דרוש מידע העלות של צהרון בביתר עילית התייקר?

שמיל אלה

משתמש חדש
קיבלתי טלפון מעיריית ביתר עילית שהרישום לצהרון השנה הוא דרך נדרים פלוס ונקרא צעירון
ולא כבכל שנה שהרישום היה דרך ניצנים
ושם מופיע שהעלות במקום 50 לחודש ו500 לשנה התייקר ל130 לחודש ו1300 לשנה
לשם השוואה בירושלים שזה אשכול 4/5 העלות היא 100 לחודש, וביתר עילית אשכול 1
מישהו יודע על זה ?
נשמע לא כ"כ הגיוני
 

stamp

משתמש רשום
צילום מקצועי
משרד האוצר החליט על קיצוץ בתקציב תוכנית הצהרונים "ניצנים", וההורים יאלצו לספוג זאת ולשלם בין עשרות למאות שקלים יותר בכל חודש. שר החינוך קיש פנה לסמוטריץ' במטרה לבטל את ההחלטה: "מצב המשפחות בעת הנוכחית מורכב במיוחד הן עבור הורים וודאי עבור הילדים"
תמר טרבלסי חדד
ההורים לילדים בגני העירייה ובכיתות א'-ב', התבשרו על התייקרות מחירי הצהרונים החל מתחילת שנת הלימודים הקרובה, וחלקם יאלצו לשלם תוספת של עד 1,500 שקל בשנה לילד. זאת בעקבות קיצוץ עליו החליט משרד האוצר בתקציב הצהרונים בסכום של 250 מיליון שקל.
ההתייקרות תהיה לפי אשכולות היישובים. כך למשל, בגני הילדים, אשכולות 3-1 (בין השאר ירושלים, בני ברק, אלעד, לוד, נצרת וערד) יאלצו לשלם 130 שקלים בחודש לעומת 50 שקלים עד היום. אשכול 4 (קריית גת, רמלה, דימונה, בית שאן, חצור הגלילית) 150 שקלים במקום 50, אשכול 5 (באר שבע, אשקלון, בת ים, עפולה, חריש, קריית שמונה) 250 שקלים במקום 100.
בכיתות א'-ב', אשכול 6 (נתניה, חדרה, נהריה, אריאל, מועצה אזורית עמק המעיינות, שלומי) 480 שקלים במקום 350, אשכול 7 (חיפה, ראשל"צ, פ"ת, חולון, פרדס חנה-כרכור, יהוד-מונוסון) 560 שקלים במקום 450, ואשכולות 10-8 (מכבים-רעות, הרצליה, רעננה, ת"א, זכרון יעקב, מועצה אזורית לב השרון, סביון, כפר שמריהו) 580 שקלים במקום 500.
שר החינוך יואב קיש פנה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בבקשה לבטל את הקיצוץ שיפגע בילדים, בהורים ובעיקר במשפחות מוחלשות, וטען כי תוכנית הצהרונים "ניצנים" נבנתה ביסודה כחלופה להארכת יום הלימודים וסובסדה על ידי המדינה כדי להקל את הנטל הנגזר מכך על ההורים תוך הנעת המשק.
עוד כתב קיש כי "לצד הבנת המצב המלחמתי והצרכים התקציביים העומדים בפני מדינת ישראל אנו מתריעים כי מצב המשפחות בעת הנוכחית מורכב במיוחד הן עבור הורים וודאי עבור הילדים. על כן איננו יכולים שלא למחות על קיצוץ זה והשלכותיו ולבקש את ביטולו או דחייתו בתקופה מורכבת זו".
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס תקף את האוצר בכנס היערכות לפתיחת שנת הלימודי שהתקיים בחדרה: "לא ניתן לעלות את מחירי צהרוני ניצנים. משרד האוצר צריך להוריד את הגזרה הזאת אחרת נוכל גם לא לפתוח את שנת הלימודים. גם משרד החינוך לא צריך ללכת כצאן לטבח. הוא חייב להילחם מול משרד האוצר".
יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף הוסיף בכנס כי "ועדת שפירא מדברת על היפוך הפירמידה להשקיע בגיל הרך אז מה קורה לנו מורידים את הסבסוד לצהרונים מעלים את המחירים ורוצים שההורים ישלימו. אני רוצה להדגים לכם על מה מדובר. בעיר חדרה, שמארחת אותנו, כל הורה שישלח את הילד לצהרון בבית ספר ישלם 1,300 שקל יותר. באשקלון, אשדוד, ב"ש, לא ערים קטנות, עם הרבה מאוד ילדים, 1,500 שקלים. רוב הסיכויים שיש שני ילדים ומעלה 3,000 שקל".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "החלטה התקבלה בשיתוף ובהסכמת משרד החינוך כחלק מתהליך ייעול התקציב שנעשה בשנת 2024 וכלל צמצום של פעילויות ממשלתיות רבות עקב צורכי המלחמה".
 

yudb

משתמש סופר מקצוען
קיבלתי טלפון מעיריית ביתר עילית שהרישום לצהרון השנה הוא דרך נדרים פלוס ונקרא צעירון
ולא כבכל שנה שהרישום היה דרך ניצנים
ושם מופיע שהעלות במקום 50 לחודש ו500 לשנה התייקר ל130 לחודש ו1300 לשנה
לשם השוואה בירושלים שזה אשכול 4/5 העלות היא 100 לחודש, וביתר עילית אשכול 1
מישהו יודע על זה ?
נשמע לא כ"כ הגיוני
כנ"ל בני ברק
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה