הפעלת וירטואליזציה בלי ביוס

avram

משתמש מקצוען
כפי הנראה המעבד שלי לא מוגדר לאפשר וירטואליזציה, הבעיה שאני לא מצליח להכנס לביוס ואין לי אפשרות לעשות יותר מידי טסטים של כיבוי והדלקה כדי לנסות בכל אופן להכנס.
השאלה היא האם יש דרך בכל אופן לאפשר את הויטואליזציה דרך איזה ממשק בלי כניסה לביוס?
תודה מראש!
 

י. צ.

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
בדרך כלל הBIOS אמור לנעול את ההגדרה כך שא"א לשנות אותו מתוך מערכת ההפעלה, כך שרוב הסיכויים שא"א לשנות אותו בלי להינס להגדרות הBIOS.

לאוהבי הרפתקאות: ההגדרות הנ"ל שמורות בMSR מספר 0x3A במעבדי INTEL (עיין ויקיפידיה ערך https://en.wikipedia.org/wiki/Model-specific_register לביאור ענין MSR). אפשר לבדוק את השווי של הMSR הנ"ל ע"י מספר כלים למשל rdmsr בלינוקס או RW.EXE בווינדוס (ניתן להשיג http://rweverything.phpnet.us). אם ביט מס' 0 מופעל (0x01) אז ההגדרה נעולה. אם לא אפשר לנסות לשנות אותו. אסור לעשות דבר כזה בלי להבין בדיוק מה אתה עושה!!!

בהצלחה!
 

י. צ.

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
למעשה, זה תלוי ביצרן של לוח האם, אבל במחשבי THINKPAD למשל, אפשר להגדיר הגדרות הביוס דרך WMI. כך שאפשר להפעיל וירטואליזציה וזה יעבוד אחרי אתחול המחשב מחדש.
 

אברךליטאי

משתמש מקצוען
לפעמים יש מקום להכניס סיכה ליד כפתור ההדלקה או שיש שם כפתור קטן ועל ידו אפשר להיכנס לביוס
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה