זה לא שאני לא מאמינה, פשוט זה דרגת אמונה מאוד מאוד גבוהה בעיניאני אשמח לשמוע מאנשים שבאמת מתנהלים כך, עובדים במה שרוצים למרות שהשכר לא משו ובאמת רואים ישועות
זה לא שאני לא מאמינה, פשוט זה דרגת אמונה מאוד מאוד גבוהה בעיניאני אשמח לשמוע מאנשים שבאמת מתנהלים כך, עובדים במה שרוצים למרות שהשכר לא משו ובאמת רואים ישועות
מבינה אותך בהחלט,זה לא שאני לא מאמינה, פשוט זה דרגת אמונה מאוד מאוד גבוהה בעיני
אני לא חושבת שזה אמור למנוע ממך לבצע הסבת מקצועבלת’’ק חלקי
בספר אמונה וביטחון כתוב שצריך לאדם ללמוד ולעסוק במקצוע שהוא אוהב ומתאים לתכונותיו ולגופו בלי קשר לרמת ההכנסה!!!
אם השיקול שלך זה כסף -זה בוודאי לא משנה תקבלי ,את המגיע לך גם דרך ההוראה התכנות לא יוסיף כלום!
אם העניין הוא חיבור למקצוע וכו... אז בוודאי שכדאי לעשות הסבה..
אני!אני אשמח לשמוע מאנשים שבאמת מתנהלים כך, עובדים במה שרוצים למרות שהשכר לא משו ובאמת רואים ישועות
בין "אוהבת את העבודה שלי הכי בעולם" ל"לא אוהבת" יש ספקטרום שלםאני!
פרשת המן כל יום ויש הרבה ישועות!! א’’א לעבוד במה שלא אוהבים רק בשביל כסף!
מזה? לחיות בהישרדות.....
נכון!בין "אוהבת את העבודה שלי הכי בעולם" ל"לא אוהבת" יש ספקטרום שלם
היא גם עכשיו לא מחבבת את העבודה שלה...אני!
פרשת המן כל יום ויש הרבה ישועות!! א’’א לעבוד במה שלא אוהבים רק בשביל כסף!
מזה? לחיות בהישרדות.....
יש לנו מנעד רחב זה לא שחור ולבן כן אוהבת ולא אוהבת,אני!
פרשת המן כל יום ויש הרבה ישועות!! א’’א לעבוד במה שלא אוהבים רק בשביל כסף!
מזה? לחיות בהישרדות.....
למה את חשבת שהייטק זה פחות שוחק?אבל @hilasg את ציינת שאת גם לא אוהבת את ההוראה, ומרגישה שחיקה, אז הדיון הנוכחי הוא פחות רלוונטי, לא?
ואגב באמת ציינו כאן גורמי שחיקה משמעותיים, אבל אכן הוראה היא בין המקצועות המדורגים גבוה במדד השחיקה של העוסקים בה (כן, ממחקרים בארץ, למרות החפשים), והייטק מהנמוכים בהם.
לא יודעת מה המרחק לעבודה שלך, אבל גם מרחק נסיעה גדול הוא מנבא שחיקה די משמעותי.(ויחסית בהייטק הוא פחות קיים),
אבל ציינו כאן כמה נקודות חובה להסבה להייטק דווקא מאד חשובות אחרות בשיקול הזה.
אני מסכימה איתך לגבי הסיבה שאנשים לא יעזבו כל כך מהר את ההייטק.למה את חשבת שהייטק זה פחות שוחק?
ממוצע ההחלפה של עבודה בהייטק הוא אחת לשנתיים!,
מאמינה שאם מרות היו מחליפות כל שנתיים מקום עבודה אחר, גיל אחר של כיתה , וסגנון מוד שונה וכד'- השחיקה היתה יורדת ... (ברור שהשחיקה לא היתה נעלמת)
זה שאנשים פחות נוטשים את ההייטק זה לעניות דעתי, נובע גם בגלל השכר שהם אכן לא ימצאו מהר במקצע אחר לעומת ההוראה.....
לגמרי. הנה עוד פרמטר שמנבא שחיקה, עבודה לא מתגומלת, ככל הנראה אם במשך 9 החדשים זו התחושה, כנראה חדשי החופש לא מספקים את תחושת התגמול..
עדיין חושבת שהוראה ככל הנראה שוחק יותר , אבל זה לא שיש מקצוע שהוא לחלוטין לא שוחק....
ודי ברור לי שאם המשכורת בהוראה היתה גבוה משמעותית יותר, לא היינו עדים לכל כך הרבה אשכולות של רצון לעבור בגלל שחיקה....
ואם המשכורת גבוהה, כנראה לא כל אחד יכול לקבל אתה בקלות רבה,אף אחת לא מקבלת משכורת חינם.
מקבלת. לא מכירה מבפנים פשוט, סיפרתי מה שאני יודעת.לא קראתי את המחקר הזה,, גם כתבתי שנארה לי שההוראה שוחקת יותר,
קראתי מחקרים אחרים על עבדי הייטק, על השחיקה , ועל קצב העבודה המסחרר שבה הם מחליפים עבודה (ואני לא אתאר כאן מה דורשת החלפת עבודה בהייק , אבל זו קריעת ים סוף - בכל מובן שהוא)
ואנשים עושים את זה , כי הם מיצו, ונשחקו וכד' , וכן - כמה לא להאמין גם בשביל להתקדם, כי הבינו שבמקום העבודה הקודם שלהם, יש קודמים להם בתור.....
נ.ב. בציבור שלנו עדיין יש יחידות שנמצאות במקצוע הזה , כבר שנים רבות, ולצד זה מגדלות משפחה ברוכה ומפרנסות יחידות, שבמקצוע דורש כמו הייטק, הן מבחינת שעות, והן מבחינת השקעה, השלמת לימדים עצמאית - כל הזמן, תחרותיות כל הזמן כשהרבה עמיתים הם כרישים רוקים בני 25 שכל זמנם בידם, ואפס חופשים, אני חושבת שהנתון של שחיקה במקצוע הספציפי הנל, פחות מוכר....
יש גם כמה מורות מוכשרות בעולם, אבל מסכימה.המשכורת אכן מתגמלת, וכמו שכתבת:
ואם המשכורת גבוהה, כנראה לא כל אחד יכול לקבל אתה בקלות רבה,
מסכימה מאד.לא באתי כאן להתלונן על העבודה, - ממש לא , ב"ה שמחה ומאושרת בחלקי, (למרות שהיו גם היו רגעי שבירה)
אבל המשחבה האוטומטית שקיימת בעיקר בציבור שלנו, לא טבו לי בעבודה שלי, אני שחוקה , ולא מתגמלת,
והפיתרון: אחליף להייטק ויגמרו כל בעיותיי , הוא לא נכון כלפי כולם....(אבל בהחלט פיתרון עבור חלקינו)
(במיוחד כשבחוזקות שציינה פותחת האשכול , שהם חוזקות וכשירונות מיוחדים ומעולים , אבל לא ממש הייתי משייכת אתם לתחום ההייטק)
בתור התחלה, לא הייתי נשארת אותה המשבצת, אבל כשעושים כזה שינוי, במיוחד כשמדובר באמא לילדים ומפרנסת יחידה , הייתי הולכת ליועצת תעסוקתית , לא אינטרסנטית, ולאחר הכוונה , בדיקה של קורס קצר מהתחום אם באמת ההכוונה היתה מוצדקת, וכמובן ברכה מרב.....
ואין אופציות להחליף יום חופשיתחשבי טוב טוב אם את, כאחת שהתרגלה לחופשים של מורה מסוגלת לעבוד תשע שעות ביום עם 12 ימי חופש בכל השנה.
אז מה תשארי בהוראה למרות השחיקה?מקבלת. לא מכירה מבפנים פשוט, סיפרתי מה שאני יודעת.
יש גם כמה מורות מוכשרות בעולם, אבל מסכימה.
מסכימה מאד.
אלו חלק מהסיבות שאני כמורה (די שחוקה, בת 30 פלוס...) לא עשיתי הסבה להייטק, כמובן שיש סיבות נוספות שהן אינדבידואליות עבורי.
בהצלחה לכולן.
אשמח לשמוע עליהןמכירה באופן אישי כמה שעשו הסבה מהוראה לתיכנות,
הצליחו מאוד, הרגישו יותר סיפוק, והגדילו את המשכורת בצורה ממש משמעותית - לפחות פי חמש.
מה שכן, לא חושבת שזאת הסבה שניתן לעשןת בקליל, כי השוק קשה,
צריך לפי דעתי להשקיע במקסימום, ללמוד את הנושאים החמים, כל הזמן להיות עם יד על הדופק,
ליצור הרבה פרוייקטים.
הכרתי גם כאלו שניסו לעשות הסבה בצורה בינונית ולא הלך להן.
כי צריך לבלוט בשוק.
אז מי שאוהבת את זה, ומוכנה להשקיע במקסימום אז השמים הם הגבול.
פחות מתחברת לגישה של להשאר באותה משבצת גם במחיר תיסכול.
ראיתי הרבה שעשו שינויים והצליחו בהם מאוד!
רק צריך להבין מה התחום שמושך והתיי נכונה להשקיע.
כי בכל תחום צריך להשקיע ולהתמסר, וכמובן הרבה סיעתא דשמיא!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
עברנו לזום!
הרצאת פתיחה חגיגית בזום לקורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
הרצאה מרתקת עם מנדי נאבול, מנכ"ל "פיפול דיגיטל" ואיש פרסום ויח"צ.
היום!!!
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קד
א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ: