שיתוף - לביקורת הוּא הַא מי זה בא? ראש-הממשלה-לשעבר הבא!

אדם מהשורה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אתם ממתינים בחלל גדול וממוזג עם עוד עשרים אנשים על כיסאות בגוון כחול עכבר, אפרסק מרקיב או חסה מתולעת, בהתאם למיתוג הבנק המאושר לו בחרתם להעביר את העמלות המנופחות שלכם. הפקידים עסוקים עכשיו עם לקוחות וירטואליים, מתעלמים מהמציאות הבועטת והעצבנית שמולם. הזמן טס בעצלתיים ואתם וכל הדמויות שמסביבכם כבר לא מרגישים כמו משפחה. אתם כמו זוג נשוי שמתקשר עם גלגולי עיניים חסרי סבלנות.

ואז הוא נכנס!
נכנס עם מעיל עור שחור, קסדה חבוקה בזרוע שרירית ומבט אובססיבי וקצר רוח. 'אני רק שאלה', הוא מציג את עצמו באגרסיביות ועוקף את התור.

'נעים מאוד, אדון רק שאלה, גם אנחנו רק שאלה!' אתם מנסים להתחזות בשם בדוי למרות שכולם יודעים ומכירים שהשם האמיתי שלכם זה: 'באתי לבקש מתיחה של האוברדרפט'. אבל אתם יודעים שזה לא ילך. רק שאלה הוא לא אחד שמוותר, הוא יטריל את המערכת עד שתיכנעו.
אז אתם נכנעים.

זה יכול לקרות גם ביום חמישי בתור ארוך וגלותי ב'יש חסד'.
כולם מייצבים עגלות מפוצצות בכל טוב מצרים והמדינות שמקיימות איתנו יחסים דיפלומטיים. פתאום צץ בראש התור מישהו שנראה כמו בוזגלו וטוען בתקיפות: 'אני רק לחם לבן'. אחריו נדחף לקופה אשכנזי חיוור שמתעקש שהוא רק קפה טורקי. מגדיל לעשות ישיבע-בחור עילוי מפוזר שממש מתחנן: 'אני רק ראש כרוב וזהו זה'. אני יודע שלחם לבן, קפה שחור וראש כרוב וזהו זה הם לא אנשים שמוותרים. הם יטרילו את המערכת עד שאכנע.
אז אני נכנע.

כנוע עד לשד עצמותי אני מהרהר באינפלציה המסחררת ותוהה עגומות איך משלמים על עגלה מפוצצת בכל טוב ארץ מצרים והמדינות שמקיימות איתנו יחסים דיפלומטיים אחרי שטלר מהבנק לא הסכים למתוח את מסגרת האוברדרפט. משם מחשבותיי משייטות לפלונטר במערכת הפוליטית שנראית כמו קובייה הונגרית מטופשת עם מבטא שלא מצליחה להתארגן על צבע אחד, כמו מאה ועשרים אופנוענים שדוהרים לכיוונים מנוגדים תוך כדי מריבה מי ישב ליד החלון. פשוט עלו לי שני דימויים ולך תדע מה יותר טוב.
ואז - הפתרון הגרנדיוזי מכה בראשי בעוצמה של קסדה באספלט!

במפה הפוליטית מתאפיינים שני סוגים של מועמדים לראשות... יש אחד, שניים בקושי, שבאים עם עגלה מלאה באג'נדות יומרניות שישדרגו את החיים במדינה, ימחקו לנו את האוברדרפט ויקצרו משמעותית את התורים בבנקים וברשתות השיווק. לשאר המועמדים אין חזון או תכניות מרחיקות כוכב לכת. הם לא באו בשביל משהו רציני. 'אני רק ראש ממשלה וזהו זה'...
אבל כולנו יודעים שראשי ממשלה וזהו זה הם לא אנשים שמוותרים. הם יטרילו את המערכת עד שניכנע.

אז בואו ניכנע.
כבר עשינו את זה עם הנוכל-האוכל טייק אווי מרעננה. עברנו שנה מאתגרת ומאתרגת אבל שרדנו. כמו שזה נראה גם לפיד לא הולך לדעוך בתפקיד לאורך ימים. נכניס אותם לבלפור ייבנה וישתפץ במהרה בימינו, תגידו אמן, נעשה להם תמונה פוטוגנית בלשכה עם דגל גדול נוצץ, טלפון אדום מבריק וכוננית ספרים מרשימה. אחרי שבועיים נדביק להם טייטל מחמיא של 'ראש-ממשלה-לשעבר' עם אבטחה, לשכה, רכב, פנסיה לכל החיים וכל מה שצריך כדי לאתחל את המערכת ולצאת מהפלונטר הפוליטי.
בטח יעלה הרבה פחות מחמש מערכות בחירות רצופות.

'אז מי נשאר לנו? תעמדו בתור יפה!'
'נו גדעון, די כבר לדחוף, תראה איך יאיר חיכה בנימוס וקיבל. בני מה אתה מתבייש? בא גם אתה. איילת אל תהיי עצובה גם לך מגיע, אביגדור בלי פרצוף חמוץ, יאללה להצטלם, אין לנו את כל היום!
מי שלא יכול להצטלם היום ישלח תמונה עם מסך ירוק וקהילת מעצבים גרפיים כבר תשתול לו דגלון יפה, טלפון אדום, כוננית, טייטל, אבטחה, רכב, פנסיה לכל החיים וכל מה שצריך כדי לאתחל את המערכת ולצאת מהפלונטר הפוליטי'.

אחרי זה נכתיר ראש ממשלה רציני שיוציא אותנו, בעזרת ה' כמובן, מהבוץ ובא לציון גואל.

מכל כיוון שאני מצלם את זה, זה נראה לי כמו רעיון מעולה. רק מה? עם רעיון מעולה אי אפשר ללכת למכולת. מקסימום לחשוב עליו בתור ב'יש חסד'.
 

נועה לבין (Tamar)

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
ואוו ואוו ואוו
דבר ראשון, הבימוי שלך פשוט מעולה! בניית סצנה (או מילה אחרת) מדהימה. הקטע שנון, מצחיק, ונכון עד תסכול.
ההתחלה עם הבנק (פלוס הכותרת. על זה לייק בנפרד), מכניסה אותנו לעינינים ולזעם בצורה פשוט מעולה. המעבר ל'יש חסד' חלקה וכל הקטע הוא 'הובלה', כפשוטו, לנושא של הפוליטיקה. ושם הכל פשוט התכתב מצויין! אני קוראת לזה: חלק כמו מים.
הייתי מוותרת על השורות,
אחרי זה נכתיר ראש ממשלה רציני שיוציא אותנו, בעזרת ה' כמובן, מהבוץ ובא לציון גואל.

מכל כיוון שאני מצלם את זה, זה נראה לי כמו רעיון מעולה. רק מה? עם רעיון מעולה אי אפשר ללכת למכולת. מקסימום לחשוב עליו בתור ב'יש חסד'.
בעיניי הסיומת ללא זה יותר חזקה.
 

אדם מהשורה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
בעיניי הסיומת ללא זה יותר חזקה.
תודה על המחמאות ובעיקר על הביקורת. אולי הייתי צריך לסיים בזה.
מעצבים גרפיים שמעוניינים להשתלב במיזם או סופרים שרוצים לתרום ספרים לכוננית המרשימה, מוזמנים לפנות באישי או להירשם בתחתית האשכול.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה