המשך לציורי הפרשה

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אני יודע שיש צורך לשפר, אבל השאלה היא איפה זה קריטי,
בהסתמך על העובדה שאני מצייר בשביל עצמי... ולצורך פרטי שלי.
הציור בא לתאר במקצת את הפסוק "ומשה נגש אל הערפל"
 

b.m

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
זה נראה יותר שהוא ניגש לאור.
אם הוא ניגש לערפל דמותו צריכה להתערפל קצת בדרך...
הציור יפה אך עדיין באמצע עבודה לטעמי.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הייתי שמח לתגובות מפורטות יותר
אבל.. אתם לא חייבים
 

קרעכץ

משתמש רשום
מאד יפה , נראה כמו ציור שמן.
דמויות האנשים, פונות כל אחת לכיוון אחר. הם אמורות להביט לפנים, וקצת קשה לצייר פרצופים מכזו זוית.
דמותו של "משה" ממש מוצלחת.
 

beni1

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
קודם כל מדהים !.
עכשיו בקטנה: אני חושב שבגלל שהנ"ל צודק ולכן אולי בכלל כדאי שאת האנשים לא יראו כלל כלומר רק את הטלית יראו
וכן להוסיף ערפל במקביל לאור

אבל אין ספר שאתה כל פעם מחדש מפתיעה מחדשה
 

RacheliArt

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
ממש יפה, אהבתי.
 

dvoradi

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
"ערפל" עוד אחת מהמילים שבן יהודה שיבש
האם יש לנו מושג מהו ערפל האמור בפסוק?

גם לדעתי הדמות של משה מאד יפה
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י dvoradi;948814:
"ערפל" עוד אחת מהמילים שבן יהודה שיבש
האם יש לנו מושג מהו ערפל האמור בפסוק?

גם לדעתי הדמות של משה מאד יפה
אשמח מאוד לדעת מה המקור לכך שבן יהודה שיבש את משמעות הכתוב בקשר למילה "ערפל"
ערכתי עד כה בדיקה בכמה מן המפרשים, ולא מצאתי זכר למשמעות שונה מהמשמועות המוכרת לנו כיום - אדרבה אשמח לדעת את המשמעות האמיתית, שכפי שאת טוענת, רש"י הרמב"ן המצודות והמלבי"ם, לא טרחו להסביר בפירושם כאן ובמקומות אחרים בתנ"ך.
 

album

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
מקסים!!!!!
השאר כנ"ל...
 

צברית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ביקורת על הציור אני לא יכולה לתת, זה לא התחום שלי.
אבל אני יכולה להגיד שאני מאווד נהנית, כל פעם מחדש מהציורים ומהסגנון שלהם!
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
אוירה קסומה...
הימני מימין נראה עם לשון בחוץ..
 

dvoradi

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י קקטוס;948891:
אשמח מאוד לדעת מה המקור לכך שבן יהודה שיבש את משמעות הכתוב בקשר למילה "ערפל"
ערכתי עד כה בדיקה בכמה מן המפרשים, ולא מצאתי זכר למשמעות שונה מהמשמועות המוכרת לנו כיום - אדרבה אשמח לדעת את המשמעות האמיתית, שכפי שאת טוענת, רש"י הרמב"ן המצודות והמלבי"ם, לא טרחו להסביר בפירושם כאן ובמקומות אחרים בתנ"ך.
זה בדיוק הענין, בן יהודה וחבריו (שר"י) בין היתר לקחו מילים גבוהות שאיננו מבינים ופירשו כרצונם.
לדוגמא "ערפל" או "חשמל".
אני לא יודע מה זה אבל זה ודאי לא מה שהיום קוראים לזה.
אגב עם הציור עצמו אין בעיה כי הוא בא רק להמחיש דבר רוחני, אך מומלץ לא להכתיבו בשם ערפל.
 

bekki

משתמש מקצוען
מאד מאד השראתי!!!
[משהו הפריע לי בטלית של השמאלי הקיצוני. משיכות הצבע או איך שלא תקרא לזה יוצרות תחושה שהטלית קרועה/פרומה.]
 

אהובה ו

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
כל תמונה שלך מפתיעה מחדש!

למה האנשים החוץ מסתכלים למעלה, העוד משה מסתכל למטה?
הייתי מפנה גם את המבט של מ"ר למעלה, כדי לתת תחושה של אינסופיות.... (ככה הוא עלול ליפול לתהום)
 

רוני1025

משתמש רשום
עיצוב גרפי
נכתב ע"י dvoradi;949335:
זה בדיוק הענין, בן יהודה וחבריו (שר"י) בין היתר לקחו מילים גבוהות שאיננו מבינים ופירשו כרצונם.
לדוגמא "ערפל" או "חשמל".
אני לא יודע מה זה אבל זה ודאי לא מה שהיום קוראים לזה.
אגב עם הציור עצמו אין בעיה כי הוא בא רק להמחיש דבר רוחני, אך מומלץ לא להכתיבו בשם ערפל.
עם כל הביקורת על בן יהודה (הראויה או לא זה לא ענייני) המילה ערפל לקוחה מערפילים שהם עננים ומובא בחז"ל בהקשר הזה פעמים אין ספור (לדוגמא רש"י יומא כח: ). כך שגם אם בן יהודה שיבש מילים מסוימות בעיברית שלו. זו לא אחת הדוגמאות.
 

אבש

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י dvoradi;949335:
זה בדיוק הענין, בן יהודה וחבריו (שר"י) בין היתר לקחו מילים גבוהות שאיננו מבינים ופירשו כרצונם.

התאפקתי התאפקתי ובסוף לא הצלחתי...
בלי להכנס לדיון על מעשיו של בן יהודה וחבריו, ראשי התיבות (שר"י) ממש לא במקומן!!
וסליחה.
 

tuvyael

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י אבש;949886:
התאפקתי התאפקתי ובסוף לא הצלחתי...
בלי להכנס לדיון על מעשיו של בן יהודה וחבריו, ראשי התיבות (שר"י) ממש לא במקומן!!
וסליחה.

גם אני מסכימה שזה לא כ"כ במקום.. כל יהודי הוא קודש קודשים,
ובפרט מה שרמוז בסדר הפרשיות - "אחרי מות - קדושים"! אחרי מותו של כל יהודי באשר הוא אסור לדבר עליו לא משנה מה הוא עשה בחייו.
ועמך כולם צדיקים.

לעניין הציור - כדי לתת יותר תחושה ערפילית כדאי לנסות את כיוון הצביעה בצורה אופקית - משמאל לימין ולא כ"כ מנק' מרכז כלפי חוץ, כי זה באמת יוצר יותר תחושה של אור.
את הצבעים בדמותו של משה לעשות קצת יותר נעלמים ורחוקים.
הצבעים בציור והנושא מאד מאד יפים! מדהים! ושיהיה המון בהצלחה!
 

dvoradi

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אני מתנצל, כנראה שערפל אכן הוא סוג של ענן, אם כי אין הוכחה שהכוונה לערפל שלנו, אך בכל מקרה הדבר לא הוצא מהקשרו לגמרי ואכן הוא סוג של ענן.
לגבי בן יהודה הוא היה כופר, וכל מה שעשה לא מחפה על עובדה זו.
יש עיוותים מזעזעים שלקחו מלשון הקודש ומי שמעונין אוכל לשלוח לו דוגמאות.


אברהם
 

tuvyael

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הרב משה פיינשטיין, מגדולי הפוסקים של העם היהודי, פסק להלכה שמיתתו של אדם היא כפרתו.
והוא אמר את זה בהקשר לאדם אחד שהמיר את דתו ונקבר בחו"ל, ומשפחתו רצו להעלות אותו לקבורה בארץ ישראל, ושאלו אותו אם מותר להביאו לקבר ישראל, למרות שכפר בתורת ישראל,
הוא פסק שמאחר והאדם נפטר - נמחלו לו כל עוונותיו!!
מכאן אנחנו רואים שאסור בשום פנים ואופן לדבר על אף יהודי לאחר שנפטר מן העולם הזה, לא משנה איזה כופר היה ואפילו אם ח"ו המיר את דתו!!!
אגב, ראיתי את הציור המשופר באשכול החדש שפתחת.. מדהים! ציור עוצמתי ביותר.
 

tuvyael

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
וגם , לידיעתך נפסק להלכה בשולחן ערוך שכל יהודי שנפטר - כשאומרים את שמו - חובה לומר עליו זכרונו לברכה! ובנוסף לכך - שאלו את החזון איש, לגבי יהודי שרחוק מתורה ומצוות אם מותר לומר עליו ימ"ש -והחזון איש פסק להלכה שאסור בכל אופן.
מכיוון שקודשא בריך הוא ישראל ואורייתא - חד הוא !! כל יהודי הוא קדוש!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה