עזרה הדוחות נחשפים, אגד מסמיקים, אתם מתרגזים, ויש תקווה באופק... (מאבק פרוג עבור קווי הכותל)

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
בדיוק לכן אינכם אזרחי ירושלים ואין לכם זכות בחירה לראשות העיר.
את תושבי החוץ מעניין שטויות כמו תח"צ ומרזבים.
תושבי העיר נאבקים עם עוד אלף ואחת בעיות...
אין כמו באר שבע.
 

Queenit

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
ישר כח לר' גלנט על האשכול החשוב,
[אנשי מעשה כמוך צריכים להתמודד לרשות העיר ירשולים ]
חשנו על בשרינו את הזילזול בכבוד הציבור הנוסע בתח"צ בירושלים ואם יש בידי מישהו להשפיע ולשנות את המצב אשריו ושה' יחזק את ידיו.
לכאורה לממשלה צריך להיות אכפת מאד מכל הנושא הזה ובמיוחד בימי החופש הגדול כשאחוז התיירים גדול מאד התח"צ בירושלים לא עושה כבוד גדול לעיר הקודש ויושביה
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בדיוק לכן אינכם אזרחי ירושלים ואין לכם זכות בחירה לראשות העיר.
את תושבי החוץ מעניין שטויות כמו תח"צ ומרזבים.
תושבי העיר נאבקים עם עוד אלף ואחת בעיות...

ר' גלנט הוא תושב העיר.
כך גם אני.
(את, כמדומתני, כתבת שאת גרה בבני ברק, לא?)

ובהחלט, אם יש מועמד ירושלמי שיכול להתחייב שהתחבורה ואיכות הסביבה יעמדו בראש מעייניו, הוא יזכה לאהדת התושבים ולתמיכתם.
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
קו 36 הוא פיקציה, ורק יחידי סגולה זוכים לראות בקיומו.
אולי זכות אבות או משו...
מענין
כי אני נוסעת יומיומית שלו, והוא כמעט ולא החסיר קו
אולי באמת זכות אבות..
 

מדבקאות

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יוצרי ai
היום (כלומר אתמול, במוצאי שבת) נסענו לכותל אחרי המון זמן שלא נסענו....
היה אמור להיות לנו אוטובוס ישיר מהשכונה, לכן בכלל חשבנו על הרעיון.
חיכינו בתחנה, עד בוש.... ואחרי רבע שעה שהאוטובוס לא נראה באופק וכל הזמן אמרו בטלפון שהוא יצא מתחנת המוצא שה 9:30, כשהשעה היתה כבר 9:45, הלכנו לתחנה אחרת בשביל לקחת אוטובוס עד בר אילן, ומשם קו 3.
אז בהלוך הלך לנו טוב, כי כשהגענו לתחנה עמדו שם קו 1 וקו 3, הנהג בקושי הסכים לפתוח את הדלת אבל בסוף עלינו, דחוסים עד הדלת כמעט.
בחזור חיכינו כמה דקות, הגיע קו 3 שדחס אנשים ואנחנו שהיינו עם עגלה לא יכלנו לעלות.
אחרי כמה דקות הגיע קו 1 קצר, נדחפנו לעלות, לא היה שייך אחרת, והיה ממש בושה לראות איך אנשים מבוגרים דוחפים ונדחפים כדי להכנס לאוטובוס, בלי סדר מינימלי, בלי נתינת קדימות לאנשים שחיכו הרבה זמן קודם....

בקיצור, הלך לנו סביר, אפשר לומר.
אבל מה שרציתי להגיד זה, שעלה לי רעיון. השבוע חזרנו מהצפון ברכבת עד תל אביב ומשם לקחנו קו 480 לירושלים, והייתם צריכים לראות, ליד התחנה יש כמי מסוע כזה, כמו שמעבירים בקר, ברזלים שיוצרים מסלול עד האוטובוס, כמו שיש בתחנה מרכזית.
ואין דחיפות, אין מריבות מי היה פה קודם ולמה, אנשים פשוט הולכים במסלול שנוצר וחסל הבלגן.
מה אומרים? יכול ללכת דבר כזה בהמתנה לאוטובוסים ביציאה מהכותל?
ועוד משהו, לא מצליחה להבין למה האוטובוס צריך להוריד את האנשים באותו מקום שבו ממתינים אנשים אחרים לעלות לאוטובוס, מה שנהיה מזה, פשוט מחריד, תוהו ובוהו. הכי נורמלי שתהיה תחנת הורדה במקום אחד ואז האוטובוס יתקדם ויעלה את הממתינים לעלות.
לא?
 

מדבקאות

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יוצרי ai
מענין
כי אני נוסעת יומיומית שלו, והוא כמעט ולא החסיר קו
אולי באמת זכות אבות..
איפה את חיה?
אני עולה בתחנה השניה שלו, כל פעם זה להתלבט אם לחכות לו , אולי הפעם הוא כן יגיע.... או לעלות על קו אחר שהוא יותר ארוך אבל בטוח יעבור בתחנה.
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
מקומם!!!!!!!
שלח את התגובה שקיבלת מאגד וממשרד התחבורה למשרד התחבורה ולאגד
מנהלת הלישכה <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
מנכלית המשרד <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
בהצלחה!!

זה מייל לתלונות?
או מייל לשלוח רק את התגובות ההזויות שמגיעות אחרי התלונה???
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
אבל מה שרציתי להגיד זה, שעלה לי רעיון. השבוע חזרנו מהצפון ברכבת עד תל אביב ומשם לקחנו קו 480 לירושלים, והייתם צריכים לראות, ליד התחנה יש כמי מסוע כזה, כמו שמעבירים בקר, ברזלים שיוצרים מסלול עד האוטובוס, כמו שיש בתחנה מרכזית.
ואין דחיפות, אין מריבות מי היה פה קודם ולמה, אנשים פשוט הולכים במסלול שנוצר וחסל הבלגן.
מה אומרים? יכול ללכת דבר כזה בהמתנה לאוטובוסים ביציאה מהכותל?
ועוד משהו, לא מצליחה להבין למה האוטובוס צריך להוריד את האנשים באותו מקום שבו ממתינים אנשים אחרים לעלות לאוטובוס, מה שנהיה מזה, פשוט מחריד, תוהו ובוהו. הכי נורמלי שתהיה תחנת הורדה במקום אחד ואז האוטובוס יתקדם ויעלה את הממתינים לעלות.
לא?
גם אני תמיד חשבתי על זה, הבעיה היא שזה טוב לתחנות יעודיות לקוים מסוימים - כמו בתחנת 480 לירושלים, כמו בתחנה המרכזית, אבל לא לתחנות שמשרתות כמה קוים, כי אז מה יקרה? יהיה "מסלול" לכל קו? בכותל לדוגמא - יהיה לקו 1 וגם לקו 3? זה יחסום את כל הרחבה...
 

מדבקאות

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יוצרי ai
גם אני תמיד חשבתי על זה, הבעיה היא שזה טוב לתחנות יעודיות לקוים מסוימים - כמו בתחנת 480 לירושלים, כמו בתחנה המרכזית, אבל לא לתחנות שמשרתות כמה קוים, כי אז מה יקרה? יהיה "מסלול" לכל קו? בכותל לדוגמא - יהיה לקו 1 וגם לקו 3? זה יחסום את כל הרחבה...
יש שם סה"כ 2 קוים. מ הסיפור.
וחוץ מזה בדר"כ אנשים כבר מעדיפים לעלות על אוטובוס, לא משנה מה, העיקר שיצאו משם כבר.
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
איפה את חיה?
אני עולה בתחנה השניה שלו, כל פעם זה להתלבט אם לחכות לו , אולי הפעם הוא כן יגיע.... או לעלות על קו אחר שהוא יותר ארוך אבל בטוח יעבור בתחנה.
אז את עולה בשיעיהו כיכר השבת?
גם אני
ותמיד כשאני רואה שהוא לא מגיע ועוברת ל71 או 72
אני רואה אותו אחכ יורד בכיכר..
גם אם הוא מאחר, הוא בדרכ מגיע.
ככה אצלי.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
היום (כלומר אתמול, במוצאי שבת) נסענו לכותל אחרי המון זמן שלא נסענו....
היה אמור להיות לנו אוטובוס ישיר מהשכונה, לכן בכלל חשבנו על הרעיון.
חיכינו בתחנה, עד בוש.... ואחרי רבע שעה שהאוטובוס לא נראה באופק וכל הזמן אמרו בטלפון שהוא יצא מתחנת המוצא שה 9:30, כשהשעה היתה כבר 9:45, הלכנו לתחנה אחרת בשביל לקחת אוטובוס עד בר אילן, ומשם קו 3.
אז בהלוך הלך לנו טוב, כי כשהגענו לתחנה עמדו שם קו 1 וקו 3, הנהג בקושי הסכים לפתוח את הדלת אבל בסוף עלינו, דחוסים עד הדלת כמעט.
בחזור חיכינו כמה דקות, הגיע קו 3 שדחס אנשים ואנחנו שהיינו עם עגלה לא יכלנו לעלות.
אחרי כמה דקות הגיע קו 1 קצר, נדחפנו לעלות, לא היה שייך אחרת, והיה ממש בושה לראות איך אנשים מבוגרים דוחפים ונדחפים כדי להכנס לאוטובוס, בלי סדר מינימלי, בלי נתינת קדימות לאנשים שחיכו הרבה זמן קודם....

בקיצור, הלך לנו סביר, אפשר לומר.
אבל מה שרציתי להגיד זה, שעלה לי רעיון. השבוע חזרנו מהצפון ברכבת עד תל אביב ומשם לקחנו קו 480 לירושלים, והייתם צריכים לראות, ליד התחנה יש כמי מסוע כזה, כמו שמעבירים בקר, ברזלים שיוצרים מסלול עד האוטובוס, כמו שיש בתחנה מרכזית.
ואין דחיפות, אין מריבות מי היה פה קודם ולמה, אנשים פשוט הולכים במסלול שנוצר וחסל הבלגן.
מה אומרים? יכול ללכת דבר כזה בהמתנה לאוטובוסים ביציאה מהכותל?
ועוד משהו, לא מצליחה להבין למה האוטובוס צריך להוריד את האנשים באותו מקום שבו ממתינים אנשים אחרים לעלות לאוטובוס, מה שנהיה מזה, פשוט מחריד, תוהו ובוהו. הכי נורמלי שתהיה תחנת הורדה במקום אחד ואז האוטובוס יתקדם ויעלה את הממתינים לעלות.
לא?
את צודקת לחלוטין.
הבוקר התקשר אליי אחד המנהלים של הקו, ולבקשתו גנזתי לעת עתה את סיכום הפגישה שהייתה. הוא בהחלט פעל ופועל והיו התקדמויות נוספות.
העניין הוא שכדי שהעסק יזרום כמו מדרון שלג, חייבים המון השקעה בפרטים הקטנים. האזור שם לא פשוט.
יש לא מעט יושבי כורסאות שנהנים מאוד לזרוק כותרות פה ושם, אבל אין מי שיעקוב יומיומית אחרי המצב בשטח.

בקיצור, הוא שב וטען שהבעיה העיקרית היא מסלולו הפתלתל של קו 3. והוא צודק לגמרי, חבר'ה.
הגיע הזמן שהציבור כולו יפנים:
עדיף קו עם מסלול קצרצר ואמין, מאשר קו שעובר מתחת הבית אבל לוקח לו שעתיים להגיע לכותל.
וכן, אם יש תחנת יציאה מסודרת, לא מן הנמנע שיהיה שם תור מכובד, כי כולם ידעו שיש מקום לכולם.

בדיון בכנסת אמר אייכלר משפט חכם:
כשאין מקום לכולם - אנשים נעשים חיות.
 

עימוד ספרים

משתמש פעיל
את צודקת לחלוטין.
הבוקר התקשר אליי אחד המנהלים של הקו, ולבקשתו גנזתי לעת עתה את סיכום הפגישה שהייתה. הוא בהחלט פעל ופועל והיו התקדמויות נוספות.
העניין הוא שכדי שהעסק יזרום כמו מדרון שלג, חייבים המון השקעה בפרטים הקטנים. האזור שם לא פשוט.
יש לא מעט יושבי כורסאות שנהנים מאוד לזרוק כותרות פה ושם, אבל אין מי שיעקוב יומיומית אחרי המצב בשטח.

בקיצור, הוא שב וטען שהבעיה העיקרית היא מסלולו הפתלתל של קו 3. והוא צודק לגמרי, חבר'ה.
הגיע הזמן שהציבור כולו יפנים:
עדיף קו עם מסלול קצרצר ואמין, מאשר קו שעובר מתחת הבית אבל לוקח לו שעתיים להגיע לכותל.
וכן, אם יש תחנת יציאה מסודרת, לא מן הנמנע שיהיה שם תור מכובד, כי כולם ידעו שיש מקום לכולם.

בדיון בכנסת אמר אייכלר משפט חכם:
כשאין מקום לכולם - אנשים נעשים חיות.
נראה שעברת צד....

עד היום דרשת תחבורה נורמלית לכותל 'ולא מענין אותי איך' :)

היום אתה מדקלם את התירוצים 'שלהם': יש כבר התקדמות, בקרוב יהיה התקדמות נוספת, יש המון פרטים קטנים, טופוגרפיה בעייתית, המסלול מידי ארוך, צריך תחנה אחת מסודרת וכו' וכו' וכו'.

שכחת רק את ההפגנות ואת ביקור האפיפיור.
 

מצפה לישועה

משתמש מקצוען
בקיצור, הוא שב וטען שהבעיה העיקרית היא מסלולו הפתלתל של קו 3. והוא צודק לגמרי, חבר'ה.
מה הקשר בין זה שהקו מפותל וארוך לכך שאין מקום לאנשים וכל אוטובוס מתמלא בתוך כחצי דקה מאז שאנשים מתחילים לעלות עליו???????????? הסיבה לכך שאין מקומות היא משום שאגד לא מוציאים מספיק אוטובוסים ורק בגלל זה
 

A052

משתמש סופר מקצוען
בקיצור, הוא שב וטען שהבעיה העיקרית היא מסלולו הפתלתל של קו 3. והוא צודק לגמרי, חבר'ה.
הגיע הזמן שהציבור כולו יפנים:
עדיף קו עם מסלול קצרצר ואמין, מאשר קו שעובר מתחת הבית אבל לוקח לו שעתיים להגיע לכותל.
וכן, אם יש תחנת יציאה מסודרת, לא מן הנמנע שיהיה שם תור מכובד, כי כולם ידעו שיש מקום לכולם.
אדרבה, שיוציאו קו 3ב (כי 3א כבר קיים...)
שיצא מירמיהו מנחת יצחק, בר אילן, שמואל הנביא, כותל, ואז נראה האם זאת היתה הבעיה.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
נראה שעברת צד....

עד היום דרשת תחבורה נורמלית לכותל 'ולא מענין אותי איך' :)

היום אתה מדקלם את התירוצים 'שלהם': יש כבר התקדמות, בקרוב יהיה התקדמות נוספת, יש המון פרטים קטנים, טופוגרפיה בעייתית, המסלול מידי ארוך, צריך תחנה אחת מסודרת וכו' וכו' וכו'.

שכחת רק את ההפגנות ואת ביקור האפיפיור.
מה הקשר בין זה שהקו מפותל וארוך לכך שאין מקום לאנשים וכל אוטובוס מתמלא בתוך כחצי דקה מאז שאנשים מתחילים לעלות עליו???????????? הסיבה לכך שאין מקומות היא משום שאגד לא מוציאים מספיק אוטובוסים ורק בגלל זה
אדרבה, שיוציאו קו 3ב (כי 3א כבר קיים...)
שיצא מירמיהו מנחת יצחק, בר אילן, שמואל הנביא, כותל, ואז נראה האם זאת היתה הבעיה.
אני עדיין דורש תחבורה לכותל, וזועם עוד יותר מתמיד. בזיון אחד גדול. בושה וחרפה. צפיפות מחרידה וכאוס בלתי קביל בעליל.
עם זאת, אחרי שישבתי עם המנהלים של הקו, אלו שמוציאים אותו ביום יום, ראיתי אצלם אכפתיות שלא ציפיתי שאראה שם. זה הכל.
הפגישה הייתה שלא לציטוט, ואני יכול לחלוק רק את ההתרשמות שלי: הם רציניים, והם ממש לא האשמים היחידים בכאוס הזה. אין להם תירוצים, יש להם הסברים (חלקיים, אבל הסברים). ויש להם אכפתיות ומסירות לקו, והם מודעים לכאוס שם עוד יותר מכולנו.

אין להם אפשרות להוציא קווים ככל העולה על רוחם, זאת הנקודה. משרד התחבורה מקציב ומגדיר בדיוק כמה נסיעות להוציא. משרד התחבורה צריך לקבל - ובס"ד עוד יקבל - ניעור מאסיבי מארץ המאסיבי. יתרה מכך, כשאגד מוציאה נסיעות שלא מוגדרות בלו"ז - היא לא מקבלת עליהם שקל, והיא מוציאה לא מעט כאלו. לגבי הקווים הקצרים - שוב, הקו מוגדר (זה מרתיח אותי תוך כדי כתיבה עד לרמות מסוכנות) כקו קצר. כן, קצר. ולכן, אם הם עושים מאמץ להוציא אותו מפרקי, זאת ג'סטה מצידם, מה לעשות.

הם הכי בעד בעולם לשנות מסלול, אבל למה להם להיכנס ראש בראש מול הציבור? הרי הציבור 'שלנו' יצלוב אותם אם הם יציעו שינוי מסלול דרסטי כל כך בקו <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
 

סבתא של נעה

משתמש סופר מקצוען
1. ילמדנו רבינו
איך מחליטים להגדיר קו כקצר או ארוך?
חוזרת על מה שכתבתי כבר
קו 68 הוא קצר שבקצרים
וקוים 1 ו3, בודאי אחרי שהוגדרו כקוים עגולים
כלומר- המסלול שלהם הוכפל
הם ארוכים
איפה ההיגיון איפה?
2. מה הקשר בין מסלולו של קו 3 למיעוט האוטובוסים?
הבעיה, אם יש בעיה, היא לרוב בפקקים של שער שכם וסולטן סולימן,
אין פקקים משמעותיים לא בסורוצקין, לא בשמואל הנביא, לא בגוש 80
יש להם דרך אחרת להגיע לכותל שלא דרך שער שכם?
3. לעניין לימוד הזכות על אגד
אתה בעצם מפנה אצבע מאשימה כלפי משרד התחבורה כאחראיים למחדל?
ז"א, כל מה שצריך לעשות זה לשנות את שם האשכול ופשוט להאשים את מי שבאמת אשם
אז קדימה, תן שמות, מיילים, אגפים, ונפנה את מנות הזעם והתסכול הבלתי נגמרות לשם
 

ברוך יצחקי

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
@נתן גלנט אמנם לא זכיתי להיות מתושבי ירושלים. אבל להציע על הכיוון של מסלול קצר יש לי רעיון שיכול להועיל.
כולנו מסכימים שחסר היום אוטובוסים.
פשוט להוסיף קו נוסף שהוא מקוצר, שייסע על צירים מרכזיים בלבד. שיצור כמה שפחות תירוצים למה לא הגיע האוטובוס.
ומי שירצה תחנה מתחת לבית יסע עם הקוים הקיימים היום
ונראה מה יהיו חלומותיו
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
2. מה הקשר בין מסלולו של קו 3 למיעוט האוטובוסים?
הבעיה, אם יש בעיה, היא לרוב בפקקים של שער שכם וסולטן סולימן,
אין פקקים משמעותיים לא בסורוצקין, לא בשמואל הנביא, לא בגוש 80
יש להם דרך אחרת להגיע לכותל שלא דרך שער שכם?

דעתי כדעתך, לעניין זה.
.
רחוב סורוצקין וגוש 80 פתוחים וזורמים לאורך רוב שעות היום. העיכוב היחיד הוא אולי כשמחכים פעמיים ברמזור של עלי הכהן-בר אילן.

ובכלל, קו 1 נוסע בקו ישר, עם מינימום תחנות (11 תחנות עד לעיר העתיקה. ללא שום סיבוב מיותר).
לא ראיתי שזה מה שמציל אותו.
 

מדבקאות

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יוצרי ai
אז את עולה בשיעיהו כיכר השבת?
גם אני
ותמיד כשאני רואה שהוא לא מגיע ועוברת ל71 או 72
אני רואה אותו אחכ יורד בכיכר..
גם אם הוא מאחר, הוא בדרכ מגיע.
ככה אצלי.
דיברתי על הכיוון השני - מרמות לגאולה
 
ובכלל, קו 1 נוסע בקו ישר, עם מינימום תחנות (11 תחנות עד לעיר העתיקה. ללא שום סיבוב מיותר).
לא ראיתי שזה מה שמציל אותו.
קו 1 תקוע!!! הרבה זמן בגאולה
אבל זה לא קשור הם צריכים להוציא מינימום 6 אוטובסים בשעה
כרגע יש בסה"כ 4 אוטובוסים לשעה וזה קטסטרופה
צריך 6 מכל קו
אולי זה יעזור???? אולי :confused:
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה