עזרה הדוחות נחשפים, אגד מסמיקים, אתם מתרגזים, ויש תקווה באופק... (מאבק פרוג עבור קווי הכותל)

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
איזו חברת מוניות? בשעה 12.45 בלילה, עוצרים איזו מונית שעוברת שם, וחלאס. למי יש כח לחשוב על הרגע הבא? העיקר לנוחות כבר בבית...
נשמע אבוד לחלוטין.
שיהיה לכפרת עוונות.

לגבי תביעה בביהמש לתביעות קטנות, אינני יודע מהם סיכויי ההצלחה.
 

Yerushalmit

משתמש מקצוען
עבור טוליפ:
הם יכולים לבדוק אם אוטובוס נסע או לא - הרי יש GPS או מערכת אחרת שעוקבת - אחרת לא ניתן היה לקבל נתונים

לחמדה: אני התחלתי להתלונן גם באגד וגם במשרד התחבורה אגד מפצים קצת ועוד חושבים שהכול בסדר כי פיצו - מנסיון שלי עם פקידים שמטעינים את הרב קו - למשל בתחנה המרכזית בירושלים
אני חושבת ש2000 ש"ח עבור כל תלונה וגם מעקב של משרד התחבורה אמור לעזור יותר
 

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עבור טוליפ:
הם יכולים לבדוק אם אוטובוס נסע או לא - הרי יש GPS או מערכת אחרת שעוקבת - אחרת לא ניתן היה לקבל נתונים
ברור שיש להם מידע, הכל היום מנותב עם GPS, אפילו הם יודעים אם הייתה 'פתיחת דלתות' בתחנה ספציפית או שהנהג לא עצר בה. (מתוך מכתבי התשובה שלהם אני יודעת)
רק כדי שתהיה לי הוכחה, וגם כדי לבדוק שזה לא 'סתם' עוד איחור של האוטובוס והא כן יצא רק מאחר ב 10-20 דקות. אני מתקשרת לברר.
 
ש

שמחוש

אורח

ולאלו שחסום הקישור. הנה הכתבה.

F151019YS09.jpg

סיוט מתמשך על גלגלים בדרך לכותל / נתן גלנט
רק תפילות: כל מי שמשתמש בתחבורה ציבורית בדרך לכותל המערבי מכיר את תלאות המסע: האוטובוסים העמוסים, הזמנים הלא-נוחים, הסיבובים המייגעים והתחושה שאף אחד לא סופר את הנוסעים. לנתן גלנט פשוט נמאס / טור זועם
נסעתי כמה פעמים לכותל, בשנה האחרונה.

חזרתי מותש, סחוט, עייף, מקטר ומקלל.

וזה למה?

כי התחבורה למקום, סיוטית.

זה לא שיש לי ציפיות גבוהות מתחבורה ציבורית בישראל. הרף שלנו במדינה נמוך מאוד. זלזול קבוע בקווים אוטובוס רבים, תשתיות לקויות, ועוד.

ועם זאת, נראה כי בקווים לכותל המצב מקומם, גם בהתחשב בסטנדרט הנמוך של התח"צ בישראל בכלל, ובירושלים בפרט.

ברשותכם, אתחיל מההתחלה.

אזהרה, זה הולך להיות מעצבן.

עמדתי בתחנה, ממתין וממתין. לפי המידע המופיע על השילוט, האוטובוס צריך להגיע תוך דקות ספורות. יופי!

מאוד מהר, ציפיותיי נכזבו. טק, טק. הלכו פייפן, כמו שאומרים.

הזמן חלף באיטיות מרגיזה, השילוט מודיע שהקו בדרך, ואז משתתק, אולי במבוכה.

חצי שעה עברה לה, ועוד כמה דקות, ורק אז הגיע אוטובוס לכותל, באיחור ניכר. איחור קבוע, אומרים הנוסעים הקבועים, שיהיה.

התחנה כבר הייתה מלאה ממתינים, כולם רוצים להגיע לכותל.

האוטובוס התקרב לתחנה, והבושה נגלתה לעינינו:

אוטובוס זעיר, קטן, עלוב, מסכוּן. לא, לא מפרקי. סתם אוטובוס קצר.

למה זה מקומם?

כי מדובר בהתנהלות קבועה, קבועה להכעיס. הקווים לכותל, כדבר שבשגרה – מגיעים קצרים.

מדובר באחד הקווים העמוסים ביותר בירושלים, אולי העמוס שבהם. קו מבוקש מאוד.

טאטע, מי הליצן שמוציא אוטובוס קצר, בקביעות, עבור הקו הזה?

האנשים עולים, נדחפים. ובצדק מוחלט: הם יודעים, זה מה יש.

תדחוף – תגיע.

לא תדחוף – תשאר בבית.

דקות ארוכות חולפות, אני נמעך עם כל הממתינים, לאט לאט, צעד ועוד צעד, הללוי-ה! אני בפנים. יופי!

האוטובוס יוצא בכבדות מהתחנה, ואני מהרהר: וואלה, הוא רק בתחילת המסלול. יש לו עוד הרבה תחנות, מה יהיה?

התשובה, מגיעה די מהר: יהיה יותר גרוע.

וזה למה:

האוטובוס עוצר בכל התחנות בהמשך, ובכולן, המחזה שובר את הלב. גברים, זקנים, זקנות, ילדים, ישישים, נשים עם עגלות, נערות צעירות, בחורים, כולם כולם מנסים להיכנס לאוטובוס. מנסים, מנסים.

נראה שכולם הפנימו:

לא תידחף, לא תגיע.

אין מה לעשות, האוטובוס הבא לא יהיה טוב יותר.

חלק מהממתינים נשארים בתחנה, מתוסכלים.

אולי הכשלון יתן להם מרץ לדחוף חזק יותר כאשר יגיע האוטובוס הבא, אי שם בחצי שעה הקרובה.

אבל מה זה אכפת לי, אני בפנים.

בעצם, כן אכפת לי.

למה אנשים צריכים להידחף בצורה משפילה כל כך?

הבחנתי לצידי בידיד קרוב, ירושלמי עסיסי ומנוסה. מעולה. יש לי את מי לשאול!

אמור נא לי, רבי. כך זהו המצב תמיד?

הוא עדיין מתנשף מהדחיפות. כן, ככה זה כל הזמן. כבר שנים.

בינתיים, האוטובוס הגיע לתחנה נוספת. המון רב של יהודים באים לקראתו, בוחנים בעיניים כלות את המצב.

אין, אין סיכוי. הנהג פותח את הדלתות, בכל זאת. 'אני חייב', הוא אומר.

הם מנסים להידחף בכוח, מחזות קשים, אחסוך ממכם תיאורי זוועה.

וכן, שוב. זה מקומם. מדובר בקו קצר, קצרצר. האנשים עומדים בתוכו, צפופים ומקופלים. חם, מחניק, מהביל.

עוד תחנה ועוד תחנה, לבסוף האוטובוס פונה לרחוב הנביאים, בדרך לכותל. הללוי-ה!

נסיעה קצרה, רבע שעה עשרים דקות, ויאללה, יורדים.

דקות ארוכות ארוכות. האוטובוס עומד, והאנשים יורדים ויורדים. נראה שאין סוף לאנשים בתוכו. כושר קיבולת על טבעי, קוסמי, בין גלקסי. נס אמיתי.

לבסוף הוא מתרוקן, וזז משם הלאה.

ירדתי כמו כולם, הלכתי לכותל, נטלתי ידיים, התפללתי, עכשיו הזמן לחזור.

יוצא מרחבת הכותל, כמה נחמד: שלט אלקטרוני מסודר, מודיע בדיוק מתי יגיע הקו הקרוב.

מה יותר טוב מזה?

ממתין, ממתין.

הדקות חולפות, וחולפות. אין אוטובוס. הציבור מתרבה, מתרחב, עוד ועוד אנשים ממתינים.

על פי השלט האוטובוס ממזמן היה צריך להגיע, אבל הוא איננו. למה? ככה.

אחד הממתינים לוחש באוזני: ככה זה תמיד, השלט לא מסונכרן עם כלום.

וואלה.

ממתין אחר מגחך במרירות: השלט מצויין. תפקידו להרגיע את הקהל, לא לדווח מתי מגיע האוטובוס.

לבסוף, אישיות כלשהי במדים כלשהם מודיעה: חבר'ה, לכו למטה. האוטובוס לא עולה היום למעלה.

אה.

הציבור יורד ללמטה, גברים נשים וטף ועגלות, ואז מגלה: פוי, טעיתם, חברים. היום האוטובוס עולה למעלה. אכלתם אותה, חברים. תחייכו!

אני מביט סביבי, אין יותר מידי חיוכים.

אני ממתין, ממתין, מחכה.

לבסוף, מגיע אוטובוס. האנשים עולים עליו. שוב, מחזות עצובים, אחסוך ממכם.

האנשים עולים, עולים, האוטובוס מתמלא. אין מקום לזוז. אדון נהג, אפשר לצאת לדרך?

לא.

למה?

ככה.

הוא מחכה עוד דקות ארוכות, ורק אז, כאשר האוטובוס גדוש בצורה בלתי נתפשת – הוא יוצא לדרכו. עמוס ורוחש, צפוף פחד.

בחזור, הסיפור דומה להלוך. בכל תחנה, דקות ארוכות. לאט לאט, האנשים נחלצים ממנו, מרוטים, סחוטים, גונחים.

שאלתי מישהו אחד, ועוד אחד, ועוד אחד ועוד אחד ועוד אחד. כולם, אומרים את אותו הדבר:

ככה זה כל הזמן. מאז ומעולם. אולי עוד מימי הטורקים. כנראה יישאר כך לנצח, רק משיח יעשה סדר.

זאת התחבורה לכותל, ומי שלא טוב לו – שילך ברגל, או משו.

אבל היי, הכותל הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, כמה קשה לארגן אליו תחבורה ציבורית אמינה, רצינית, כזו שבאמת עובדת?

ובכן, ידידיי, אל חשש. מדינת ישראל דואגת לנוסעים לכותל.

הנה בשורה:

הוועדה לפניות הציבור התכנסה לדון בנושא האיזוטרי הזה, לא פחות מ.. 5 פעמים.

כן, חמש.

רבונו של עולם, טאטע. מה כל כך מסובך?

לא ברור.

הישיבה האחרונה בנושא זה, הייתה לפני שנה. ב 23 ליולי, 2017.

המסקנות שם, נכונות מאוד. ניכר שהוועדה קיבלה את כל האינפורמציה שהיא צריכה. כל הגורמים המקצועיים התייצבו, הסבירו את עצמם בצלילות רבה. משרד התחבורה, אגד, משטרת ישראל. כולם הסבירו והפיקו תובנות רבות:

יש דרישה להגברת תדירות, לתיקון השילוט, להנחיות ברורות מתי האוטובוס עולה, מתי לא, הכל סבבה.

אממה?

שזה נשאר בגדר המלצה.

המלצה בלבד, רופפת כזו, מעופפת ברוח, חסרת שיניים, חסרת משמעות.

שום דבר ממה שבור שם לא השתנה, כלום לא זז, כלום, נאדה.

הלו, חבר'ה, עברה שנה!

איפה, את, מדינת ישראל.

זוזי, תעשי משהו. המצב באמת על הפנים.

לתגובות, הערות ושיתוף חוויות דומות
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
איך מוכיחים שאוטובוס לא הגיע?
אשתף מנסיוני:
אם אני יודעת שלפי לוח זמני הנסיעות צריך לצאת אוטובוס בשעה X ולהגיע לתחנה שלי בשעה Y. אני בודקת עם כל-קו, אם כל הזמן רק מופיע שיצא, או שיש מידע רק לגבי האוטובוס הבא.
אי מתקשרת ל'אגד': *2800 שלוחה 1 שלוחה 1 שלוחה 9.
מחכה לנציג וזה תוכן השיחה: "שלום אני מדברת מירושלים בקשר לקו 0 שהיה צריך לצאת בשעה X אני מחכה בתחנה Y, לפי המידע של כל-קו נראה שהוא לא יצא, תוכל/י לבדוק לי מה קורה איתו"
בד"כ: 'חכי רגע על הקו, אני בודקת' לאחר כמה דקות חוזרים אלי עם תשובה לרוב "הוא לא יצא, יש את האוטובוס הבא בשעה XX:XX", לפעמים "הוא יצא ונמצא עכשיו בתחנה X".
(אגב, זה הזמן שלי לקחת מונית. ובבית לשלוח תלונה ל'אגד' ו'משרד התחבורה' ולציין ששוחחתי עם נציג והוא אמר שהאוטובוס לא יצא, מציינת את עלות המונית ולאחר כמה ימים מקבלת שובר זיכוי להטענת ה'רב קו').
אני יכולה להשתגע מכך שרוב האנשים שמחכים בתחנה ממשיכים לחכות לאוטובוס הבא, או עולים על קו אחר ומחליפים קו בהמשך. ואני יודעת שאף אחד מהם לא מתלונן.
אגב, אם יש לכם אופציה להקלטת השיחה עם הנציג, רצוי מאוד להשתמש בה. ואולי תגידו לי אם יש אופציה כזו לטלפון פשוט.
כמה פעמים ביצעת את המהלך הזה?
כלומר נסעת במונית וקיבלת החזר מחברת הנסיעות?
באילו קוים? עירונים / בין עירוניים ?
מה התדירות שלהם? גם לאוטובוס שיוצא פעם ב10-15 דקות או רק לאוטובוס שיוצא פעם בשעתיים / ביום?
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
בעבר היינו נותרים בתחנה, יוזמים שיחה למוקד כדי להקליט שלא יצא אוטובוס, ומזוכים על ידי אגד לאחר מכן בסכום של קרוב לשישים שקלים לפעם.

לאחרונה שיננו פאזה, ולאחר שאוטובוס חלף על פנינו ללא עצירה ומיהרנו לאירוע, לקחנו טלפונים של עדים והזמנו מונית שעלתה כ 300 ₪ !!!
לאחר שבועיים וחצי כשהתקשרנו לאגד לתבוע את הסכום נענינו שהתקשרנו מאוחר מידי כי הנוהל שלהם קובע שניתן להתלונן עד שבועיים!!!

כמובן שיש לנו חשבונית ועדים אך שום דבר לא מעניין אותם.

פנינו למשרד התחבורה ולארגון 15 דקות (שיש לנו הרושם שאינם עושים דבר, משום שזו כבר תלונה שניה שאפי' לא נענית על ידם בתגובה) ובינתיים ממתינים לתגובת משרד התחבורה ואנו בדרך לתביעה קטנה-גדולה...

האמת, אין כח למלחמות הללו כבר...
 

סבתא של נעה

משתמש סופר מקצוען
מה כתובת המייל של תלונות למשרד התחבורה?
הערב חזרתי מהכותל בנסיעה טראומטית ממש
כרגיל, רבע שעה המתנה
כרגיל, תחנה מוצפת במאות אנשים
כרגיל, אוטובוס קטן
כרגיל התנפלות המונית על הדלתות (עוד טפשות- למה לא מורידים את הנוסעים כמה מטרים אחורה ואז מגיעים לתחנה כשהאוטובוס ריק. כמעט מכות הלכו שם כדי שיתנו להם לרדת)
כרגיל דוחק ודוחס נוראיים, מזכיר סרדינים במקרה הטוב וקרונות בקר במקרה הגרוע (יתרון אחד יש- שגם אם אין איפה להחזיק אי אפשר ליפול)
וכרגיל, והחמור מכל- חוסר צניעות משווע בלתי ניתן לתיאור
 

מעצב פנימיות

משתמש מקצוען
לא ירושלמי, ומשכך, פוגש את הכותל פעמים ספורות בשנה.

לפני 15 שנה נסעתי עם רעייתי באוטובוס לכותל, בפעם האחרונה.
ירדנו מסוייטים.
חווית חוסר צניעות (... ) טראומטית, מלווה אותנו עד היום.
מאז, רק ברכב/מונית/רכבת קלה עד כיכר ספרא.

לא תופס, איך אנשים ונשים שומרי תו"מ, נוסעים בצורה כזו!
יש רב אחד שמתיר להידחק כך?

נכון, אינני ירושלמי, וזה לא רק לכותל אלא בכל יעד בעיר ואלו החיים.
שעת הדחק.

אבל משהו פה דפוק! ומטורף. עדיף כבר מעלות תרשיחא.
 
נערך לאחרונה ב:

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כמה פעמים ביצעת את המהלך הזה?
כלומר נסעת במונית וקיבלת החזר מחברת הנסיעות?
באילו קוים? עירונים / בין עירוניים ?
מה התדירות שלהם? גם לאוטובוס שיוצא פעם ב10-15 דקות או רק לאוטובוס שיוצא פעם בשעתיים / ביום?
1. הרבה מאוד
2. שובר להטענת הרב-קו בסכום שנקבתי שעלתה לי המונית (לא החזר מזומן)
3. עירוני
4. תדירות של 30 דקות
 
נערך לאחרונה ב:

רבקושש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לא ירושלמי, ומשכך, פוגש את הכותל פעמים ספורות בשנה.

לפני 15 שנה נסעתי עם רעייתי בפעם האחרונה עם אוטובוס לכותל.
ירדנו מסוייטים.
חווית חוסר צניעות (... ) טראומטית, מלווה אותנו עד היום.
מאז, רק ברכב/מונית/רכבת קלה עד כיכר ספרא.

לא תופס, איך אנשים ונשים שומרי תו"מ, נוסעים בצורה כזו!
יש רב אחד שמתיר להידחק כך?

נכון, אינני ירושלמי, וזה לא רק לכותל אלא בכל יעד בעיר ואלו החיים.
שעת הדחק.

אבל משהו פה דפוק! ומטורף. עדיף כבר מעלות תרשיחא.
חזק!!!!!!!!!!!
 

אנונימית חדשה

משתמש פעיל
אמא שלי שכבר ממש לא צעירה ומשתמשת קבועה של קו 3 או איך שהיא קוראת לו "הקו הארור" כל מה שתארו כאן נכון ואפילו יותר, והכי מרגיז שיותר מפעם אחת קורה אחרי המתנה של 45 דקות יוצאים 3 אוטובוסים יחד, למה??? למה שאנשים יעמדו בשמש הקופחת כשגם ככה הם לא הרוויחו כלום רק התעללות באנשים.

פעם אחת אחרי המתנה ארוכה ודילוג של אוטובוס אחד הגיע האוטובוס השני והוא חלף על פניה מבלי לעצור ובלי סיבה מיוחדת היה אוטובוס כמעט ריק, היא ניסתה לנופף באצבע לרוץ לכביש (תוך שהיא סיכנה את עצמה מרוב לחץ שהיא צריכה להספיק משהו מסוים וכאמור אחרי איחור רציני כי אוטובוס אחד לא הגיע)
המצב בלתי נסבל חייבים לשים לזה סוף
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אז ככה, שלחתי תלונה לאגד ולמשרד התחבורה על קו 1 שלא יצא, זו התגובה הלקונית שקיבלתי מאגד, יש עוד משהו שניתן לעשות??
פרוג כותל.JPG
 

דיסק שרוט

משתמש מקצוען
אולי זה נשמע קונספירציה
אבל באמת לא מעוניינים שנבוא לכותל יותר מעוניינים בתיירים ולכן מכבידים עלינו את העניין ע"ע קבר רחל ביארצייט שבשנים האחרונות ירד באופן דרסטי כמות המגיעים, כמו"כ קבר שמואל הנביא ובל"ג בעומר במירון שאומרים בפירוש שלא שייך שכולם יגיעו וכו' בקיצר אף אחד לא רוצה אותנו אולי הפוך
 

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אמא שלי שכבר ממש לא צעירה ומשתמשת קבועה של קו 3 או איך שהיא קוראת לו "הקו הארור" כל מה שתארו כאן נכון ואפילו יותר, והכי מרגיז שיותר מפעם אחת קורה אחרי המתנה של 45 דקות יוצאים 3 אוטובוסים יחד, למה??? למה שאנשים יעמדו בשמש הקופחת כשגם ככה הם לא הרוויחו כלום רק התעללות באנשים.

פעם אחת אחרי המתנה ארוכה ודילוג של אוטובוס אחד הגיע האוטובוס השני והוא חלף על פניה מבלי לעצור ובלי סיבה מיוחדת היה אוטובוס כמעט ריק, היא ניסתה לנופף באצבע לרוץ לכביש (תוך שהיא סיכנה את עצמה מרוב לחץ שהיא צריכה להספיק משהו מסוים וכאמור אחרי איחור רציני כי אוטובוס אחד לא הגיע)
המצב בלתי נסבל חייבים לשים לזה סוף
תשלחי תלונה במקומה.
 

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
לטובת אלו שלא רואים את JDN, תגובות משם:
נכתב ע"י משה:
אבא שלי נוסע כל יום שישי לכותל ותמיד אבל תמיד בחזור לוקח לו לפחות שעה וחצי מהרגע שיוצא מהכותל ועד ההגעה לאזור רוממה. לפעמים אפילו אני שומע שהאוטובוס ללא מיזוג. צר לי מאוד על המצב ומדובר באדם מעל גיל ה80… לא הגיוני המצב בעליל!!!!!
נכתב ע"י יהודי גלותי:
מי שאחראים על האוטובוסים שלנו. נוסעים ברכבים פרטיים. נוחים חייבים לחוקק שהם יסעור לפחות יום אחד בחודש בתחבורה ציבורית כדי להבין את הצורך של כל הציבור
נכתב ע"י יהודי כואב:
אכן זו המציאות!! אני נסעתי מביתר לכותל, ומשמואל הנביא עד הכותל לקח לי יותר מכפול זמן מהדרך מביתר לירושלים!! וזה היה בסתם יום חול, ודרך אגב שמתי לב (לתשומת לב אגד) שהאוטובוס הפנימי בביתר יוצא בתדירות יותר גבוהה מקו 3 בירושלים!! אף שלקו 3 בירושלים יש פי 10 נוסעים!!!
נכתב ע"י מחכה. (פרוגי):
פה שהצלחת לעלות בכלל.
אני עדיין תקועה בתחנה.
נכתב ע"י אמת ויציב:
כידוע יש תחנה למעלה ותחנה למטה ואף אחד לא יודע אם האטובוס הבא עולה או לא והסיפור הולך כך
חיכיתי למעלה השלט אמר שהאטובוס מגיע עוד 2 דקות אני מחכה ואז אני רואה שמגיע אוטבוס ולא עולה למעלה אז כולם מתחילים לרוץ למטה ועד שמגיעים האוטובוס כבר יצא מהתחנה (באמת הוא יצא די ריק כי כולם חיכו למעלה) בקיצור כולם הגיע בנשימה עצורה למטה ואין אוטובוס אז נשארים למטה ואז אחרי רבע שעה מגיע האוטבוס המיוחל אך הוא עולה למעלה ואז הוא מתמלא עד אפס מקום וכשכבר מגיע למטה הוא בכלל לא עוצר מחוסר מקום אז כולם רצים בחזרה למעלה לאוטובוס הבא אך זה כשמגיע לא עולה וכך הסיפור חוזר חלילה ולפעמים אפשר לחכות יותר משעה עד שתוספים את האוטובוס.
(דרך אגב אתמול ראיתי שיש הרבה אנשים שמחכים ליד השער למטה ואז אם האוטובוס עולה רצים למעלה ואם האוטובוס ממשיך אז רצים איליו כך יוצא כי הגרך חזור לכותלך צריכים להיות עם יד על ההדק ומוכנים לריצת בוקר/ערב/לילה)

נ.ב עד לפני חודשיים בערך היה לנהגים תחנת התרענננות אז היו יכולים לנווט כי היה לו זמן מסוים לצאת ואם ראו חמש דקות לפני זמן היציאה שהוא לא למעלה ידעו שהוא למטה וירדו איליו היום עשו כי הוא עושה סיבוב אחד גדול ומיד כשמגיע לכותל הוא מוריד נוסעים ומעלה מיד אחרים ונוסע מיד אז הקטסטרופה הרבה יותר גדול אנשים נדחפי לרדת מהאטובוס ואחרים נדחפים צאת וכך זה ששון ושמחה וכו' וכו' וכו')
נכתב ע"י מכלוף סולובייציק:
איפה החכי"ם???
למה מחאת הפרוגיסטים לא נשמעת?
נכתב ע"י אחד הסרדינים:
תבקשו תחבורה משופרת לאזור של הרפורמים (אפילו שכולם שם בעלי רכב) העסק יזוז.
נכתב ע"י וועלוול דאוידאוויץ':
גם אני עליתי לתומי אתמול -ליל שישי- על קו 3 לכותל המערבי, וברחוב שמואל הנביא עלו עשרות רבות של בחורים צעירים (שד"א עשו חילול השם גדול, ובזה אני מקיים תוכחה), ובתחנה הבאה עלו עוד כמה עשרות והדלת לא הצליח להיסגר בכלל במשך כמה דקות. מישהוא שם ספר והיו על האוטובוס 117 איש!!!!!!!!! פשוט טירוף ושיגוע, ונראה לי גם לא חוקי. מישהוא שמה (במשרד התחבורה) השתגע לגמריי!!!!!!!!!!!!!!!!!
נכתב ע"י יצחק זאב:
גלות. ראשית כל תודה על המאמץ לשינוי, בעבר הוכח שהדבר היחיד שהרתיע את אגד, היו הפגנות, ארגון הסעות חינם וכדו', אך מאבק עקש על העניין הזה לא נעשה, אל תרפה מהנושא חזק ואמץ!!
נכתב ע"י שנאור:
אכן בדיוק כך, אלא שאצלי יש עוד פרק "בהצגה",
נתחיל בזה שרשום שהאוטובוס יגיע בעוד 30 דקות, אנחנו ממתינים, וכשמגיע נכנסים ונדחפים פנימה, האוטובוס נוסע..לאחר כמה דקות ליד שער ציון נכבה המנוע.. יש תקלה, בטלפון שומעים שהאוטובוס הבא יגיע בעוד 30 דקות.. וכשעובר שם אוטובוס מנסה הנהג לעצור את חברו לאסוף את הנוסעים שעדיין נשארו לחכות, אלא שהנהג לא מסכים לעצור שלא בתחנה.. כך שהתפזרנו חלק לתחנה הראשונה וחלק לתחנה הבאה, שם עלינו על אוטובוס אחר שנוסע למקום אחר ומשם למחוז חפצנו. נכון הגענו בסוף אבל אחרי שעות מורטות.. ח ב ל ההגה בידיים של תחבורה ציבורית, לא מתחשבת לכל אורך הדרך.
נכתב ע"י יצחק זאב:
ראשית כל תודה, תודה שנחלצת בכתבה חשובה וחיונית עבור כולנו, פשוט עבור כולנו, גם לבעלי רכבים, הרי אין חניה מסודרת בסמיכות לכותל, וכולם יודעים שבכדי להגיע לכותל הפתרון הוא תחבורה ציבורית הולמת.
למרבה הצער, בהיותי תושב ירושלים, אני חי ומכיר את הבעיה הזאת כבר שנים, אני אישית אומר לך שהסתכנתי לא פעם ולא פעמיים בהליכה דרך השוק, העיקר להגיע כמו "מענטש" לכותל, אלא שלאחרונה אני לא מעיז ללכת דרך השוק אחרי כל הדקירות שהיו שם, ואני שוב ושוב חווה באופן אישי את החוויה הזו של: – "בוא נלך היום לכותל", בסדר. – בעצם אין לי כוח עם הדחיפות וכל זה, יאללא נלך פעם אחרת!!!.
הטענה אמיתית היא, שהגישה שונה כשמדובר בקווים לריכוזים חילוניים לבין אלו שאינם, הגישה שונה לגמרי!, אפשר לבדוק את זה יום יום, קווים עמוסים עושים את דרכם בכל בוקר מהשכונות הצפוניות של העיר, המון תושבי העיר מאותן השכונות, נוסעים בצפיפות לא נתפסת מדי יום ביומו, ואילו הנוסעים בחלקיה השונים של העיר, ושלא לדבר על כל הקווים הפנימיים בשכונות החילוניות, התדירות כל כך גבוהה, עד כי נדמה לפעמים, שאין להם מה לעשות עם האוטובוסים, …אז הם שולחים עוד אחד, שיהיה. למה לא?!
לפעמים אנו נהנים מזה, כשהולכים לרופא בקטמון…
אבל אנחנו שחיים את המציאות הזאת, ולצערי גם לא מאתמול, – לדאבונינו, הורגלנו לכך.
אבל האמת, דווקא את הקו לכותל, הייתי אומר: את זה אפשר לשנות!
הנה למשל בדרך חזור מהכותל, שם הרי רואים את כל האנשים עומדים ועולים בתחנה אחת, ואני משתומם מהחוצפה בכל פעם מחדש, – עומד פקח-סדרן, ולפעמים שוטר, ומעמיס, מעמיס עוד, כמו תרנגולים, – ועוד לא מספיק, הסדרן מחכה, עוד לא מלא: הוא אומר, זו שערוריה! איפה כל הארגונים למיניהם?! זכויות אדם, הפליה, צנעת הפרט…., הנהגים צועקים, הנוסעים מושפלים, לפעמים רבים ביניהם, כמה פעמים נוצרים מריבות בין אנשים, ואגד?! – צוחקים!…, זאת שערוריה, היא מקוממת בכל פעם מחדש.
אך באמת באמת, מה שאפשר לעשות על זה, זה חרם צרכני, אפשר לארגן הסעות, זה לא יקר, זה לא מסובך, יש כאן פצצה מתקתקת, אנשים אומרים לך, למה אני צריך לשלם לאגד? לא רוצה לשלם להם. והם יודעים אחר כך לנצל את זה, ולעשות קמפיין של "החרדים לא משלמים". בטח לא משלמים, – באופן אישי אני שואל אותך, נראה לך שצריך לשלם להם על כזו נסיעה?! אגב: אתה מכיר עוד חברה לא ממשלתית, שהצרכנים שלה שונאים אותם כל כך כמו אגד?!
זה לא ייאמן, הרי אם היה מותר להפעיל עוד קו והיה תחרות על הקו הזה, הרי כל זה לא היה. – נו??? אז מה זה אם לא "מחנות הסעה" (בכפיה), – תגדיר לעצמך מחדש, את הנסיעה הזאת כשירות לכל דבר, תתרגם כל 5.90 ש"ח של כל נוסע – לעושק, ותעשה את המסקנות שלך!!! ואז תבין באמת עד היכן דברים מגיעים, שציבור של מאה איש שעומד על אוטובוס, זה עסק שמרוויח 590 ש"ח ב- 20-25 דקות, ומממנים אותם מי???. הנוסעים האומללים.
אנשים לא מבקשים תקציב, אנשים לא מבקשים חסד, מבקשים: "אל תגזלו אותנו" אל תעשו בוחתות של כסף, ותעשו לנו מיני לינג' בדרך לכותל וחזור, בשנת 2015 נכנס לשירות "man" NG-363F בעל חמש דלתות. האוטובוס מתוצרת מרכבים מכיל 53 מושבים, ויכול לשרת עד 133 נוסעים בישיבה ובעמידה, תעשה חשבון! – רק 50 פעמים 5.9 זה כמעט 300 ש"ח
ואפילו שלא כולם משלמים עבור כל נסיעה כנסיעה בודדת ואפילו שיש מעברים, וכרטיסי חופשי חודשי, עדיין, הרי לפי חשבון פשוט, רק לפי מקומות ישיבה, – אין אוטובוס שיוצא מהכותל ולא מרוויח לפחות 300 ש"ח, אז איפה אנחנו חיים???, עזוב את חוקי התחבורה, עזוב את משרד התחבורה. עזוב, – תדבר אל הציבור ותשאל אותם, לאן הולך הכסף שלכם?? אנחנו מממנים את אגד בכל נסיעה לכותל, בכסף רב, "ובחזור, אנחנו מעשירים אותם"!, אז איפה אנחנו בסיפור???, למה אנחנו צריכים להתחנן? למה??.. וכשאתה מדבר עם אנשים על זה אתה שומע תגובות זועמות, והם צודקים!!! – הם מתחילים להבין באמת במה המדובר, הם מתחילים להבין לאן הכסף שלהם הולך!. אם אגד תפרסם שוב נתונים, שאנשים לא משלמים בנסיעה בקו 3, כלל לא אהיה מופתע!!!
נכתב ע"י משיח בדרך:
נתן גלנט ושאר המגיבים היקרים!
אשמתכם שאתם נוסעים לכותל המערבי הכבוש מידי הישמעאלים, וכידוע אנחנו עכשיו בגלות ישמעאל ואסור לדחוק את הקץ, ולכן פשוט שמי שנוסע לכותל המערבי עושה את זה על דעת עצמו, ואף אחד לא חייב לסדר לו תחבורה ציבורית
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  26  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה