קורונה הסיפור האמיתי של הקורונה: הנשירה הרוחנית

מצב
הנושא נעול.

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אחרי למעלה מחצי שנה, אין מי שלא מרגיש את השפעות הקורונה בכיס, בגוף או בלב.
נראה לי שאחד מתוך חמש אשכולות פה הוא על הקורונה, על השפעותיה הבריאותיות והכלכליות.
אבל נראה שהסיפור האמיתי של הקורונה הוא דוקא זה שלא מדובר כמעט.

מה אפשר לעשות? מה כבר עושים? ואיך אפשר לפתור את הבעיה, במידה כזו או אחרת? (בלי להכנס כלל לויכוחים אודות פתיחת מוסדות וכדו'. מוזמנים לפתוח לשם כך אשכול אחר.)
 

ישראלג

משתמש סופר מקצוען
אחרי למעלה מחצי שנה, אין מי שלא מרגיש את השפעות הקורונה בכיס, בגוף או בלב.
נראה לי שאחד מתוך חמש אשכולות פה הוא על הקורונה, על השפעותיה הבריאותיות והכלכליות.
אבל נראה שהסיפור האמיתי של הקורונה הוא דוקא זה שלא מדובר כמעט.

מה אפשר לעשות? מה כבר עושים? ואיך אפשר לפתור את הבעיה, במידה כזו או אחרת? (בלי להכנס כלל לויכוחים אודות פתיחת מוסדות וכדו'. מוזמנים לפתוח לשם כך אשכול אחר.)
חבר שלי, [כלומר מכר] מוכר בחנות פלאפונים, והוא אמר לי שמתחילת הקורונה מספר בחורי הישיבות שקנו אצלו סמרטפונים, עולה על החמש שנים שעברו...
 

אפרת ברזלאי

משתמש פעיל
זה עצוב וזה כל כך נכון.
כמויות הנושרים גדל לאחרונה בקצב מסחרר
וכאן לא חשוב המספר המדויק אלא האוירה הרחובית הצוננת.
נראה לי שמאוד כדאי לעשות תוכניות וירטואלית, ממש כך!
חושבת שאפשר אפילו לפנות לשדרני הרדיו של הציבור החרדי (כמו התוכניות של טוקר, אפשר לשדרג אותם)
לעשות תחרויות במוזיקה, באינציקלופדיה, בכל נושא שיש.
בחורי ישיבות ב"ה השבוע חוזרים לאיטם, אבל עדיין, ישנן המון בחורות סמינר שמשוטטות ברחובות יומם ולילה.
 

אפרת ברזלאי

משתמש פעיל
נכתב ע"י post: 8409041:
גם במגזר הכללי מאבדים שליטה על מה שחשוב להם.
נכון, אבל במגזר הכללי נותנים יותר תעסוקה מה שאין כן בציבור החרדי
ופה צריך משהו עם ראש כל הכתפיים שיקים ויזום תוכניות מענינות
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
החינוך החרדי קורס בתוך עצמו.
כשהחינוך מושג בכח ובפחד ובלי אהבה ואמון אז ברגע שאין מסגרת והכח והפחד לא קיים התלמיד בורח.

לא תמיד זה קשור.

גם בנות שמחונכות באהבה ובשמחה, עלולות להתפרק במשך חצי שנה בלי שום מסגרת ובלי מעש.
 

ישראלג

משתמש סופר מקצוען
זה עצוב וזה כל כך נכון.
כמויות הנושרים גדל לאחרונה בקצב מסחרר
וכאן לא חשוב המספר המדויק אלא האוירה הרחובית הצוננת.
נראה לי שמאוד כדאי לעשות תוכניות וירטואלית, ממש כך!
חושבת שאפשר אפילו לפנות לשדרני הרדיו של הציבור החרדי (כמו התוכניות של טוקר, אפשר לשדרג אותם)
לעשות תחרויות במוזיקה, באינציקלופדיה, בכל נושא שיש.
בחורי ישיבות ב"ה השבוע חוזרים לאיטם, אבל עדיין, ישנן המון בחורות סמינר שמשוטטות ברחובות יומם ולילה.
לא יודע כמה זה יעזור...
זה לא משהו שבאמת ממלא את היום ותופס את החיים....
צריך למצוא משהו יותר תועלתי.
 

אפרת ברזלאי

משתמש פעיל
לא יודע כמה זה יעזור...
זה לא משהו שבאמת מלא את היום ותופס את החיים....
צריך למצוא משהו יותר תועלתי.
רואה הרבה שמה שכרגע מעסיק אותם זה מחשב
אפשר להסתכל אפילו על פרוג, כמה משועממים מתאו לעצמם מפלט באתר הזה??
כמה מצטרפים חדשים יש לאחרונה??
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אי אפשר להאשים רק אותו.
גם במגזר הכללי מאבדים שליטה על מה שחשוב להם.

מכירה מקרוב בית ספר אחד שפונה למגזר הכללי.
אין השוואה בין האפשרויות שלהם להחזיק את התלמידים (שיעורי זום מסודרים, אתר אינטרנט בית ספרי עם מערכת לכל כיתה, קישורים לכל שיעור בזום וקריאת שמות בתחילת כל שיעור) -
ובין האפשרויות של בית ספר חרדי, שתלמידותיו מחזיקות פלאפון מקרטע, וגם זה בשותף עם עוד שלוש אחיות שצריכות להקשיב לקו.
 

נדב י.

משתמש פעיל
גם אלו שעדיין בישיבות יש להם קושי גדול ללמוד במצב הזה ואין להם טעם בלימוד כי עצם מה שאסור לצאת מהישיבה למשך זמן מסויים זה גורם דוקא רצון לצאת וזה שובר ומחליש ואז הם סתם יושבים ומתנדנדים מול הסטנדר
יש איזה מכתב שכתבו תלמידי חברון בסוף זמן אלול הזה למשגיח שלהם וזה התפרסם אבל אין לי אותו כרגע וזה מה שהם כתבו שם כנ"ל ושהם לא מוכנים יותר למתכונת כזאת שוב פעם
ובכלל החוסר ודאות וכל מה שמסביב וגם זה שכולם בבית זה מאד מתסכל
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
לא חייבים להרחיק עד נשירה. כל בחורה, הכי מאוזנת שיש, זזה לאנשהו משמונה חודשים בבית. בלי הווי חברתי, עניין, רוח ויציאות, בלי מסגרת כלשהי.

כל אחת על הסקאלה שלה, ולכיוון אחר, נפשי, רגשי או רוחני, והנזק עצוב.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה