וסיפורים אחרים לא הרגיזו אותך? וזילות השואה, סמליה ומושגיה בכל המרחב והשיחה הציבורי שלנו לא מפריעים לך?
שואלת באמת כדי לדעת.
שואלת באמת כדי לדעת.
המון דברים מרגיזים אותי...וסיפורים אחרים לא הרגיזו אותך?
זה קורה כ"כ הרבה, שכבר לא סופרים את זה, וזהו.וההשוואות של כל בעיה הכי קטנה שיש לשואה לא מפריעות לך?
בגלל זה שיניתי את דעתי, בנוגע לחינוך הדור הבא.וזילות השואה, סמליה ומושגיה בכל המרחב והשיחה הציבורי שלנו לא מפריעים לך?
קיצור התשובה:למי שחיפש תשובות, נראה לי שיש לו.
אפשר לא לקבל אותם או לא לסבור כמוהו, אבל זה בהחלט תשובות.
הרב אברהם אוחיון: מבעל סופרמרקט - למחבר ספרים וקומיקסים בקצב מסחרר
הילד שעד גיל 12 לא ידע לקרוא ולכתוב – קפץ 3 כיתות בשנה, והוציא מעל 400 ספרים: בראיון בלעדי הסופר והמחבר הרב אברהם אוחיון חושף את סיפור ילדותו, ומגלה במה בירך אותו רבי דוד אבוחציראwww.hidabroot.org
מצד שני אני מקווה שלא פיפסת,קיצור התשובה:
1. אני מוציא ספרי קומיקס כדי שלא יגלשו באינטרנט.
2. אני כותב בצורה כזו על השואה כדי לא לחשוף את הילדים לזוועות השואה בגיל כל כך צעיר, אז מודגשת בסידרה העוצמה ומסירות הנפש של היהודים בשואה, ומצבים רוויי סבל מוגשים ברוך ובנעימות(!). מהשטח עולה שהילדים יודעים להפריד בין דמיון למציאות.
תגובה:
1. רוב קוראי הקומיקס הם בגילים שעדיין לא יודעים לגלוש באינטרנט.
2. אל תשתמש בשואה בתור תחליף אינטרנט, אם אתה רוצה שיהיה לילדים אקשן במקום אינטרנט, תעביר את האקשן לתקופה אחרת. בשואה נרצחו באכזריות המון יהודים. זה מה שהיה בשואה.
תודה על הקישור! שווה קריאה! אותי הוא שכנע סופית לא להכניסספרים שלו הביתה!למי שחיפש תשובות, נראה לי שיש לו.
אפשר לא לקבל אותם או לא לסבור כמוהו, אבל זה בהחלט תשובות.
הרב אברהם אוחיון: מבעל סופרמרקט - למחבר ספרים וקומיקסים בקצב מסחרר
הילד שעד גיל 12 לא ידע לקרוא ולכתוב – קפץ 3 כיתות בשנה, והוציא מעל 400 ספרים: בראיון בלעדי הסופר והמחבר הרב אברהם אוחיון חושף את סיפור ילדותו, ומגלה במה בירך אותו רבי דוד אבוחציראwww.hidabroot.org
לא פיספסתי.מצד שני אני מקווה שלא פיפסת,
ביתן 24 אושויץלגבי הנאמר פה על 93 הנערות.
אמנם לגבי שירות לנאצים זה מופרך שהיה ככה בצורה גלויה ומתוכננת.
אבל שירות לעוזריהם בכל רחבי אירופה, זה לא מופרך כלל.
היה גם היה. (גם נערות וגם נערים)
וזה אחד הנושאים שמטבע הדברים, הכי מושתקים.
דוקא הוא לא.ביתן 24 אושויץ
דווקא בטיהור היהודים עסקו גם הרבה אוקראינים פולנים ליטאים רומנים הונגרים ושאר אומות.הגרמני של היום ..
אישית, איני מסוגל להתייחס בשוויון נפש לגרמנים האדיבים בני ה-60 שבאים ליד ושם,
אדיבים ונעימים עד להחריד,
95% מאבותיהם, שירתו בוורמאכט,
נכון, לא כולם נטלו חלק בכיבוש פולין, טיהור יהודי רוסיה, והונגריה,
אבל הם שירתו,
אם בחזית המזרחית, אם ביון, אם במערב, ושמא באפריקה,
הם היו חלק מהצבא, עם כל התעמולה והאווירה שהייתה שם.
בסיום המלחמה, הנשארים בחיים, חזרו לבתיהם, התחילו חיים חדשים, קשה מאוד להאמין שחיים של 13 שנה בצל הרייך השלישי נעלמים מהתודעה מהר כל כך,
על זה גדל הדור הבא,
הם מגיעים לחייך לנו ביד ושם,
בלת''קהמזעזע שבסרט הזה שאחרי שרואים את הסרט אפשר לחשוב כביכול היו 'גרמנים טובים' וזה לא נכון. זה הפך המטרה.
לתפוס את האחד הקטן שאולי היה ולהנציח את דמותו האנושית?
לכן, לפני שאנו צופים, צריך לזכור שזהו סרט גויי והוא לא באמת מכוון להבט היהודי שלנו על השואה.
סיפור 93 הבנות מוזכר בספר 'הרוח שגברה על הדרקון' מאת הגברת בניש מניצולות גטו קרקוב.א אין שום אזכור בספרות של ניצולי השואה בקרקוב וסביבותיה לאירוע.
ב. ד"ר אסתר פרבשטיין הרחיבה בספרה "בסתר רעם" מדוע המעשה לא היה ולא נברא.
בקו 'יזכרם' [שהוא אגב מקור חשוב ובלתי נדלה לסיפורי שואה לציבור החרדי ] יש שלוחה מיוחדת על חשיבות זיכרון השואה, (כמו"כ במהלך הסדרה 'השתלשלות המלחמה' מאת ישראל גולדווסר יש פרק מיוחד [לא זכור לי כעת מספרו] בו הוא מציין כמה וכמה סיבות למה חשוב לנו כחרדים לזכור את השואה).צר לי, אבל לא מבין למה חשוב לדעת ולקרוא.
מי שמטיב להבין ולא נשבר, ליבו לב אבן, אולי בהשפעת הקריאה.
אז המטרה היא לשבור? לדכא? לעורר שאלות באמונה?
למה ולמי זה טוב?
מישהו כאן יכול להעיד שזה עזר לו ברוחניות?
א. פערל בניש ע"ה היתה ניצולת ברגן בלזן. לא היו ניצולים מהגטו.סיפור 93 הבנות מוזכר בספר 'הרוח שגברה על הדרקון' מאת הגברת בניש מניצולות גטו קרקוב.
לא תכתוב בספר לילדים את כל מה שכתוב בגמרא , נכון?במדרשים לא מובאים תיאורי זוועה מזמן החורבן? כן, כולל אלימות וכאלה.
מעניין לבדוק מי בדיוק הכניס את ההגדרות של סוג האלימות שלא מלמדים בציבור שלנו, ומה היו סיבותיו ומקורותיו. (מצאתי יותר מדי דברים שמבחינת חז"ל זה היה בסדר גמור ללמד, ומבחינת מנהלי בית יעקב זה לא בסדר. אין ספק שישנם דברים שצריך לדעת איפה ללמד, איך, מתי, כמה ולמה, (וחז"ל עצמם אומרים זאת לפעמים, למשל "וזהו דבר שאסור לאמרו בפני עם הארץ", וכדו') אבל קצת פרופורציות).
נראה לי שזה מוזכר בהקדמה או במבוא. במקרה קראתי את הספר הזה עשרות פעמים. אין שום אזכור לאירוע הזה.
יתרה מכך, בספרה של ד"ר אסתר פרבשטיין בו היא מסבירה את חוסר ההיתכנות של הסיפור היא מביאה את בניש כדוגמא לתושבת קרקוב שלא מאזכרת אירוע שאמור להיות חריג בהיקף וברושם.
ממש לא.נראה לי שזה מוזכר בהקדמה או במבוא
סיפור 93 הבנות מוזכר בספר 'הרוח שגברה על הדרקון' מאת הגברת בניש מניצולות גטו קרקוב.
המורה שלי (המורה אסתר משקובסקי) הלכה ושאלה את פרל בניש עצמה. והיא אמרה לה שלא היה ולא נברא. ובכלל מתחילת המלחמה לא היה ריכוז כל כך גבוה של בנות בית יעקב יחד.סיפור 93 הבנות מוזכר בספר 'הרוח שגברה על הדרקון' מאת הגברת בניש מניצולות גטו קרקוב
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
עברנו לזום!
הרצאת פתיחה חגיגית בזום לקורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
הרצאה מרתקת עם מנדי נאבול, מנכ"ל "פיפול דיגיטל" ואיש פרסום ויח"צ.
היום!!!
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קד
א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ: