כללי הטבעה בולטת עם עיטורים

  • פותח הנושא yhk
  • פורסם בתאריך

yhk

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
האם ידוע למאן דהו אם עושים הטבעה בזהב על גבי נייר ורוצים שמקום ההטבעה יבלוט ונוסף על כך שיהיה עליו עיטורים כדוגמת התמונה המצורפת

אז הבנתי שבשביל ליצור הבלטה יוצרים עוד גלופה באותו גודל ועל ידה מבליטים

אך איך יתכן שהעיטורים עוד יותר מובלטים, כלומר איך יוצרים כזה מצב שנראה לכאורה כ2 שכבות עומק (האם עושים עוד גלופה?)

ועוד האם הגלופה של ההטבעה והגלופה של ההבלטה הם באותו גודל בדיוק?

בתודה מראש
 

קבצים מצורפים

  • 100(2).JPG
    KB 42.4 · צפיות: 39

yhk

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
כנראה שפרוג אסור לשאול שאלות מדי קשות
 

מיכל וובר

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
כניראה שהמומחים עדיין לא הוציאו שבת - - -
סתם, חכה למחר, למרתהרב*
הוא יתן לך שיעור שלם בנושא - - -



__________
*מרתהרב, ממפעילי אדיגרף - חברה לייצור גלופות להטבעות והבלטות
בחום ממגנזיום, פליז, פלדה, נחושת וסיליקון.
 

נקי_כפים

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
זה נקרא הבלטה תלת מימדית:
כמובן שהגלופות הם תוצרת ידידנו מרתהרב, והם נעשות באחת מ2 האפשרויות: או שבגלופת הטבעת הזהב עושים חריטה ידנית היוצרת מרקם בזהב ואז בשלב ההבלטה זה נראה כאילו יש 2 מימדים, אפשרות שניה וזה מה שנעשה לכאורה בווקסברגר שהעלת הוא גלופה תלת מימדית להבלטה.
בגלופה כזו חורטים ידנית מפלס הוסף בגלופת הנקיבה וע"י כך מתקבלת הבלטה דו מימדית.
 

Rivk

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
התמונה המצורפת לא ברורה לי לגמרי אבל נראה לי שיש כאן הטבעת זהב פשוטה + פעמיים הטבעה "עיוורת" ואז אולי זה הולך כך: 1. עשו אותיות פשוטות בשחור עבור הטבעת זהב.
2. אותן אותיות בדיוק בשחור עבור הבלטה עיוורת.
3. הכינו את העיטורים הנ"ל לבד עבור גלופה נוספת להבלטה נוספת, ותמיד עיטור קטן יבלוט יותר מאשר האות כולה.
אני ברורה בשעה מאוחרת זו??
זו הי רק השערה. כשאני עשיתי הבלטות עשינו רק הטבעת זהב + הבלטה אחת. אבל הבנתי שאצל "מלכות" יש להם את כל הציוד אצלם אז התקציב לא מוגבל ולמה לא להוסיף פאר?
נדמה לי שיש כאן מישהו בתחום ההבלטות (אולי "מרת הרב" או שאני טועה?) והוא ודאי ידע בדיוק איך עושים. סליחה על הבלה בלה...
 

yhk

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
תודה יוסי

אני מבין שכזה גלופה עולה בטח הרבה יותר יקר

שאלתי האם ניתן ליצור עיטורים על ידי "חור" בהבלטה, כלומר מקום העיטורים להשאיר לבן

האם לדעתך זה יכול לצאת מיוחד?

בתודה
 

נקי_כפים

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
לא, זה ממש לא יעזור כי העיטורים צריכים לבלוט מעל הרקע, ואילו אם תעשה כהצעתך הם יהיו "שקועים" יותר ולא תקבל שום אפקט.

הגלופה הזו אכן עולה יותר יקר כי היא נעשית בעבודה ידנית או בפנטוגרפיה (מי שיודע מה זה) שהם תהליכים עדינים ומורכבים.
 

yhk

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
תודה לך

וברשותך אני ישאל אם אפקט מקוקוו כמו הטקסט בתמונה המצורפת, אפשר כן לעשות בדרך של חור

בתודה
 

קבצים מצורפים

  • 177.JPG
    KB 391.8 · צפיות: 23

קארעל8

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
תשובת המומחה עדיין לא הגיע...

בכ"א תודה לנקי כפים על ההסבר. אשמח לשמוע מעט יותר ברור:
כשאתה אומר "ידני", אתה מתכוון ממש ל"פיתוחי חותם מעשה חושב" ביד אנושי???
האם בימינו אלה אין עדיין מאשין שיכול - למשל - ליקח אינפארמאציע של "עומק" מפראגראם של 3D, ולחקוק בכל מקום לפי העומק הנצרך?

לדוגמה זה:

צפה בקובץ המצורף 10553
אולי לא יוכלו לראות מתמונה זו, אבל אני רואה בבירור שיש כאן הרבה "מדרגות" של עומק:
כשהעלים עולים מעל העיגול אז הם ממש "גבוהים" במציאות, וכן כשיורדים מתחת להעיגול אז הם ממש "נמוכים" במציאות.
והיות שאין העלים עולים או יורדים "פתאום" רק בהדרגה, א"כ צריך לזה מומחיות עצומה לחקוק דבר כזה ביד אנושי!




והנ"ל נבנה לכאורה מציור זה:

צפה בקובץ המצורף 10555
שבזה אין שום עומק, רק הכל "שחור" או "לבן".



הייתי מאוד רוצה לדעת בפרטיות איך זה נעשה.
ואם מרתהרב יסכים להסביר נשמח כולנו...
 

קבצים מצורפים

  • 3D-border.jpg
    KB 572.1 · צפיות: 27
  • 1D-border.jpg
    KB 196.7 · צפיות: 20

yhk

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
לפי דברי "מרת הרב" זה נעשה באמת ידני וזה גלופה תלת מימד שעולה הרבה וכנראה אין מציאות אחרת מלבד ידני

רק יש אופן לעשות חיספוס מסוים בהטבעה ואז בהבלטה זה יוצא כמו התמונה השניה שהבאתי וזה גלופה רגילה
 

נקי_כפים

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
תיקון קל: גם לעשות חיספוס בגלופת ההטבעה עושים ביד, אלא שאז זו עבודה קלה יחסית, משא"כ בגלופת ההבלטה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה