מחיר למשתכן הגרלות מחיר למשתכן

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
זה נכון לעכשיו,
אבל ברגע שהריבית תתחיל לרדת,הם יסתערו על השוק ונראה עלייה חדה כמו ב2022
לא ירד למשך התקופה הקרובה. וזו בדיוק המטרה.
 

ר' יהונתן

משתמש פעיל
רק תחשבו על זוגות שקנו ב2021 ב80-20 ועכשיו הם צריכים להתחיל לשלם משכנתאות עם הריביות של היום ברור שהרבה לא יכולים לעמוד בזה וזה יוביל למצב שהם ימכרו את הדירות ...
 

צחי קרמר

משתמש פעיל
רק תחשבו על זוגות שקנו ב2021 ב80-20 ועכשיו הם צריכים להתחיל לשלם משכנתאות עם הריביות של היום ברור שהרבה לא יכולים לעמוד בזה וזה יוביל למצב שהם ימכרו את הדירות ...
זה לא יוביל
זה מוביל
אני מכיר פרוייקט גדול במרכז הארץ שרב המשקיעים שם שחשבו להשכיר יורדים מהרעיון
ומנסים למכור (כבר עכשיו ב100 אל"ש פחות ממה שחשבו)
 

HennyS

משתמש מקצוען
משתלם אבל עדיין המדינה לוקחת לך 50 אחוז מההכנסה!
מהכנסות של 30K
11K מיסים
9K משכנתא ל17 שנה....
המדינה לא לוקחת לך 9K משכנתא!!!
אני מבינה שקשה לך שנשאר למחיה שוטפת שליש מהברוטו, אבל
את בחרת לשלם את זה במקום שכירות או משכנתא ליותר שנים או לא משנה מה
 

ייד

משתמש מקצוען
דתות אתה מקבל?
הילד שלך מקבל תקציב לישיבה?
הילדה מקבלת מימיון לסמינר?
ארנונה אתה משלם מחיר מלא?
מיסים?
קופת חולים?
א. אני משלם פי כמה וכמה ממה שאני מקבל
הדירה לבד מכסה את כל מה שקיבלתי ואקבל בכל חיי!!!
לדעתי (לא חישבנתי בדיוק) למעלה מ70% מדירה ממוצעת הולך למדינה (מס קרקע, מס יבוא חומרים-גבוה מאוד, מע״ם על חומרי גלם, מס עובדים זרים, 25% מס רוחי הון של הקבלן, מס רכישה, היטלי השבחה, ובקיצור מס ומע״ם מכל חוליה בשרשרת היצור....)
כנ״ל ברכב (מס יבוא כ50%, מס חברות על היבואן, מע״ם 17%, ומס על משכורת של כל עובד בשרשרת)
דלק יש כמדומני הרבה יותר מס (אולי 90%)
וזה חוץ מהמס הרגיל שאני משלם והמע״ם במכולת
בקיצור אנחנו מממנים את הפרה השמנה והמיותרת הזאת מהכיס המצומק שלנו
ב. המדינה לא מוכנה לתת לי שקל ממה שנגנב ממני כל חודש
היא מוכנה לקדם את האינטרסים שלה על הגב שלי
היא תממן לימודי ליבה לבן שלי כדי להתשתמש בילד שלי להכניס עוד כסף למדינה (תל״ג) אבל לא תיתן שקל לחינוך לערכים, תורה ויהדות שרק בשבילם אני שולח ילד למוסד
כנ״ל בכל נושא המדינה מממנת את האינטרים שלה ואף פעם לא את שלי
נכון אבל אין הגיון שהמדינה תחלק דירות ברוממה לפי הגרלה.

זה הקטע
זה צריך להיות משהו גורף, לא הגרלה לאחוזים בודדים שזוכים בכל שנה.
אין היגיון במס לא על דירות ולא על הכנסות
כל פירצה בחוק שאפשר לנצל כדי להציל כסף זה מצוין
זה לא יהיה גורף עד שהמדינה לא תשבוק חיים
תמיד תנסה לקחת מה שאתה יכול
 

הרב יוני

משתמש צעיר
למי שזכה במחיר למשתכן בנוף הגליל
כדאי למלאות את הקישור המצורף על מנת להיכנס לאיגוד הזוכים החרדים
בנוף הגליל
נכון לעכשיו יש לנו מס' תלת ספרתי
עם ייתכנות גבוה לקבלת מבני ציבור בשכונה החדשה
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
לפי הכתבה הזו ב'דה מרקר', ההטבה המתוכננת למילואימניקים תהיה רק במקרים שבני המקום לא מילאו את כל המכסה שלהם (כגון בקצרין שהוקצו 351 מקומות לבני מקום ונרשמו רק 282). אם כך, זה כמעט לא ישפיע, כי ב99 אחוז מהמקרים זה בכלל לא שייך.

TheMarker | נדל"ן

דירה בהנחה בת"א: הגרלות משרד השיכון חוזרות לאזורי הביקוש - אבל עם הנחה מוגבלת​

הצעת שר השיכון יצחק גולדקנופף, שצפויה להתקבל בשבוע הבא, מבטלת את החלטת קודמו בתפקיד זאב אלקין להוציא את המכרזים מאזורים כמו תל אביב, רמת השרון ועוד ■ גם יוזמת רמ״י לשיווק משולב של מגרשים באזורי ביקוש עם מגרשים בפריפריה, שיעילותה אינה ברורה, צפויה לקבל אישור


הדר חורש

הדר חורש

06 ביוני 2023

מכרזי הדיור המסובסד יחזרו להתקיים גם בלב אזורי הביקוש, לאחר היעדרות של כשנתיים. כך עולה מנוסח הצעת ההחלטה שבה ידונו במועצת מקרקעי ישראל בשבוע הבא. השינוי עשוי להביא לשיווק של אלפי דירות במחיר מוזל לזכאי משרד השיכון בצפון תל אביב, רמת השרון הרצליה וראשל"צ.

ב-2021 החליטה מועצת מקרקעי ישראל להפסיק את שיווק מכרזי הדיור המסובסד בלב אזורי הביקוש. שר השיכון דאז, זאב אלקין, פעל בעצת אנשי משרד האוצר והחליט שבאזורים היקרים, בהם מחיר הדירה גבוה מ-20 אלף שקל למ"ר, לא ישווקו דירות בהנחה. אלקין סבר שמי שמבקשים לרכוש דירה באזורים אלה אינם ראויים לסיוע ממשלתי ברכישת דירה.


גישתו של אלקין עמדה בסתירה למדיניות הדיור במדינות מפותחות, השואפת לשווק דירות זולות בצד יקרות על מנת לגוון את אוכלוסיות המקום – ולהימנע מיצירת "עיר לעשירים בלבד". בניסיון לפצות על החלטת משרד השיכון, עיריית תל אביב הקדישה חלק מהדירות ברובע החדש בצפון העיר לתוכניות דיור בר השגה, חלקן בשכר דירה מסובסד.

עברו לתצוגת גלריה
יצחק גולדקנופף. ההטבה שהציע לחיילי מילואים מתבררת כזניחה

יצחק גולדקנופף. ההטבה שהציע לחיילי מילואים מתבררת כזניחהצילום: מארק ישראל סלם

בעקבות חילופי הממשלות השתנה טעמו של משרד השיכון, שבראשותו כעת השר יצחק גולדקנופף. הוא מתכוון להביא לאישור המועצה החלטה שלפיה יתקיימו מכרזי "מחיר מטרה" ללא הגבלת מחיר, גם בלב אזורי הביקוש, ובלבד שההנחה לא תהיה גבוהה מ-200 אלף שקל.

שיעור ההנחה על רכישת הדירה נקבע באמצעות הערכת שמאי, שקובעת את מחיר הדירות לרוכשיהן באזור שבו מתבצע המכרז. עם זאת, בעבר לא הצליחה המדינה לשלוט בשיעור ההנחה בגלל העלייה המהירה במחירי הדירות: פער הזמנים בין מועד המכרז ליזמים למועד החתימה על החוזים עם הרוכשים, שנגרם על ידי משך הליך התכנון והבנייה, גורם לפער מחירים גדול מהצפוי בין מחירי השוק של דירות באזור למחירי הדירות שמשלמים הרוכשים בפועל – כך שקיבלו הנחה בשיעור גבוה משתוכנן.


חלק גדול מההחלטות שיובאו לישיבת המועצה, שתתקיים ביום שני הקרוב, נועדו להתמודד עם הירידה החדה בשיווק הפרויקטים לדיור על ידי רמ״י, הכפופה למועצה. קרוב למחצית המכרזים ליזמים שהתקיימו באפריל האחרון נכשלו, כתוצאה מעליית הריבית וירידת הביקוש של יזמי הנדל״ן, בעיקר לפרויקטים של דיור להשכרה ובנייה מסחרית. בין היתר, צפויה המועצה לאשר שיווק משולב של מגרשים באזורי ביקוש עם מגרשים בפריפריה, שכן ניסיון למכור אותם בנפרד נכשל. היוזמה, שמקורה ברמ"י, עוררה מחלוקת ויעילותה אינה ברורה.


הצעות נוספות שיישקלו הן הקלה בתנאי הסף לתמיכה ממשלתית בשיווק קרקעות למגורים בשטחי מועצות אזוריות, וכן הרחבת התמיכה הממשלתית הניתנת במסגרת הסכמי גג לפרויקטים קטנים יחסית של 800 דירות. המועצה צפויה להגדיל גם את ההנחות לבנייה נמוכה בישובים מועדפים בפריפריה, בתמורה להאצת קצב שיווק הקרקעות.

יוזמה של השר גולדקנופף, שלפיה תוענק לחיילי מילואים עדיפות בתוכניות הדיור הממשלתיות, התגלתה כהטבה קטנה מהצפוי. על פי הודעת משרד השיכון יזכו חיילי המילואים בעדיפות בהגרלות של 10% מהדירות בכל פרויקט. ואולם, חיילי המילואים יהיו נחותים בסדר העדיפויות לעומת ההקצאה לבני המקום, לנכים והורים לילד נכה. מכיוון ששיעור ההקצאה לבני מקום במכרזי הדיור נע בין 25% ל-75% מהדירות, יוכלו חיילי המילואים ליהנות מההטבה רק במקרים נדירים יחסית בהם התושבים המקומיים לא ינצלו את עדיפותם במלואה.
 

LIFE'S GOOD

משתמש צעיר
עריכה תורנית
זה נכון, אבל זה ביחד עם הוצאת העוקץ מההנחות ע"י קביעת ההנחה לפי המחיר העכשווי, ולכן הם העלו את גובה ההנחה כדי שזה לפחות ייראה שזו עדיין הנחה.
 

פרוגפרוגנדה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
הצעת שר השיכון יצחק גולדקנופף, שצפויה להתקבל בשבוע הבא, מבטלת את החלטת קודמו בתפקיד זאב אלקין להוציא את המכרזים מאזורים כמו תל אביב, רמת השרון
על דבר כזה צריך לצאת לרחובות למה אנחנו צריכים לממן דירה לאנשים בתל אביב
מי שרוצה מתנה מהמדינה מוזמן ללכת לפריפריה
למה שאדם יקבל מתנה על חשבוני דירה בתל אביב?????
 

די

משתמש סופר מקצוען
על דבר כזה צריך לצאת לרחובות למה אנחנו צריכים לממן דירה לאנשים בתל אביב
מי שרוצה מתנה מהמדינה מוזמן ללכת לפריפריה
למה שאדם יקבל מתנה על חשבוני דירה בתל אביב?????
את לא מממנת לאף אחד דירה בתל אביב. ואין פה שום מתנה מהמדינה ש"מואילה ברוב חסדה" לשדוד אותי קצת פחות על הקרקע.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה