התייעצות העצמה של ילדה עם קושי בדיבור

Tmj

משתמש פעיל
הילדונת שלי בת שלוש.
פעם ראשונה בגן עיריה אחרי שהיתה במסגרות קטנות יותר
יש לה איחור בדיבור - היא מדברת הכל אבל חלק מהמילים לא ברורות כל כך
(כמובן שמטופלת אצל קלינאית תקשורת. אבל עדיין...)
היום לא רצתה ללכת לגן "מעצבן בגן, הילדות אומרות לי שאני תינוקת...."
איך אני יכולה להעצים אותה?
 

נחמה למה

משתמש מקצוען
הילדונת שלי בת שלוש.
פעם ראשונה בגן עיריה אחרי שהיתה במסגרות קטנות יותר
יש לה איחור בדיבור - היא מדברת הכל אבל חלק מהמילים לא ברורות כל כך
(כמובן שמטופלת אצל קלינאית תקשורת. אבל עדיין...)
היום לא רצתה ללכת לגן "מעצבן בגן, הילדות אומרות לי שאני תינוקת...."
איך אני יכולה להעצים אותה?
לא בגן שפה כי?
 

יודית 121

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
לתת לה משהו לחלק לחברות (אפילו במבה קצת לכל אחת)
לתת לה ספר שהגננת תספר.
אם לומדים על השופר לדוג' לשלוח שופר שהגננת תראה לחברות. וכו'.
כמובן לתאם עם הגננת שתעשה מזה עסק לטובת הילדה כמובן. זה יתן לה הרבה מקום בגן ויכול לעזור לה לאהוב את הגן.
 

אמ123

משתמש צעיר
אמא יקרה,
ביתך המתוקה והחכמה מבינה ורגישה,
אתן לך כמה כלים לעזרה ראשונה:
א. קודם כל, תתארי לה במילים פשוטות את החוויה שהיא עוברת:
כשהיא מספרת לך שהחברות צחקו עליה שהיא תינוקת, אמרי לה למשל:
החברות צחקו כי לפעמים המילים לא יוצאות לך טוב מהפה? זה מאוד מעליב..
ב. העצמה: מצאי הזדמנויות למצוא במה היא טובה ומה היא יודעת , למשל: "יש לך תלתלים יפים/ יש לך לב זהב-ראיתי שויתרת ל..." "את יודעת שעד תצליחי לדבר יותר טוב, אני מבינה אותך מצוין. גם אבא מבין אותך"-
שיהיה לה יחס שווה בין הקושי לבין המעות שלה. נכון שגם קשה לה לדבר ברור אבל היא יודעת לאפות איתך עוגיות, או שהיא יודעת לסדר את הבובות במקום וכו' וכו'
ג. לתת לה דרכים לתקשר עם החברות בדרך לא מילולית, כמו שאמרו כאן למעלה, וכמובן בתיאום עם הגננת: שהיא תבחר ספר מהבית תביא אותו לגן והגננת תספר לכל הילדות את הסיפור שהיא הביאה,
תשלחי איתה קישוט לקיר והגננת תגיד בקול שX הביאה אותו ואיזה יפה,
ד. להזמין חברות הביתה, ואם את רואה "התנגשות" אפשר לומר במשפט קצר: נכון לX לא תמיד יוצאות מילים ברורות מהפה, אבל היא יכולה לסמן לכן עם הידיים מה שהיא רוצה ואתן תעזרו לה. והיא גם יכולה לעזור לכן ב... כי היא מאוד טובה ב.. והיא יודעת לעשות....
"כל אחד עוזר לשני במה שהוא טוב."
למרות שהן קטנטנות- הן מבינות מצוין וישתפו פעולה.
ה. תני לה רעיונות במה אפשר לשחק עם חברות בלי מילים: למשל: כדור
"זה באמת לא נעים שלא מבינים אותך.. אולי מחר כשתחזרי מהגן- תספרי לי מה עשית ואיך הסתדרת?"
תסמכי עליה שהיא תמצא פתרונות לבעיות שלה.
תעודדי אותה, תקשיבי לה, אבל תני לה ביטחון להתמודד.
רוצה עוד?
תשלחי לכאן:
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>/com
 

Tmj

משתמש פעיל
אמא יקרה,
ביתך המתוקה והחכמה מבינה ורגישה,
אתן לך כמה כלים לעזרה ראשונה:
א. קודם כל, תתארי לה במילים פשוטות את החוויה שהיא עוברת:
כשהיא מספרת לך שהחברות צחקו עליה שהיא תינוקת, אמרי לה למשל:
החברות צחקו כי לפעמים המילים לא יוצאות לך טוב מהפה? זה מאוד מעליב..
ב. העצמה: מצאי הזדמנויות למצוא במה היא טובה ומה היא יודעת , למשל: "יש לך תלתלים יפים/ יש לך לב זהב-ראיתי שויתרת ל..." "את יודעת שעד תצליחי לדבר יותר טוב, אני מבינה אותך מצוין. גם אבא מבין אותך"-
שיהיה לה יחס שווה בין הקושי לבין המעות שלה. נכון שגם קשה לה לדבר ברור אבל היא יודעת לאפות איתך עוגיות, או שהיא יודעת לסדר את הבובות במקום וכו' וכו'
ג. לתת לה דרכים לתקשר עם החברות בדרך לא מילולית, כמו שאמרו כאן למעלה, וכמובן בתיאום עם הגננת: שהיא תבחר ספר מהבית תביא אותו לגן והגננת תספר לכל הילדות את הסיפור שהיא הביאה,
תשלחי איתה קישוט לקיר והגננת תגיד בקול שX הביאה אותו ואיזה יפה,
ד. להזמין חברות הביתה, ואם את רואה "התנגשות" אפשר לומר במשפט קצר: נכון לX לא תמיד יוצאות מילים ברורות מהפה, אבל היא יכולה לסמן לכן עם הידיים מה שהיא רוצה ואתן תעזרו לה. והיא גם יכולה לעזור לכן ב... כי היא מאוד טובה ב.. והיא יודעת לעשות....
"כל אחד עוזר לשני במה שהוא טוב."
למרות שהן קטנטנות- הן מבינות מצוין וישתפו פעולה.
ה. תני לה רעיונות במה אפשר לשחק עם חברות בלי מילים: למשל: כדור
"זה באמת לא נעים שלא מבינים אותך.. אולי מחר כשתחזרי מהגן- תספרי לי מה עשית ואיך הסתדרת?"
תסמכי עליה שהיא תמצא פתרונות לבעיות שלה.
תעודדי אותה, תקשיבי לה, אבל תני לה ביטחון להתמודד.
רוצה עוד?
תשלחי לכאן:
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>/com
תודה רבה!!
 

אמ123

משתמש צעיר
בשמחה,
אם תצטרכי מענה יותר מפורט ומדוייק,
כאן :
ogenlahorim שטרודל גימייל
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כז

א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

מנדלה במטבח • אתגר 53

לוח מודעות

למעלה