עזרה הסיפורים שהגיעו לקופת העיר

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום
מידי יום מגיעים לפתחנו בקופת העיר עשרות סיפורים, כל תיק עם סיפור מיוחד משלו, מהם טראגיים או עצובים, ואפילו שמחים, הצד השווה שבהם שכולם צריכים עזרה וסיוע, והתמיכה שלכם יכולה לעזור לשקם בית הרוס, לשמח יתומים ואלמנות, ולהחזיר את החיוך לעשרות אלפי נזקקים.

באשכול זה נפרסם בקשות עזרה מכם, הפרוגיסטים,
מקרים טרגדיים אלו נבחרו מתוך אלפי מקרי מצוקה, והם מקרים חריגים בחומרת מצבם הנואש.
אלמנות ויתומים, ניתוחים מסובכים וטרגדיות אישיות קורעות לב.
כאן תוכלו לתרום למקרה ספיציפי, לפי החלטתכם ונטיית לבכם.

אנא הירתמו ועזרו להם 👇🏻👇🏻👇🏻
 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום
עם מניין כהנים: מרן הגר"ד כהן יישא כפיו מול מקום המקדש
כדי לעזור ל-61 היתומים והיתומות המתחתנים בחודש תמוז, מרן ראש ישיבת חברון הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א, הודיע על צעד חסר תקדים:
יחד עם מניין כהנים, הוא יישא כפיו בברכה כהנים שתתקיים בראש חודש אב, על גג בית הכנסת החורבה – מול מקום המקדש

WhatsApp Image 2024-07-09 at 17.30.06.jpeg

לעזרה דחופה ל-61 חתנים וכלות הקליקו כאן👇🏻👇🏻👇🏻



 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום
בכוכב יעקב קמו הרב אריה זהבי, עם תשעת ילדיו, מהשבעה העצובה על אמם מרת עליזה ע"ה, שחירפה נפשה להציל את ילדיה מתוך הלהבות, ואחר שהצילה את האחרון- התמוטטה משאיפת העשן ונלקחה לבית עולמה. 😭

הם קמו מהשבעה, האב ותשעת הילדים-
אבל אין להם אמא שתדאג לכל מה שצריך,
אין להם בית לחזור אליו,
אין להם בגדים, משחקים וכל הדברים שהקטנים והגדולים שהורגלו אליהם. הם קמים לחסר וליתמות, לאין הגדול , לחלל העצום שנוצר , ודבר לא יוכל למלאת אותו.
אחים יקרים, כסף לא מרפא, כסף מקל על ההתמודדות,
בואו נרפד להם קצת את מרור החיים, 100 ₪ לכל יתום-
ונדע שהוספנו משהו, שקדמנו במשהו, ששמחנו את חייהם של רבי אריה ותשעת ילדיו. שרפדנו להם את הדרך, שהשתתפנו עמם אפילו במעט...
הושיטו יד בנדיבות , היו שותפים לשיקום משפחת זהבי היקרה!



תרמו עכשיו 👇🏻👇🏻👇🏻
 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום
טרגדיה נוראה בטבריה: אבל כבד בטבריה לאחר פטירתו של הרב רחמים כדורי זצ"ל, תלמיד חכם מופלג ואב לשמונה ילדים, נפטר כשהוא בן 45 בלבד.

כאב גדול. הרב רחמים כדורי מטבריה נפטר בפתאומיות ביום שישי האחרון, והוא בן 45 בלבד. הותיר אחריו אלמנה ושמונה יתומים, שהצעיר מביניהם בן שש שנים בלבד.
הרב כדורי היה אברך תלמיד חכם ירא ושלם, ונחשב לאחד מנקיי הדעת שבטבריה. לפני ארבע שנים נפל למשכב, ומאז סבל מקושי גופני ונפשי, שהרחיק אותו מהבית לתקופות ממושכת.
רעייתו, האלמנה הטרייה, המשיכה לנהל את הבית ביד רמה. היה לה קשה בלי בעלה האהוב שכבר לא נמצא לצדה כמו שהיה קודם לכן, אבל היא נשארה חזקה, גיבורה, מטפחת ומגדלת את הילדים באהבה ובנועם, עושה הכל כדי שכשבעלה יוכל לחזור הביתה בריא ושלם, יהיה לו קן משפחתי חמים ונעים בדיוק כמו ביום שבו יצא.
המחנכים של הילדים מספרים שלמרות הקושי הגדול, המאמצים הכבירים של האם אכן הוכיחו את עצמם, והילדים המשיכו להגיע ללימודים בצורה סדירה, והבית התנהל למופת.
לעזרה ל8 יתומים שבורים הקליקו כאן>>>
הילדים התגעגעו לאביהם, אבל לא זכו לראותו לעיתים תכופות. הם יכלו לכתוב לו, לצייר לו ציורים ולהחזיק תקוה גדולה בלב.
ביום שישי קיבלה המשפחה את הבשורה המרה על פטירתו באופן פתאומי, ובני הבית לא הספיקו אפילו לבוא ולהיפרד ממנו לפני שהשיב נשמתו המיוסרת לבוראה.
הבית נשבר, התפרק לרסיסים. הגב' כדורי הגיבורה הפכה באחת לאלמנה שבורה ורצוצה, חסרת כח להתמודד עם הקושי הנורא של האלמנות והיתמות של הילדים.
קרובי המשפחה מספרים שכשהתבשר הילד בן ה-12 על פטירת אביו, הוא שתק במשך חצי שעה, ולאחר מכן שאל בכאב איום:
"אז מה? אני כבר לא אראה אותו אף פעם? הוא לא יגיע לבר מצווה שלי?"...
"מדובר במקרה שבו המשפחה חייבת עזרה דחופה", מסביר אחד מידידיו של המנוח שמשתדל לעזור למשפחה להיחלץ מהשבר הנורא.
"הם התקיימו עד כה מקצבה זעומה, אין להם כלום, הם חיים בתנאים לא פשוטים, ועכשיו גם כל העניין של היתמות והכאב הנורא, זה כבר יורת מדי. זה ריסק את האמא לחלוטין. חייבים לעזור לה שתוכל להמשיך לגדל את ילדיה כפי שעשתה עד כה. לתת לה גב, לתת לה תמיכה שתוכל לקנות אוכל מזין לידלים, בגדים נורמליים, חייבים לאפשר לה את זה. אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה, כל מי שיש לו לב יהודי חייב לבוא ולעזור, בבקשה!".

לעזרה ל8 יתומים שבורים הקליקו כאן>>>

WhatsApp Image 2024-07-10 at 11.05.04 (1).jpeg
 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום
טרגדיה בטבריה: התמוטטה אחרי הדלקת נרות והותירה שלוש יתומות
😭😭😭


אבל כבד בטבריה, עם פטירתה בדמי ימיה של האשה החשובה חיה אסתר מוסרי ע"ה, שנתבקשה לבית עולמה והיא בת 28 שנה בלבד.

הגב' מוסרי יחד עם בעלה הרב אברהם הי"ו, גידלו את שלוש בנותיהם בשמחה ובנחת. הבת הגדולה בת 6 השנייה בת שלוש והקטנה בת שנה וחצי. חיה אסתר ע"ה, עבדה בהייטק והיתה המפרנסת העיקרית.

לפני שבועיים נערכה ברוב שמחה והתרגשות חתונתו של אחיה הצעיר, ולאחר מכן הגיעו ההורים ובנותיהם להשתתף בשמחת ה'שבת חתן'.

לקראת כניסת השבת הדליקה נרות, וזמן קצר לאחר מכן התמוטטה ואיבדה את הכרתה. היא פותה לבית החולים במצב אנוש, וכעבור שבוע ויום שבהם היתה מחוברת למכשיר ה'אקמו' השיבה נשמתה ליוצרה לאחר מאבק ממושך על חייה, כשבסיומו נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.


1720967135117.png


בשיחה עם חברים מספר הבעל השבור, "הגעתי לשבת ברכב עם כל בני המשפחה, ואני אחזור רק עם הבנות, בלי האמא שהן כל כך אוהבות...".

כעת, משהאם המפרנסת נפטרה, אין לאלמן השבור יכולת לממן את ההוצאות הכבדות שיזדקק האב האלמן לשלם כדי לתפעל את ביתו בצורה סדירה כשעקרת הביתה איננה, לאחר שנלקחה לבית עולמה.

"מדובר באובדן בלתי נתפס", אומר מכר של המשפחה, "הגב' חיה אסתר ע"ה היתה דמות מאוד דומיננטית, היא היתה אמא למופת, ניהלה את הבית ביד רמה והיתה עזר כנגד בעלה היקר, עכשיו הוא נשאר לבד עם שלוש ילדות קטנות, אין לו מושג איך הוא מתחיל לטפל בהן בכוחות עצמו, זה נפל עליו בהפתעה גמורה, והוא יזדקק להרבה מאוד עזרה".

לעזרה לשלוש יתומות קטנטנות הקליקו כאן👇🏻👇🏻👇🏻

 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום
הגר"א פרץ מצהיר: "הנותנים – נותנים לעצמם"
גאב"ד 'חוקת המשפט' הגאון הגדול רבי אלחנן פרץ שליט"א מסביר מה קורה למי שמסייע לגיורת ענייה המתמודדת עם 'חרפה של צרות' – מי שנותן לה, נותן לעצמו! • לא כל אחד מסוגל לתת כזה סכום, אבל מי שייתן, זוכה לקיים את כל המצוות בנתינה אחת, והברכות שיבואו עליו - בהתאם!

היא גדלה וחונכה כגויה לכל דבר, אבל כשעמדה על דעתה החליטה להתגייר ולהסתופף בצל כנפי השכינה כיהודייה כשרה. השלב הבא היה לימודי יהדות, גירות אמיתית כדת וכדין בבית דין צדק כדת משה וישראל, ולאחר מכן זכתה לבוא בברית הנישואין ולהקים בית בישראל!
חייה זרמו על מי מנוחות במשך תקופה, אבל אז תכפו עליה צרות רעות וקשות, ניסיונות נוראיים שטלטלו אותה בצורה בלתי נתפסת, ובכל זאת היא נשארת נאמנה לדרכה, דבקה בה' ובתורתו, ולנו נותר רק להעריץ, להעריך, וכמובן לעזור ולקיים את מוות "ואהבת את הגר".

האירועים הובילו אותה לכך שכיום היא מתמודדת לבדה עם האתגרים הלא פשוטים, שבכללם גם העובדה שארבעה מילדיה סובלים ממחלה קשה! ארבעה!!! המצב הכללי בבית הגיע לחרפת רעב, קושי אמיתי להתקיים, אפס יכולת להשתקם במצב הזה.

גאב"ד 'חוקת המשפט', הגאון הגדול רבי אלחנן פרץ שליט"א, מפוסקי הדור אשר כל מילה היוצאת מפיו מדודה בפלס ההלכה והישרות, נחשף למקרה והחליט להשמיע קול זעקה גדולה ומרה, בקוראו לכל יהודי באשר הוא, אנא בואו נתגייס כולנו יחד לעזור לה, לסייע לה בפן הכספי ולאפשר לה להתקיים בכבוד אחרי כל מה שעברה.
הרב פרץ מבהיר שהוא אינו יכול לומר בפומבי פרטים רבים מפני כבודה של המשפחה, אבל הוא מעיד שמדובר במצוקה ש'קשה לתפוס', אותה הוא מגדיר כ'חרפה של צרות'. הרב שליט"א מסביר שמדובר ב"משפחה שנמצאת בחרפת רעב - משפחה שנמצאת במצב של חרפה של צרות בצורה שקשה לתפוס אותה. ארבעה מבני המשפחה חולים מאוד ומדובר במשפחה שנמצאת בהתמודדות קיומית. אין מוצא בלתי אם ניתן תמיכה למשפחה בצורה רחבה!!!
"היא נמצאת כרגע בעניות עצומה", מוסיף הרב שליט"א לתאר את מצבה של הגיורת, "אני שומע שההוצאה לפועל בכיוון הבית שלה. ואהבתם את הגר! יש כאן את כל המצוות האפשריות בפעם אחת".
הרב אומר בקול רועד: "מצד אחד זה בזיון שיש משפחה יהודית כזו בארץ ישראל, מצד שני זה זכות עצומה לכל יהודי.
"המלצתי לא מחייבת וכמובן לא כולם יש להם את האפשרות, 180 שקלים זה דבר שהוא שווה ונכון אבל לא חובה, אבל ודאי מצוה להשתתף. אני חושב שהזכות שלנו זה יחסוך לכל עם ישראל צרות ופגיעה בחיי אדם.
"והנותנים נותנים לעצמם חיים ובריאות: בני, חיי מזוני!".

הרב שליט"א מדגיש שהנתינה הזאת תחסוך לעם ישראל צרות נוראות, ותביא להצלת חייהם של יהודים בזמן קשה ונורא כמו העת הנוכחית. זה הזמן לבוא ולהיות 'חכם לב ייקח מצוות', להחזיק את הגיורת ולהביא ישועות גדולות עלינו ועל כל ישראל.

"ואהבת את הגר" לעזרה דחופה לגיורת הקליקו כאן>>>
צפו בדברי הרב שליט"א:





WhatsApp Image 2024-07-22 at 14.34.24.jpg

 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום
הצצה לחייו של אלימלך בן ה8, הסובל משיתוק מוחין
אלימלך הקטן נולד עם שיתוק מוחין, ומאז ההורים שלו עסוקים יומם ולילה בשמירה, גידול וטיפוח של הילד המיוחד שלהם, מדובר בפרויקט חיים, הילד מצריך טיפול צמוד 24 שעות ביממה, ויש לו גם אחות שזקוקה גם היא לתשומת לב
אחרי שמונה שנים, הם מרגישים שהם עומדים לקרוס, וזקוקים נואשות לעזרה

להציל את אלימלך והמשפחה הגיבורה הקליקו כאן👇🏻👇🏻👇🏻
WhatsApp Image 2024-07-23 at 13.23.31.jpeg


צפו: המסע של אלימלך, ילד בן 8 עם שיתוק מוחין


כשנולד אלימלך המתוק, הבינו הוריו שמדובר באתגר לא פשוט – אבל הם לא דמיינו כמה זה יהיה קשה • הילד סובל משיתוק מוחין, וזקוק למספר עצום של טיפולים שונים ומשונים • לאלימלך יש גם אחות שזקוקה למעט יחס ותשומת לב, אבל ההורים לא מצליחים כמעט להגיע לזה • אחרי שמונה שנים הם נמצאים לפני קריסה, ומשוועים לעזרה!

"מזל טוב, נולד לכם ילד. זה בן, אבל הוא סובל משיתוק מוחין!!!". זאת בערך הבשורה שקיבלו הוריו של אלימלך לפני שמונה שנים.

זה קרה במהירות, שישה חודשי ההריון הראשונים עברו בצורה חלקה, ואז פתאום החלה אמו של אלימלך לחוש חולשה כללית והרגשה רעה הלכה והתפשטה בגופה. הם הלכו לרופא שהטיס אותם לבית החולים, שם אובחנה עם רעלת הריון ועברה לידה מהירה ולא מתכוננת בעליל.

התינוק היה פג, קטן במיוחד, והלידה הטראומתית הותירה בו חותם כואב – שיתוק מוחין.

היום, שמונה שנים אחרי, הוא כבר ילד די גדול, אבל יכולת התפקוד שלו כמו תינוק בן שנה. לדבר הוא לא יכול, ללכת הוא מסוגל רק כמה פסיעות בודדות וגם זה בעזרת הליכון מיוחד, ואפילו את הראש הוא לא יכול להחזיק ישר.

אבל אלימלך עטוף באהבה!
אמו ואביו משקיעים בו את כל הנשמה, הם לוקחים אותו לטיפולים, מקדמים אותו עוד קצת ועוד קצת, שמחים על כל צעד וכל פסיעה שהוא מצליח לעשות, מלמדים אותו לחייך, לראות את האהבה הגדולה שעוטפת אותו, והוא מחזיר להם בחיוכים מתוקים כל כך, ששווים את כל ההשקעה.

יש לו עוד אחות, לאלימלך, גם היא זקוקה לאהבה וההורים משתדלים מאוד לתת לה, אבל הקושי בבית גדול מאוד, יש להם עול כספי כבד, חובות הולכים ומתגברים בגלל הטיפולים היקרים.

נכון, המדינה עוזרת ונתנת תקציבים, אבל זה לא מכסה את הכל... רחוק מאוד מכך. הנה דוגמה אחת: הם קיבלו מהמדינה רכב כדי שיוכלו להתנייד עם הילד המוגבל, אבל את הביטוח הם צריכים לשלם בכוחות עצמם, ומדובר בביטוח יקר מאוד בגלל שזה רכב נכה עם אבזור יקר במיוחד.

כמובן שההורים לא יכולים לעבוד בעבודות רגילות וסדירות, כשזה המצב וכשהילד זקוק לכל כך הרבה טיפולים ואשפוזים, והחיים שלהם הולכים והופכים מסובכים יותר ויותר ככל שחולף הזמן.

עכשיו הם משוועים לעזרה, ואנחנו כאן כדי להשמיע את קולם ואת כאבם. בואו נאזין לזעקה שלהם, בואו נפתח את הלב ונסייע להם, כל אחד ישתדל לעשות כמה שהוא יכול, כדי שהוריו של אלימלך יוכלו גם הם לחייך, ונסייע להם לפחות בפן הכספי.

יחד, נעניק תקווה לאלימלך המתוק!

לבקשת הרבנים כל אחד ישתדל לתרום 280 ₪ להצלת אלימלך


לתרומה הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום

מעמד תפילה נורא בבית השונמית​

בית השונמית, להביא ישועה לחשוכי בנים ולכל הנצרכים לישועה!

ביום ה' י"ט תמוז תשפ״ד

מרן הגר"ש גלאי שליט"א
נוסע בשליחות קופת העיר

לבית האשה השונמית

להתחנן בפני בורא עולם להביא את הישועה המובטחת מפי הנביא במקום הזה לחשוכי בנים ולכל הזקוקים לישועה
בזכות המקום, התפלה, והצדקה לקופת העיר.
מרן שליט"א מבקש גם את הכח של מידה כנגד מידה, ולכן יזכיר בפרטות את שמות כל התורמים סך 396 ₪ שהם כמנין שונ"ם- והוא סכום משוער לצרכי תינוק למשך חודש – במקום המסוגל לישועה.

לתרומה בסך 396 ש"ח כמניין "שונ"ם" והוא סכום משוער לצרכי תינוק לחודש ולמסירת שמות למעמד הנורא בבית השונמית, הקליקו כאן >>>

WhatsApp Image 2024-07-23 at 12.10.03.jpeg




לתרומה לקופת העיר ולשליחת שמות, לחצו כאן >>
 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום
בכוכב יעקב קמו הרב אריה זהבי, עם תשעת ילדיו, מהשבעה העצובה על אמם מרת עליזה ע"ה, שחירפה נפשה להציל את ילדיה מתוך הלהבות, ואחר שהצילה את האחרון- התמוטטה משאיפת העשן ונלקחה לבית עולמה. 😭

הם קמו מהשבעה, האב ותשעת הילדים-
אבל אין להם אמא שתדאג לכל מה שצריך,
אין להם בית לחזור אליו,
אין להם בגדים, משחקים וכל הדברים שהקטנים והגדולים שהורגלו אליהם. הם קמים לחסר וליתמות, לאין הגדול , לחלל העצום שנוצר , ודבר לא יוכל למלאת אותו.
אחים יקרים, כסף לא מרפא, כסף מקל על ההתמודדות,
בואו נרפד להם קצת את מרור החיים, 100 ₪ לכל יתום-
ונדע שהוספנו משהו, שקדמנו במשהו, ששמחנו את חייהם של רבי אריה ותשעת ילדיו. שרפדנו להם את הדרך, שהשתתפנו עמם אפילו במעט...
הושיטו יד בנדיבות , היו שותפים לשיקום משפחת זהבי היקרה!

צפה בקובץ המצורף 1703962

תרמו עכשיו 👇🏻👇🏻👇🏻
היום השלושים של גב' זהבי ע"ה, תשעת היתומים שנותרו בבית לא אמא ממתינים לתרומה שלכם!

תרמו עכשיו 👇🏻👇🏻👇🏻
 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום
הבת של הרב ניסים יגן: נפטרה הרבנית רחל בוסו ע"ה 🕯️🕯️🕯️

אחרי שנים של מצב רפואי ירוד בעקבות סיבוך של מחלת הקורונה, הגב' רחל בוסו נפטרה לבית עולמה והיא בת 56 שנה
היתה אשת חבר לבעלה הגאון רבי דוד בוסו שליט"א, ראש כולל 'קהילות יעקב' בירושלים
חמישה ילדים נולדו לה, מתוכם שלושה שהיא זכתה להוסיף לחופה.

בבית נותרו בחור בישיבה גדולה, ועוד אחד שחוגג בר מצווה בעוד תקופה לא ארוכה, אך לא זכה שאמא תשתתף... 😢

לעזרה דחופה הקליקו כאן👇🏻👇🏻👇🏻

WhatsApp Image 2024-08-01 at 12.54.11.jpeg
 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום
15 שנה של ייסורים קשים ומרים; ארבעה יתומים חדשים

טרגדיה נוראה עם פטירתו של הרב ישראל גוטליב זצ"ל * 15 שנה התמודד עם רצף של מחלות ואתגרים רפואיים, ובכל זאת המשיך לדבוק בתלמודו ובעבודת ה' התמה שלו * בפתע פתאום התדרדר מצבו והוא נפטר בתוך ימים אחדים * בבית נותרו ארבעה ילדים שלא התחתנו, נוסף לששת הילדים שכבר זכה לחתן בחייו


הרב_ישראל_גוטליב_זצל.png

מסכת הייסורים של הרב ישראל גוטליב לא היתה קלה כלל ועיקר. במשך 15 שנים התמודד עם מחלות שונות ועם אתגרים רפואיים לא פשוטים. כשנולד צעיר בניו, לפני 14 שנה, הוא היה מורדם ומונשם והיה תלוי בין חיים למוות. הוא שרד אז את האתגר, נשאר לחיות 14 שנים נוספות, במהלכן זכה לגדל את בנו לתורה וליראת שמים, ואף ראה אותו נכנס בעול מצוות התורה הקדושה ועושה חיל בלימודו בישיבה.

עשרה ילדים גידל הרב גוטליב יחד עם רעייתו שתחי', העובדת כגננת לפרנסת המשפחה. הוא עצמו היה שקוד על תלמודו, ורעייתו עמדה לימינו בכל עת, הן כשהגה בתורה בשקידה רבה, והן כשנאלץ 'לבלות' בבתי חולים ובהמתנה לרופאים שונים. היא היתה זו שסעדה אותו וטיפלה בו ולקחה אותו לרופאים ולטיפולים, וכל זה לצד היותה גננת במשרה מלאה, כדי לפרנס את המשפחה.

שישה מילדיהם כבר התחתנו ב"ה, וארבעה נוספים עדיין בבית. הגדול בן 23, אחריו בת שמלאו לה 20, בת נוספת בגיל 18 וצעיר הבנים בן 14.

בשבוע שעבר החמיר מצבו והוא שוב אושפז בבית החולים. הרופאים דיווחו מדי פעם על בעיה נוספת שמצאו. ביום חמישי שקק חדרו ממבקרים, חברים ומכרים רבים הרגישו צורך לבוא ולבקר אותו, מבלי שידעו שזו להם הפעם האחרונה שבה הם רואים אותו. לעת ערב החלה קריסת מערכת, ובליל שישי נפטר לבית עולמו, כשמניין גדול של בני משפחה ומכרים סובב את מיטתו.

לאחר הלוויה רוויית כאב ויגון מר, נפטר בבית העלמין 'לחיים' האלעד.

ידידי המשפחה מספרים על יהודי יקר שבערכין, תלמיד חכם מופלג בעל ידיעות רחבות בש"ס ובפוסקים. הוא היה עושה חיל בלימודיו ותמיד מצא נחמה בתורה על אף שסבל ייסורים קשים לאורף שנים.

גם את ילדיו חינך בדרך זו, לשמוח עם התורה ולדבוק בה בכל עת, לחיות באמונה תמימה ושלמה בבורא עולם, ולהשתדל להיטיב עם כל יהודי באשר הוא.

"בהזדמנות זו אנו קוראים לציבור, בואו ועזרו לנו להעמיד את המשפחה על הרגליים. הם שקועים במצב כלכלי לא פשוט, וזה ברור מאליו שמשפחה שהעומד בראשה היה חולה במשך 15 שנה זקוקה לעזרה, מה גם שבאותה תקופה הם גם חיתנו שישה ילדים, בהם אחד שהתחתן לפני שנה, כמובן מדובר בהוצאות לא פשוטות, והמשפחה חייבת עזרה כדי שהילדים שנותרו בבית יוכלו להתקיים בכבוד ובעז"ה יוכלו גם הם להתחתן, בדרך של כבוד ועם כל הצרכים הבסיסיים של כל חתן וכלה.

"אין לנו ספק שמי שיעזור להם יזכה לראות ברכה רבה בכל אשר יפנה, וזכותוה גדולה של המנוח תגן עליו בכל עת".



לעזרה ליתומים הקליקו כאן👇🏻👇🏻👇🏻
 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום
המשפיע העולמי הגה"ח רבי יהודה דייטש שליט"א: "זה הצלת נפשות!"
אחד מגדולי תלמידי החכמים ועובדי ד' בארץ ישראל נקלע למצב נורא!

רצף אירועים שונים הובילו את המשפחה לחובות גדולים שיצאו משליטה * המשפחה ללא קורת גג, ונעשים מאמצים אדירים להביא לסידור חובות והחזרת המשפחה לביתה * המשפיע העולמי הגאון רבי יהודה דייטש: "זאת הזדמנות נפלאה לזכות במצווה עצומה לאין שיעור" * "הגמרא מבטיחה שכר למי שמחזיק תלמיד חכם "עין לא ראתה".

צפו: המשפיע העולמי הגה"ח רבי יהודה דייטש שליט"א:



מדובר בתלמיד חכם חשוב מאוד,
שנקלע למערבולת של סיפור ארוך שלא באשמתו,
יש פה משהו של הצלת נפשות
מי שיהיה לו זכות וחלק מהמצוה הקדושה הזו,
יזכה בוודאי לישועות מעל לדרך הטבע, לשפע רב, השפעות, ברכות, נחת מהילדים, ללא שום עגמת נפש,
ולראות רק בשורות טובות ושפע גדול".

מצילים את התורה
וזוכים לברכת התורה!

להצלת נפשות הקליקו כאן👇🏻👇🏻👇🏻

 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום
עונת החתונות חוזרת, ועמה חתונות היתומים והיתומות 🥂
מרן רבינו הגדול ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שליט"א כינס ישיבת חירום בביתו,
וקורא לציבור לתרום עשרה שקלים לכל יתום המתחתן בחודש אב.
מרן שליט"א בברכה מפורשת:
"התורמים יזכו במידה כנגד מידה להינצל גם הם בימי בין הזמנים מכל צרה ופגע"

bcd88ad3-46aa-4037-8f10-9ddfd9c471b0.jpeg



צפו בברכה המרגשת של ראש הישיבה מרן הגרמ"ה הירש שליט"א:
"יזכו להינצל גם הם בימי בין הזמנים מכל צרה ופגע!"



לעזרה ל-87 חתנים וכלות הקליקו כאן👇🏻👇🏻👇🏻

 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום

לידת הבן בגיל 88: המברך והמתברך במעמד פקידת עקרות ניסי!


מרגש: הגאון הגדול רבי צבי קושלבסקי שזכה לחבוק בן בגיל 88, יחד עם מרן פוסק הדור, הגאון הקדוש רבי משה שטרנבוך שליט"א- המברך והמתברך- במעמד הודאה ותחנונים לפקידת עקרות ביום ט"ו באב * "שיזכו בקרוב לזרע של קיימא בריא ושלם והישועה תבוא בנקל ובמהרה!

ביום ט"ו באב, היום בו האריכו חז"ל בסגולתו ומעלתו - יצא מגדרו מרן פוסק הדור, הגאון הקדוש רבי משה שטרנבוך שליט"א, וברך את ידידו ורעו מרן מופת הדור הגאון הגדול רבי צבי קושלבסקי שליט"א, שיזכה לזרע של קיימא במהרה. צדיק גוזר והקב"ה מקיים- וכנגד כל הסיכויים, זכה לפני מספר חדשים מרן הגר"צ קושלבסקי שליט"א לחבוק זרע של קיימא באופן ניסי בגיל 88. והנס עם הברכה שקדמה לו , ועשרות שנות תפלה של מרן מופת הדור שליט"א מעומק הלב בלא יאוש- התפרסם בכל העולם, כשכולם שחים ברגש על כוח הברכה והתפלה של מרן פוסק הדור שליט"א ביום ט"ו באב, שהצטרף לתפלות התמידיות ועל המופת הגלוי בלידת הבן בגיל זה למרן שליט"א.

להעברת שמות למעמד פקידת עקרות הקליקו כאן>>>

בשל הנס הגדול הזה, מקיימים המברך והמתברך- מרן פוסק הדור הגה"ק רבי משה שטרנבוך שליט"א ובעל הנס וכח התפלה מרן מופת הדור הגר"צ קושלבסקי שליט"א, מעמד הודאה והתחנונים לפקידת עקרות ביום ט"ו באב. זהו יום שכנגד כל הסיכויים הביא את הישועה הגדולה. זהו יום שבו כל תורמי קופת העיר, המצפים לישועה, מוזמנים להשתתף בתפילת מרן פוסק הדור ובעל הנס שליט"א, ולזכות ששמם יוזכר במעמד קודש זה לזכות לזרע של קיימא באופן ניסי במהלך השנה הקרובה.

זהו יום של ניסים. הנס שלכם.

לאחר מעמד ההודאה והתפילה, יחתמו מרן פוסק הדור ומרן בעל כח התפלה ובעל הנס שליט"א על שטר פקידת עקרות – ט"ו באב, לתורמים תרומה קבועה למגבית זו.

בזכות היום הקדוש ותפילת מרנן שליט"א במעמד ההודאה וההתחנונים , תזכו לפקידה טובה ולישועה גדולה, אמן סלה.

להעברת שמות למעמד פקידת עקרות הקליקו כאן>>>

Capture d’écran 2024-08-15 à 01.53.26(1).png
 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום

ישועות לרווקים: שני עמודי התפילה יפעלו ישועות ב'עמוקה'


מיוחד לכבוד ט"ו באב: הגאונים הצדיקים ועמודי התפילה של דורנו, רבי שמעון גלאי, ורבי מרדכי שמואל אדלשטיין, יתאגדו יחדיו וישמיעו קול זעקה גדול ונורא * מאות רווקים ורווקות מבוגרים יפעלו ישועה * אתם חייבים להיכנס לרשימה המיוחדת

מעמד נרגש של תפילה וזעקה יתקיים אי"ה מחר - חמישה עשר באב, אשר לא היו ימים טובים לישראל כמותו. זה היום שמוזכר כבר בנביאים ושנוי גם במשנה כיום שבו נפתחים שערי שמים בעת רצון מיוחדת לעניין של מציאת השידוך הנכון לבני ולבנות ישראל.

בציון הקדוש בעמוקה יעתירו שני עמודי התפילה של דורנו. על קברו של התנא הקדוש רבי יונתן בן עוזיאל, אשר חז"ל הקדושים הפליגו בגודל מעלתו ובכוחו העצום. מקום הציון הפך לאורך הדורות לתל תלפיות, מקום שאליו באים מעוכבי השידוכים ומתפללים בתחינה ובתחנונים שיסייע להם השוכן במרומים למצוא את זיווגם ההגון להם במהרה.

תפילותיו הנרגשות של מרן עמוד התפילה הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי ותחינתו הנרגשת והרוטטת של הגאון הצדיק, אוהבן של ישראל, רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א יקרעו לרווחה את שערי השמים.

לכן מבקשים הרבנים שכל אחד ואחד יתרום צדקה במיוחד ל'קופת העיר' לטובת השאת חתנים יתומים וכלות יתומות! כך, מכוחה של מצוות הצדקה, במידה כנגד מידה, בכח המקום הקדוש בעמוקה, בכוחו של היום הנשגב 'ט"ו באב', ובכוח תפילתן הנרגשת של שלושת צדיקי הדור, נזכה בעזרת ה' לראות ישועות לרוב!

להעברת שמות למעמד הישועה הקליקו כאן>>>

בסיומו של מעמד התפילה המרטיט, יאמרו הרבנים שליט"א את שמות התורמים בזה אחר זה, כל שם בפרטות, ובתפילה שיזכה לזיווג הגון במהרה.

לאחר מכן יחתמו על שטר מיוחד, 'שטר העמוקה' שיינתן לתורמים המתחייבים לתת נתינה קבועה בלי נדר, לטובת משפחות עניות המקבלות תמיכה מ'קופת העיר'.​

וזה לשונו של השטר שיהיה חתום בחתימתם ידם הקדושה של שני עמוד התפילה של דורנו:​

"באה לפנינו זעקת אלפי בחורים ונערות אשר מצפים להקים בית נאמן בישראל, ומצפים לישועת ד' לשידוך הגון, ולרבות אלו המצפים לישועתם לזיווג שני, וכבר כשל כח הסבל מלהמתין.
על כן, הסכמנו יחדיו לנסוע לציון התנא הק' יונתן בן עוזיאל בעמוקה, המקום שנתקדש בקדושה עליונה כמסוגל לתפלה לשידוכים הגונים, ביום ט"ו באב, שהוא היום שנקבע בנביא למצוא בו שידוך לבני ובנות ישראל, וההשפעה של יום זה עד דורנו להתפלל על שידוכים הגונים.

"ולכן העתרנו והתפללנו כאן בעמוקה- ביום ט"ו אב- לפני בורא עולם במושב בית דין על פלוני התורם שבזכות הצדקה שנתנו במסירות נפש לקופת העיר בסכום שיש בו ממש, המיועד לכלות עניות, בכח מידה כנגד מידה - כשם שהם מסייעים לשידוך הגון, כך יזכו לזיווג הגון בקרוב, תיכף ומיד ממש.

"ומצלאין אנא, בבחינת צדיק גוזר והקב"ה מקיים, שהקב"ה ישמע לקול שוועתנו, וישלח במהרה את הזיווג ההגון, ויזכו לראות בנים ובני בנים צדיקים יראים ושלמים, ובאנו על החתום אחר גזירת מושב דין בעמוקה- ביום המסוגל ט"ו באב תשפ"ד, בתפלה ובתחנונים לפני בורא עולם שישמע שוועתינו".

להעברת שמות למעמד הישועה הקליקו כאן>>>

WhatsApp Image 2024-08-18 at 11.02.27.jpg
 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום

מחר! סגולה עילאה לזיווגים ולזרע של קיימא:

הרבנית קולדצקי בקבר שמואל הנביא

מיוחד ליום חמישה עשר בחודש אב – בו יצאו בנות ירושלים לחולל בכרמים ולמצוא את זיווגן • אמן של בנות ישראל, הרבנית קולדצקי תליט"א, תשפוך דמעות כמים עבור הרווקות המבוגרות ועבור הזוגות חשוכי הילדים במעמד עילאי של ישועות נפלאות • השנה את לא יכולה לוותר על הישועה הקרובה

היום הכי מיוחד בשנה, עבור הרווקות המתבגרות והרווקים המצפים לישועה כבר זמן רב כל כך. רק הם מסוגלים להבין את הכמיהה העזה להקים בית בישראל.

היום הכי מיוחד בשנה גם עבור הזוגות חשוכי הילדים. הם כבר הצליחו לעבור את השלב הראשון, הקימו בית בישראל, אבל איך נראה בית שאין בו ילדים? ה' ישמור ויציל!!!

הם כל כך רוצים להקים משפחה, הם כל כך רוצים לגדל את ילדיהם לתורה ולחופה ולמעשים טובים.

אבל הישועה מתעכבת.

פעם בשנה, ביום חמישה עשר בחודש אב, היום בו יצאו בנות ירושלים וחוללו בכרמים, זה הזמן לפעול ישועה.

להעברת שמות ולקבלת ספר תהילים עם הקדשה אישית הקליקו כאן>>>

הרבנית קולדצקי, בתה של הרבנית קנייבסקי ובתו של מרן שר התורה זצ"ל, אשר סמך עליה את ידיו ומינה אותה להמשיך את המורשת של אמה הצדקנית ולהעתיר בתפילה על בנות ישראל, נוסעת מחר לקבר שמואל הנביא, כדי לזעוק זעקה גדולה ועצומה, לישועתם של המצפים להקמת משפחה.

כל הרווקות המבוגרות, כל הנשים הנשואות שלא זכו לפרי בטן, גם רווקים וגם מי שמתמודדים עם צער גידול בנים מוזמנים להצטרף, מכאן תצא רכבת אדירה של ישועות בעז"ה בתפילה, בתקווה ובאמונה שכל אחת ואחת תיוושע בעז"ה בעקבות מעמד התפילה נורא הוד שיתקיים מחר.

שם, בקברו של איש האלוקים שנולד הודות לבכיותיה של אמו חנה, שהעתירה והתפללה בדמעות שליש, וזכתה ל'זרע אנשים' הבן שהאיר את העולם כולו באורו הגדול.

שם במקום שבו נשפכו כל כך הרבה דמעות של רווקות מבוגרות ונשים עקרות שרצו כל כך להיוושע בפרי בטן.

שם במקום הקדוש הזה תעמוד הרבנית הצדקנית, ותזעק בכל כוחה לישועתן של הרווקות המבוגרות, לישועה הפרטית של כל אחת ואחת מהן. היא תזכיר את השמות בפרטות, תתפלל ותחזור ותתפלל, תזעק מעמקי לבבה ותשוב ותזעק כדי לפעול ישועה.

בנוסף, לתורמות הקבועות תשלח הרבנית ספר תהלים עם ברכה מיוחדת לפקידה בדבר ישועה ורחמים בקרוב ממש.
אל תחמיצו את ההזדמנות, זה הזמן לקרוע שערי שמים, לזעוק בתפילה גדולה ונרואה, עם הרבנית הצדקנית תליט"א במקום הגדול והקדוש הזה, וביום המיוחד והנפלא הזה – חייבים לפעול ישועה, ועכשיו!

להעברת שמות ולקבלת ספר תהילים עם הקדשה אישית הקליקו כאן>>>


WhatsApp Image 2024-08-18 at 10.58.21.jpeg
 

קופת העיר

100% צדקה טהורה
מנוי פרימיום
לא תמצאו סניגור טוב יותר! היתומים שילוו אתכם ליום הדין ⚖️

82 יתומים ויתומות מתחתנים במהלך חודש אלול
ומבקשים שכל אחד מאתנו ישתדל לתת עשרה שקלים לכל אחד מהם.
יש לכם רעיון לסניגור טוב יותר ביום הדין???

מרן גאון ישראל רבי דב לנדו שליט"א בברכה מפורשת
"ברכת כתיבת וחתימה טובה לתורמים למצווה רבה זו"

WhatsApp Image 2024-09-04 at 11.35.51.jpeg

לעזרה ל-82 יתומים הקליקו כאן👇🏻👇🏻👇🏻

WhatsApp Image 2024-09-04 at 11.35.50.jpeg
בתמונה: רבן של ישראל מרן רבינו ראש הישיבה רבי דוב לנדו שליט"א חותם על מכתב הקריאה

WhatsApp Image 2024-09-05 at 12.16.20.jpeg




לעזרה ל-82 יתומים הקליקו כאן👇🏻👇🏻👇🏻
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה