כפי שבוודאי שמתם לב, חווינו מתקפת סייבר ופריצת האקרים בליל שבת ללוח הבקרה של פרוג, הם ניסו למחוק ולהוציא נתונים מהאתר, ללא הצלחה יתרה. שלחו מייל ספאם לחלק משתמשים עם בקשות כופר וכדו', כמובן, אין שום צורך להתייחס לכך. ואדרבה, חשוב שלא ללחוץ על שום קישור שנשלח באותו מייל.

חשוב להדגיש, כי לא נפרצו שום פרטי אשראי (מנויים באתר נרשמים דרך פייפאל, מערכת סליקה הטובה בעולם, אין לנו נתוני אשראי כלל, אפילו לא את ארבעה ספרות האחרונות).

וכן חשוב לציין שהפורצים לא השיגו גישה לסיסמאות כלל, אך עדיין, אנו ממליצים לשנות סיסמאות באתר פרוג, לייתר ביטחון.

מיד במוצאי שבת קודש צוות התכנות שלנו יחד עם מערך הסייבר הלאומי ועוד התגייסו לטיפול מהיר ויסודי, עלינו על הפרצה, היא נחסמה מידית, והורדנו את האתר מהאוויר עד לפריסה מלאה של הגיבוי, ובדיקות שאין עוד חשש.

ביצענו פריסת גיבוי של האתר מליל חמישי 14/11/24 בשעה 02:00, למרות שהפריצה בוצעה בליל שבת, כדי לקחת מרווח ביטחון, ולוודא שהאתר ומשתמשיו מוגנים לחלוטין.

מתנצלים מאוד על אי הנעימות, לצערנו כל התוכן שנכתב בימים חמישי ושישי הוסרו, אתם מוזמנים לכתוב מחדש :)

תודה על תמיכתכם, מרגישים את זה!
המשך שבוע טוב לכולם!

כבישים הפקק הקבוע בין שער הגיא לשורש

בעל בעמיו

משתמש פעיל
מכירים את הפקק הקבוע בכביש 1 למזרח, לאורך כמעט כל שעות היום?
בנתיבי ישראל הסבירו לי, שהסיבה לפקק היא העליה התלולה יחסית שבין חוות שער הגיא לגשר לבע"ח שלפני מחלף שורש, שגורמת לכלי הרכב להאט, מה שגורר עומס [שימו לב שאכן לרוב הפקק משתחרר אחרי הגשר לבע"ח - עוד לפני מחלף שורש].
נדמה לי שהבעיה הולכת ומחריפה עם הזמן.
לא ייתכן שאין לזה פתרון.
עוד יותר לא ייתכן שכביש מודרני שכזה, שהורחב אך לפני שנים ספורות בעלויות גרנדיוזיות, יסבול מכזה כשל תכנוני.
חשבתי שהצפת הנושא אולי תאיץ פתרון [ולא סתם. היתה לי שיחה עם אדם חרדי שעובד במשרד התחבורה בתחום התח"צ, שהודה בפני שהוא עוקב בפרוג אחרי הביקורת על קווי התח"צ].
עוד חשבתי שייתכן שהרחבת האיסור על משאיות כבדות לנוע בכביש לאורך יותר שעות, יכול לסייע בפתרון הבעיה.
 

עטלף

משתמש פעיל
מכירים את הפקק הקבוע בכביש 1 למזרח, כמעט לאורך כל שעות היום?
בנתיבי ישראל הסבירו לי, שהסיבה לפקק היא העליה התלולה יחסית שבין חוות שער הגיא לגשר לבע"ח שלפני מחלף שורש, שגורמת לכלי הרכב להאט, מה שגורר עומס [שימו לב שאכן לרוב הפקק משתחרר אחרי הגשר לבע"ח - עוד לפני מחלף שורש].
נדמה לי שהבעיה הולכת ומחריפה עם הזמן.
לא ייתכן שאין לזה פתרון.
עוד יותר לא ייתכן שכביש מודרני שכזה, שהורחב אך לפני שנים ספורות בעלויות גרנדיוזיות, יסבול מכזה כשל תכנוני.
חשבתי שהצפת הנושא אולי תאיץ פתרון [ולא סתם. היתה לי שיחה עם אדם חרדי שעובד במשרד התחבורה בתחום התח"צ, שהודה בפני שהוא עוקב בפרוג אחרי הביקורת על קווי התח"צ].
עוד חשבתי שייתכן שהרחבת האיסור על משאיות כבדות לנוע בכביש לאורך יותר שעות, יכול לסייע בפתרון הבעיה.
באמת משגע, איך פועלים להציף את הנושא???
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
אותה בעיה קורית בירושלים בכביש בגין בין הר חוצבים לכניסה לעיר מה שגורם לפקק אדיר שהולך ומצטבר...
מייד אחרי היציאה לכניסה לעיר- לפני המנהרה- הפקק משתחרר בדרך כלל
וכנראה קורה בעוד הרבה מקומות
 

חרבות ברזל

משתמש צעיר
עוד חשבתי שייתכן שהרחבת האיסור על משאיות כבדות לנוע בכביש לאורך יותר שעות, יכול לסייע בפתרון הבעיה.
ואיך יגיע החלב לירושלים במטוס? או שכל נהגי ישראל או ישמעאל יקומו בעוד ליל לספק את צורכי הבירה?

וגם אם תאסור על משאיות מספיק רכב איטי אחד ליצור פקק קל וכן הלאה
לא באמת בעיה פתירה חוץ ממערכות להסעת המונים
 
נערך לאחרונה ב:

בעל בעמיו

משתמש פעיל
ואיך יגיע החלב לירושלים במטוס? או שכל נהגי ישראל או ישמעאל יקומו בעוד ליל לספק את צורכי הבירה?

וגם אם תאסור על משאיות מספיק רכב איטי אחד ליצור פקק קל וכן הלאה
לא באמת בעיה פתירה חוץ ממערכות להסעת המונים
בין כך כיום אסורה נסיעה למשאיות עד לשעה 9:30. החלב מגיע לפני כן.
ישנן עוד כניסות לירושלים, המשאיות יוזמנו להיכנס דרכן.
מדובר בכביש בעל לפחות שלוש נתיבים, כך שרכב אחד איטי לא אמור להשפיע.
 

איילה לב

משתמש פעיל
שמתי לב שהרבה פעמים נמצאת שם משטרה בדיוק בקטע הקריטי הזה כדי לבדוק אם אנשים נוסעים בנתיב 2+ בימים כאלה המצב עוד נורא יותר בשביל מה עשו את הנתיב המיוחד הזה כדי להקל על העומסים מה שקורה בפועל שיש פקקים יותר מפעם
 

חרבות ברזל

משתמש צעיר
בין כך כיום אסורה נסיעה למשאיות עד לשעה 9:30. החלב מגיע לפני כן.
בירושלים חוץ מחלב אוכלים גם עגבניות וכו' זה היה דוגמא...
מדובר בכביש בעל לפחות שלוש נתיבים, כך שרכב אחד איטי לא אמור להשפיע.
ואז הרכב הקצת יותר מהיר (60קמ"ש במקום 50) יוצא לעקיפה ומאט את התנועה גם בנתיב השני, הנה כבר שתי נתיבים שנוסעים על 60, תכפיל במספר הרכבים האיטיים וקבל פקק שאין איך לפתור אותו, וגם את הרכב של ה60 ההוא של ה80 קמ"ש יוצא לעקיפה בנתיב השלישי וכן על זו הדרך
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
בירושלים חוץ מחלב אוכלים גם עגבניות וכו' זה היה דוגמא...
עגבניות יגיעו בערב, לא נורא.
ואז הרכב הקצת יותר מהיר (60קמ"ש במקום 50) יוצא לעקיפה ומאט את התנועה גם בנתיב השני, הנה כבר שתי נתיבים שנוסעים על 60, תכפיל במספר הרכבים האיטיים וקבל פקק שאין איך לפתור אותו, וגם את הרכב של ה60 ההוא של ה80 קמ"ש יוצא לעקיפה בנתיב השלישי וכן על זו הדרך
זה יש בכל כבישי הארץ, וזה לא גורם לפקק קבוע.
 

חרבות ברזל

משתמש צעיר
עגבניות יגיעו בערב, לא נורא.
יש בירושלים צורך גם בשאר הירקות פירות כלי בית מאפים, ובעצם כל מה שאתה בכל אחת מהחנויות בירושלים במדפים זה לרוב מגיע מחוץ לירושלים, אותו דבר לגבי מוסדות דלקים חומרי בניה וכו' כך שנראה לי די ברור שלא שייך לבקש מכל נהגי המשאיות לעבוד במשמרת ערב או לילה, ולו רק משום שזה יעלה את מחירי ההובלה.
זה יש בכל כבישי הארץ, וזה לא גורם לפקק קבוע.
אין כמעט אף מקום בארץ שיש בו כ"כ הרבה מכוניות ושיש שם עליה כזאת חדה.

בשתי מילים איך נוצר פקק,

אופציה אחת זה חסימה של משטרה תאונה וכדו'.

אופציה שניה זה שהפקק נוצר בגלים, שזה אומר אם כל הרכבים נוסעים על 100 קמ"ש ואז יש רכב אחד שפתאום האט ל80, אם הכביש עמוס הוא שלח לאחוריו גל של 80 קמ"ש, כיון שהרכב מאחוריו היה צריך להאט כיון שהוא היה די צמוד אליו (מדברים בכביש עמוס כן) וכן הלאה, כך שכל הרכבים מאחורה היו צריכים להאט ל80 קמ"ש, ומה קורה אם רכב אחד היה יותר צמוד לרכב שלפניו כך שהוא לא מספיק לו להוריד ל80 קמ"ש כי אין לו זמן לעצור בצורה מבוקרת אז הוא צריך להוריד ל30 או אפי' 20 קמ"ש, ואז הוא שולח לאחוריו גל של 20 קמ"ש וכן הלאה על זה הדרך.

וכאן מחמיר את הפקק העלייה, כיון שבמישור רגיל גם אם האטו לרגע בקלות ניתן להאיץ שוב ל100 קמ"ש, אבל בעליה רכב נורמלי גם אם הוא חדש וטוב, לוקח לו זמן להאיץ כך שכל רכב מבזבז עוד כמה שניות עד שהוא מצליח לחזור למהירות שלו, שלא לדבר על רכבים ישנים יותר שיכול לקחת להם גם חצי דקה.
כשהתהליך הזה קורה מאות פעם בהכרח ייווצר פקק שאים איך לפתור אותו חוץ ממערכות להסעת המונים (מה שהתחילו כבר לעשות כמו הרכבת לתל אביב ומודיעין.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
בנתיבי ישראל הסבירו לי, שהסיבה לפקק היא העליה התלולה יחסית שבין חוות שער הגיא לגשר לבע"ח שלפני מחלף שורש, שגורמת לכלי הרכב להאט, מה שגורר עומס [שימו לב שאכן לרוב הפקק משתחרר אחרי הגשר לבע"ח - עוד לפני מחלף שורש].
טענה מוזרה. העליה אחרי הגשר האקולוגי לא פחות תלולה.
אני חושב שהפקק הזה נוצר משילוב של כמה גורמים.
1. הנתיב הרב תפוסה שפועל רק בחלק משעות היממה, גורם לבלבול בקרב הנהגים שלא יודעים באיזה נתיב לנסוע, וכך יוצא שרכבים איטיים (ובעיקר משאיות) נוסעות בנתיב הימיני והאמצעי ומפריעות לזרימת התנועה.
2. שמתי לב שנהגים רבים מאיטים לפני המעבר האקולוגי.
3. כמות הרכבים שמשתלבת מכביש 38 עולה בהתמדה, ורבים מהם אינם עונים להגדרה המתאימה לנסיעה בנתיב הימני (או שאינם מודעים לכך שהנתיב הרב תפוסה לא פעיל בכל שעות היממה), ולכן צריכים השתלבות כפולה, האחת בכביש, והשניה בנתיב האמצעי.

הפתרון לזה אמור להיות משולב.
1. לבטל את הנתיב הרב תפוסה, לפי מסמך ניתוח התועלות, הנתיב אמור לחסוך שלוש וחצי דקות לאוטובוסים. חסכון שלדעתי לא מצדיק את קיומו של הנתיב, וגם לא נראה לי שהחסכון מתקיים בפועל.
2. לבדוק מה הסיבה שהנהגים מאיטים לפני המעבר האקולוגי, לדעתי הסיבה היא הפרשי האור בין הכביש למעבר האקולוגי, אם כי לא בחנתי את הנושא לעומק.
3. להפוך את הנתיב השמאלי לנת"צ (בלי נתיב רב תפוסה) לאורך מחלף שער הגיא, ואת הנתיב המשתלב מכביש 38 לשלב כנתיב הימני של כביש מספר 1 בדומה להשתלבות של הכביש ממנהרת הארזים (דרך יצחק שמיר) עם כביש היציאה מירושלים. הפתרון כזה יכול גם לתת מענה לעומסים הקבועים שבהשתלבות של כביש 16 עם כביש 1 (בעבר, כאשר כביש היציאה מירושלים היה גם הוא 3 נתיבים, וכביש היציאה ממנהרת הארזים השתלב בו היו במקום פקקים קבועים, והסדר התנועה הזה פתר את הבעיה).

נ.ב. לפי ספירת התנועה שבוצעו עבור נתיבי איילון, מהירות הנסיעה של האוטובוסים בכביש עלתה לאורך כל שעות היממה, גם בשעות בהם הנתיב הרב תפוסה פתוח לכולם, בעצם שלשיטתם יש כעת פחות פקקים.
 

קבצים מצורפים

  • נרת כביש 1 - נתיב העדפה ימני מדניאל - בדיקה תנועתית (1).cleaned (1).pdf
    2 MB · צפיות: 34

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה