פוליטי הסרט התיעודי תיקי ביבי - חשיפת קטעים מחקירותיו של נתניהו

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
סרט תיעודי חדש מפרסם חומרים שטרם נחשפו ועלול להביך את רה"מ נתניהו

סרט תיעודי חדש "תיקי ביבי" העוסק בחשדות הפליליים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מוקרן כעת בפסטיבל טורונטו היוקרתי.
מדובר בסרט חדש שהפיק יוצר תיעודי נחשב. על פי פרסום ב"וראייטי" הסרט מבוסס על מאות שעות של הקלטות מן השנים 2016–2018 שהודלפו והגיעו לידיו של היוצר בשנה שעברה - וכן צילומי חקירה משטרתיים של נתניהו שטרם נראו.
לפי הפרסומים, הסרט כולל ראיונות נרחבים עם נתניהו, רעייתו שרה, בנו יאיר, חבריו ומקורביו של ראש הממשלה, וכן אנשים שעבדו במשק הבית של ראש הממשלה.
ההקלטות הללו נאספו כראיות במטרה לקבוע אם יש מקום להגיש נגד נתניהו כתבי אישום באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. הסרט מוקרן בפסטיבל טורונטו כיצירה שעדיין לא הושלמה ונמצאת עדיין בעבודה.
עוד דווח כי בין המשתתפים בסרט נמנים עד המדינה ומקורבו לשעבר של נתניהו, ניר חפץ, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט והעיתונאי רביב דרוקר.
היוצר, אלכס גיבני, אמר כי "ההקלטות הללו שופכות אור על דמותו של נתניהו באופן חסר תקדים ויוצא דופן", אמר גיבני ל"וראייטי". "מדובר בראיות רבות עוצמה לאופיו המושחת וכיצד אופיו זה הוביל אותנו אל המקום שבו אנו ניצבים כרגע".
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
הלילה (שלישי) הוקרן בפסטיבל טורונטו הסרט "תיקי ביבי", הכולל חומרים מחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. מכיוון שהסרט מכיל קטעי חקירות, הוא אינו מאושר להקרנה בישראל.
לפי עדויות של אנשים שצפו ההקרנה המוקדמת של הסרט בקנדה, "הוא פוגע במדינת ישראל".
אביב בושינסקי, יועץ רה"מ לשעבר, סיפר על השיחות שלו עם מכריו מקנדה שצפו בסרט והסביר איך הפצת הסרט עלולה לפגוע באינטרסים של מדינת ישראל בעת מלחמה.
"אני דיברתי אתמול עם האנשים שאני עובד איתם בקנדה שצפו בטרום בכורה והם מכירים את ישראל לא רע והיו מזועזעים מהסרט. איך ששרה מתנהגת בחקירות, ואיך שנתניהו מובל על ידי בני משפחתו", שיתף בושינסקי. "על פי הסרט הם אמרו שנתניהו מאריך את המלחמה לצורך הישרדות פוליטית", הדגיש.
"הסרט הזה פוגע במדינת ישראל. יש שם ציטוטים של בן גביר וסמוטריץ' בקולותיהם באופן קיצוני ביותר. כשאנחנו אומרים שהמלחמה שלנו בעזה היא מהמוצדקות בתולדות ישראל זה ברור שהסרט הזה מצייר תמונה פחות טובה הסברתית", אמר בהמשך. "אני מבין שנתניהו מנסה למנוע את פרסום הסרט", הוסיף.
לפי דיווח ב"מעריב", בסרט הוצגו גם קטעים מחקירותיו של בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, ורעייתו שרה. בין היתר דווח כי יאיר נראה מטיח בחוקרים האשמות והשווה את המשטרה לשטאזי - המשטרה החשאית של גרמניה המזרחית. שרה נתניהו אמרה לחוקרים "למה אתם חוקרים אנשים על מתנות בין חברים? אתם רוצים להוריד את ראש הממשלה".
צופה נוספת סיפרה: "הסרט מצוין ומעורר חוסר נוחות גדול. הצגה חזותית של נתניהו וגם של העדים האחרים שנחקרו, האופן שהוא מתנהג לחוקרים, האופן שהוא מנסה להימנע מלענות על שאלות, האופן שהוא משקר לא נראה עד עכשיו".
כזכור, השטפטים בתיקי נתניהו דחו את בקשת באי כוחו של נתניהו להוציא צו מיידי שימנע את פרסום החומרים. קודם לכן, נתניהו ביקש מבית המשפט המחוזי בירושלים לאסור על פרסום תיעוד מחקירותיו. בבקשה דחופה שהגיש סנגורו של נתניהו עו"ד עמית חדד נטען כי אחד ממפיקי הסרט הוא העיתונאי רביב דרוקר, אשר לפי חדד: "הצהיר על עצמו ברבים כמתנגד פוליטי של ראש הממשלה".
בחדרי חרדים
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
נחום ברנע ב׳ידיעות׳: לפעמים נתניהו צודק. אני חושב שהמאבק שלו נגד שידור הסרט ״תיקי ביבי״ בישראל הוא נכון וצודק. הסרט שהוקרן השבוע בטורונטו כלל קטעים מצולמים מתוך החקירות של נתניהו, רעייתו ובנו, מנוגד לחוק בישראל. בסעיף 13 לחוק סדר הדין הפלילי נכתב: המפרסם תיעוד חזותי או קולי של חקירה, דינו מאסר שנה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה