לפי כללי הדקדוק - מַה שֶּׁנכתב ע"י חברה;396350:למשל: מה ששנוי - מה בפתח וש' דגש או מה בקמץ?
מֵחֶלְאַת זֻהֲמַתנכתב ע"י חברה;396363:ועוד שאלה בניקוד: איך מנקדים מחלאת זוהמת
נכתב ע"י חברה;396363:ואיך ניתן לדעת כללי ניקוד בארמית?
מָה???????? ממתי? אני בהלם - מנין עזות המצח? אין בסדום ההיא אפילו 'צדיק' אחד שימחה?נכתב ע"י אברהם;396558:האקדמיה ללשון העברית שחושבת שיש לה מונופול על השפה החליטה "לעשות חיים קלים" ולקבוע שניקוד המילה מה תמיד יהיה בקמץ
נכתב ע"י אושר;396664:מָה???????? ממתי? אני בהלם - מנין עזות המצח? אין בסדום ההיא אפילו 'צדיק' אחד שימחה?
נכתב ע"י געוואלדיג;396727:ואולי הם צודקים?
הניקוד האידיאלי של "מה" צ"ל בקמ"ץ, אלא שברוב הפעמים היא מופיעה כשאחריה מקף, ואז הניקוד משתנה לפת"ח. אולם מכיון שהפיסוק המודרני מחלק אחרת את המשפטים, והמקף - במשמעותו הטעמית - נעלם, על כן שוב יש לנקד בקמ"ץ (לשיטתם).
נכתב ע"י אברהם;396730:אז לשיטתך/שיטתם המילה כָּל תמיד תהיה בקמץ רחב ולא בקמץ קטן...?
או שבאופן גורף יש לנקד כֹּל?
נכון. שם הפירוש הוא "מדד" לכו"ענכתב ע"י געוואלדיג;396823:א. אחד מהשתים שהינך מתכוין אליהן היא בישעיה מ, יב "וכל בשליש עפר הארץ" ושם אכן המשמעות היא אחרת, ואין כל חולק (עד כמה שאני יודע).
נכתב ע"י געוואלדיג;396823:ב. לאו. אני טוען שמכיון שהפיסוק והחלוקה המודרנית היא אחרת, על כן אין כל משמעות למקף. דהיינו לא שהוא נמצא והוא בלתי נראה, אלא שהוא כלל לא נמצא (לשיטתם, לשיטתם).
נו, שוין, אז הם אמרו...נכתב ע"י אברהם;396670:החלטת האקדמיה לסטות מהניקוד התנ"כי:
מילת השאלה מה
מילת השאלה מה תנוקד בקמץ, ולא יבוא דגש חזק בראש המילה שאחריה. ניקוד זה נוהג גם כאשר אות שימוש קודמת למילה: לְמָה, כְּמָה, בְּמָה.
גם הצורה בַּמֶּה מותרת.
במילים הנגזרות מן מה בא פתח במ"ם בדרך כלל:
מַהוּת, מַהוּתִי, מַשֶּׁהוּ, מַהוּ, מַהִי, אבל מָהֵם, מָהֵן.
הערה: ניקודה הרגיל של מה במקרא הוא בפתח, ודגש בא בראש המילה שאחריה. לפני אותיות אהע"ר המילה מנוקדת בקמץ. במקצת המקומות (בעיקר לפני ע"ח קמוצות) המילה מה מנוקדת בסגול.
לבושתנו ולחרפתנו ראיתי שאפילו בספרות ילדים חרדית (ח"ו אני לא מכליל) מנוקד בצורה הזו.
נכתב ע"י אברהם;396776:א. בשתי המקומות היחידים בתנ"ך שהמילה "כָּל" באה בלי מקף, קוראים אותה בקמץ רחב. אמנם אפשר להתווכח על המשמעות של המילה.
נכתב ע"י געוואלדיג;396823:א. אחד מהשתים שהינך מתכוין אליהן היא בישעיה מ, יב "וכל בשליש עפר הארץ" ושם אכן המשמעות היא אחרת, ואין כל חולק (עד כמה שאני יודע).
נכתב ע"י אברהם;396841:נכון. שם הפירוש הוא "מדד" לכו"ע
והשני הוא "כל עצמותי תאמרנה" ששם המשמעות היא לפי מה שידוע לי היא כפשוטו על כל העצמות ומשום מה (לא יודע למה) אין שם מקף אבל הניקוד בכ"ז נשאר בקמץ ונקרא כקמץ רחב.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: