חיצי הצפון הנספח השבועי • שבוע 52

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

צה"ל יכנס קרקעית לדרום לבנון?

  • לא

  • בשבוע הקרוב

  • עוד מס' שבועות


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
במשך 20 שנה התכוננה ישראל בדיוק לרגע הזה, הרגע בו תתקבל ההוראה להוריד את מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה. מאמצים מודיעיניים משמעותיים בוצעו לאורך השנים על מנת להגיע לרמת חדירות מודיעינית ומבצעית בתוך ארגון הטרור חיזבאללה כך שברגע האמת תינתן הפקודה ורב המרצחים יסוכל בצורה מדויקת.

האיש שטען כי ישראל היא בסך הכל קורי עכביש גילה כי הוא עצמו נהפך לאבק פורח במהלך התקיפה של ישראל על הבונקר הסודי שלו ברובע הדאחייה בביירות.

כבר ביום רביעי אישר ראש הממשלה נתניהו יחד עם מספר שרים את החיסול, כך דווח הבוקר בסוכנות הידיעות רויטרס. החיסול עצמו בוצע שעה שראש הממשלה עמד על בימת האו”ם ושיגר מסרים מאיימים לאיראן ושלוחיה.

משנת תשס”ו (2006) מלחמת לבנון השנייה, נמנע נסראללה מהופעות פומביות, מעגל האבטחה סביבו הודק על ידי חוג מצומצם של אנשי ביטחון נאמנים לארגון כאשר בראשו עמד גיסו של נסראללה ואיש אמונו.

בחיזבאללה הבינו אתמול כי בתוך הארגון קיימים חפרפרות, חיסולו של נסראללה הוביל למסקנה המתבקשת כי קיימים מרגלים בתוך שורות הארגון ובצמרת שלו.

לאחרונה בעקבות מתקפת הביפרים המיוחסת לישראל, הידק נסראללה עוד יותר את מעגל האבטחה סביבו, ההבנה כי ישראל תנסה לחסל אותו בהזדמנות הראשונה שתקרה בדרכה חלחלה היטב למוחו והוא לא הסכים לקחת סיכון מיותר. כחלק מכך בנאומו האחרון לא דיבר בשידור חי, אלא קלטת של דבריו הוקרנה על גבי המסכים, נסראללה חשש ובצדק כי שידור חי עלול לחשוף את מיקומו בעקבות רעשי רקע של מטוסי חיל האוויר או הפצצות במרחב הסמוך לו.

הליך התקיפה עצמה הוכן במשך חודשים, בישראל הבינו כי נסראללה מסתתר בתוך בונקר תת קרקעי בעומק האדמה, האפשרות היחידה להגיע אליו ולחסל אותו מהאוויר הייתה באמצעות פצצות חודרות בונקרים.

על פי הדיווח בוול סטריט ג’ורנל, במשך חודשים תרגלו בישראל את התקיפה העצומה עם 80 טון חומר נפץ. התקיפה תוכננה כך שכל פצצה מתפוצצת וסוללת את הדרך לפצצה הבאה אחריה לקלף שכבה נוספת ממעטה הבונקר של נסראללה.

בישראל נבנו מודלים של הבונקר של נסראללה על מנת להתאים את החימושים לתקיפה באופן שלא יותיר לו סיכוי להימלט או לצאת בשלום מהתקיפה. במודיעין הישראלי החזיקו בתמונה ברורה של מתחם הבונקר הסודי של נסראללה, כולל עומקו מתחת לפני האדמה עובי שכבות הבטון, מספר החדרים ומיקומה המדויק של לשכתו של נסראללה.

מדובר ככל הנראה באחת התקיפות הגדולות ביותר אי פעם על מתחם עירוני, מספר מטוסי קרב נשאו את עשרות הטונות של הפצצות והטילו אותן בסנכרון מושלם זו אחר זו על אתר התקיפה עד להשלמת החפירה לעומק והפיצוץ המסיים בעומק הבונקר שהביא לקיצם את חייו של המחבל המתועב חסן נסראללה.

עיתוי התקיפה עצמה נקבע בימים האחרונים לאחר שמידע מודיעיני הצביע על כוונה של נסראללה לכנס ישיבת התייעצות עם בכירים בארגון הטרור שלו ויועץ איראני בכיר.

בישראל החליטו לאשר את התקיפה כאשר ראש הממשלה מאשר אותה בשלט רחוק היישר מניו יורק. ישראל הציבה לעצמה מטרה לחסל את אויביה גם במקרים בהם הדבר עלול לעלות בחיי אזרחים רבים באזור התקיפה, אומרים גורמים אמריקניים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה