המילים פקודים ופקודת

נקדן

משתמש רשום
המילים פקודים ופקודת שבחומש במדבר מנוקדים עם ו או לא? בפסוק הם לא מנוקדים, אבל בטקסט של המפרשים, כשרוצים לנקד, האם מנקדים עם ו או לא
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
בד"כ מנקדים פסוק כפי שהוא ככתבו, בפרט כשמדובר במפרשי התנ"ך.
זה מגוחך לראות בחומשים מסויימים את הפסוק ברש"י מנוקד בצורה שונה לגמרי מהמקור, ולעתים אף סותרת את כוונתו של רש"י.

(אם מצטטים פסוק בסתם ספר, יש שלא מקפידים על חסרות ויתרות וכד' כשהצורה הכתובה בתנ"ך היא החריגה, למשל הִוא, ויש שמקפידים גם אז לנקד בדיוק כפי שמופיע בפסוק)
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
דרך אגב, יעויין במבואות של תנ"ך הכתר (בר אילן) ומבואר שם שהיתה מסורת אשכנזית עם שינויים קלים בפסוקים, ולפעמים דברי רש"י מובנים רק על פיהם. לכן לא נכון לשנות מהנוסח שכתב רש"י.

כמובן זה לא נוגע לדברי אברהם הנכונים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה