הקלגסים

@Simcha

משתמש מקצוען
החמה שוקעת אט אט, שלווה קדושה המאופיינת עם שבת המלכה המתקדשת עלינו יורדת על שכונתנו. משפחה משפחה בביתה, מי בתהילים, מי במזמורים ומי כבר מוליך את דודו לקראת הכלה ההדורה המופיעה עם דמדומי החול.

לפתע, זעקות עזות נשמעות מכל עבר. איש, אשה וילד, כולם זועקים במלוא גרונם מעומק נשמתם "שאבעס!", "צאו מהשכונה!", "שאבעס!" וחוזר חלילה. הצעקות נשמעות מכל מרפסת, חלון ואשנב. אף אחד אינו יכול להיוותר אדיש. ואני, לב יהודי בקרבי ונפש סקרנית לי ניגש כמובן אל החלון להבין על מה המהומה ומדוע זה מזדעקים כולם בכאב, באימה ובחרדה. את אשר חזו עיני באותם רגעים אתאר בפניכם.

כמידי יום וכמידי תפילה, מתאספים להם כמה וכמה תושבים מן הבניינים הסמוכים. נושאים הם תפילה לבורא העולם שיושיע אותנו מן הצוקה והצרה העוטפת את עולמנו ומודים לו על כל נשימה ונשימה. וכך על פני רדיוס רחב, בשטח פתוח ובמרווחים גדולים בין מתפלל לחברו מקיימים הם מניין ראוי ובטוח מפני הידבקות חלילה. נשתברו וישתברו קולמוסיהם של רבנים, הוגים ופרשנים אודות הצורך, היכולת והצורה לקיים מניינים בימים אלו. אותיר להם להשתעשע בסברותיהם, אין זה מענייני כעת.

כמה דקות לאחר שנכנסה לה שבת המלכה פרצו להם אל תוככי המניין עשרות שוטרים וחיילים. באו ברכבים גדולים ובכוחות נרחבים משל באים הם לעצור אנשי טרור בתוככי שכונות עוינות. אין מדובר כאן באוכלוסיה מתריסה. ספק אם הייתה כאן 'התכנסות אסורה' לאור המרווחים הגדולים בין איש לרעהו. אדבר על מה שכן היה.

שוטרים וחיילים אשר נשלחו לאכוף את צו בריאות העם. לכאורה יש להעריך את מסירותם והקרבתם בדאגה עבור שלומנו אך לצערי הוכח כי לא כך הם פני הדברים. עשרות אנשים אשר להם ולערך התפילה אין ולו דבר. פורצים לשכונה חרדית כמה דקות אחר שקיעת החמה והדלקת הנרות בעת שילדים וילדות פזורים בחלונות ובמרפסות. מכניסים הם יהודים עבדקנים לתוך ניידת משטרה בעיצומה של השבת.

כל זאת כאשר עשרות החיילים והשוטרים אשר כמובן לא היה להם הרבה מה לעשות לאור העובדה שהיהודים התמימים הללו לא מעוררי מדון ולא מתריסים בכוונה נגד השילטון התפזרו בלאט איש איש אל ביתו ונותרו רק שניים ושלושה יחידים אשר הרהיבו עוז בנפשם להתחנן על שחרור העצורים כאשר משאת נפשם היחידה הייתה כי היהודים החוטאים הללו לא יחללו שבת בגינם. וכך בחוסר מעש של עשרות הקלגסים הללו ובחוסר הצלחתם לעורר את התושבים לפרובוקציות והתרסות לא נותר להם אלא לכלות את זמנם בהתגודדויות אסורות ובמגע חופשי בין חייל לרעהו ועוד ועוד.

כך שהמסקנה היחידה שניתן להסיק מרעבתנותם היא כי כל רצונם ומאווים הוא 'לחנך' את הציבור החרדי. להצליח לשלוט בו ולרמוס אותו ואת ערכיו עד עפר.

אוי לנו שכך ראו עינינו. אוי לנו שבארץ ישראל היהודית יכולים חיילים ושוטרים יהודים להתנהג באגרסיביות וברוטליות כלפי יהודים יקרים אשר כל חטאם הוא ארגון מניין לתפילות. אוי לנו שאין מי שילחם את מלחמתנו וישיב להם מנה אחת אפיים. אוי לנו שלמרמס הייתה תורתנו ולביזה הייתה תפילתנו.

נ.ב. יתכן ואכן על מנת לנצח את המערכה יש צורך בניטור המניינים ובביטולם באופנים מסוימים. אך יש צורה ויש דרך. לא כך. כך השלטון מאבד את אמון העם. ניכר בבירור כי יש כאן משהו מסריח באופן הניהול וסדרי העדיפויות של השלטון. היכר כי ישנם כאן מניעים פסולים אשר באים להחדיר רוחות זרות וחדשות ועל כן אין לנו ברירה אלא להילחם בהם בכל כוחנו.
 
נערך לאחרונה ב:

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
כתוב יפה.
יפה מאד אפילו.

אך לא אתאפק לכתוב כמה מילים (ספרותיות...) לגופו של.
נחמד מאד לתאר אותם כעדת תמימים שכל רצונם הוא להתפלל,
אך לאמיתו של דבר מדובר בקבוצת פורעי חוק, שצפצפו על הוראות הרבנים, וסיכנו אותי, אותך, ואת הסבים והסבתות של כולנו בפחז תפילתם ובקלות דעתם.
לא משנה אם הם עשו זאת במזיד, בשוגג קרוב למזיד, בקלות דעת פושעת, או מתוך תשוקות רוחניות בלתי מרוסנות. המציאות היא שהם מסכנים אותנו.
ואם הם לא יפסיקו לירות עלינו עד שיגיעו שוטרים אגרסיביים - אז שיגיעו שוטרים אגרסיביים.
לגסוס מחרחר בלי מכונת הנשמה, זה יותר אגרסיבי.
 

@Simcha

משתמש מקצוען
אך לא אתאפק לכתוב כמה מילים (ספרותיות...) לגופו של.
אחדד את יצירתי הספרותית למען נוכל להתמקד במסר אשר הוא נושא בתכנו וכדי שהביקורת המעולה שלך תובן כלא רלוונטית כלל למאמרי (גם אם נכונה במידה זו או אחרת). ותודה על הקריאה המדוקדקת והניסיון לשפר את יכולותי הספרותיות בנסותך להאיר את המציאות באור אחר מכפי שאני חוזה אותה.

כפי שציינתי במאמרי, איני מתייחס לצורך לעצור את המניין גם במידה והוא נעשה במרווחים גדולים בהרבה מהמרווחים הקיימים בהמתנה בכניסה לסופר ובמרווחים הקיימים בין עשרים הנוסעים הממאוגדים יחדיו בתוך אותו אוטובוס.

המאמר מגיע אך להאיר את הזרקור על הדרך ועל האנשים אשר נבחרו לאכוף את החוק. כאשר ניכר בבירור כי אין בינם לבין אחריות על צו בריאות העם ולו דבר. אין בינם לבין אכפתיות כלפי הציבור בו הם נדרשים לטפל ולו דבר.

כאשר החוק מתייחס באופן פרטני לתפילה במניין בשלל הגדרות תמוהות כגון איסור תפילה (אישי) במרחב הציבורי. איסור תפילה עם אדם (אחד) נוסף ועוד. כאשר מתפרסמות הודעות כי גם לאחר החזרת המשק בהדרגה, החזרת התפילות במניין הינן בתחתית הרשימה, לא נותר לנו כציבור אלא להסיק כי יש כאן משהו מסריח באופן קבלת ההחלטות ובדרך אכיפת החוק. לא בריאותנו עומדת בראש מעיינם ולא אורך חיינו מעסיקים אותם כי אם אורח חיינו ותסכולם מחוסר יכולתם לשלוט בנו.

ושוב, איני מתייחס לאותם מתפללים ולאחריותם והתנהגותם. איני אומר כי אין צורך לעצור אותם וכו', אותיר את זה למאמר אחר.
 
נערך לאחרונה ב:

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
המאמר מגיע אך להאיר את הזרקור על הדרך ועל האנשים אשר נבחרו לאכוף את החוק. כאשר ניכר בבירור כי אין בינם לבין אחריות על צו בריאות העם ולו דבר. אין בינם לבין אכפתיות כלפי הציבור בו הם נדרשים לטפל ולו דבר.
גם חוקי התנועה נועדו לטובת האזרחים ובכל זאת השוטר שנתן לי קנס על שיחת פלאפון, הוא לא מופת טובת האזרח. דרכו של עולם היא שהמופקדים על שמירת החוק הם לא אחיות רחמניות בשביס.

כאשר החוק מתייחס באופן פרטני לתפילה במניין בשלל הגדרות תמוהות כגון איסור תפילה (אישי) במרחב הציבורי. איסור תפילה עם אדם (אחד) נוסף ועוד. כאשר מתפרסמות הודעות כי גם לאחר החזרת המשק בהדרגה, החזרת התפילות במניין הינן בתחתית הרשימה, לא נותר לנו כציבור אלא להסיק כי יש כאן משהו מסריח באופן קבלת ההחלטות ובדרך אכיפת החוק. לא בריאותנו עומדת בראש מעיינם ולא אורך חיינו מעסיקים אותם כי אם אורח חיינו ותסכולם מחוסר יכולתם לשלוט בנו.
על מי אתה מטיל את אשמת שנאת החרדים? על שר הבריאות החסיד גור, על מנכ"ל משרדו הכלכלן היבש, או על ראש הממשלה מר 'שותפים טבעיים'?

מזכיר את הסגנון שנהג בעבר באחד היומונים "בכביש רמות אירעה תאונה קנטרנית נגד הציבור החרדי"...
 

@Simcha

משתמש מקצוען
על שר הבריאות החסיד גור, על מנכ"ל משרדו הכלכלן היבש, או על ראש הממשלה מר 'שותפים טבעיים'?
מטיל את האחריות על הנושאים באחריות ועל מטווי ההתנהלות. איש איש בתפקידו ואיש איש ביכולתו לומר את מילתו ולבטא את השפעתו.

שנאת החרדים מבעבעת בתחתית כל העת. ישנן מספיק סיבות ותחושות אשר בגינן האזרח הממוצע אשר לא משתייך לק"ק מפוארת זו עלול לחוש מנוצל על ידי אחיו החרדים. לא ניתן להשרות אהבת חינם ביום אחד ולא על ידי חיקוק חוק זה או אחר.

כאשר אנו כעם ניצבים מול מגיפה רעה אשר מתפשטת כאש בשדה קוצים ועל מנת להתגבר עלינו מוטלת אחריות על כל אחד ואחד מבני עמנו ותושבי מדינתנו שישא בנטל ויקח אחריות על חלקו במניעת ההתפשטות הרי שנצרכת הבנה והסכמה כי ההתנהלות כאן טהורה ועניינית. כאשר הדברים מפוקחים באופן סלקטיבי ונאכפים בצורה ברוטאלית כאשר במקביל האוכפים לא מצייתים ולא מתיימרים לשמור על אי אלו חוקי הרחקה בסיסיים הרי שאמון הציבור בישרות ההליך נפגעת קשות ומכאן המצב יכול רק להידרדר בכל המישורים.

וזוהי התמונה אשר הביאה אותי לפרש את המציאות באופן זה וליצור את יצירתי הספרותית כפי שנוצרה. אשמח לשמוע עוד ביקורות על מנת להמשיך ולשפר את יכולותי בהבאת תיאור המציאות אל תוך טקסט ספרותי ערוך ומסוגנן.
 

@Simcha

משתמש מקצוען
גם חוקי התנועה נועדו לטובת האזרחים ובכל זאת השוטר שנתן לי קנס על שיחת פלאפון, הוא לא מופת טובת האזרח.
שוטר אשר חוטא לתפקידו ומיפר את החוק ברגל גסה בעת שהוא מייצג את החוק ופועל למען שמירתו על ידי האזרח, עונשו חמור מחוטא רגיל אשר חוטא להנאתו.

אך כפי שציינתי, אין הדברים דומים. כאן שאנו מצפים מאנשים לשנות את אורח חייהם ולסטות מערכיהם הבסיסים עבור ערכים חדשים וכל זאת בשם האחריות לשלום הציבור וקדושת החיים אנו מחויבים ליצור בקרבם אמון והבנה כי אכן זהו צורך השעה ואין לנו דרך אחרת. כל עוד מגיני החוק לא נשמעים לו וכל עוד ישנה אכיפה בררנית וסלקטיבית כלפי ציבור מסוים וכלפי מצווה ספציפית, לא ניתן יהיה לקבל את שיתוף הפעולה. גם במידה ויצליחו למנוע ממניין כזה או אחר להתקיים, גם אנשים ימשיכו לאלתר פתרונות, מסוכנים אף יותר בשביל להישאר נאנמנים לערכיהם, גם אנשים לא יפנימו כי אכן יש כאן סכנה אמיתית כך שהסכנה עלולה להתפשט ממקום אחר, אי שמירת הנהלים כראוי בעת עריכת קניות ואי זהירות מתבקשת בהליכה ברחוב ובעמידה בכניסה לבניין.
לא כך פועלים בחכמה. לא כך נלחמים במגפה.
כך נלחמים בחרדים. כך עוקרים את התורה ומצוותיה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה