להשראה הידעתם? מה עומד מאחורי הלוגו..?

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
ב.מ.וו
בשנת 1913 מקים קארל ראפ מפעל לייצור מנועי מטוסים בשם "ראפ". הלוגו שלו הוא ראש סוס שחור בתוך טבעת שחורה שבחלקה העליון האותיות RAPP.
לאחר ארבעה שנים החברה מקבלת את השם BMW, (ר"ת של: Bayerische Motoren Werke – חברת המנועים הבווארית). הלוגו שומר על הצורה הכללית של העיגול השחור עם האותיות BMW במקום RAPP, ואת הסוס השחור מחליפים צבעי כחול ולבן – צבעי הדגל של מחוז בוואריה.
fmtgkth1pj1pb8rb6uid.png
flpxxp62tyannp68t3il.png


יותר ממאה שנים לאחר מכן, הלוגו של החברה נותר ללא שינויים של ממש, הישג בפני עצמו. הנגיעות העיצוביות שבו היו מינוריות למדי וכללו החלפה של צבע הטבעת והכיתוב מזהב לשחור-לבן ב-1936 וכן לוגו ייחודי לזרוע המירוצים שהופיע בשנת 1970. השינוי המשמעותי היחיד, אם אפשר לקרוא לו כך היה ב-1997 כאשר הלוגו מקבל את המראה התלת מימדי שעמו הוא נותר עד היום.
אז מאיפה הגיע סיפור מדחף המטוס? הכל מתחיל ב-1929, כאשר על שער של מגזין תעופה של ב.מ.וו מופיע צילום חזיתי של מטוס ובו בתוך המדחף שולב סמל החברה כשל פרופלור לבן על רקע השמיים הכחולים. אולם כאמור, הסמל עצמו עוצב ונרשם יותר מעשור קודם לכן.
y0nrjdfhh12p1grknlkk.png
 
נערך לאחרונה ב:

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
גלגולי עיצוב הלוגו של תנובה
אחד מעיצובי הלוגו היותר מוכרים בחברה ישראלית הוא זה של חברת תנובה, משווקת ויצרנית מוצרי חלב ומזון. הלוגו הראשון של החברה כלל 3 אלומות חיטה מאוגדות אשר ייצגו את המחוזות שבם פעלה תנובה – תל אביב, ירושלים וחיפה. בהמשך עוצבו גם הפונטים של החברה בעברית ובאנגלית, אשר יוצגו גם על ידי האות הראשונה בשם החברה – האות ת'. האות הוצגה בשלושה צבעים – כחול שייצג את ענף מוצרי החלב, ירוק שייצג את ענף מוצרי הדגים, ירקות ופירות, ואדום שייצג את ענף מוצרי הבשר והביצים. בסוף שנות ה- 90 התווסף עיגול סביב האות ת' הצבעונית, אשר נועד לייצג את המינוף וההצלחה של החברה. השינוי האחרון בלוגו של תנובה חל בשנת 2010 סביב סמל הבית, אשר מסמל את הבית הישראלי ואת היות כל המוצרים מוצעים תחת קורת גג אחת.


tnova.jpg
 

יצחק ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
unilever
יוניליוור מחויבת להפוך את החיים המקיימים לנחלת הכלל והלוגו שלנו הוא ביטוי חזותי למחויבות זו.

באופן טבעי, ה- 'U' הכחול הגדול של הלוגו שלנו מייצג את יוניליוור. אבל תסתכל קצת יותר קרוב ותראה שיש בזה הרבה יותר.

לכל אייקון בלוגו משמעות עשירה בבסיסו, המייצג היבט של העסק שלנו ומטרתנו להפוך את החיים המקיימים לבשגרה. למידע נוסף על כולם להלן.
1626893453016.png
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ב.מ.וו
על פי המסמכים הרשמיים של חברת ב.מ.וו, הסמל הכחול-לבן בטבעת השחורה נרשם ב-10 בדצמבר 1917, בעוד כלי הרכב הראשון לשאת את הסמל הכחול לבן של ב.מ.וו היה האופנוע R32 שהוצג בשנת 1918, אבל הסיפור של הסמל של ב.מ.וו מתחיל בשנת 1913, ביצרנית מנועי מטוסים בשם "ראפ". לוגו היצרנית היה ראש סוס שחור בתוך טבעת שחורה שבחלקה העליון האותיות RAPP. כאשר ראפ הופכת ל-BMW (Bayerische Motoren Werke – חברת המנועים הבווארית) החברה רוצה לשמור על הקשר בינה לבין יצרנית מנועי המטוסים שכבר צברה מוניטין. לכן הלוגו שלה שמר על הצורה הכללית של העיגול השחור עם האותיות BMW במקום RAPP, אבל את הסוס השחור, החליפו צבעי כחול ולבן – צבעי הדגל של מחוז בוואריה. החוק הקובע כי אין לעשות שימוש בסמלי מדינה בלוגו מסחרי הביא את החברה לעשות שימוש בהם בצורה הפוכה לזו שבה הם מופיעים בדגל. מסוג הדברים שרק גרמנים ישימו אליהם לב...
צפה בקובץ המצורף 936595צפה בקובץ המצורף 936596
לאחר מלחמת העולם השנייה, כאשר גרמניה מחולקת לגרמניה המערבית וגרמניה המזרחית, האחרונה תחת שלטון סובייטי, ממשיך מפעל החברה באייזנך לייצר דגמים של ב.מ.וו מתקופת טרום מלחמת העולם השנייה. שם החברה EMW לא רק מזכיר בצליל את זה של החברה המקורית, אלא גם סמל החברה דומה לו, למעט הצבע הכחול שהופך לאדום תחת האח הגדול הסובייטי.
יותר ממאה שנים לאחר מכן, הלוגו של החברה נותר ללא שינויים של ממש, הישג בפני עצמו. הנגיעות העיצוביות שבו היו מינוריות למדי וכללו החלפה של צבע הטבעת והכיתוב מזהב לשחור-לבן ב-1936 וכן לוגו ייחודי לזרוע המירוצים שהופיע בשנת 1970. השינוי המשמעותי היחיד, אם אפשר לקרוא לו כך היה ב-1997 כאשר הלוגו מקבל את המראה התלת מימדי שעמו הוא נותר עד היום.
אז מאיפה הגיע סיפור מדחף המטוס? הכל מתחיל ב-1929, כאשר על שער של מגזין תעופה של ב.מ.וו מופיע צילום חזיתי של מטוס ובו בתוך המדחף שולב סמל החברה כשל פרופלור לבן על רקע השמיים הכחולים. אולם כאמור, הסמל עצמו עוצב ונרשם יותר מעשור קודם לכן.
צפה בקובץ המצורף 936597
עדיף לקצר ולערוך..

יותר סיכוי לקריאה..
 

פרסום-פלאש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
קוקה קולה – לוגו שכולם מכירים
הלוגו של קוקה קולה, נוצר לפני 130 שנים ועבר מאז גלגולים רבים ושונים. צורת הפונטים המוכרת של הלוגו נוצרה למעשה משרבוט של מנהל חשבונות בחברה... [!] כמו כן, סביב המותג של קוקה קולה מסתובבת אגדה אורבאנית המשייכת את צבעי התלבושת של סנטה קלאוס, האדומים והלבנים, דווקא לצבעי הלוגו של קוקה קולה. [אע"פ שאני תוהה לעצמי מה קדם למה... מצד שני- אם תערכו חיפוש על גלגוליו של סנטה- תגלו התייחסות לקוקה קולה בעוד כמה אתרים, כך שאולי יש דברים בגו והחברה החליטה לעשות שימוש ציני ביותר בדמותו לצרכי פרסום] בשנות ה- 30 של המאה שעברה יצאה קוקה קולה עם קמפיין לכריסמס, בקמפיין זה הופיע סנטה קלאוס בצבעי החברה, והפרסומת עיצבה מחדש את תדמיתו
קו אורגני החל ללוות את קוקה קולה בסוף שנות ה -60


אגב, מעניין שבמקום אחר משייכים את הגל שתחת הלוגו לצורה המשקפת חיבור בין אנשים
תמונה1.png


ועוד תוספת קטנה;
כמה פעמים השתנה הלוגו של קוקה קולה במשך הזמן:
לוגו קוקה קולה בהתפתחותו לאורך זמן


שאפו על האשכול המרענן...
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
בהחלט יתכן, כמו בקוקה קולה עם הדגל של דנמרק (ועל זה בהמשך)
קוקה קולה – לוגו שכולם מכירים
הלוגו של קוקה קולה, נוצר לפני 130 שנים ועבר מאז גלגולים רבים ושונים. צורת הפונטים המוכרת של הלוגו נוצרה למעשה משרבוט של מנהל חשבונות בחברה... [!] כמו כן, סביב המותג של קוקה קולה מסתובבת אגדה אורבאנית המשייכת את צבעי התלבושת של סנטה קלאוס, האדומים והלבנים, דווקא לצבעי הלוגו של קוקה קולה. [אע"פ שאני תוהה לעצמי מה קדם למה... מצד שני- אם תערכו חיפוש על גלגוליו של סנטה- תגלו התייחסות לקוקה קולה בעוד כמה אתרים, כך שאולי יש דברים בגו והחברה החליטה לעשות שימוש ציני ביותר בדמותו של ה"קדוש" לצרכי פרסום] בשנות ה- 30 של המאה שעברה יצאה קוקה קולה עם קמפיין לכריסמס, בקמפיין זה הופיע סנטה קלאוס בצבעי החברה, והפרסומת עיצבה מחדש את תדמיתו של הקדוש החביב והמפורסם.
קו אורגני החל ללוות את קוקה קולה בסוף שנות ה -60


אגב, מעניין שבמקום אחר משייכים את הגל שתחת הלוגו לצורה המשקפת חיבור בין אנשים
צפה בקובץ המצורף 936814

ועוד תוספת קטנה;
כמה פעמים השתנה הלוגו של קוקה קולה במשך הזמן:
לוגו קוקה קולה בהתפתחותו לאורך זמן


שאפו על האשכול המרענן...
???
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שימו לב
גם להעתיק צריך לדעת..
לסדר את המלל ראשון שנוכל להבין. עדיף לערוך ולא מידי הרבה מלל כי זה פחות קריא.. ומפספס את המטרה

תודה
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
טמבור
הלוגו של טמבור במרכזו שימוש בצבע האדום (שבמחקרים נמצא שהוא מזוהה מאד את טמבור כי היסטורית, הצבעים היותר פופולאריים של החברה שווקו באריזות אדומות). בנוסף, כדי להציג את מניפת הצבעים המגוונת שמציע את המותג, עשוי חלקו השמאלי של הלוגו מפיקסלים מרובעים צבעוניים (הצורה הריבועית של הפיקסל אגב, נמצאת גם ב"תוך" האותיות ט',מ ו-ב'). ודבר האחרון: האלמנט הלבן שנמצא בתוך הפיקסלים הצבעוניים היא האות ט', שבטמבור השתמשו בה במשך שנים ושגם היא נמצאה כמזוהה מאד על ידי אוהדי המותג.

66594781972377640360no.jpg
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אנגלו-סכסון
המותג הומצא בשנת 1964 על ידי דייב בלומברג, עולה חדש מדרום אפריקה ובעל אידיאולוגיה ציונית, שהקים חברה לתיווך נדל"ן מתוך רצון לתת לסייע לעולים חדשים ולמשקיעים זרים מארצות דוברות אנגלית (אנגלו-סכסים) למצוא דירות ונכסים בישראל. לכן המותג נקרא אנגלו-סכסון וכנגזרת מכך, כמו גם מההיסטוריה ה"אנגלו-סכסית" שלו ומהעובדה שהוא מתמחה בנדל"ן, הלוגו שלו נראה כמו בית עם גג אדום, שמורכב משתי אותיות באנגלית: A ו-S, שהן ראשי התיבות באנגלית של שם המותג.

66594690992178640360no.jpg
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
Cal
ראשית, שם המותג CAL הוא למעשה תעתיק לאנגלית של שם המותג המקורי "כאל", שהוא בעצמו מהווה ראשי תיבות של שם החברה המקורי: כרטיסי אשראי לישראל. והאלמנט שמקיף את המילה CAL הוא בעצם עשרות אימג'ים של כרטיסי אשראי.

66594700991975640360no.jpg
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
אדידס
סמל 3 הפסים הוא ללא ספק הסמל המזוהה ביותר עם חברת אדידס.
הלוגו של אדידס נוצר על ידי אדי דסלר אשר הקים את חברת אדידס ונעשה בו שימוש במוצרי ההנעלה החברה בשנת 1949.
מטרתו של אדי דסלר בעיצוב הלוגו הייתה שיזהו אותו באופן מיידי בתחרויות אתלטיקה ויקשרו אותו עם חברת אדידס והוא הדגיש אותו באמצעות הססמא: המותג עם 3 הפסים.
בלוגו 3 הפסים של אדידס נעשה שימוש בפעם הראשונה במוצרי ביגוד של החברה בשנת 1967 והוא מוכר עד היום ברמה העולמית כלוגו של חברת אדידס.
snap139.jpg

בשנות ה-60 המאוחרות חברת אדידס התרחבה והחלה לעסוק בתחומים נוספים, דבר אשר גרם לאדי דסלר לחפש סימן היכר נוסף עבור המותג אדידס.
באוגוסט 1971, נולד סמל התלתן אשר נבחר מתוך 100 רעיונות. בהשראת סמל 3 הפסים, לוגו התלתן מורכב מצורה גאומטרית המכילה 3 הצטלבויות, המסמלות את רבגוניותו של המותג אדידס.
בסמל לוגו התלתן של אדידס נעשה שימוש לראשונה במצורי אדידס בשנת 1972, ומאוחר יותר נהפך ללוגו של תאגיד אדידס.
צורת הלוגו מסמלת בנוסף גם צורת הר המעיד על האתגר שעימו צריך להתמודד ועל המטרות שצריך להשיג.
snap140.jpg
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
קצת ארוך...
אבל זה נושא שהרעיש את כל רחבי המדיה בזמנו
המחיר מול התוצאה
והנה ההסבר
קצת מורכב (קצת הרבה... נראה לי שהייתי עושה את השדרוג לוגו הזה באלף שקל בלבד! לפני הנחה...)
תהנו!


שיאומי
Screenshot_277.jpg


יצרנית הטלפונים הסינית Xiaomi השקיעה יותר משלוש שנים בפיתוח לוגו חדש ובסוף הוא נראה כמעט זהה לקודם, כאשר ההבדל הבולט הוא המסגרת העגולה. על-פי הדיווחים, שיאומי שילמה על המהלך 300 אלף דולר!

קניה הארה, מעצב בעל שם עולמי, פרופסור לאמנות באוניברסיטת מוסאשינו ביפן, הוא זה שנבחר למשימה. הוא הסביר: "לא מדובר פה רק בריבוע שהופך למעוגל. מדובר במותג שעובר שינוי ברוח ובאישיות שלו". הארה הוסיף שהרעיון מאחורי הלוגו החדש הוא "Alive" וזה בא לידי ביטוי בכך שהלוגו תמיד בתנועה.
60b8b7d40115703ce9ed35d5_hara.jpg

הארה והצוות שלו למדו "מעגלים וריבועים" בהרחבה בעזרת משוואות מתמטיות ופיתחו 24 צורות שמציגות מיקומים שונים בין עיגול לריבוע. לבסוף, הם בחרו את הגרסה שמציגה איזון מושלם ומייצגת בצורה הטובה ביותר את היבט הליבה של "חי". (n:3)
60b8b8c763d76692eb83163c_logos.jpg

"האם אתה מאוכזב מהלוגו הזה, שנראה כמו הלוגו הקודם שלנו אבל עגול יותר?" נשאל מנכ"ל שיאומי, ליי ג'ון. "ממש לא", הסביר ליי, "מכיוון שהחברה לא רק שינתה את הצורה מחד לעגול, אלא גם שינתה את הרוח הפנימית כמו גם את המנטליות של המותג".

ליי הוסיף, "אמנם ישנן אינסוף אפשרויות בין ריבוע לעיגול מושלם, אך המעצב השיג איזון דינמי אופטימלי מבחינה ויזואלית על ידי התאמת המשתנים בנוסחה. שימוש ב- n:3 השווה את האיזון המושלם בין ריבוע לעיגול, תוך התייחסות להיבט הליבה של 'Alive'.
60b8bb87dd41c214e95b9ec1_leijun.jpg

הצבע הכתום האייקוני והכל-כך מזוהה עם שיאומי, נשאר כדי להעביר את החיים והנפש הצעירה של המותג. במיתוג החדש נוספו הצבעים שחור וכסף כצבעים משלימים כדי לשדר גם אנרגיה ומסתורין. על-פי המיתוג החדש, הלוגו לא סגור בארבע פינות, במקום זאת הוא מסתגל לתוכן ומוצב במיקום המתאים ביותר. הלוגו הוא דינמי ונמצא תמיד בתנועה, מה שמחזק עוד יותר את הרעיון של "Alive". המעגל הוא צורה זריזה יותר, המהווה את הייצוג המושלם של גמישות החברה והשאיפה שלה תמיד להתקדם.

המעצב הארה הוסיף, כי באמצעות התנסות בעקומת הטיפוגרפיה הצוות הגיע לגופן המושלם. הוגפן בא לידי ביטוי בלוגוטייפ (המילה שיאומי עצמה) כך שיתאים למראה החדש. "השימוש בסמל ולוגוטייפ בנפרד הוא הדבר האופטימלי. בעת קידום השירותים והמוצרים של המותג, אנו מציעים להשתמש בסמל הלוגו. לעומת זאת, הלוגוטייפ ייראה במיטבו על המוצרים עצמם".
60b8be156526af3655b11d02_xiaomi (1).png

הרעיון של "Alive"הוא התגובה של Xiaomiלעידן החדש, מכיוון שהיא שואפת להביא חידושים נוספים ברחבי העולם ולצמוח יחד עם המשתמשים בה. בעוד שהלוגו אולי לא נראה כמו שינוי עצום, Xiaomiאמרו כי הרעיון "Alive"שהציע הארה מפרש את הפילוסופיה של Xiaomiמנקודת מבט חזותית, ומעניק למותג תמונה חזותית מלאת חיים. "אנשים הם יצורים חיים והטכנולוגיה נוצרת על ידי אנשים. אם כך, הטכנולוגיה עצמה חיה תמיד תשרת את צורכי החיים". מכאן אפשר להבין שהסכום ששילמה שיאומי למעצב הארה, לא היה עבור עיגול הפינות בלבד, אלא על רענון המותג, הערכים שלו ומה שהוא משדר החוצה לעולם. כך הם יצליחו להביא את שיאומי לעידן החדש שלפנינו.
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
יצרנית הטלפונים הסינית Xiaomi השקיעה יותר משלוש שנים בפיתוח לוגו חדש ובסוף הוא נראה כמעט זהה לקודם, כאשר ההבדל הבולט הוא המסגרת העגולה. על-פי הדיווחים, שיאומי שילמה על המהלך 300 אלף דולר!

קניה הארה, מעצב בעל שם עולמי, פרופסור לאמנות באוניברסיטת מוסאשינו ביפן, הוא זה שנבחר למשימה. הוא הסביר: "לא מדובר פה רק בריבוע שהופך למעוגל. מדובר במותג שעובר שינוי ברוח ובאישיות שלו". הארה הוסיף שהרעיון מאחורי הלוגו החדש הוא "Alive" וזה בא לידי ביטוי בכך שהלוגו תמיד בתנועה.


הארה והצוות שלו למדו "מעגלים וריבועים" בהרחבה בעזרת משוואות מתמטיות ופיתחו 24 צורות שמציגות מיקומים שונים בין עיגול לריבוע. לבסוף, הם בחרו את הגרסה שמציגה איזון מושלם ומייצגת בצורה הטובה ביותר את היבט הליבה של "חי". (n:3)
יש לי חשד, שבאמת זה היה תהליך מיתוג למעצב קניה הארה,
והוא שילם כסף ליצרנית הטלפונים הסינית Xiaomi כדי שיאמרו שהוא קיבל מהם 300,00 דולר.
מה הם פרייארים ?!
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
יש לי חשד, שבאמת זה היה תהליך מיתוג למעצב קניה הארה,
והוא שילם כסף ליצרנית הטלפונים הסינית Xiaomi כדי שיאמרו שהוא קיבל מהם 300,00 דולר.
מה הם פרייארים ?!
אגב, במהלך כל הכתבות בענין הלוגו של שיאומי
מוזכר כל הזמן "מעצב העל-קניה הארה"
הוא באמת כזה מעצב על?
מישהו שמע עליו?
 

כוכב מבריק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מולטילוק-
לוגו חזק - תרתי משמע
1627230623053.png


רב בריח -
חיקוי עלוב - תרתי משמע
1627230733096.png

זכור לי שהיה ע"ז סיפור של תביעה לא מצאתי בנטפרי...
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
מולטילוק-
לוגו חזק - תרתי משמע
צפה בקובץ המצורף 938065

רב בריח -
חיקוי עלוב - תרתי משמע
צפה בקובץ המצורף 938067
זכור לי שהיה ע"ז סיפור של תביעה לא מצאתי בנטפרי...
וואו
רק עכשיו שמתי לב למה שמביע הלוגו של מולטילוק
ולמי שלא שם לב: המפתח שבלוגו בנוי מדמות של אדם שרירן שמכופף את ידיו כלפי הראש
 

CN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מולטילוק-
לוגו חזק - תרתי משמע
צפה בקובץ המצורף 938065

רב בריח -
חיקוי עלוב - תרתי משמע
צפה בקובץ המצורף 938067
זכור לי שהיה ע"ז סיפור של תביעה לא מצאתי בנטפרי...
ב"ה

ליתר דיוק:
הלוגו השרירי הוא של חברת רב בריח, שהוקמה בשנת 1972 והמציאה את דלת ה'פלדלת' ב1977.
בשנת 1999, חברת רב בריח מכרה את חטיבת המנעולים לחברה שוודית בשם Assa Abloy,
תחת השם 'מולטילוק'.
הסיכום היה ששתי החברות ישתמשו בלוגו האיש השרירן, כל אחת על המוצרים שלה:
רב בריח על מוצרי הגנה לרכב ודלתות,
ומולטילוק על מנעולים.

ההסכם הובא כמה פעמים לדיונים עקב תביעות משני הצדדים, כשהתביעה המרכזית היתה בשנת 2009:

ב2009, חידשו ב'רב בריח' את הלוגו ע"י המעצב פיליפ בולקיה, ללוגו עם מגן ולפיד. הם השתמשו בו גם עבור מנעולים שהם הוסיפו לייצר, וחברת מולטילוק תבעה אותם על הפרת סימני מסחר.
התביעה נדחתה ע"י השופט יהודה זפט, שקבע כי "אין ממש בטענה כי קיים דמיון בין הסימן החדש לבין סימן "איש השרירים"."
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
רב בריח - מולטילוק

בשנת 1973 מקימים אברהם בחרי וחברו משה דולב עסק קטן בשם 'רב בריח' אשר מציע מנעולים משופרים לדלתות העץ שהיו נפוצות באותם הימים בארץ. לאחר שנים בודדות הם החלו לשווק דלתות פלדה שכונו 'פלדלת'. המוצר החדש זוכה לביקוש רב ותחומי החברה מתפרסים לכל עסקי המנעולים למיניהם.
בשנת 1999 נמכרת אחת החטיבות של חברת רב-בריח לתאגיד אסה אבלוי (ASSA ABLOY) השוודית, ומקבלת את השם "מולטילוק". על פי ההסכם שנחתם בעת המכירה, כל אחת מהחברות רשאית כעת להשתמש בלוגו המקורי של 'איש השרירים' אך ורק בתחומי החטיבות שלה.
בשנת 2008 נקלעת חברת רב בריח לקשיים כלכליים ובמסגרת תהליכי השיקום מועברות זכויות השימוש בלוגו לחברת מולטילוק. המעצב פיליפ בולקיה יוצר לרב-בריח לוגו חדש המכונה 'מגן ולפיד'.
לאור הדמיון הגדול בין הלוגואים מתגלע ויכוח משפטי בין החברות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה