עזרה הדוחות נחשפים, אגד מסמיקים, אתם מתרגזים, ויש תקווה באופק... (מאבק פרוג עבור קווי הכותל)

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי

נתל'ע

משתמש סופר מקצוען
ציפור קטנה דאגה ללחוש לכיכר השבת וזה התוצאה

https://www.kikar.co.il/284300.html

בתחבורה בירושלים
מצב התחבורה בקווי האוטובוס של אגד בירושלים בכי רע ועכשיו רואים את זה גם במספרים. על פי דו"ח משרד התחבורה נסיעות רבות לא מתבצעות כלל. אגד בתגובה: בגלל ההפגנות
רכב ותחבורה15.7.2018 | 20:42

67041768be66c6116ab7.jpg

אילוסטרציה | יונתן זינדל, פלאש 90
מחכים יותר מידי זמן בתחנת האוטובוס בירושלים? הרבה מעבר לזמן הצפוי? אתם לא לבד. על פי דו"ח של משרד התחבורה אחוז הנסיעות שהיו אמורות להתקיים אך לא בוצעו מסיבה זו או אחרת גבוה במיוחד. הרבה מעבר למה שמותר ברישיון משרד התחבורה.

הקווים בירושלים הפכו לעמוסים במיוחד, פעמים רבות האוטובוסים פשוט לא יוצאים והחברה "מדלגת" את אחד הקווים שהופך באופן טבעי לעמוס במיוחד, לא נוח בעליל ויוצר בעיות רבות נוספות לנוסעים האומללים. ניתן לראות אוטובוסים עמוסים במיוחד הרבה מעל המותר, במיוחד בקווים המגיעים לשכונות החרדיות שהופכים בחלק משעות היום לבלתי נסבל.

הסובלים המרכזיים הם הנוסעים החרדים שאחוז הנסיעות שמתבטל בקווים לשכונות החרדיות גבוה במיוחד. על פי הנתונים של משרד התחבורה, קו 72 לדוגמא, הנוסע מרמות לגילה ובכיוון ההפוך, סובל מ-7.9 אחוז ביטולים, כמעט 300 נסיעות שלא בוצעו רק בחודש מאי. קו 74 הנוסע מהר נוף להר חומה ובכיוון ההפוך סובל מ-238 נסיעות שלא יצאו בחודש מאי וזה עוד כלום לעומת קו 3 לכותל המערבי שיותר מ-12% מהנסיעות שלו בוטלו.

2182bea66a4cb28a81c0.jpg


חלק מהדו"ח המרגיז

לא מדובר בחודש חריג, בדו"ח ניתן לראות שהנתונים דומים ואף גבוהים יותר בראייה שנתית, החל מתחילת שנת 2018.

תושבי ירושלים מתנחמים בכך שכבר בחודשים הקרובים יפורסמו מכרזים להפעלת כ-50% מקווי התחבורה הציבורית בירושלים, מדובר בכ-80 קווים המסיעים כ-60 מיליון נוסעים בשנה שכעת שעד כה היו שייכים לתאגיד הענק וכעת יוצאו למכרז. לתושבים הסובלים לא נותר אלא לקוות שהמפעיל החדש יעמוד בתנאי המכרז והרישיון ויוציא את האוטובוסים הנדרשים.

אגד: בגלל הפגנות החרדים

מאגד נמסר בתגובה: "מאפייני התחבורה בירושלים הם מאתגרים ומושפעים באופן תדיר מהפגנות, חסימות כבישים, אירועים קהילתיים, ביקורי אח״מים, אירועים בטחונים, הפרות סדר, אירועים ציבוריים, ועוד. לכל אלה השפעה מהותית על הגעת הקווים בזמן לתחנות הביניים. בנוסף, יש לציין כי בסוף שנת 2017 נקלעו נהגי אגד בעל כורחם להפגנות הרבות על רקע המחאה נגד חוק הגיוס ואף נאלצו להתמודד עם סיטואציות מסכנות חיים, כגון: חסימת אוטובוסים, פגיעה באוטובוסים ובנהגים עצמם.

נוסף לכך, קיים מחסור חריף ומתמשך של כ- 3,500 נהגים בתחבורה הציבורית כולה ובכלל זה באגד.

למרות המאמצים הרבים שאגד עושה בנושא, לרבות ניוד עשרות נהגים מדי יום מרחבי הארץ אל ירושלים לצורך תיגבור ההפעלה של קווי השירות בעיר, אנו סבורים כי,ראוי לפעול כדי לתת עדיפות לתחבורה הציבורית בירושלים , לרבות פתיחה של נתיבי תחבורה ציבורית ואכיפה משמעותית בהם, באופן שיאפשר להיטיב את השירות למשתמשי התחבורה הציבורית בעיר".

aec4a460786ce3c00c2a.jpg


a128fcd67a23a3df9a3d.jpg


כיכר השבת

קישור פתוח בנטפרי:
http://kore.co.il/viewArticle/42362
 

שוקי פרוגר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
כתיבה ספרותית
מצרף כתבה ישנה- אולי זו הדרך.
בית משפט לתביעות קטנות זו אופציה קלה מאוד אם אכן נגרם נזק ולא רק עגמת נפש.

תושב המרכז תבע את חברת האוטובוסים בבית משפט. לדבריו: בשנה האחרונה חיכה לאוטובוס למעלה מ-10 דקות, או לחילופין, האוטובוס המיוחל הגיע, אך כלל לא טרח לעצור.

המקרים שחוה אותו תושב, גרמו לו לתסכול רב. הוא פנה רבות לחברת אגד, אך פניותיו נותרו ללא מענה, או שקיבל תגובה כי זמן הגעת האוטובוסים לתחנה הינו זמן משוער. חלק מהמקרים אכן זכה לפיצוי בשיעור של כמה עשרות שקלים.

לאחר זמן מה, כשראה שפניותיו לא זוכות למענה הולם, החליט להגיש תביעה נגד חברת האוטובוסים, בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב. כך טען: "נאלצתי לרדוף אחרי אוטובוסים, כמעט נדרסתי. נגרמה לי עוגמת נפש רבה, ואיחורים ליעדים שאליהם הייתי צריך להגיע". בנוסף צירף דרישה לחייב את חברת האוטובוסים, לפצות אותו בסכום של 33 אלף שקלים.

אגד התייחסה לכל המקרים אותו העלה התושב, ועם זאת ציינה בכתב ההגנה כי זמני ההגעה של האוטובוסים לתחנה הינם זמנים משוערים, ואין ביכולתה של החברה להתחייב לזמן הגעה מדוייק של האוטובוס לתחנה.

על פי דברי החברה, ב-12 מהמקרים שהעלה התושב, האוטובוסים אכן יצאו לדרכם בזמן, אך עקב חסימה כלשהי הייתה סטייה ממסלול הקו, והאוטובוסים נאלצו לבצע עקיפה. במקרים אחרים העיכובים היו בשל תקלות שונות.

בנוסף, השופט קבע כי בחמישה מקרים התושב הוכיח את העובדה כי האוטובוסים לא עצרו בתחנות, או הגיעו באיחור ניכר מאוד, ולכן נפסק שהוא ראוי לפיצוי הולם בסך של 7,500 שקל.

התחבורה הציבורית חיונית מאוד לציבור. רבים משתמשים בה כדי להגיע לעבודה, ללימודים, לסידורים אישיים או לשאר מקומות. עם זאת, תלונות רבות מתקבלות מצד הנוסעים על ההתנהלות בשטח. רוב הנוסעים בתחבורה הציבורית מתלוננים לא אחת על התנהלות התחבורה הציבורית שמתבצעת בניגוד להוראות החוק, ואף מציגים בעיות שונות ומגוונות כדוגמת איחורים, אי עמידה בלוח הזמנים, אי עצירה בתחנה, יחס מזלזל לנוסעים וכן הלאה.

לעיתים התלונות מתקבלות בבית המשפט, והבקשה נמצאת מוצדקת, והנוסע הממורמר זוכה בפיצוי. עם זאת, חשוב שהציבור ידע כי ישנם מקרים בהם בית המשפט קובע חד-משמעי כי חברת האוטובוסים אינה "אשמה", ועל כן התביעה נדחית, וייתכן אפילו שהתובע יחוייב בהוצאות.

על פי פסקי דין קודמים, עולה כי לא מומלץ לתבוע על כל איחור. ישנם מקרים בהם האוטובוס התעכב, לא הגיע בזמן המיוחל, או שינה מסלול בשל סיבות שאינן תלויות בו כגון תנאי מזג אוויר קשים, דרכים חסומות וכד', ואז לא ניתן יהיה לקבוע בוודאות כי הוא התרשל, וכי לנוסע המאחר מגיע פיצוי.

יחד עם זאת, במקרים בהם האוטובוס לא הופיע כלל, איחר בצורה ניכרת, לא עצר בתחנה מסיבה שאינה מוצדקת, נראה כי פני הדברים שונים, ובמצב כזה ייתכן כי בית המשפט יחייב את חברת האוטובוסים לפצות את הנוסעים התובעים.
 

צפורן

משתמש מקצוען
אולי זה נשמע קונספירציה
אבל באמת לא מעוניינים שנבוא לכותל יותר מעוניינים בתיירים ולכן מכבידים עלינו את העניין ע"ע קבר רחל ביארצייט שבשנים האחרונות ירד באופן דרסטי כמות המגיעים, כמו"כ קבר שמואל הנביא ובל"ג בעומר במירון שאומרים בפירוש שלא שייך שכולם יגיעו וכו' בקיצר אף אחד לא רוצה אותנו אולי הפוך
כל עוד לא זכינו לנס של "עומדים צפופים ומשתחווים רווחים", ולנס של "לא אמר אדם צר לי המקום", לא יהיה שייך שכולם יגיעו.
לא קשור לעניין התחבורה.
ממילא לא כולם מגיעים.
לאלו שכן מגיעים, יש לספק תחבורה אנושית.
מקסימום יהיה צפוף ברחבה עצמה, ויעזבו אותה בתחלופה גבוהה יותר.
ויש הבדל גדול בין הכותל, שהנסיעה אליו קצרה, והרחבה שלו גדולה, לבין מירון.
 

BRAVERMAN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
זה פשוט לא יאומן! סבתא שלי חיכתה השבוע לקו מרמת אשכול לבית וגן למעלה משעה וחצי!!!
וכשהקו הגיע כמובן שלא היה מקום לשבת...
ליסוע מבני ברק לירושלים כבר מהר יותר...
 

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
אני מתכנן להגיע לכותל בימים הקרובים. מקווה שלא יהיה לי מה להוסיף...
 

דן הלמדן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
"מאות אנשים נדחסים באוטובוסים בדרך לכותל כמו עדרי צאן"
מערכת JDNה׳ באב תשע״ח14:57
ישראל אייכלרתחבורה לכותל המערבי0 תגובות
אחד הנוסעים סיפר על נהג שכיבה את המזגן והאור באוטובוס דחוס, ודמם מנוע. "בכל ציבור אחר, מהודו ועד סין, נהג כזה היה נתקל באלימות מצד הנוסעים. רק בציבור החרדי אפשר להתעלל בלי לתת את הדין כי אנחנו רחמנים וביישנים", אמר ח"כ אייכלר
בדיון שנערך בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, הגדיר יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר את מצב התחבורה בכותל "קטסטרופלי", והוסיף: "מאות אנשים נדחסים באוטובוסים כמו עדרי צאן ומאבדים את כל מה שהתפללו לפני כן. זה כבר הגיע למצב של חוסר אנושיות. מה אנחנו מבקשים בסך הכול? תחבורה ציבורית בסיסית ואנושית. קיימנו בעבר מספר דיונים בנושא, כבר הובטחו אין ספור הבטחות, וטרם חל שינוי משמעותי. להיפך, לצערי המצב רק הולך ומחמיר. זעקת העם הנוסע בציון עולה עד השמיים. במקומות אחרים בארץ אגד שולח לפעמים אוטובוסים ריקים. לא ברור למה דווקא בכותל הוא בוחר לצמצם את מספר האוטובוסים "

אייכלר הזכיר כי "בסיור האחרון שקיימה הוועדה בכותל יחד עם רב הכותל, הובטח על ידי נציגי אגד, משרד התחבורה והמשרד לביטחון פנים לבצע הסדר ב'כיכר גורן' לגבי הפעלת הכניסות וחסימות שם, כמו גם דיווח לציבור באמצעות שלטים אלקטרוניים. למרות הזמן הרב שעבר מאז, טרם מומשה ההבטחה, והשלט לא מעודכן."

עוד הוסיף יו"ר הוועדה: "קיבלנו תלונה מנוסעים, על נהג שכיבה את המזגן והאור באוטובוס דחוס, ודמם מנוע. בכל ציבור אחר, מהודו ועד סין, נהג כזה היה נתקל באלימות מצד הנוסעים. רק בציבור החרדי אפשר להתעלל בלי לתת את הדין כי אנחנו רחמנים וביישנים."

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר: "המצב לא יכול להימשך, שריד בית מקדשינו מקבל יחס של זלזול, כמה שצועקים, כמה שמדברים לא עוזר, המצב נהיה רע מיום ליום. העומס בתחנות, הצפיפות, פשוט סכנת נפשות, דילוגי התחנות, אוטובוסים שלא יוצאים, בל נשכח שרבים מהנוסעים קשישים ילדים ובעלי מוגבלויות".


אחד הפונים לוועדה הציג מצגת ובה תיעוד מהנעשה בתחנות בדרך לכותל ובחזרה. התיעוד העלה ממצאים קשים, עומס רב ודחיפות.

נציג אגד הבטיח כי עד אחרי החגים יהיו אוטובוסים מפרקיים ככל האפשר. אנחנו מגייסים את כל האוטובוסים המפרקיים מכל הארץ. בנוסף, התנועה בכיכר גורן תהיה סיבובית בלי הפסקות ולא תהיה המתנה במקום. הוא הוסיף ואמר: "אנחנו מתמודדים מול עומסים כבדים והפגנות מדי שבוע. רחוב סולטן סולימאן פקוק רוב שעות היום ורק בלילה הוא נפתח, מה שמקשה מאוד על זרימת התנועה.

עוד עלו טענות על כך שהעירייה לא אוכפת את החונים בצדי הכביש על מקומות החניה לאוטובוסים, ובכך מעכבים את התנועה. נציגת העירייה התייחסה ואמרה כי "נבדקת היתכנות למצלמות וידאו שיתנו קנסות באופן אוטומטי."

בסיכום הדיון ביקשה הוועדה לוודא שקווי הכותל יהיו רק מפרקיים לפחות עד אחרי החגים. הוועדה בירכה על הודעת אגד על כך שהפסקות בכיכר גורן תיפסק והאוטובוסים ינועו בתנועה סיבובית עד הסוף. לאחר מכן ביקש יו"ר הוועדה שהעירייה אכן תפעל לתגבר את אכיפת החנייה. "הוועדה רשמה לפניה את הודעת העירייה שתוצב מצלמה לצלם את עברייני החניה בתחנות. עד שתוצב המצלמה יוצב פיקוח גם בשעות הלילה."

לסיום, חזר יו"ר הוועדה על הדרישה להפעיל קווים כל הלילה, לפחות עד אחרי החגים. "לא יתכן שהמדינה משלמת על קווי לילה ריקים בכל הארץ ורק בכותל המערבי אין אוטובוסים כל הלילה."

בשולי הדיון עסקה הוועדה בהכנות לקראת הילולת רחל אמנו. נציג המשטרה בירך את יו"ר הוועדה על כך שהקדימו את הדיון הראשוני כבר לעת עתה, כך שכל הגופים יוכלו להעירך כבר עכשיו לפי הדרישות.

הוועדה שיבחה את ההיערכות בקבר רחל בשנה שעברה, וציין כי יום ההילולא עבר כמעט ללא תקלות. יו"ר הוועדה בירך את שר התחבורה על הרצון הטוב שהוכיח את עצמו בהילולא, ועל זרימת התנועה בצורה מוצלחת ללא עומסים ופקקים מיותרים. ח"כ אייכלר הביע תקווה שבשנה הבאה תירשם הצלחה גדולה עוד יותר בס"ד, והודיע כי מיד עם תחילת מושב החורף יתקיים דיון נוסף בנושא.
 

מרים שוורץ

יוצרת באהבה חווית תמונה
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
שלום וברכה הנושא לא קשור לקו 3 ולא לאי הגעת אוטובוסים אבל הוא קשור לאגד ולנהגיו ועוד איך!
אז קראו ותתעצבנו יחד איתי :mad:!



משרד התחבורה
אישור קבלת טופס מקוון

שם טופס: תלונה על התנהלות בקווי השירות בתחבורה הציבורית

נשלח בתאריך: 23:17:37 19/07/2018

אנא אל תענו להודעה זו, דוא"ל זה הוא הודעה אוטומטית שאינו מסוגל לקבל תשובות.

שם פרטי:
שם משפחה:
מספר זיהוי:
עיר מגורים בישראל: ירושלים
מספר בית:
רחוב:
טלפון ראשי:
דואר אלקטרוני:
חברת האוטובוסים: אגד
מספר הקו: 74
פרטי תחנת העלייה:
תאריך המקרה: 19/07/2018
נושא התלונה: חוסר התייחסות של הנהג לצורכי האזרח!
פרטי התלונה בקצרה: שלום וברכה. היום נסעתי באוטובוס קו ... והנה בשעה 20:30 תחנה ... משהו רצה להעביר לי שקית כלשהי שהייתי זקוקה לה והנהג לא מסכים לפתוח את הדלת ולמה? הוא טען שישנו חוק שאסור להעביר דברים מאחד לשני, מבחוץ לבפנים. ואני אינני מבינה מה זה החוק המוזר הזה שלעולם קודם לא התוודעתי אליו. ירדתי בעל כרחי כיוון שרציתי את השקית אך הזמן שחיכיתי לאוטובוס הבא גזל את זמני, מלבד זאת כבר לא נותר לי מעבר והייתי צריכה לשלם לעוד ניקוב. אני מביעה פה את התלונה על חוסר התחשבות מוחלטת של הנהג כשבסך הכל רצו להעביר לי איזה שקית. וגם אם יש חוק כזה שאסור להעביר דברים מדוע לעולם לא ראיתי את החוק הזה ולמה לא מפרסמים אותו?????????
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
תלונה מאתמול
חברת האוטובוסים: אגד
מספר הקו: 3
פרטי תחנת העלייה: 541 שמואל הנביא
תאריך המקרה: 18/07/2018
נושא התלונה: אוטובוס שיוצא ב20:45 הגיע ב 21:20 אוטובוס קטן התמלא מיד בתחנת האבן בשמואל הנביא ואח"כ המשיך להעלות תוך שהציבור נדחק כולו
פרטי התלונה בקצרה: אטובוס קטן למרות העומס והדוחק!

 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
חייב לציין שאגד מינו בחור מיוחד לתחום הזה של קווי הכותל. בחור אכפתי ויצירתי מאוד.
יכול להיות שאפגש איתו השבוע.

חייב לציין שמכל הנציגים בדיון בכנסת - נציגי אגד היו הכי אכפתיים, ככל שהדרג שלהם היה נמוך.
ולפי אותו סולם - נציגי משרד התחבורה היו כמעט אדישים...
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
גם אני מאד נהניתי במוצאי ת"ב

גם בהלוך וגם בחזור
 
הדוחות נחשפים, אגד מסמיקים, אתם מתרגזים, ויש תקווה באופק... (מאבק פרוג עבור קווי הכותל)
התקווה מתחילה להתממש????
קשה להאמין אבל הלוואי!!
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בעלי נסע בט' באב (יום ראשון) לכותל ונהנה מאד מהתחבורה,
אני תולה זאת בהחלט במאמציכם.
חזקו ואמצו!!!!
גם אני מאד נהניתי במוצאי ת"ב

גם בהלוך וגם בחזור

תשעה באב אינו זמן לבקרה על שינוי מערכתי. גם בחול המועד יש הערכות מיוחדת, ותגבור מסיבי.

הבעיה הגדולה היא היום יום! התובנה שהקווים לכותל זקוקים לתגבור קבוע.


לדוגמא - אתמול היתה קטסטרופה באוטובוסים לכותל. נגמר ט' באב. חזר המצב הרגיל.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
תשעה באב אינו זמן לבקרה על שינוי מערכתי. גם בחול המועד יש הערכות מיוחדת, ותגבור מסיבי.

הבעיה הגדולה היא היום יום! התובנה שהקווים לכותל זקוקים לתגבור קבוע.


לדוגמא - אתמול היתה קטסטרופה באוטובוסים לכותל. נגמר ט' באב. חזר המצב הרגיל.
זה גם לא מצב מדיד.
זה בין הזמנים.

הענין הוא באמת שיש הרבה זמנים אקטואליים ודינמיים מאד. ולאבד אין היערכות ואסטרטרגיה איך לתת מענה בכל זמן נתון.
השאלה היא אם הן לא מתאמצים מספיק.
או שמכלול התנאים הטופוגרפים לא מאפשרים.
את זה אפשר לבדוק.
לחץ מתון ובלתי מתפשר יראה תמונת מצב.
 
או שמכלול התנאים הטופוגרפים לא מאפשרים.
מה מפריע?
ההפגנות במאה שערים?:eek:
כל הזמן עם התירוץ הנ"ל
יש הפגנות ואנו לא יכולים להתמודד
תגידו אתם האם קו 3 עובר בגאולה?
מסלול קטן וזהו אז מקסימום היה צריך להיות פקק קטן ליד כיכר השבת
וגם ככה, כמה קווים יש שעם כל ההפגנות וכל התירוצים שהיינו יכולים לעלות על הדעת מתמודדים איתם הרבה ועם כל זאת הקווים מתקתקים כמו שעון שוויצרי
אולי אנחנו צריכים לשאול את הסטודנטים איך הם עושים את זה
או לחילופין לעשות את זה בקשת הסטודנטים
אולי ואולי נצליח
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
מה מפריע?
ההפגנות במאה שערים?:eek:
כל הזמן עם התירוץ הנ"ל
יש הפגנות ואנו לא יכולים להתמודד
תגידו אתם האם קו 3 עובר בגאולה?
מסלול קטן וזהו אז מקסימום היה צריך להיות פקק קטן ליד כיכר השבת
וגם ככה, כמה קווים יש שעם כל ההפגנות וכל התירוצים שהיינו יכולים לעלות על הדעת מתמודדים איתם הרבה ועם כל זאת הקווים מתקתקים כמו שעון שוויצרי
אולי אנחנו צריכים לשאול את הסטודנטים איך הם עושים את זה
או לחילופין לעשות את זה בקשת הסטודנטים
אולי ואולי נצליח
אני סבור שירושלים מופגנת על בסיס של פעמיים בשבוע, ולכן הציבור צריך להכיר שני מסלולים קבועים.
אחד - רגיל
שני - מסלול ביום הפגנועס.

אני סבור שצריך מוקד טלפוני ייעודי (@ivr תביא אחד בחינם, כן? אחרת הליצנים במשרד התחבורה יטענו שאין תקציב לקו טלפון מיוחד...) שפשוט יהיה מעודכן אונליין:
יש שינוי במסלול/ אין שינוי במסלול.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  26  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה