דרוש מידע הוא לא מוכן לקחת ריטלין :(

הבן שלי שיהיה בריא,
לא מוכן לקחת ריטלין
אנחנו מבינה שזה לא הלוקסוס הכי גדול
אבל גם יודעים שאין לו ברירה
אז הוא לקח יום יומיים שלוש
ואחר כך מספר שלוקח
ובאמת ממש לא לקח
אומר שכואב לו הראש ועושה חוסר ריכוז וכו'
עברנו מכדור לכדור העיקר שיהיה לו טוב
כל דבר לקח כמה ימים והפסיק
הבעיה שלא מודיע שמפסיק אלא עושה את זה בעורמה
מספר שלקח מוקדם או כל מיני התחמקויות
בשורה התחתונה, אנחנו לא יודעים מה לעשות איתו
הוא חייב לקחת
אבל אנחנו לא יכולים להכריח אותו לעשות את זה
הוא גדול (11) ואנחנו לא יכולים לדחוף לו לפה
יותר מטריד אותי השקרים
כי אם היה מדווח, היה לנו אפשרות לדבר ולבדוק על מה ולמה
אבל הוא מכחיש
הבוקר אמר שלקח
ובאמת ידעתי שלא
היתה לי הוכחה והוכחתי לו את זה.
הוא נאלץ לקחת 'שוב'
אבל זה לא תכלס'
אנחנו לא צריכים לפתוח תוכנית ריגול מול הבן שלנו

אשמח אם למישהו יש ניסיון כזה או טיפים או רעיונות
בתור הורה/צוות חינוכי/שכן/מטפל או כל דבר אחר שיכול לעזור לנו
תודה רבה :)
 

לוי יצחק.

משתמש מקצוען
ילד בן 11 מספיק בוגר
כדי לקחת בעצמו כדור או משהו שעוזר לו
אם הוא מתנער מכך ואפילו מתעקש לא לקחת
מסתבר שהוא אינו מרגיש מספיק את התועלת מכך
ייתכן שהתועלת יותר לסביבה מאשר לעצמו.
תנסו להסביר לו יותר את התועלת העצמית שיש לו מכך.
בהצלחה והמון יידישע נחת.
 

ngraphic

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
ממש ממש מה שקרה אצלי בשעה האחורנה
ילד בן 11 שנחוש לא לקחת!!
לא עוזר כל הדיבורים. הוא אפילו לא מעוניין לשמוע
הם אלופים בלסבן ולהביא תירוצים ומסקנות מכל כיוון ולהשאיר אותך חסר אונים

עוקבת בעניין רב....
 

אוריגמי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
מזכיר את הסיפור של חיים ולדר
שם הרב'ה הזמין את התלמיד לשליחות בחדר המלמדים, וביקש שיביא משם את הקונצרטה, או משהו כזה...
אולי אפשר לבקש עזרה מצד המלמד?
 

אלף אורות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
אולי שווה לבדוק מה הסיבה.
אולי סיבה חברתית? אולי יש לו דעה קדומה על ריטלין?
אולי מעורבת כאן חרדה?
שווה להתייעץ עם הרופא, לבדוק מולו מה ניתן לעשות. אולי לשלב טיפול רגשי, או טיפול בסי ביטי? או דמיון מודרך?
 

ngraphic

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אולי שווה לבדוק מה הסיבה.
אולי סיבה חברתית? אולי יש לו דעה קדומה על ריטלין?
אולי מעורבת כאן חרדה?
שווה להתייעץ עם הרופא, לבדוק מולו מה ניתן לעשות. אולי לשלב טיפול רגשי, או טיפול בסי ביטי? או דמיון מודרך?
ואם יש חרדה, אז זה הרבה יותר מורכב
כי הם גם לא כשירים לטיפול כלשהו מרוב דריכות
וכל תרופה שהיא יש התנגדות נחרצת
 

בכוון הנכון

משתמש פעיל
יש לי ניסיון עם ילדים סרבנים -
ילדים שעבדתי איתם במוסד לתלמידים עם לקויות למידה
היו תלמידים בגילאים הנ"ל

הכלל היה שאין שום אפשרות לא לקחת את הכדור
המורה היתה מביאה לילד
ואם הוא היה מסרב
הוא היה יורד למפקח עד שהיה לוקח

מדובר כמובן על ילדים שאין שום סיכוי להתנהל איתם בלי הכדור
אבל יכול להיות שזה יעזור לך
פשוט לתת לילד להבין שאין כ"כ ברירה ....

הרבה הצלחה
מעריכה אתכם על ההתמודדות היומיות
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
מנסיון על גופתי (החיה ב"ה)
יש כאלה שריטלין עושה להם תופעות לוואי בלתי נסבלות
מקווה שזה לא המקרה
בכל מקרה יש הרבה סוגים
וכשאפסו התקווות יש גם כדורים שלא בסל כדוגמת ויואנס וכדומה
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
זה לא ממש 'שקר' במובן המקובל. ילדי קש"ר רואים את המציאות אחרת, הם לפעמים אומרים מה שהיו רוצים שיהיה, ולא מה שבאמת היה. הגבול טיפה מטושטש אצלם.

ואפשר להכניס לנוהל בבית, שריטלין לוקחים רק בנוכחות מישהו נוסף שרואה ומעיד על כך.
זה כמו עץ ביער, אם הוא נופל ואף אדם לא נוכח, זה לא נחשב שהיה רעש. כך ריטלין שנלקח ללא תיעוד, אינו נחשב.
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
זה לא ממש 'שקר' במובן המקובל

ובהתחשב במנופי הלחץ שהמבוגרים מפעילים עליהם מסביב
ובזה שריטלין לא תמיד מחליק כמו סוכריה לקיבה
אולי גם אני הייתי משקר
 

בכוון הנכון

משתמש פעיל
זה לא ממש 'שקר' במובן המקובל. ילדי קש"ר רואים את המציאות אחרת, הם לפעמים אומרים מה שהיו רוצים שיהיה, ולא מה שבאמת היה. הגבול טיפה מטושטש אצלם.

ואפשר להכניס לנוהל בבית, שריטלין לוקחים רק בנוכחות מישהו נוסף שרואה ומעיד על כך.
זה כמו עץ ביער, אם הוא נופל ואף אדם לא נוכח, זה לא נחשב שהיה רעש. כך ריטלין שנלקח ללא תיעוד, אינו נחשב.
כמו שניתן לראות בספר ילדה נוף....
שמספר על ההתמודדות עם ילדת קשב וריכוז בצורה מיוחדת!!!
 

shalva

משתמש צעיר
הריטלין יכול לעשות תופעות לוואי רציניות לחלק ילדים, יכול להיות שזה בדיוק מה שקורה לילד שלכם,
ןייתכן שהוא אפילו לא מספיק יודע להסביר את זה לעצמו ולכם,
זה לא רק כאבי בטן וראש-
יש ילדים שזה מרדים אותם או אפילו מדכא, מכבה אותם, כמו כן הריטאלין ממש לוקח תאבון,
ניסיתם את הויואנס?
אומרים שהוא עושה הרבה פחות תופעות לוואי, אם כי העוצמה שלו קצת פחות חזקה
 
D

Deleted 66182

אורח
מזכיר את הסיפור של חיים ולדר
שם הרב'ה הזמין את התלמיד לשליחות בחדר המלמדים, וביקש שיביא משם את הקונצרטה, או משהו כזה...
אולי אפשר לבקש עזרה מצד המלמד?
חוקית אסור לאיש חינוך לתת תרופה לילד אלא אם יש חתימת הורים.
זה תלוי בקשר שיש עם הרבה.
מדובר באתגר ולא ניתן להעבירו סתם לרבה אא"כ יש להם קשר איתן של אמון וכד'
ורב המלמדים לא יעשו זאת.
(רק שלא יבקש קפה מהילד, שלא יהיו בעיות...)
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אומרים שהוא עושה הרבה פחות תופעות לוואי, אם כי העוצמה שלו קצת פחות חזקה
נראה לי שזה רק מגיל מסוים
אבל הוא בהחלט הכי טוב
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
זה תלוי בגישה כלפי הכדור

יש לי אחיין שבמשך כמה שנים לקח כדור כמו ילד טוב בלי שום בעיות, הוא הרגיש שזה טוב לו ועוזר לו.
עד ששנה אחת היה לו רב'ה חסר בינה שעל כל שטות היה שואל את את הילד (בדיסקרטיות) אם הוא לקח היום כדור
עד שנכנס לראש של הילד שהוא ילד בעייתי שלוקח כדורים, ומאז הוא 'משתדל' לשכוח.
מה שגרם לרב'ה להמשיך לעקוב אחריו בעניין זה וחוזר חלילה... והעניין רק הלך והחמיר
עד לתחילת שנה חדשה ששוב היה רב'ה נורמאלי..

אז... מה רציתי לומר?
אה, שזה תלוי איך הילד מרגיש לגבי ההזדקקות שלו לכדור
אסור לתת לו הרגשה שמשהוא בעייתי אצלו
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
יש לי אחיין שבמשך כמה שנים לקח כדור כמו ילד טוב בלי שום בעיות, הוא הרגיש שזה טוב לו ועוזר לו.
עד ששנה אחת היה לו רב'ה חסר בינה שעל כל שטות היה שואל את את הילד (בדיסקרטיות) אם הוא לקח היום כדור
עד שנכנס לראש של הילד שהוא ילד בעייתי שלוקח כדורים, ומאז הוא 'משתדל' לשכוח.
זה ממש נכון
בדיוק מאותה סיבה שאחי הקטן לא רצה לקחת רסטזיס לעיניים
רק בגלל שחפרו לו על זה
 
D

Deleted 66182

אורח
נטילת ריטלין ודומיו הוא אתגר לא פשוט בפרט בגילאים הבוגרים.
כמה הצעות:
א. לפני הטיפול התרופתי חייבת להיות הסברה שיחה שמסבירה את המטרה, הקשבה לילד, לחששותיו, אמפטיה
הכלה וכו', הוא צריך להבין למה לקחת את הכדור. ממש לעשות רשימת רווחים והפסדים חזותית
כדי שהילד יפנים שזה לטובתו. בשעת הקושי-להזכיר לו כמה הוא רוצה להיות חרוץ, לשלוט בעצמו, להצליח -לא רק בלימודים וכיו"ב. ברגע שזה ברור ניתן להתקדם ואם לא או שזה נכשל לנסות שוב.
כל ילד צריך תיווך ע"י דוגמאות, סיפור, אפילו תרשים (חסר דופמין במח...) יש ספרים נפלאים בנושא להורים ולילדים.
יש ילדים שמדווחים על כביכול משהו ששולט בך, בפרט אם הם יצירתיים וצריך לתת לזה מקום.
לא כדאי להורים להתייחס לזה כמו אקמול או אנטיביוטיקה כי "ככה הרופא אמר" זה ממש לא אותו הדבר.
ב. להיזהר לא לתת לזה יותר מידי במה, ז"א להקשיב לילד לתת לגיטימציה להרגשותיו זה באמת לא פשוט יש תחושות לא נעימות פיזיות וכלליות עם נטילת הכדור, רק כדי שהטיפול יצליח צריך להזהר לא ליפול למניפולציות שילדי קש"ר מעולים בכך...אפשר לנסות כדור אחר אבל לא בלי סוף כי זה לא ייגמר. ולא להגרר ללא לקחת כן לקחת. הכדור אצל ההורה וההורה בנעימות בלי להיות בלש מוודא שאכן הילד לקח את הכדור אחרת באמת לא נדע. במקום לספור כדורים כדי לדעת אם לקח או לא...פשוט להיות איתו. וכן-לא להתבלבל ואם מחליטים על תקופת נסיון לעשות זאת בעקביות הילד מזהה מתי אנחנו בטוחים שכדאי לנסות ומתי לא...
ג. להסביר לילד שהרבה מתופעות הלוואי נובעות מחוסר עקביות ביום/בשעה/אי אכילה מספקת קודם
וברגע שנתמיד זה יהיה בעז"ה הרבה יותר טוב. רק מה, לילדי קש"ר קשה להתמיד...
אז המון עידוד, חיזוקים...
ד. אפשר לבקש מהמלמד משוב שבועי על הלמידה וההתנהגות בטלפון/בכתב. כאשר הכדור אפקטיבי ובאמת עוזר- זה יכול לחולל פלאים וליצור אצל הילד את ההקשר נטילת תרופה=הצלחה
ה. לא להגיע למלחמות כח זה לא עוזר ולהפנים שאין לנו שליטה על הילד ובחירותיו. רק להבהיר לו שעלולות להיות תוצאות לא נעימות לאי נטילת הכדור ובמקביל כן לרשום אותו לחוג/להחליט על פרס נחשק כאשר יתמיד עם נטילת התרופה.
ו. מבחינה רגשית להמון ילדים קשה לקחת את הכדור בגלל אי נעימות מהמשפחה/הרגשה של "חריגות"
לדבר על הרגשות לחזק ולתאר כמה מצליחים לוקחים טיפול תרופתי וכמה היו מצליחים לו היו לוקחים...
הרבה ילדים מבקשים לשמור על סודיות בעניין וצריך לכבדם. פשוט לשאול אותם מה יכול לעזור.
ז. טכנית-שיהיה סדר בוקר מאורגן: קמים מוקדם, אוכלים, נוטלים את הכדור
כדי למנוע חיכוכים ליד הדלת..
ח.לקחת את הכדור עם משהו חביב על הילד. ליצור התניה חיובית: מעדן, לחמניה שאמא אופה לאכול לפני, פתקי חיזוק...
ט. אם כל זה לא הולך לפעמים צריך לפנות לטיפול התנהגותי משמעותי ללא טיפול תרופתי.
י. להתפלל על זה. כל יום. זה בעצם הדבר הראשון. המון הצלחה!
 

אוריגמי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
חוקית אסור לאיש חינוך לתת תרופה לילד אלא אם יש חתימת הורים.
זה תלוי בקשר שיש עם הרבה.
מדובר באתגר ולא ניתן להעבירו סתם לרבה אא"כ יש להם קשר איתן של אמון וכד'
ורב המלמדים לא יעשו זאת.
(רק שלא יבקש קפה מהילד, שלא יהיו בעיות...)
אאל"ט, בסיפור הנ"ל הרעיון היה שהרב'ה הראה כאילו הוא גם לוקח, ולא עושים מזה עסק
 
D

Deleted 66182

אורח
אאל"ט, בסיפור הנ"ל הרעיון היה שהרב'ה הראה כאילו הוא גם לוקח, ולא עושים מזה עסק
התכוונתי לסיפור של הילד ששם למלמד תריטלין בכוס הקפה והתוצאות היו נפלאות...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה