דרוש מידע החלפת מקצוע בגיל 30 מהוראה לתכנות - יתרונות וחסרונות

ככר השוק

משתמש מקצוען
שלום לכולן
אני מורה במשה"ח
האם משתלם לעשות הסבת מקצוע לתכנות כדי לקבל משכורת גבוהה
במשרד החינוך מי שיש לה משרה מלאה מקבלת ברוטו 11000 ונטו 9400 (קרובת משפחה שלי)
כמובן אם היא לוחקת חינוך כיתה ויש לה המון שנות ותר ומשרה מלאה שזה בכלל אין להרבה
אני כרגע מורה במערכת כמה שנים ותוהה האם כדאי לי לשקול ללמוד תכנות?
אני מורה קרוב ל8 שנים וכבר עייפה מלחנך מצד שני האם זה כדאי בכגיל 30 לעשות הסבת מקצוע?
מתכנות האם השכר אצלכן הוא באמת מאוד משמעותי ויש ביקוש?
אפה כדאי ללמוד?
לא עונה על עצם ההסבה, יש הסבות מוצלחות גם בגיל 30 ואח"כ, מהוראה ואל הוראה.

אבל זה בדיוק השלב לעשות תכנון עתיד גם בתוך עולם החינוך. לאן את רוצה להגיע? לנהל תיכון? לפיקוח? יעוץ חינוכי? לשלב הוראה ביסודי עם הוראה במסלולים בסמינר? זה הזמן להשלים תואר ראשו ואז לחשוב מה ללמוד הלאה. ללמוד תואר שני ביעוץ חינוכי ולבנות מסלול של הנחית הורים\ מורים במקביל להוראה?
יש הרבה מאד אופציות להתקדם ולהרוויח יותר גם בעולמות של חינוך. העובדה שיש חופשים ועבודה פחות אינטנסיבית מאפשרת לבנות מסלולים נוספים במקביל לעבודה המסודרת.

בסופו של דבר בכל תחום ומקצוע צריך היום להמשיך ללמוד, להתקדם, לתכנן את המשך המסלול התעסוקתי לאורך זמן. לא משנה אם זה בתכנות או בהוראה. מי שלא דוחפת את עצמה, לא תמצה את יכולת ההשתכרות לא בתכנות ולא בהוראה.
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
מתכננת עובדת בין 8 ל16 מעבירה כרטיס וסיימה את העבודה ומרוויחה הרבה יותר מממורה
אין מה להשוות את העול שיש על מורות הרבה יותר ושכר נמוך בהרבה
אז בשביל מה פתחת אשכול עם כותרת של מה המעלות ומה החסרונות?
כותבים לך שיש הרבה מעלות בשתיהם וכן- גם הרבה חסרונות
אבל את החלטת להתמקד רק במעלות של צד מסוים= ולהמציא בשבילו נתונים מעודדים שבדכ לא ממש מתממשים ולהכחיש את החסרונות שמציפים לך שקיימים בו
ולעומת זאת להתמקד ולהדגיש רק את החסרונות של ההוראה ולהדגיש כמה היא קשה ולא מתגמלת ולהתעלם ולשלול את המעלות= חופשים ושכר גבוה פר שעה
אז בשביל מה האשכול?
תעשי הסבה כמו שאת רוצה ובהצלחה
(ונקווה שלא תגלי שהיית מעדיפה את החסרונות של המקצוע הקודם על פני החסרונות של המקצוע החדש)
 

טעות לעולם חוזרת

משתמש סופר מקצוען
בלת''ק

בתחום החינוך יש לא מעט תפקידים שהם לאו דווקא הוראה,
וכאשר נחשב את השכר לעומת שעות העבודה, אז השכר יחסית גבוה.

ניקח לדוגמא גננת שיח בגני הילדים,
אין כמעט עבודה מחוץ לשעות העבודה [לעיתים שיחות עם ההורים לעידכון..]
העבודה מ8 עד 1 וחצי,
ואם יש לה B.A וכמה שנות וותק השכר הוא מעל 10K
שעת עבודה היא 45 דקות, כלומר ביום עבודה מ8 עד 1 וחצי זה 7 שעות פלוס מעט....
יש חודשי החופש,
ובנוסף 4 ימי הצהרה בשנה, 18 ימי מחלה וחופשת מחלה היא מהיום הראשון. יום אם, ועוד כמה הטבות...
כלומר לערך 8 חודשי עבודה בשנה. [בלי לדבר על קורונה ומלחמות.... שזה תוספת ימים בתשלום מלא]

בנוסף יש תקן, ויש הטבות לחגים.
נוסיף דמי הבראה, ודמי ביגוד, ודמי מעונות,

ויש לא מעט תפקידים כאלה, שאפשרי להכנס אליהם ואמנם לא להרוויח כמו מתכנתת שמרוויחה 20K או 30K' , אבל עדיין השכר סביר לגמרי.

ומי שלא מוצאת את עצמה נהנית כמורה, תמיד יכולה לעבור לתפקיד אחר בתוך תחום החינוך.

[ואגב, אם רוצה לעבור לניהול עסק, אפשרי לפתוח עסק שנותן מענה לגננות ומורות, ויש הרבה מה לעשות בתחום הזה] .
 

zkzbhe

משתמש פעיל
אז צריך להשאר במשרד החינוך 20 שנה כדי להגיע למשכורת הזאת??
זה ביזיון!
כן זה נכון
יש מחיר לכל דבר, לקביעות, לרוגע הנפשי, לחופשים האדירים, להתאמה ללוח שנה של בית חרדי
אבל תוך עשר שנים אפשר להגיע למעל 10-12 (עם תואר ראשון ושני - שממומנים ע"י משרד החינוך 90%...)
 

hilasg

משתמש פעיל
בלת''ק

בתחום החינוך יש לא מעט תפקידים שהם לאו דווקא הוראה,
וכאשר נחשב את השכר לעומת שעות העבודה, אז השכר יחסית גבוה.

ניקח לדוגמא גננת שיח בגני הילדים,
אין כמעט עבודה מחוץ לשעות העבודה [לעיתים שיחות עם ההורים לעידכון..]
העבודה מ8 עד 1 וחצי,
ואם יש לה B.A וכמה שנות וותק השכר הוא מעל 10K
שעת עבודה היא 45 דקות, כלומר ביום עבודה מ8 עד 1 וחצי זה 7 שעות פלוס מעט....
יש חודשי החופש,
ובנוסף 4 ימי הצהרה בשנה, 18 ימי מחלה וחופשת מחלה היא מהיום הראשון. יום אם, ועוד כמה הטבות...
כלומר לערך 8 חודשי עבודה בשנה. [בלי לדבר על קורונה ומלחמות.... שזה תוספת ימים בתשלום מלא]

בנוסף יש תקן, ויש הטבות לחגים.
נוסיף דמי הבראה, ודמי ביגוד, ודמי מעונות,

ויש לא מעט תפקידים כאלה, שאפשרי להכנס אליהם ואמנם לא להרוויח כמו מתכנתת שמרוויחה 20K או 30K' , אבל עדיין השכר סביר לגמרי.

ומי שלא מוצאת את עצמה נהנית כמורה, תמיד יכולה לעבור לתפקיד אחר בתוך תחום החינוך.

[ואגב, אם רוצה לעבור לניהול עסק, אפשרי לפתוח עסק שנותן מענה לגננות ומורות, ויש הרבה מה לעשות בתחום הזה] .
מה זה גננת שיח?
 

נאני

משתמש מקצוען
האמת שאני לא ממש יודעת.
אני רק יודעת שזה דרגה אחת מתחת לרופא.
העבודה האפשרית שם זה או באמבולנס שכנראה את פחות בעניין. או במרפאות.
האמת חיפשתי עכשיו בגוגל מה השכר של פראמדיק.
לא משהו... את יכולה לחפש בעצמך....

אני לגמרי מבינה אותך... ואם את יודעת שלא הגיוני להישאר ככה יותר אז את יודעת מה את מרגישה.
ולעשות שינוי בתוך ההוראה יהיה כמו משכך כאבים לתקופה. אחרי זה זה יתעורר שוב.

צריך להיות ברור לך משהו- גיל 30 זה לגמרי תחילת החיים.
יש לך עוד יותר מ30 שנה לעבוד בעזרת השם. אז חבל על הזמן. תמיד תוכלי לחזור להוראה אם לא תצליחי במקומות אחרים.
ויש היום מלגות והרבה עזרה כלכלית. אז חבל להישאר איפה שלא שמח לך.
זו דעתי. ואני לא רק מדברת אני גם עושה את זה בעצמי.
פראמדיקית יכולה גם ללמד קורס חובשות ועוד כל מיני קורסים בתחום. אם את טובה מול קהל זו יכולה להיות אופציה בשבילך.
 

רחלה 123

משתמש מקצוען
יש מחיר לכל דבר, לקביעות, לרוגע הנפשי, לחופשים האדירים, להתאמה ללוח שנה של בית חרדי
הקביעות היא בעיניי אחד המשמעותיים
בשלוש שנים האחרונות כ"כ הרבה שכירים ועצמאיים ספגו קיצוצים ושינויים , והתגלגלו ממשרה למשרה ועכשיו במלחמה עוד פעם הכל משתנה.
השוק קשוח מאד מאד.
תחום ההוראה הוא היחיד שנשאר יציב וחזק ויקבל משכורות בכל מצב זה נורא משמעותי
( אני יודעת על מה שקורה עכשיו עם אופק חדש אבל זה לא השכר הבסיסי מדובר על העלאות , אני מדברת על מצב שהשכר הבסיסי כלל לא מובטח )
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה