בעקבות האשכול הזה
http://www.prog.co.il/showpost.php?p=2486972&postcount=43
שלום לכל הניקים החדשים והחביבים, ילידי ינואר 2017 ומעלה.
להלן המלצות חביבות ברוח טובה, איך לקבל יחס ותגובות יעילות להודעות שלכם:
1. תבקשו, אל תדרשו
זה שאתם צריכים באמצע הלילה תמונה של מגדל דוד עם כוכבים, לא אומר שמישהו חייב לספק לכם אותה.
אשכולות שנפתחים בצורה של דרישה (גם 'בואו נראה אתכם! מי ממכם גרפיקאי תותח שיש לו תמונה לתת לי!' זו דרישה), זוכים להרבה הרבה פחות יחס מאשכולות שנפתחו עם בקשה נעימה, במילות נימוס מתאימות.
2. תנו רקע
אשכולות שנפתחים עם יותר מידע סיפורי, זוכים ליותר תגובות: "זה הלקוח הראשון שלי, יש לו הרבה קשרים בתחום, ואני ממש בלחץ שהוא יהיה מרוצה. בשביל העבודה שהוא הזמין, אני חייבת תמונה של מגדל דוד עם כוכבים. למישהו יש אולי דרך לעזור לי?"
3. תהיו ממוקדים
"אני צריך תמונה של ירושלים!" - כולנו עוברים לדום, מעלים תמונות של העיר היפה.
ואז פותח האשכול מודיע: "לא זה לא טוב לי אני צריך שיראו את החומות!"
בסדר, שיהיה. אי אלו טובי לב מעלים לו תמונות עם חומות.
הברנש לא מרוצה: "אבל חשוב שיראו את מגדל דוד ושזה יהיה בלילה".
מאחורי כל תגובה, יש בן אדם שזמנו יקר. חשוב להעריך את הזמן הזה, ואת המאמץ שהמגיב משקיע, ולהסביר את הבקשה כבר בהודעה הראשונה בצורה מדוייקת ומובנת כדי לא להטריח אנשים לחינם.
4. תגידו תודה
לפעמים זה כמעט מרגיז ממש. אלמוני פתח אשכול וביקש משהו, טובי הלבבות והמוחות שכאן מיהרו לענות, לייעץ, להעלות ולהגיב. והוא? לא מתייחס.
בואו נסנגר ונניח שהוא פשוט לא יודע לצלצל. עדיין, אפשר לענות בהודעות. לכתוב 'תודה רבה מאד לכולכם, אני לא יודע איך מודים באישי, אבל כל ההצעות ממש עזרו לי!' ולעדכן 'הלקוח מרוצה מאד, ומעביר אלי את כל העבודות שלו - בזכותכם!'
5. יש זכויות ששמורות לוותיקים
ההמלצה הזו נוגעת בעיקר לפורומים המקצועיים. כשאנשים מבחוץ נכנסים לשם, חשוב שיזהרו לא לתקוף, לא להטיף, לא להעיר ולא לעצבן. התירוץ 'גם פלונית הצלמת כתבה אותו דבר כמוני, ועליה לא כעסו' - אינו תקף.
לפלונית הצלמת, שהיא משתתפת ערנית וותיקה בפורום צילום, יש זכות להעיר הערות וכולם יקבלו אותן בהבנה. אבל אלמונים מבחוץ שמופיעים עם הטפות מוסר, מעוררים מיידית אנטגוניזם. כך גם כאלו שאתמול קנו את המצלמה הראשונה שלהם, והיום כבר יש להם שלל עצות והוראות לצלמות.
6. תתרמו קצת
לא משנה מה. צלצולים, תודות, עצות לכאבי שיניים או מענה על סקרים והקפצתם, רעיונות למשלוחי מנות ומחמאות על תחפושות. וכמובן, בתחום המקצוע שלכם - תשתדלו לעזור במה שאתם יכולים.
כשרואים ניק חדש, עם 1 הודעות ו-0 תודות, שמתחיל לבקש בקשות - זה קצת מעורר תמיהה. (כאילו, הוא נזכר לפתוח ניק, רק כשהוא היה צריך משהו...?).
אבל כשיש מישהו מוכר, שתורם לדיונים מקצועיים וכותב דברים מועילים, הרבה יותר נעים לענות ולהגיב לו.
7. אל תקפיצו אשכולות ישנים בלי סיבה
אם מישהו ביקש לפני שנתיים תמונה של מגדל דוד, יש להניח שהוא כבר קיבל אותה, או לחילופין הלקוח נטש אותו. אין שום סיבה ועניין להקפיץ את האשכול ההוא (אם אתם מגיבים בו, זה אוטומטית מקפיץ אותו לראש הרשימה).
לפעמים ההקפצות מציקות ממש, כי אנשים רואים את השאלה שבכותרת האשכול, יושבים לנסח תגובה או הצעת עזרה, ורק אחרי הפרסום מגלים שענו למשהו ישן ולא רלוונטי.
ברכות והמון הצלחה בהמשך הדרך המתחילה והטובה שלכם!
http://www.prog.co.il/showpost.php?p=2486972&postcount=43
שלום לכל הניקים החדשים והחביבים, ילידי ינואר 2017 ומעלה.
להלן המלצות חביבות ברוח טובה, איך לקבל יחס ותגובות יעילות להודעות שלכם:
1. תבקשו, אל תדרשו
זה שאתם צריכים באמצע הלילה תמונה של מגדל דוד עם כוכבים, לא אומר שמישהו חייב לספק לכם אותה.
אשכולות שנפתחים בצורה של דרישה (גם 'בואו נראה אתכם! מי ממכם גרפיקאי תותח שיש לו תמונה לתת לי!' זו דרישה), זוכים להרבה הרבה פחות יחס מאשכולות שנפתחו עם בקשה נעימה, במילות נימוס מתאימות.
2. תנו רקע
אשכולות שנפתחים עם יותר מידע סיפורי, זוכים ליותר תגובות: "זה הלקוח הראשון שלי, יש לו הרבה קשרים בתחום, ואני ממש בלחץ שהוא יהיה מרוצה. בשביל העבודה שהוא הזמין, אני חייבת תמונה של מגדל דוד עם כוכבים. למישהו יש אולי דרך לעזור לי?"
3. תהיו ממוקדים
"אני צריך תמונה של ירושלים!" - כולנו עוברים לדום, מעלים תמונות של העיר היפה.
ואז פותח האשכול מודיע: "לא זה לא טוב לי אני צריך שיראו את החומות!"
בסדר, שיהיה. אי אלו טובי לב מעלים לו תמונות עם חומות.
הברנש לא מרוצה: "אבל חשוב שיראו את מגדל דוד ושזה יהיה בלילה".
מאחורי כל תגובה, יש בן אדם שזמנו יקר. חשוב להעריך את הזמן הזה, ואת המאמץ שהמגיב משקיע, ולהסביר את הבקשה כבר בהודעה הראשונה בצורה מדוייקת ומובנת כדי לא להטריח אנשים לחינם.
4. תגידו תודה
לפעמים זה כמעט מרגיז ממש. אלמוני פתח אשכול וביקש משהו, טובי הלבבות והמוחות שכאן מיהרו לענות, לייעץ, להעלות ולהגיב. והוא? לא מתייחס.
בואו נסנגר ונניח שהוא פשוט לא יודע לצלצל. עדיין, אפשר לענות בהודעות. לכתוב 'תודה רבה מאד לכולכם, אני לא יודע איך מודים באישי, אבל כל ההצעות ממש עזרו לי!' ולעדכן 'הלקוח מרוצה מאד, ומעביר אלי את כל העבודות שלו - בזכותכם!'
5. יש זכויות ששמורות לוותיקים
ההמלצה הזו נוגעת בעיקר לפורומים המקצועיים. כשאנשים מבחוץ נכנסים לשם, חשוב שיזהרו לא לתקוף, לא להטיף, לא להעיר ולא לעצבן. התירוץ 'גם פלונית הצלמת כתבה אותו דבר כמוני, ועליה לא כעסו' - אינו תקף.
לפלונית הצלמת, שהיא משתתפת ערנית וותיקה בפורום צילום, יש זכות להעיר הערות וכולם יקבלו אותן בהבנה. אבל אלמונים מבחוץ שמופיעים עם הטפות מוסר, מעוררים מיידית אנטגוניזם. כך גם כאלו שאתמול קנו את המצלמה הראשונה שלהם, והיום כבר יש להם שלל עצות והוראות לצלמות.
6. תתרמו קצת
לא משנה מה. צלצולים, תודות, עצות לכאבי שיניים או מענה על סקרים והקפצתם, רעיונות למשלוחי מנות ומחמאות על תחפושות. וכמובן, בתחום המקצוע שלכם - תשתדלו לעזור במה שאתם יכולים.
כשרואים ניק חדש, עם 1 הודעות ו-0 תודות, שמתחיל לבקש בקשות - זה קצת מעורר תמיהה. (כאילו, הוא נזכר לפתוח ניק, רק כשהוא היה צריך משהו...?).
אבל כשיש מישהו מוכר, שתורם לדיונים מקצועיים וכותב דברים מועילים, הרבה יותר נעים לענות ולהגיב לו.
7. אל תקפיצו אשכולות ישנים בלי סיבה
אם מישהו ביקש לפני שנתיים תמונה של מגדל דוד, יש להניח שהוא כבר קיבל אותה, או לחילופין הלקוח נטש אותו. אין שום סיבה ועניין להקפיץ את האשכול ההוא (אם אתם מגיבים בו, זה אוטומטית מקפיץ אותו לראש הרשימה).
לפעמים ההקפצות מציקות ממש, כי אנשים רואים את השאלה שבכותרת האשכול, יושבים לנסח תגובה או הצעת עזרה, ורק אחרי הפרסום מגלים שענו למשהו ישן ולא רלוונטי.
ברכות והמון הצלחה בהמשך הדרך המתחילה והטובה שלכם!