חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 35

ביידן חשף בנאום הצעה לעסקה. האם לדעתכם מאחוריה עומד:

  • הוא עצמו

  • ביבי

  • גנץ


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

יהודי חם

משתמש מקצוען

efrarush

משתמש מקצוען
שמעון ריקלין ׳ערוץ 14׳:

הרמטכל אילם. ‏שר הבטחון נעלם. וראש הממשלה מתכנן לנסוע לוושינגטון לדבר כשהצפון בוער. זה לא תקין ולא נכון. כי לפני כל נאום מלוטש באנגלית. חייבים להפסיק את הביזיון בצפון. לפני וושינגטון שבינת-ג׳בל תבער. לפני ניו יורק שבעל-בק תחרב. ממשלת ישראל איבדה את השליטה בצפון. דרושה: הנהגה מתפקדת.
אם גם השופרות מדברים ככה, זה כבר ממש מדאיג...
 

שמחה קופי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי

הנמצא

משתמש מקצוען
כבר ב2011 דברו על זה שחיזבאללה מתכנן להבעיר את הצפון
בינואר השנה כבר דווח כי במטולה נמצאו שאריות זרחן ברקטות שירה חיזבאללה.





המטרה של חיזבאללה: הצתת שריפות​

על פי הערכות, חלק מן החימוש המעודכן של חיזבאללה מכוון להצית אש בחורש בצפון. גורמי החירום נערכים לכך​

אריה אגוזי | 19/05/2011​

מתקפת רקטות על ישראל תגרום בעימות הבא מאות דליקות בו זמנית מה שיציב אתגר ענק בפני שרותי הכבאות והחירום. כך אומרים מומחים שעוקבים אחר ארסנל הרקטות הגדל והולך של ארגוני המחבלים בלבנון ובעזה.

ברשות החיזבאלה עשרות אלפי רקטות וגם כמה טילי סקאד. ברשות החמאס בעזה יש גם כמות גדולה של רקטות קסאם מייצור עצמי וגם רקטות גראד תקניות.

בעבר ירו מחבלים מלבנון ועזה רקטות סיניות בקוטר 107 מ"מ עם ראשי קרב שבהם יש זרחן. נראה כי למחבלים גם בלבנון וגם בעזה יש עוד רקטות כאלה.

מומחים אומרים כי גם רקטה עם ראש קרבי רגיל המכיל חומר נפץ או רסס יצית שריפה כמעט תמיד. המומחים אומרים כי בתנאי מזג האוויר השוררים בישראל כמעט בכל השנה, כל רקטה שתיפול בשטח עם קוצים, צמחים, עצים וחומרי בעירה אחרים תצית אש בעת הפגיעה בקרקע. המומחים אומרים כי מנוע הרקטה לוהט ולעתים יש עוד כמות דלק. כל אלה יציתו דליקה עם הפגיעה.

החשש בישראל הוא שגם החיזבאללה וגם החמאס יירו רקטות גם לשטחים פתוחים בהם יש עצים או חורש טבעי כדי ליצור הרבה דליקות. "הם ראו מה שריפה גדולה עשתה לשירותי החירום בישראל והם ללא ספק ייקחו את זה בחשבון בעימות הבא", אמר אתמול מקור העוסק בנושא.

הצתת מאות שריפות יער וחורש במקומות שונים בארץ בזמן מתקפת רקטות תגרום לבעיה נוספת לפיקוד העורף ולשירותי החרום שכן גם כיום משאביהם מוגבלים ביותר.

 
נערך לאחרונה ב:

SHILATI

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
השרפות בצפון: הוכרז פקודת אש - סיוע חוצת מחוזות. כבאיות יוצאות ממרכז הארץ לצפון
מפחיד איך כלום לא השתנה ב 8 חודשים האחרונים :(
מה שרואים בצפון, נראה קשה מאוד, ה' ישמור
 

שמחה קופי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי

חניוק

משתמש מקצוען
נערך לאחרונה ב:

אברהם חסיד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הגיע הזמן לשרוף לחיזבאללה את דרום לבנון, שייצרב גם בזיכרון שלהם
למה לא עושים את זה?
האמת שזה התחיל הפוך
צה"ל שורף שם המון (זה נקרא חישוף )
והם קצת מחזירים
גם היום יש שם שרפות גדולות

גם בצד הלבנוני גל שריפות מאתמול, כוחות הכיבוי לא משתלטים על הדליקות (מעריב)
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לא הבנתי. מה זה שבים? למה הכוונה? חילצו 131 חטופים?? ומה זה אאל"ט?
בעסקה הקודמת הוחזרו 109 חטופים.
עוד 3 חמאס החזיר בתור מחווה לרוסיה וכדו’.
עוד 3 חטופים חולצו במבצע צבאי.
ועוד 16 גופות חולצו גם כן במבצעים צבאיים.
סה”כ שבים (כלומר חטופים ששבו) 131 שמתוכם 16 אינם בין החיים.
ואאל”ט זה ר”ת של ’אם אני לא טועה’...
 

חובבן חביב

משתמש מקצוען
לא יודע אם כבר כתבו-
זה בדיוק המשנה בסוף סוטה
"בעקבתא דמשיחא... והגליל יחרב והגבלן ישום ואנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ולא יחוננו..."
ובעז"ה בקרוב תבוא כבר הגאולה השלמה אכי"ר
מצטט את הקטע שהביא אותי לתחושה הזו:
עקיבא נוביק: ‏לא יודע מה אפשר לעשות ומה צריך לעשות, אבל אנחנו מאבדים אחיזה בחלק גדול מהארץ. הכביש המרכזי לאצבע הגליל מנותק, הגליל העליון ננטש בשלבים, והאויב מפרק את יישובי הגבול ומחריב את קרית שמונה. לא יאומן.
 
נערך לאחרונה ב:

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
לא יודע אם כבר כתבו-
זה בדיוק המשנה בסוף סוטה
"בעקבתא דמשיחא... והגליל יחרב והגבלן ישום..."
ובעז"ה בקרוב תבוא כבר הגאולה השלמה אכי"ר
ואנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ולא יחוננו...

אגב, רוב המשנה שם מתקיימת
"בְּעִקְּבוֹת מְשִׁיחָא חֻצְפָּא יִסְגֵּא,וְיֹקֶר יַאֲמִיר.הַגֶּפֶן תִּתֵּן פִּרְיָהּ, וְהַיַּיִן בְּיֹקֶר.וְהַמַּלְכוּת תֵּהָפֵךְ לְמִינוּת, וְאֵין תּוֹכֵחָה.בֵּית וַעַד יִהְיֶה לִזְנוּת,וְהַגָּלִיל יֶחֱרַב, וְהַגַּבְלָן יִשּׁוֹם,וְאַנְשֵׁי הַגְּבוּל יְסוֹבְבוּ מֵעִיר לְעִיר וְלֹא יְחוֹנָנוּ,וְחָכְמַת סוֹפְרִים תִּסְרַח,וְיִרְאֵי חֵטְא יִמָּאֲסוּ,וְהָאֱמֶת תְּהֵא נֶעְדֶּרֶת.נְעָרִים פְּנֵי זְקֵנִים יַלְבִּינוּ,זְקֵנִים יַעַמְדוּ מִפְּנֵי קְטַנִּים.בֵּן מְנַבֵּל אָב, בַּת קָמָה בְאִמָּהּ, כַּלָּה בַּחֲמֹתָהּ, אֹיְבֵי אִישׁ אַנְשֵׁי בֵיתוֹ (מיכה ז, ו).פְּנֵי הַדּוֹר כִּפְנֵי הַכֶּלֶב,הַבֵּן אֵינוֹ מִתְבַּיֵּשׁ מֵאָבִיו;וְעַל מִי יֵשׁ לָנוּ לְהִשָּׁעֵן?עַל אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם".

ועוד אגב, הרבה מהמפרשים מסבירים שהמילים האחרונות הן הקשות ביותר
כלומר, המצב יהיה כ"כ גרוע שלא תהיה ברירה אלא להוזות ולהכיר בכך שאין עוד מישהו שיכול עזור ולהציל - רק הקב"ה
ואצטט מדברי הרב נויגרשל -

"הסימן האחרון המופיע בגמרא ברשימת סימני תקופת "עקבות משיח" הוא "ועל מה יש לנו להישען, על אבינו שבשמים". אחרי שכל הצרות המנויות שם יתרחשו (יוקר יאמיר, מלכות תיהפך מינות החוצפה תגדל וכו') מסיימת הגמרא כאמור ואומרת "ועל מה יש לנו להישען, על אבינו שבשמים". לכאורה נראה שהכוונה לסיים בדבר טוב, בייחול, באיחול, בתקוה ובתפילה. אך האמת היא שגם זו נבואה מנבואות עקבות משיח. ומבחינה מסוימת – הקשה שבכולם.נאמר כאן שכל התקוות תגוזנה וכל החלומות יסתיימו, וכל האשליות של "כוחי ועוצם ידי" תתנפצנה אל קרקע המציאות הקשה וגם אלה שלא היו מוכנים להודות בכך עד אז, יודו ש"אין לנו על מה להישען אלא על אבינו שבשמים".
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
תמיר מורג: ייתכן שהתמונות של הצפון עולה באש הלילה הן רגע של מפנה במלחמה
שוב אמירות ללא שום בסיס
ייתכן וייתכן שלא.
הדובים ישנים בחורף גם כשהשעון מעורר מצלצל.
 

אימון- והנחייה בNLP

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
שוב אמירות ללא שום בסיס
ייתכן וייתכן שלא.
הדובים ישנים בחורף גם כשהשעון מעורר מצלצל.
כבר שמתי לב הרבה פעמים לאחרונה שהכתבים מתחילים יותר לדבר ממשאלות לב ולא ממקצוע עיתונאי להביא דיווחים מהימנים חבל שאין על עיתונאים מנהלים כמו שיש בפרוג שיורידו כל גחמה של עיתונאי כזה או אחר
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
אם זה המצב, אולי כדאי שיעשו שריפות קטנות מבוקרות סביב יישובים וכבישים מרכזיים בצפון, למקרי פגיעות של רקטות או כטבמים באיזור
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אבי גדלוביץ: מה שקורה בצפון זהו מחדל עצום שרשום בעיקר על הממשלה וראשיה. אבל רק להזכיר שרבים מאלו שזועמים עכשיו על חוסר הפעולה מול חיזבאללה וטוענים לרפיסות - זה אותם שדוחקים השכם והערב ללכת לעסקת חטופים תוך מתקפה על נתניהו, גם במחיר של סיום את המלחמה בדרום - מה שכנראה יביא בעתיד לטבח נוסף, הצתות בגליל, עוד מלחמה בצפון וחוזר חלילה .
זה לא מדוייק.
כי אני מכיר רבים ובתוכם בן גביר לדוגמא שזועמים על חוסר הפעולה מול חיזבאללה ומתנגדים בכל תוקף לעסקת חטופים.
 

פרחוני

משתמש מקצוען
כבר שמתי לב הרבה פעמים לאחרונה שהכתבים מתחילים יותר לדבר ממשאלות לב ולא ממקצוע עיתונאי להביא דיווחים מהימנים חבל שאין על עיתונאים מנהלים כמו שיש בפרוג שיורידו כל גחמה של עיתונאי כזה או אחר
+1
הלל ביטון רוזן: מכיוון שרוב השריפות שמשתוללת בצפון הן עקב שיגורי חיזבאללה, והתמונות הקשות לא משאירות מקום לספק באשר לנזק האדיר והסכנה לישובים ואזרחים, אפשר להניח שבישראל ינצלו את המצב הקשה ויפעלו בצורה משמעותית יותר משפעלו עד כה נגד חיזבאללה.
 

הת"ת המרכזי

משתמש פעיל
בנט: המדינה לא מנוהלת. ישראל יתומה ממנהיגות. יש ימים קשים, אבל תחושה שיש בעל בית, גם בימים קשים, היא לא מותרות. היא צורך קיומי. חייבים להציל את הצפון. הגליל עולה בלהבות. האש מתפשטת. חיזבאללה יורה מטחים כבדים לנהריה, קצרין, מטולה, קרית שמונה ואל עבר כל ישובי הגבול. מקומות שהיו פורחים ויפים הפכו לעיי חורבות. חלק מהתושבים שפונו כבר מתכננים את חייהם במקום אחר. מדובר בארוע אסטרטגי חמור. ואסור לנרמל אותו בשום אופן. המסר שעובר מהפקרת הצפון מסוכן לעתידנו. בצפון, במרכז, ובוודאי בדרום. על ממשלת ישראל והאחראים על ביטחונה לחשב מסלול מחדש ולהפוך את הקערה. בידינו הדבר. ראש הממשלה חייב להתחיל לנהל, ועכשיו.

מה יש לומר?
סמוטריץ' אמר מה הוא רוצה שיהיה מלחמה ואז רצועת ביטחון
בנט לעומת זאת בורח מאחריות ולא מציב שום אלטרנטיבה
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
סמוטריץ' אמר מה הוא רוצה שיהיה מלחמה ואז רצועת ביטחון
בנט לעומת זאת בורח מאחריות ולא מציב שום אלטרנטיבה
ברור שבנט לא יכול להציב אלטרנטיבה.
כי הוא בונה על זה שהוא יחזור ויהיה ראש הממשלה.
וכל הצעה כזו לכל אלטרנטיבה כלשהי תסנדל אותו ותמנע ממנו להקים קואליציה.
אם הוא ידרוש מלחמה - השמאל לא ישב איתו.
ואם הוא ידרוש הסכם שלום והפסקת חילופי המהלומות בצפון - הימין לא ישב איתו.
ולכן האופציה הכי טובה זה להעביר ביקורת על כולם, ולא להגיד מה הוא בעצמו שוקל לעשות.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה