שיר הקינה - נחמה.

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
תּוֹרָה תּוֹרָה חִגְרִי אַבְנֵט
וְהִתְעַטְּפִי בִּגְלִימוֹתַיִךְ
חַכִּי לָנוּ שָׂם בַּהֵיכָל הַשּׁוֹמֵם
כִּי לִיבֵּנוּ יוֹצֵא אֵל גְּוִילַיִךְ.

אַיֵּה הַשְּׂפָתַיִים הַלּוֹחֲשׁוֹת בְּרִיךְ שְׂמֵיהּ
בִּנְסוֹעַ אֲרוֹנַיִךְ
אַיֵּה מְרַנְּנִים גַּדְּלוּ לַהַשֵּׁם
מַעֲתִירִים בִּנְשִׁיקוֹת שְׂפָתַיִךְ.

גַּם אִם נִנְעֲלוּ דַּלְתֵי מִקְדָּשִׁים
דַּלְתֵי מָרוֹם לֹא נִנְעֲלוּ בְּפָנַיִךְ
בַּחוּץ אֶרְאֶלִּים נִלְחָמִים בְּכֹחַ
חוֹמְדִים נַפְשׁוֹת מְצוּקַיִךְ.

הַעֲתִירִי בַּעֲדֵינוּ וְיָסוּר הַנֶּגַע
וְנוּכַל כְּבָר לָשׁוּב לִרְאוֹת פָּנַיִךְ
הִתְחַנְּנִי בְּבַקָּשָׁה פְּנֵי צוּר נַעֲרָץ
שֶׁיִּרְפָּא לְשֶׁבֶר בָּנַיִךְ.

(וְנַעֲלִי נָא שְׁעָרִים בִּפְנֵי נְעָרַיִךְ
טִיפְּשַׁיִךְ וְשׁוֹטַיִךְ
הַמְּחַשְּׁבִים לְהִתְחַסֵּד וּלְהִתְחַכֵּם
וּמִתְנַחֲלִים בִּזְבוּלַיִךְ
מַזִּיקִים לְמַלָּחַיִךְ תּוֹפְסֵי מְשׁוֹטַיִךְ
הַתְּפוּסִים בַּצָּרָה בִּמְטוֹשַׁיךְ)

עוֹד יָשׁוּבוּ יִפָּתְחוּ שְׁעָרִים
יָבוֹאוּ בְּרִינָּה צַדִּיקַיִיךְ
הֲשִׁיבִינוּ וְנָשׁוּבָה בְּרִינָּה
חַדֵּשׁ יָמֵינוּ כִּימֵי קַדְמוֹנַיךְ.
 

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נוגע ללב.

בתחילה תמהתי על המשפט הבא:
טִיפְּשַׁיִךְ וְשׁוֹטַיִךְ
טפשים ושוטים שלך?!
מהו היחס בין טיפשותם לבין התורה?
אך לאחר מחשבה...
התברר כי יש כאן עומק לפנים מעומק...
הטפשות שלהם היא לחשוב שהם עושים כן עבורך.
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
נוגע ללב.

בתחילה תמהתי על המשפט הבא:

טפשים ושוטים שלך?!
מהו היחס בין טיפשותם לבין התורה?
אך לאחר מחשבה...
התברר כי יש כאן עומק לפנים מעומק...
הטפשות שלהם היא לחשוב שהם עושים כן עבורך.
יישר כח! אין בית מדרש בלא חידוש.
התחושה שלי היתה שהתורה כמו אמא לא זונחת גם את השוטים שבבניה. אבל אתה היטבת לבאר.
 

שרה.

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מעולה!
והכותרת - - -

נקודה קטנה:
רוב השיר מדבר בלשון פניה לתורה, אך יש פעמיים בבית האחרון מילות פניה לקב"ה. אולי נכון יותר לוותר על הפניות הללו, להשתמש בהן בגוף נסתר, ולהשאיר הכל כדיבור לתורה?
כוונתי - את "השיבנו" לשנות ל"ישיבנו"
"חדש ימינו" - "יחדש ימינו".

כתוב מיוחד מאוד!
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מעולה!
והכותרת - - -

נקודה קטנה:
רוב השיר מדבר בלשון פניה לתורה, אך יש פעמיים בבית האחרון מילות פניה לקב"ה. אולי נכון יותר לוותר על הפניות הללו, להשתמש בהן בגוף נסתר, ולהשאיר הכל כדיבור לתורה?
כוונתי - את "השיבנו" לשנות ל"ישיבנו"
"חדש ימינו" - "יחדש ימינו".

כתוב מיוחד מאוד!
התלבטתי בזה. ד"א, כתבתי השיבינו- השיבי אותנו. רק במשפט האחרון הסתפקתי אם לומר חדשי ימינו וכו. העדפתי להצמד למקור. עניין של תחושה.. אבל הערה מאוד מדוייקת. תודה!
 

@Simcha

משתמש מקצוען
שיר מקסים ומיוחד!

כמה הערות:
א. כמה בעיות ניקוד זעירות..

חַכִּי לָנוּ שָׂם בַּהֵיכָל הַשּׁוֹמֵם
הַעֲתִירִי בַּעֲדֵינוּ וְיָסוּר הַנֶּגַע
ב. השיר נע בין ה'תורה' כספר התורה לבין התורה כמהות שלה. יתכן ויש מקום לשמור על אחידות בנושא או לכל הפחות להדגיש את המעברים..
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
שיר מקסים ומיוחד!

כמה הערות:
א. כמה בעיות ניקוד זעירות..



ב. השיר נע בין ה'תורה' כספר התורה לבין התורה כמהות שלה. יתכן ויש מקום לשמור על אחידות בנושא או לכל הפחות להדגיש את המעברים..
א. תודה.
ב. המעברים הם המגרש בו השיר משחק. לא מבטיח שזה נכון ומקצועי אבל זה מה שאני אוהב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה