Natan Galant
כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
שמעו נא ידידי את אשר ארע עימדי.
לאחר תחנוניה של עקרת הבית, ולאחר שתמו השכנים המוכנים לכבס את בגדינו בחינם- נפל הפור, נפלה ההחלטה:
קונים מכונת כביסה!
הידד. מה יותר נחמד מזה?
הלכנו לחנות המפוארת, המלאה על גדותיה במכונת כביסה וייבוש מדגמים שונים ובליטרים שונים, שאלנו את עצמנו ממתי קונים בגדים לפי ליטרים ולא קיבלנו תשובה, בחרנו דגם גדול ויפה שנראה מרשים- היו עליו הרבה מדבקות צבעוניות- ושילמנו בכרטיס אשראי ב 200 תשלומים.
עד פה- הכל יפה, מוצלח. אפילו הרשינו למוישל'ה לאכול ארטיק סוף סוף! מה אכפת לנו? יש מכונת כביסה.
תאכל מוישל'ה, תאכל. קח עוד ביס. לא לא, אל תפחד לטפטף על החולצה.
במהלך חגיגת הקנייה, פנה אלינו נציג החברה (ראינו מייד שהוא בחור אמין, היו לו מדים ממש מכובדים) והציע לנו הצעה קוסמת!
ראו נא, ידידי, כך הנציג.
המכונת כביסה שלנו- הכי טובה בעולם. הסיכוי שיהיו בה תקלות- ממש נמוך. כמעט אפסי. ואת רוב התקלות השכיחות- מכסה האחריות המיוחדת שלנו.
אבל...
אבל-מה? שאלנו.
אבל.. היא לא מכסה הכל, ויש דברים שיכולים להתקלקל ולעלות לכם כסף רב!
כסף רב??
כן, כמעט כמו עלות מכונה חדשה.
טוב, אז מה עושים? פשוט מאוד, קונים אחריות מורחבת, פרימיום, ונהנים משקט נפשי.
ובשבילכם, תקבלו אותה ב- 201 תשלומים חודשיים ממש ממש קטנים.
הסכמנו בהתלהבות. שמחנו על מזלנו הטוב!
שילמנו, חתמנו.
עכשיו יש לנו מכונת כביסה משוכללת, וגם אחריות מורחבת. נראה איזו תקלה תעז לבוא לבקר.
ובכן, תקופה קצרה בלבד חלפה, והתקלות באו בצרורות. טיק טק. בום טראח! המכונה פסקה מלעבוד, כל מיני נוריות אדומות נדלקו. אפילו מכה קטנה בכנף לא החזירה את המכונה לחיים.
מים טפטפו על הרצפה, השכנים התרחקו מאיתנו, ומוישל'ה נאלץ להפסיק לאכול ארוחות בוקר מזינות של ארטיקים.
חיפשנו בארון, מצאנו את הטלפון של החברה. הידד!
התקשרנו. "עכשיו נממש את האחריות המורחבת... לא נצא פרייארים..." חשבנו באושר.
נקבע מועד לטכנאי.
מועד הכי לא נוח שקיים בעולם. וגם די גמיש. ביום רביעי הבא (אבל היום רק יום ראשון.. שאלה עקרת הבית בתדהמה - זה עוד שבוע וחצי מהיום!! נכון, אבל זה מה יש, עונה באדישות אביבית עם המסטיק בטלפון) בין השעות 10 בבוקר ל 1 בצהרים.
טוב, חיכינו.
היום המיועד בא, ואיתו ז'וז'ו. גבה קומה, עטור קופסאות, כלים, ורעש.
איפה המכונת כביסה?
כאן.
ז'וז'ו בודק את המכונה ביעילות של פקיד ממשלה הודי, ובסבלנות של נהג אוטובוס לאחר יומיים של נהיגה רצופה:
טוב, אז יש לכם פה 5 תקלות שונות. ואני מצטער לומר לכם- כולן מחוץ לאחריות.
מחוץ לאחריות? איך זה יכול להיות?
הנה, תראו, רשום פה מפורש: במקרה של.. ושל.. ושל.. ושל.. ושל... האחריות לא מכסה. כך ז'וז'ו.
טוב, תתקן ויעלה כמה שיעלה.
בסדר גמור, כך ז'וז'ו, הטכנאי. מתכופף פה, מתכופף שם. 5 דקות עבודה ו.. הופסי. הכל תקין.
כמה עלה? כמו מכונה חדשה.
אמרנו:
אין מה לעשות, הכל משמיים. נפלנו עם תקלות נדירות ומיוחדות.
עד ש...
טוב, אתם כבר בטח מנחשים.
למוישל'ה (השכן, לא הילד המוזנח שלנו) גם התקלקלה מכונת הכביסה. בניגוד אלינו- לא הייתה לו אחריות מורחבת. גם לא מצומצמת. אז מה הוא עשה? פשוט מאוד. הזמין טכנאי לביתו. טכנאי יר"ש, משלנו. טכנאי פרטי.
הטכנאי הגיע באותו היום. ולא בין 10:00 ל12:00. פשוט בזמן. הציע פתרונות בטלפון מראש כדי לנסות לחסוך את עלות הביקור. גבה מחיר הנמוך בחצי מהמחיר של ז'וז'ו הטכנאי, והיה אדיב ונעים ממנו.
עד פה הסיפור העגום (מהזווית שלנו, לא מהזווית של ז'וז'ו וחבורתו).
ואיפה הטיפ?
הנה:
לא קונים אף פעם אחריות מורחבת, ולא מזמינים אף פעם טכנאי של החברה לטיפול בתקלות. הוא לא טכנאי בהכשרה, הוא סוכן מכירות.
זהו.
(לעוד עייצעס' https://docs.google.com/spreadsheets/d/158m5nyKMsBB7TvNualIsfA57Y1DtahtSFk52HBC-vFU/edit#gid=0)
לאחר תחנוניה של עקרת הבית, ולאחר שתמו השכנים המוכנים לכבס את בגדינו בחינם- נפל הפור, נפלה ההחלטה:
קונים מכונת כביסה!
הידד. מה יותר נחמד מזה?
הלכנו לחנות המפוארת, המלאה על גדותיה במכונת כביסה וייבוש מדגמים שונים ובליטרים שונים, שאלנו את עצמנו ממתי קונים בגדים לפי ליטרים ולא קיבלנו תשובה, בחרנו דגם גדול ויפה שנראה מרשים- היו עליו הרבה מדבקות צבעוניות- ושילמנו בכרטיס אשראי ב 200 תשלומים.
עד פה- הכל יפה, מוצלח. אפילו הרשינו למוישל'ה לאכול ארטיק סוף סוף! מה אכפת לנו? יש מכונת כביסה.
תאכל מוישל'ה, תאכל. קח עוד ביס. לא לא, אל תפחד לטפטף על החולצה.
במהלך חגיגת הקנייה, פנה אלינו נציג החברה (ראינו מייד שהוא בחור אמין, היו לו מדים ממש מכובדים) והציע לנו הצעה קוסמת!
ראו נא, ידידי, כך הנציג.
המכונת כביסה שלנו- הכי טובה בעולם. הסיכוי שיהיו בה תקלות- ממש נמוך. כמעט אפסי. ואת רוב התקלות השכיחות- מכסה האחריות המיוחדת שלנו.
אבל...
אבל-מה? שאלנו.
אבל.. היא לא מכסה הכל, ויש דברים שיכולים להתקלקל ולעלות לכם כסף רב!
כסף רב??
כן, כמעט כמו עלות מכונה חדשה.
טוב, אז מה עושים? פשוט מאוד, קונים אחריות מורחבת, פרימיום, ונהנים משקט נפשי.
ובשבילכם, תקבלו אותה ב- 201 תשלומים חודשיים ממש ממש קטנים.
הסכמנו בהתלהבות. שמחנו על מזלנו הטוב!
שילמנו, חתמנו.
עכשיו יש לנו מכונת כביסה משוכללת, וגם אחריות מורחבת. נראה איזו תקלה תעז לבוא לבקר.
ובכן, תקופה קצרה בלבד חלפה, והתקלות באו בצרורות. טיק טק. בום טראח! המכונה פסקה מלעבוד, כל מיני נוריות אדומות נדלקו. אפילו מכה קטנה בכנף לא החזירה את המכונה לחיים.
מים טפטפו על הרצפה, השכנים התרחקו מאיתנו, ומוישל'ה נאלץ להפסיק לאכול ארוחות בוקר מזינות של ארטיקים.
חיפשנו בארון, מצאנו את הטלפון של החברה. הידד!
התקשרנו. "עכשיו נממש את האחריות המורחבת... לא נצא פרייארים..." חשבנו באושר.
נקבע מועד לטכנאי.
מועד הכי לא נוח שקיים בעולם. וגם די גמיש. ביום רביעי הבא (אבל היום רק יום ראשון.. שאלה עקרת הבית בתדהמה - זה עוד שבוע וחצי מהיום!! נכון, אבל זה מה יש, עונה באדישות אביבית עם המסטיק בטלפון) בין השעות 10 בבוקר ל 1 בצהרים.
טוב, חיכינו.
היום המיועד בא, ואיתו ז'וז'ו. גבה קומה, עטור קופסאות, כלים, ורעש.
איפה המכונת כביסה?
כאן.
ז'וז'ו בודק את המכונה ביעילות של פקיד ממשלה הודי, ובסבלנות של נהג אוטובוס לאחר יומיים של נהיגה רצופה:
טוב, אז יש לכם פה 5 תקלות שונות. ואני מצטער לומר לכם- כולן מחוץ לאחריות.
מחוץ לאחריות? איך זה יכול להיות?
הנה, תראו, רשום פה מפורש: במקרה של.. ושל.. ושל.. ושל.. ושל... האחריות לא מכסה. כך ז'וז'ו.
טוב, תתקן ויעלה כמה שיעלה.
בסדר גמור, כך ז'וז'ו, הטכנאי. מתכופף פה, מתכופף שם. 5 דקות עבודה ו.. הופסי. הכל תקין.
כמה עלה? כמו מכונה חדשה.
אמרנו:
אין מה לעשות, הכל משמיים. נפלנו עם תקלות נדירות ומיוחדות.
עד ש...
טוב, אתם כבר בטח מנחשים.
למוישל'ה (השכן, לא הילד המוזנח שלנו) גם התקלקלה מכונת הכביסה. בניגוד אלינו- לא הייתה לו אחריות מורחבת. גם לא מצומצמת. אז מה הוא עשה? פשוט מאוד. הזמין טכנאי לביתו. טכנאי יר"ש, משלנו. טכנאי פרטי.
הטכנאי הגיע באותו היום. ולא בין 10:00 ל12:00. פשוט בזמן. הציע פתרונות בטלפון מראש כדי לנסות לחסוך את עלות הביקור. גבה מחיר הנמוך בחצי מהמחיר של ז'וז'ו הטכנאי, והיה אדיב ונעים ממנו.
עד פה הסיפור העגום (מהזווית שלנו, לא מהזווית של ז'וז'ו וחבורתו).
ואיפה הטיפ?
הנה:
לא קונים אף פעם אחריות מורחבת, ולא מזמינים אף פעם טכנאי של החברה לטיפול בתקלות. הוא לא טכנאי בהכשרה, הוא סוכן מכירות.
זהו.
(לעוד עייצעס' https://docs.google.com/spreadsheets/d/158m5nyKMsBB7TvNualIsfA57Y1DtahtSFk52HBC-vFU/edit#gid=0)