דרוש מידע הרב זילברשטיין לגבי מלחמת גוג ומגוג בליל הושענה רבה.

ועד

משתמש רשום
מקור: JDN
קישור


מרן הגר”י זילברשטיין בהתבטאות מבהילה על הצפוי לנו בימים הקרובים. כל הסימנים שנאמרו בסוף מסכת סוטה על עקבתא דמשיחא, התקיימו. המלחמות, הצרות, היסורים, השכול והכאב, והגלות מבית – הכל מתרחש בימינו, ברמה היותר-גבוהה שאפשר.

בליל החג הזכיר מרן הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט”א בבית מדרשו ברמת אלחנן גם את הנסים הגדולים שנעשו אתנו במשך השנה האחרונה כאשר רבבות טילים שנורו מכל הכיוונים לא גרמו לנפגעים רבים.

במקביל הזכיר הרב שליט”א את הברטנורא במסכת מגילה (ג’ ה’) כתב: ‘מסורת בידינו, דתחיית המתים עתידה להיות בפסח, ומלחמת גוג ומגוג בסוכות’!

בד-בבד הזכיר הרב גם את הקבלה שיש בידינו מדור לדור עד להגר”א מווילנה ורבי חיים ויטאל האומרים שמלחמת גוג ומגוג תהיה בשלוש שעות בהושענא-רבה, ומי שירצה להינצל – שיישב בסוכה! ועל כך נאמר, ‘כי יצפנני מסוכה ביום רעה’, שיום רעה היא מלחמת גוג ומגוג, ומי שירצה להינצל – יישב בסוכה.

מרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל אמר שהשלוש-שעות הן השעות שלפני זמן הנץ ביום הושענא-רבה. השאלות שהוצגו בשיעור לפני מרן הגרי”ז היו: האם כדאי יותר לשבת בבית המדרש, או בסוכה? אם יש אזעקה בשעות הללו, האם להיכנס למקלט? ושאלות נוספות.

דבריו של מרן הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט”א על כך שמלחמת גוג ומגוג תהיה בשלוש השעות ביום הושענא-רבה, ומי שיהיה אז בסוכה – יינצל, עוררו כצפוי הדים אדירים בכל רחבי תבל.

הבוקר, יום ראשון של חול המועד, דיווחנו להרב שליט”א על ההדים הכבירים הללו, והרב שאל: האם העברנו את דבריו לפני שנודע על חיסולו של סינוואר או לאחר מכן? והרב המשיך והסביר:

החיסול של הרשע הזה מוסיף נופך לדברים שאמרנו בחג, בגלל שדברי הגר”א מווילנא על מלחמת גוג ומגוג, הם בעצם ‘מחיית עמלק’, וחיסולו של סינוואר הוא-הוא מחיית עמלק, ואולי יש בכך תחילת התגשמותם של הדברים המופלאים המתעתדים להתרחש [למותר לציין, שהרב שליט”א לא דיבר על תאריך מסוים וספציפי, רק הזכיר את מסורתו של הגר”א מווילנא על הושענא-רבה].

הרב שליט”א ביקש להדגיש שכל הדברים הללו לא צריכים להכניס את הקהל ללחץ, אלא אדרבה – לגרום לחיזוק גדול. אחד החיזוקים הבולטים יכול להתבטא בישיבה תמידית בסוכה. דהיינו, אם בכל השנים היינו יוצאים לפעמים מהסוכה, והולכים לפה ולשם, היום בגלל דברי הגר”א שמי שיהיה בסוכה יינצל ממלחמת גוג ומגוג, יש יותר חשק להישאר בסוכה!

כמו-כן עורר הרב שליט”א על הסיעתא דשמיא הגדולה שהיתה בחיסול, בכך שאף אחד לא יכול להתגאות כאן ב’כוחי ועוצם ידי’, שכן לפני החיסול לא היה פירור של מידע על מקום הימצאו של ראש המחבלים הארור, והדבר התרחש בהיתקלות ‘מקרית’. כך זכינו ל’מחיית עמלק’ שנעשתה לא מתוך ‘כוחי ועוצם ידי’, אלא מתוך התגלות כוחו ועזוז-גבורתו של השם יתברך. וזה עוד קידוש השם נורא.
 

הפולניה

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
יוצרי ai
היה משהו דומה בקורונה...
ובאינטיפאדה השנייה
ובראשונה
ובמלחמת יום הכיפורים
ובשואה
כל הזמן יש מסוגלות לביאת המשיח- ומי שיודע לא אומר, ומי שאומר לא יודע.
 

מלכת אנגליה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
1729381710128.png
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ה'

לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה