש שיהיה אדם חרדי.
לא דיברתי אף רגע על קטנות, כי הם באמת בטלים בשישים בייחס לבעיה הראשית.
זה לא מה ש"לא נראה לי", אלא מה שכל העולם מבין שזה זבל שבזבל.
מה ההבדל בין פרסומת בהמודיע לפרסומת בתל אביב? שאין נשים, והמילים מכובסות. אם זה נראה לך הבדל מספיק, שיערב לך.
פעם (שנים בודדות!) הפרסומות התמקדו מאוד בדברים אמיתיים ולא חיצוניים, והם בשום פנים ואופן לא לוו בדוגמן או בילד נחמד שמזיז מיתרים בלב בלי קשר לאבקת המרק.
העיתונים החרדים לא עמדו בלחץ הכספי (בוז!!!!!!!!! טוב, מה שרואים משם...), והם הפסיקו לעבוד. הם רק משנים את כיוון העיניים...
אני עדיין מסכים להצדיע, למבקר שמציל מדיוטה נוספת מסויימת מאוד...
 

yochi000

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
לדעתי סתם הגיע עונש לאפיקים על כזו מודעה, אם לא מבחינה רוחנית אז לפחות מבחינה עסקית.
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
מעניין....:confused:, אותו דבר ?
אני לא מכיר עוד עיתון חוץ מהמודיע שמבקר את התוכן (במובן הזה)
כל דבר טוב יהיה את אלה שיהיה להם מה להגיד,
אז מה אם זה לא נראה לך ? תמיד יבקרו את מה שנראה לך ומה שלא ,אז לא ? ? ? ?
הביקורת של המודיע זה דבר משובח לכל הדעות, ולא צריך להיסחף לקטנות, "כן עיניים , לא עיניים" - נו בא'מת.... ?[/QUOTE]

אמנם דעתך מאוד חשובה אולם אל תקרא לה : כל הדעות אני שוב אומר שמבקר זה דבר נפלא אולם כמו שמשגיח כשרות נחוץ במסעדה ואם תראה אותו מוריד את ההכשר במסעדת טריפה בגלל שהחסה הייתה בשקית וורודה אתה תבוז לו . תבוז לו לא בגלל הורדת ההכשר אלא בגלל הסיבה שהוא מצא ..
כך גם פה - פסילת המודעה היא דבר נכון אולם בתואנה של עיניים שובבות זו לא רק תת רמה (וסלחו לי אני חושב שהעיניים עם מבט קדימה הרבה יותר חצופות לפני כן הסבא המסכן נראה נבוך על כך שנתפס על חם ועכשיו בתיקון הוא עוד מעז להיישיר מבט:)) אלא נתינת הכשר לכל שאר תוכן המודעה שמשדרת בהמיות
 

cmyk

משתמש צעיר
נכתב ע"י דניאל נ;524309:
אמנם דעתך מאוד חשובה אולם אל תקרא לה : כל הדעות אני שוב אומר שמבקר זה דבר נפלא אולם כמו שמשגיח כשרות נחוץ במסעדה ואם תראה אותו מוריד את ההכשר במסעדת טריפה בגלל שהחסה הייתה בשקית וורודה אתה תבוז לו . תבוז לו לא בגלל הורדת ההכשר אלא בגלל הסיבה שהוא מצא ..
כך גם פה - פסילת המודעה היא דבר נכון אולם בתואנה של עיניים שובבות זו לא רק תת רמה (וסלחו לי אני חושב שהעיניים עם מבט קדימה הרבה יותר חצופות לפני כן הסבא המסכן נראה נבוך על כך שנתפס על חם ועכשיו בתיקון הוא עוד מעז להיישיר מבט:)) אלא נתינת הכשר לכל שאר תוכן המודעה שמשדרת בהמיות

עם כאלו דיבורים אני מתחיל לתהות האם מה שכתוב מתחת לשם שלך 'פרסום ושיווק' זה אכן המקצוע בה הינך אוחז - -
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה