אתגר הביטו בפרטים הקטנים

שמואל י

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
בס"ד

אז יש לנו סצנה, יש לנו דמויות מעולות, יש לנו עלילה מיוחדת במינה, יש לנו קונפליקט, יש לנו הכל.
ואז, באמצע הדיאלוג, משהו נתקע.

שוב משה אומר, ושוב דני עונה לו, ושוב משה בוהה בחלל הריק.

"הקטע טכני מידי, צריך תיאורים" אתם מחליטים בתסכול, חושבים על הזמן שייקח לכם להחליף את "אומר" ב"שואל" וב"מקשה" ואת האומר השני ב"עונה" ו"מתרץ", או על העציץ שתדחפו בחלל הריק כדי שיהיה לדמות שלכם משהו לבהות בו...

אבל אז אתם מציירים בדמיונכם את העציץ, ועולם חדש נפתח.
האם הדמות שלכם גוזמת את העציץ בקפידה,או שאולי מזניחה אותו? העציץ עשוי זהב טהור, או פלסטיק חום רגיל,או אולי מעוטר במדבקות של הילד הקטן? האם הדמות בחרה צמח טרופי נדיר, או אולי קקטוס קוצני?

בהנחה שהבית נקי ומהודר, אך העציץ מעוטר במדבקות, מה הניגודיות הזאת אומרת על הדמות שלנו? ויותר מכך, האם הפרט הקטן הזה יכול לשנות או לשפר את הסצנה כולה?

על זה אתם הולכים לענות באתגר שלפניכם, אבל זה לא יהיה כל כך פשוט:

קיבלתם טלפון מהעורך של העיתון בו אתם עובדים. הוא לא מרגיש טוב, ולא יוכל לכתוב השבוע את הסיפור בהמשכים שלו, תוכלו לכתוב השבוע במקומו?

כמובן שכן, אתם עונים. הרי הוא לא באמת שואל אתכם, ואתם בהחלט מעדיפים לכתוב עוד משהו חוץ ממתכון שבועי.
אבל זה לא יהיה כל כך פשוט, הסיפור המהולל שטוח כמו קרש וזה מה שהעורך אוהב. מצד שני, הלייקים בפרוג...

זה האתגר. תקחו דמויות קלישאתיות,לפחות שניים, תקחו סצנה "רגילה" יחסית (לא חייבת להיות שטוחה ברמה של הדמויות).
תשתמשו בסאב-טקסט, בהבעות פנים, בפרטים קטנים של לבוש,בתפאורה,במשפטים הקטנים של הדיאלוג. תעגלו כך את הדמויות, תעמיקו כך את הסצנה, ותהפכו את הסיפור הזה למשהו שנרצה להמשיך לקרוא.


האתגר יינעל בעז"ה עוד שבועיים ביום שלישי.

בהצלחה!!

לנספח.
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יוצרי ai
בס"ד

קניות בסופר השכונתי

העגלה שלי נדחפת על ידי, בלולניות מרשימה, יש לומר.

פעם לימין פעם לשמאל, לילדה שרצה בלי להסתכל מסביב ומקבלת מכה, מביטה קודם בעגלה ולאחר מכן בי במבט מאשים אני מצביעה על הגלגלים, חושבת לעצמי, גברת צעירה תסתכלי על הדרך שלפניך כשאת הולכת.

אוף, אי אפשר לעבור כאן, עומדת אישה עם פלאפון צמוד לאוזן ועגלת תאומים לפניה, הולכת לה במשובה ובנחת.

הפיתות הלא טריות מציצות אלי בסיבוב, יחד עם לחם של מותג הבית, מעניין מי היצרן של הלחם הייתי בודקת, לולי העגלות מאחורי שמנסות לפלס את דרכן, בשטח המרווח לכאורה, הכל תלוי כמובן ביצר של מסעי העגלות, וכמובן במצב המכני שלהן עצמן.

זו הסיבה שהחלטתי שאולי כדאי לברר אם לאדם שהלך בעדינות בלי להיתקע בטעות בחפצים או אנשים, אולי יש לו בן, אולי הם מחפשים לו שידוך, וזאת יש לדעת, רוב האנשים מרוכזים בעצמם בעת קנייה.

מרוכזים עד כדי כך שהם מוכנים להידחף ולדחוף, לצעוק ולהתלונן, להתרגז ולהרגיז.

אם בן אדם לא דוחף אותך זה אומר דרשני, זאת אומרת תחקור אחריו.

הגדילה לעשות אישה שכנראה ילדיה לא חשו בטוב, וזאת לשמע השיעולים הכבדים שליוו את דרכם.

מה לעשות, אוכל בבית צריך, וממרחק תביא לחמה, ובקושי, יצאה עם שני עגלות, אחת של תאומים ואחת רגילה, ועוד עגלת סופר, והשיירה פילסה את דרכה קודם התאומים אחר כך העגלה הבודדת ועגלת הסופר בו זמנית, רוב האנשים בסופר הבינו שהשטח תפוס.

האישה הסבירה, בדרכה שלה. מקווה שהבנתם.

אפשר לעקוף אותך בתור, שואלת אישה נימוסית במיוחד, היא לא ממש שואלת פשוט עוברת ומעבירה את המוצרים, אפילו בלי לשאול, וכי בשביל מה לשאול אם התשובה תהיה שלילית.

חסכה לעצמה את האי נעימות.

במחלקת הירקות אני רואה את העובדים המאושרים, יענו קיבלו אישור כניסה לעבודה בוחרים לעצמם כמה פלפלים ירוקים חריפים שתי עגבניות, ביד שלהם יש לחמנייה, עליה הם לא מתכוונים לברך, וחומוס להשלמת המנה.

כבר ראיתי אותם בצד הכניסה לסופר, בהפסקה עליה מודיעים ברמקול שהסתיימה לטובת התורות המתארכים.

חווית התור היא חוויה נוספת בהחלט, לאחר שיטוט במרחבי הסופר והנחת העגלה שתמתין בתור בשבילי בזמן שאני מקוששת ללא עגלה את הפריטים הנוספים עליהם חשבתי ברגעי החוסר המתנה שהתווספו לי, מודיעה לקודם בתור לפני ולהבא בתור אחרי שזו עגלתי ועגלתי בלבד ואין בה דבר מאשר מוצרי.

כמובן שמיד לאחר ההודעה הדרמטית אני מוצאת את הבננות הצהובות והיפות בעגלה של המלחיץ שממתין בתור אחרי, היי, את, מחלקת בננות, יהיה מאוד מאכזב לחזור הביתה לאחר הלולניות המרשימה של דחיפת העגלה ללא הבננות יקרות הערך.

האמת היא שהלקוח הנ"ל הניח תחילה את הבננות על אחד המדפים, יחד עם שלל מוצרים שבעליהם התחרטו עליהם ברגע האחרון, אבל כנראה שמתוך שעמום ההמתנה עלתה בו תובנה של נדיבות לב חד פעמית. יפה מצידו.

זהו שאמרתי לפעמים התור משחק לטובתך.

תוך כדי המתנה אני שומעת את שיחת הקופאים, יש משחק, לא עלינו, בממשקים הלא כשרים, לדאבוננו, משחק שמיועד לשחק בקבוצה, תסלחו לי שאינני זוכרת את שמו, מסתבר שאוכלי הפלפלים החריפים המאושרים, מתמודדים מול נוער שמחפש את עצמו.

אי, אי, אי, זה המצב, לא פשוט הטכנולוגיה, אגב טכנולוגיה, הכרטיס אשראי, הארנק או אמצעי התשלום של הלקוח לא עובר, גם אחרי ניסוי של כמה קודים, אין אישור.

המאושר מודיע שאין אישור, הלקוח מתוודה שיש מלא כסף בחשבון אותה הטכנולוגיה שמאפשרת לו למלא את העגלה חוסמת לו את האפשרות לשלם בגלל סיבות לא מובנות.

אחרי דין ודברים כרטיס דיירקט מאפשר ללקוח להתחיל לארוז את השפע שהולך למלא את ארונות ביתו בשבוע הקרוב.

אבל לאט לכם, נראה לכם שהאדון יערבב ירקות עם פירות?

טעיתם.

הכל נכנס לשקיות בצורה מסודרת באופן מפליא, אתם הבאים בתור הרי יודעים שאתם עומדים בתור, כבר הספקתם לסדר מקום לעגלה שתעמוד ישר, לראות את כל הממתינים בתור, להציע הצעות לייעול בחנות, שיביאו אורזים, האורזים עובדים לאט, עשיתם השוואה בין הסופרים.

ולבסוף מגיע הפאנץ' ליין.

הקופאי מרים את עיניו מהמחשב ושואל ברצינות תהומית עד כדי חרדה, כמה שקיות לקחת?

שאלת המיליון דולר.

זהו עד כאן החזקתי מעמד, הלקוח מתחיל לספור את השקיות בדביקות, ואני בהתקף של סבלנות שנגמרה מעווה את פי מגלגלת עניים רק כדי לראות את הבלונים שנתלו לרגל ה"סייל" הגדול של חנוכה, אומרת נוו, כזה נווו.

נו, נו, נו.

על עשר אגורות אתם מעכבים תור שלם? לא מתאפקת מלעקוץ.

המוצרים שלכם מהשקית לארון, אין בננה אחת מיותרת בחשבון, בדקתם את החשבונית לפני ששילמתם, יש תור אדון.

סבלנות. סבלות. סובלנות.

בסוף אחרי שחיכינו בסבלנות קיבלתי מטר של צעקות סבלנות.

מתחילה חשבון – מנסה לחשב עם מי אני לא מתעסקת יותר.

מי חושב על עצמו, מי עוקף תורים, מקבלת את החשבונית, מעיפה מבט, אורו עיני, רואה שהמבצעים ירדו.

ופתאום שומעת את הבא בתור צועק עלי נו...

הכתבה היתה מיועדת להיות כתבת תשקיף ממומנת על הסופר השכונתי,

הפתק המצורף לאחר שיחה עם הבעלים כללה את המשפטים הבאים:

בבקשה לתאר את חווית הקניה המרווחת, כמות המוצרים הרחבה, שירות הלקוחות המהיר, לכתוב בצורה מעניינת וחיה.


נראה לי שהנושא הבנאלי של קניה בסופר קיבל תפנית בעלילה, הפרטים הקטנים של הדרך מאיסוף המוצרים ועד לקופה בחשבון היתה שווה הצצה,

מקווה שהדרך שלכם בסופר מעניינת ומחכימה, ואחרי הפירוט הזה אני בטוחה שתבואו לקנות בסופר שלי, וכמובן תמתינו בתור בסבלנות מפליגה.
אגב, יש רק היום מבצעים שלוש לקוחות ורק שתי שעות המתנה, עגלות שנוסעות ולא נתקעות, אשראי שמוכן לעבור בלי קשר למצב החשבון.
לא בטוח שכדאי לבוא הרבה מבצעים שווה הרבה בלגן, אבל אולי תאהבו אותו.
 

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
"מספר שש מאות שבעים ושש, לעמדה מספר שלוש".
פיהקתי פיהוק גדול, מסתיר אותו בכף ידי ומקמט אגב כך את הפתק שמספרו שבע מאות ארבעים ואחת. מסביבי בכתה ילדה אחת שהיא רוצה ללכת עכשיו הביתה ואין לה כח, ושני ילדים - ספק נערים רצו במעגלים של תופסת מכות מסביב להמון הממתינים. הפקיד גער בהם. הם לא שמעו אותו. פיהקתי שוב.
"אבא?" נעמה הילדה שלי היא הילדה המנומסת בה"א הידיעה. לא מתפרעת, לא קופצת ולא מרמזת אפילו שהיתה מעדיפה להסתלק מכאן כמה שיותר מהר.
"כן, נעמלה?" אני משתדל לחייך. השפתיים שלי יבשות אחרי שלוש שעות בלי שתייה. "את צמ - מה?"
"ראית את האיש הזה?" היא מצביעה בסתר על ייצור גבה קומה עם אף מחודד במיוחד ושלל חוטים בכיסים.
"הוא נראה מישהו שאוהב להרגיש חשוב". אני ממלמל ובולע את הפיהוק השלישי. לא יפה לפהק כל כך הרבה פעמים במקום אחד.
"אבל אולי הוא מסוכן". היא משערת בקולה החרישי, באותו טון בדיוק שהיא מספרת לחברה שלה איזה מדבקה חדשה התווספה לאלבום שלה. "אולי הוא מחבל?"
"לא נראה לי".
שלושה אנשים נכנסים פתאום, מסתירים את פס השמש שהבהב לי מידי פעם בעיניים. הם רעשניים ושפת הגוף שלהם מבשרת שהמקום שלהם. אחרי כמה מילים אני מבין שהם רק חושבים את זה.
"אליהו, תביא את המצית!" אפילו ברעש הכללי הקול של הבחור הרחב נשמע כמו שאגה.
"אבירם, תוציא פתק. תוציא פתק! מה אתה מסתכל עליי? אתה רוצה שנחכה כאן עד מחר?"
"לא!" נעמלה ממלמלת במקומו. "אבא, אולי נעבור מקום?"
אנחנו עוברים מקום, לפינה הכי מרוחקת שניתן. יש שם רק כיסא אחד ואני מורה לנעמה לשבת בו. אני נשען על הקיר ועוצם עיניים. יד מושכת לי בקצה החליפה.
"אבא?"
"מה". אני מקמט גבות. אפה של נעמה מתכווץ.
"אני פוחדת שאתה ישן. יש פה כל כך הרבה אנשים משונים".
אני מותח את השפתיים, פותח את העיניים הכי גדול שאני מצליח. עיניה של נעמה נפערות מולי. "הנה. אני ער". היא מחייכת. אני נרגע, נשען שוב. היא שוב מושכת לי בחליפה.
"מה המספר של הפתק שלנו?"
'שלנו'! אני ממש מתעודד. הנה יש עימי מישהו בצרה. אהה, אלוקיי, תודה. "שבע מאות ארבעים ואחת". אני מקריא. קול מתכתי מבשר לי שיש רק עוד עשרים ואחד אנשים לפנינו בתור.
חצי שעה השעון מתקתק מעל ראשינו. נעמה יושבת יפה, אני משעין מידי פעם בשוגג ושלא בשוגג את ראשי על הקיר, וידה של ביתי הקטנה מושכת בי אילמת. מתחננת.
"אני הכי ער בעולם!" אני מבטיח בפעם החמישית. "אני רק מתכנן בראש איזה סיפור אספר לך היום לפני השינה".
זה עוזר לשתי דקות. ואל תחשבו שאני חלילה משקר או גורם לביתי לחשוב מחשבות שגויות. באמת תכננתי מהר שאספר לה על 'זאב זאב' ושוב שקעתי לי בנמנום קל עד בינוני.
"אבא!" וואו, נעמה צועקת. איזה התקדמות. "מה?" אני מחייך ופותח עיניים.
"עוד רגע התור שלנו. סוף סוף!"
אני נותן ידי בידה של ביתי הקטנה, ואנחנו הולכים יחד לעמדה מספר שלוש. כל המתנה טובה נושאת בתוכה פרי. ברוך ה'.
 

מסוגל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הגשם חבט בעוז באדמת היער הבוצית. הרוחות שרקו באכזריות, וגרפו במעופן את ענפי העצים במחול פראי. קול טפיפות הרגליים הקטנות נשמע אך בקושי מבעד לשאגותיו של הטבע.

"לאן את הולכת, ילדה?" שאל הזאב. קולו היה צרוד, והופסק בשיעולים קולניים. גלילי טישו לחים ומיכלי אקמול ריקים היו פזורים סביבו בשרשרת ארוכה וחסרת אחידות.

הילדה הרימה את עיניה ובחנה אותו במבט שסקרנות וגועל שמשו בו בערבוביה, היא הצביעה הלאה משם: "לסבתא שלי. היא גרה בהמשך, בבקתה".

"וואלה", אמר הזאב בקול עמום. הוא משך באפו הזולג, והרוח פזרה על עיניו את מעט השיער שצמח מפדחתו. "בקתה כאן? ביער? יש מצב שיש שם גם חימום, בבקתה הזאת?".

הילדה שתקה, ומבטה הזהיר פילח אותו כאשר ניסה לשמור על ארשת פנים תמימה.

הוא חיפש נואשות משהו לומר: "אז מה בעצם הקטע עם הדבר הזה שעל הראש שלך?" שאל, וניסה להוסיף צחקוק חביב שהומר במתקפת שיעולים.

"זה? הסוד של הפרטים הקטנים", הילדה גחכה. "זה אולי נראה זניח, אבל מה אני בלי זה? סתם עוד ילדה קטנה שהולכת לבקר את סבתא".
 
נערך לאחרונה ב:

ifatrosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
המחוג הקטן של השעון מתקרב לחצות. הם יושבים שם, שלושתם, לעוד ערב של כלום. אי אז המורה המיתולוגי של כיתה ז' כינה אותם "שלושת המוסקיטרים", ושם להם רגל לכל ישיבה שנרשמו.

דוד, שהמורה דנן כינה "קפיץ", קופץ מהפוף הדהוי וזורק את השלט של סוני על השולחן ומכבה את המחשב.

מני, יושב על הרצפה והקיר המקולף משמש לו כמשענת, מרים את המשקפיים שגלשו במורד אפו לאחר המשחק מול דוד שהסתיים בנצחונו. של מני. "זהירות, היית שובר אותו לעצמך". אומר בנימה של 'מה אכפת לי'.

אבי, שהמורה היה מכנה אותו ואת מני, "תאומים סיאמיים" כדי להדגיש את חברותם האדוקה עוד מגן שושנה, מתכופף מתחת למיטה ומוציא מונופול, "יאללה, באים ל'שחק?"

"די מאוחר, איפה תשנו הלילה? אצלי? כמו אתמול?" דוד מנסה להסיח את דעתם.

מני ואבי מחליפים מבטים זה עם זה, ואז אומרים שניהם כמו בתיזמון מדוייק, "כן, אחי". שלושתם פורצים בצחוק.

אבי פורש את הלוח ומארגן את המשחק. דוד זורק את עצמו על הספה ומסתכל לתקרה. מני סוחב את עצמו אל השולחן הקטן.

אבי מקרב שרפרף ודוחף את דוד, "בוא נ'שחק, אל תיקח ללב זה רק משחק".

"כן, אחי, רק משחק כדי לשרוף ת'זמן", כך מני בחיוך מאוזן לאוזן.

דוד מתרצה, תוחב לאזנו את אזניית הבלוטוס ומפעיל את הנגן הסלולר שלו, מתיישב על קצה הספה ורוכן אל השולחן.

"תתחיל", כך אבי.

"תתחילו אתם", מחזיר דוד, ומתחיל את המשחק.

גשם התחיל לרדת, אמא של דוד נכנסת לסגור את החלון. נאנחת.
...............

אבא של דוד חוזר מהעבודה בחצות. תולה את המעיל עם סמל חברת האבטחה בקולב, ואת האקדח מכניס לכספת ונועל אותה. הולך להכין לעצמו כוס קפה לפני השינה.

"היי, אבא", דוד נכנס למטבח ולוקח קולה וכוסות חד פעמיות.

"קח כוסות רגילות ובקבוק מים", אבא אומר בקול חלוד.

"נו אבא, באמת, זה חברים ש'לי, כמה זה כבר עולה? אני ישלם ל'ך".

אבא מחייך בייאוש ולא אומר מילה. כשהוא נכנס לישון שומע את הבחורים מדליקים את הפלייסטישן או הסנו או מה שלא קוראים לזה וממשיכים לשרוף את ימי בחרותם. הוא נאנח ונכנס לישון. כשהוא קם לשחרית ב'נץ', הוא שומע אותם מכבים את המחשב. כשהוא חוזר מהתפילה מציץ לחדר ורואה אותם ישנים שנת עצלים קפואים, זה מכורבל על הספה והשני על מזרן והשלישי יושב על הרצפה ונשען על הקיר הקלוף, משלב את ידיו בחזקה לסתותיו מהודקות.

"ישלם על הקולה והכוסות, בטח". ממלמל לעצמו, מכבה את האור ומדליק את המזגן.
 
נערך לאחרונה ב:

מ. ברא"י

צילומימוש, הילד מדבר מהתמונה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצא מהשטיבלך,
מפשפש בכיס ימין מוצא חור.
כיס שמאל, מטבע של 10 אגורות.
חוכך בדעתי.
מול עיני מטפחת מרושלת, קמטוטי פנים ועיניים גדולות. רעבות. למטבע.
יש טעם להגיש לה אותו? קטן, זהוב. אינו שווה לכשעצמו..
אך פרוטה לפרוטה מצטרפת. והמבט מולי מתחנן.
משחק עם המטבע באצבעותיי. חושב. חוכך. חושש.
מחליט.
מניח מטבע בכוס חד פעמית.
ממתין לתודה, או לחילופין לשתיקה..
בלופס- - - מקבל את המטבע בפני.
"אתה נותן לי 10 אגורות?! לאמא שלך תיתן אותן.."
עיניים יורות זיקים.
ואני בוש ונכלם. מחפש להיבלע בין המון האנשים.
יהי רצון שלא נתתי את המטבע כלל..
משאיר אותה על הרצפה. לא מכופף את כבודי להרימה.
מטרים ספורים של אשפה וחתולים, ועוד מטפחת יושבת ומצפה.
מתכווץ לתוך חליפתי. זו כפרתי...
"הי, אדון, צדקה!!!" ה'בוסית' דורשת את שלה.
ידי פשוטות לצדדים. "אין לי".. אומר. מתנצל...
כעס בעיניים ממול. חוסר הבנה. מלמול "לא יכול להיות שאין לך"..
הארנק הריק רוקד בכיס מעילי. משתוקק להראות שפלותו ודלותו.
או שמא תרצה שאשלם לה עם אשראי?!...
הרחוב מולי נראה מלא פתאום בידיים מושטות.
אני חוצה כביש. חושש להסתכן..
 

הזדמנות

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
"הוא באמצע שיחת טלפון", אמרה המזכירה, "תמתין לו כאן עד שיסיים". קלאק-קלאק-קלאק, היא חזרה להקליד.

דוד התיישב על כסא מרופד. למה הוא קרה לי? הוא שאל את עצמו שוב. אולי אני לא "עובד השנה" אבל אני די משתדל. המזכירה הסתובבה בכסאה אל הארון שמאחוריה, שלפה תיקיית קרטון ותייקה בה כמה מסמכים. רק שזה לא קשור לאיחורים שלו לאחרונה, הוא נלחץ, לא יודע מה יש לו אבל ממש קשה לו לשלוף את עצמו מהמיטה.

הוא הוציא סיגריה והניח אותה בין שפתיו, כבויה. אי אפשר לעשן אבל הנוכחות שלה עזרה לו קצת. הוא הסתכל על תמונת האבסטרקט על הקיר שמולו, מה רואים בה? הוא ניסה לדמיין. הדמיון שלו היה מוגבל. היתה לו איזו טעות מול אחד הלקוחות, משמעותית, אולי בגלל זה הוא יושב כאן. אבל טעויות קורות לכולם, זה הרי אנושי, לא? סופסוף השיחה הסתיימה והוא נכנס.

"אני עוקב אחריך כבר תקופה ארוכה", אמר הבוס בחיוך. החיוך היה כן ואמיתי. ככה לפחות הרגיש אברהם. אם הוא היה מכיר קצת יותר את יכולת העמדת הפנים של הבוס שלו הוא היה צריך להבין שמשהו ערמומי עומד מאחורי החיוך הלכאורה תמים הזה, אבל הוא לא הכיר אותו לעומק. חבל שאני פסימי כל כך. בסך הכל אני נותן את הנשמה, כמה אירועים משפחתיים פיספסתי? הנה, לא מזמן הוא אפילו הגיע חולה לעבודה. איפה מוצאים היום כזה מוסר עבודה?

"רציתי להציע לך תפקיד מיוחד, לא לכל אחד הייתי מציע אותו". אברהם מחייך מאוזן לאוזן, כן, הבוס מכיר בערך האמיתי שלו, הוא באמת משהו מיוחד, תמיד הוא הרגיש את זה בתוך תוכו אבל רגש הענווה שבו מנע ממנו להראות את זה. מעניין מה הולך להיות התפקיד ההוא.

"זו עבודת ניהול", המשיך הבוס. האם הוא פורש? האם דוד הולך לשבת במשרד הזה? הוא הסתכל על הדיפלומות שעל הקיר, בקרוב הוא יחליף אותן, אפשר גם לקנות כורסא אחרת, במקום זו שהבוס יושב עליה כעת, למשהו חדיש יותר.

"יש לנו איזה מפעל בחו"ל שחסר שם מנהל". משרה בכירה בחו"ל! מתרגש אברהם, זה הרבה יותר ממה שיכל לחלום עליו! "ומה יהיה על המשרה שלי שתתפנה? אם אתה רוצה אני יכול להמליץ לך על..."
"אין צורך" קטע אותו הבוס. "אני אשאל את אחיינית שלי, נראה לי שהיא תסכים לעבוד אצלי" זאת אומרת, חשב הבוס, היא לא רק היתה מסכימה, הוא היה צריך לפנות לה משרה וכמובן דוד, חסר תועלת ומחמם כסאות שכמותו, היה על הכוונת. את זה הבוס לא אמר הוא רק איחל: "בהצלחה במפעל בזימבבואה".

באפריקה! שמח דוד, רילוקיישן אטרקטיבי במיוחד. "תראה, המפעל הוא מפעל דגים" המשיך הבוס, "אין חוף ים בזימבבואה" הוא הסביר ותופף באצבעותיו על השולחן "אבל אל תתן לזה להדאיג אותך" הוא המשיך "עובד מוכשר כמוך יכול ליצר דגים אפילו מבוץ". הוא צחק.

דוד ידע שהוא מתלוצץ. הוא לא היה שולח אותו לנהל מפעל כזה אם לא היה חושב שיש לו איך לנהל אותו. אם אין חוף ים כנראה יש בריכות דגים, או שמורות טבע יפות עם איזורי דייג, ואם אין בריכות דגים בטח חוצה את הארץ איזה נהר שורץ תנינים. מפעל לתנינים נשמע פראי ומסעיר במקום לעבוד במפעל אפרורי כמו שהוא עובד היום, באיזור תעשיה קודר, בארץ קטנה.
 
נערך לאחרונה ב:

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עז"ה





הכניסה לבית החמים והמלא הייתה דווקא מוצלחת. מהרגע שהם פתחו את הדלת נשמעו קריאות ה'שלום' משלושה כיוונים לפחות, והן היו, ככל שרוחל'ה הצליחה לשפוט, שמחות וכנות באמת. דוד גיסה מיהר לגשת וללחוץ ידיים עם זאביק בעלה, ואשתו, מירי, ניגשה לתת לה חיבוק.

"כמה זמן לא ראינו אתכם!" קבלה מירי בפניה לאחר שהרפו מהחיבוק, ידה עדיין אוחזת ביד גיסתה, "יותר מדיי זמן. התגעגענו!"

ולמרות שחשבה שכבר מזמן עברה את השלב הזה, הרגישה רוחל'ה כיצד סומק קל מוצא את דרכו ללחייה. "את יודעת איך זה, ברוך השם," היא חייכה, "עסוקים."

למזלה, היא לא הייתה צריכה לנמק על כך יותר מדיי למול הגבה שהורמה קלות במצחה של מירי. אלישבע וגיטי גם הן הצטרפו כדי לומר לה שלום, ורוחל'ה מצאה את עצמה עסוקה יותר בלשמוע מה חדש אצל כל אחת מהן בחצי השנה האחרונה, מאשר בלהסביר כיצד זוג - שלמרות שלפי מספר שנות הנישואין שלהם הם כבר ממש לא זוג צעיר, הרי שמבחינה משפחתית הם עדיין מתאימים להגדרה הזו - לא מוצאים מספיק זמן לבקר את המשפחה במשך זמן כל כך ארוך.

ו- הנה זה הגיע. חמותה צועדת לעברה, נראית רעננה מתמיד בחליפה בצבע לילך, חיוך גדול פרוש בין לחייה. "רוחל'ה!" קראה, מחבקת באלגנטיות, מצמידה נשיקה על כל לחי. "איך התגעגעתי! כמה טוב לראות אתכם!"

ועל אף שרוחל'ה, היועצת מחוללת הפלאות שהכל בבית הספר מספרים בשבחה, ניסתה לאלף את מחשבותיה בכח גם כעת, היא עדיין לא הצליחה לעצור את מוחה מלהתעכב על הדיוק במילה 'אתכם'. "טוב לראות גם אותך," מעלה חיוך גם היא, "ומזל טוב! מרגש ממש. שתזכי לעוד הרבה שנים של נחת."

"כל כך מרגש," הסכימה חמותה, עיניה סוקרות לרגע את צדודיתה של רוחל'ה. ובד בבד, בכישרון ששייך אך ורק לאנשים מסוגה העבירה חיוך קורן לקבוצת הבנות והכלות שסביבה. "לא ציפיתי לכזו מסיבה, בכלל לא. זה באמת יותר מדיי. הו, טובי!" עיניה נישאות לפתע אל עבר הדלת, שנפתחה ברגע זה שוב, מגלה את טובי עומדת בפתח, נראית מותשת מאחורי עגלת תאומים גדולה. "ברוכה הבאה!"

עד מהרה סובבו כולן את הגיסה הנכנסת ואת העגלה על שני התינוקות הנמים בתוכה, בני חודש בלבד, מביעות מחמאות על הסט המתוק, על הפנים הממיסות ועל האופן הכל כך טהור ושובה לב שבו הם נמים את שנתם. והפעם, למרות שניסתה בכל כוחה, לא הצליחה רוחל'ה לשכנע את עצמה שלא רק מבט אחד, אלא אפילו שניים או שלושה, חמקו לעברה בכדי לראות את תגובתה למראהו של הפעוטות בעגלה.

"הם באמת מתוקים, טובי," רוחל'ה נאמנה להחלטתה להיות נאמנה לעצמה, ככל הניתן, וקולה היה רגוע ויציב. "מזל טוב גם לך."

טובי, מי שללא ספק זכתה בתואר הגיסה העדינה והכנה ביותר, הרימה אליה את עיניה וחייכה, ניצוץ של הקלה במבטה. "תודה, רוחל'ה. ברוך השם."

רוחל'ה הייתה משום מה אסירת תודה על היעדר הסיומת הרגילה בסופו של המשפט, אבל חמותה, כך נראה, לא יכלה לתת לדבר כזה לחמוק מהראדר שלה. "בקרוב אצלך, רוחל'ה, בקרוב אצלך," שפכה בנדיבות רבה. "וואו, אני רואה שעוד רגע ייגמרו הקינוחים," היא ספקה את ידיה זו בזו, סוקרת בדאגה את השולחן, "אני הולכת להביא עוד מהמטבח. טובי, תרגישי בנוח, תגידי לי אם את צריכה משהו. רוחל'ה, אני אשמח אם תוכלי לעזור, אולי לפנות קצת מגשים ריקים מהשולחן."

רוחל'ה פזלה לרגע לכיוון בעלה, שנראה שקוע בשיחה עירנית עם אחד מאחיו. "בשמחה," אמרה לבסוף, למרות שהדבר האחרון- האחרון- שהיא הייתה רוצה כעת זה להיות עם חמותה באותו מטבח.

באותו מטבח... בעוד היא אוספת את המגשים הריקים מהשולחן היא הרהרה על כך, ליבה מתכווץ, בדיוק כפי שהתכווץ עשרות פעמים מאז אותה שיחה איומה לפני חצי שנה, שהתרחשה בדיוק במטבח המדובר. שיחה איומה ונוראה, שגרמה ליחסים המעורערים במילא בינה לבין חמותה להתכווץ לגודל של גריר אבק עכור.

שיחת ה"אולי הגיע הזמן לשחרר".

ידה של רוחלה התקשתה לרגע, והמגש שבו היא אוחזת נרעד מעט. עד היום, ואולי יהיה זה כך עד מאה ועשרים שלה, היא לא הצליחה להבין כיצד יכולה אישה לקיים כזו שיחה עם כלתה. כל כלה, על אחת כמה וכמה כזו שמדיי יום ביומו, מזה עשר שנים ארוכות, שופכת את מר ליבה על בדידותה לאביה שבשמיים.

איך היא יכלה אז, מאיפה מצאה את העזות הזו, לבקש ממנה להיפרד מבעלה?

איך?

אבל רגע לפני שהמחשבות מצליחות להשתלט עליה ודמעת זעם אחת מנסה לעלות בעיניה, היא עצרה את עצמה, נשמה עמוק. אף אחד בסלון ההומה לא ראה את מה שעובר על האישה שעורמת כעת את המגשים אחד על השני. רק היא- ובורא העולם- ידעו שגם סחיבה של שמונים מגשים לא שוות ערך לשינוי מאומץ של מחשבה אחת.

אז היא אמרה, אז מה. וזאביק, נדהם, התנער מהדברים האיומים האלו מייד כששמע על כך, ואף טרח לומר זאת לאימו באופן הכי חד וברור. ובכלל... רוחל'ה היא מהבודדות שיודעות שמצבה של חמותה אינו מזהיר כפי שהוא נראה, כפי שהיה פעם. ועצם המחשבה על כך שגם חמותה מתמודדת כעת עם מצב לא קל גורמת לכעס לדעוך, להתפוגג. הרחמנות, כך אומרים, הינה הרוח השקטה שביכולתה גם למוסס הרים גבוהים.

כשהמגשים בידה, ונשימותיה עמוקות וארוכות, בדיוק כפי שהיא מדריכה את תלמידותיה לנהוג במצבי לחץ, היא פנתה למטבח. כן, היא תוכל להתמודד עם שהות עם חמותה באותו חלל שבו התרחשה השיחה ההיא, שהפכה את עולמה למשך שבועות ארוכים ומלאי בכי; כן, היא תצליח להגיב במתינות לכל תרחיש, כן, היא תוכל- -

אלא שמה שהתגלה לעיניה במטבח כאשר נכנסה כלל לא עלה על דעתה כאפשרות. חמותה עמדה שם, נשענת על השיש הלבן, עיניה פעורות, נעוצות ללא ניע במשהו לא ברור על הרצפה, שהיה נסתר מרוחל'ה בשל האי הגדול שהפריד ביניהן. המראה של חמותה המשותקת היה קצת מפחיד, ורוחל'ה לא הצליחה לעצור את עצמה מלשאול: "הכל בסדר?"

האישה בחליפה המחויטת כלל לא הרימה אליה את עיניה. היא המשיכה להביט, ללא מצמוץ, על הרצפה. רוחל'ה התקדמה בזהירות קדימה, חוששת מעט מכל הסיטואציה, ומספר פסיעות גילו לה בדיוק מהו הדבר שגרם לחמותה להגיב בצורה כזו.

ספל. ספל קפה, בצבע ירוק-אפרפר. מרוסק לרסיסים.

רוחל'ה הרימה את עיניה חזרה לחמותה. היא הבינה מיד. הבדיקות, התוצאות המרטיטות. הכל היה מגולם באותו ספל מרוסק.

הבינה, ולא ידעה מה ניתן לומר.

שתיקה ארוכה השתררה במטבח רחב הידיים, כשלאחריה נשמע קולה של חמותה, רועד מעט. "זה לא אמור היה להיות ככה," אמרה. "זה לא היה אמור להיות כל כך מהר."

היה משהו מפחיד בלשמוע את האישה החזקה הזו נשברת, אבל לא הייתה זו הסיבה היחידה שרוחל'ה לא ידעה כיצד להגיב. ובעוד היא תוהה האם תצליח להסתיר את העובדה שהיא כבר יודעת הכל, חמותה הקדימה אותה, מרימה אליה בחדות את עיניה הגדולות, הפקוחות לרווחה. "אני יודעת שזאביק אמר לך. אני יודעת בכל נושא שאני מדברת איתו הוא חושב שאת והוא זה אותו דבר," משהו בנימה היה מלגלג מעט, מושחז, אבל המילים איבדו מחדותן בשל מצמוץ מהיר, חסר יציבות, שבא אחריהן. "אבל זה לא משנה כבר כלום. גם אם אני לא אגיד שום דבר, כולם כבר ידעו הכל... האלציימהר... הוא מתקדם מהר מדיי."

המטבח היה גדול פתאום, גדול מדיי, והמגשים- רק עתה רוחל'ה שמה לב שהם עדיין מונחים בידיה. וכל הכלים המנטליים שאספה לעצמה במשך השנים כאישה ללא ילדים בין אימהות מאושרות, וכל המונחים שרכשה ולימדה כיועצת מוסמכת ורבת נסיון, הכל איכשהוא התעופף לו מחלון המטבח, מותיר אותה מופתעת וחסרת אונים למול השיתוף השבור והפתוח של חמותה.

ובאיזושהיא פינה נבוכה בליבה תהתה גם רוחל'ה למה, בכלל, בוחרת חמותה לשתף אותה כך. רק מכיוון שבדיוק עברה כאן? או בגלל שחמותה יודעת שהיא לא פטפטנית? או אולי מכיוון שמערכת היחסים שלהן היא כזו שבמילא לא משנה מה ייאמר?

ועל אף שהתשובה לא הייתה ברורה לה, היא חשה שהתגובה היחידה שהיא יכולה להגיב לכאב שנחשף בפניה היא פשוט להיות נוכחת. פשוט להיות. וכשהניחה בזהירות את המגשים על השיש, הבחינה לראשונה בידה הרועדת מעט של חמותה על המשטח הלבן האלגנטי, היפיפה, שסדקים שחורים נחרצו בו לכל אורכו. והרחמנות, שכל כך התאמצה להביא לליבה אך לפני מספר רגעים בסלון, שטפה אותה כעת בגלים.

"זה קורה לפעמים," היא אמרה, "זה לא אומר..."

"זה כן אומר," חמותה לא הייתה מוכנה לשמוע ניחומי סרק, "זה כן אומר. אמרו לי שזה ייקח כמה שנים. אבל כבר כמה פעמים, רק השבוע... שדברים נופלים לי מהידיים. שבוע שעבר, השארתי שתי שקיות בסופר.." היד הרועדת עלתה כעת לפניה של האישה בעלת התווים החדים, ועיניה נעצמו בחוזקה, כאילו ניסתה להשתלט על עצמה.

רוחל'ה הייתה יכולה רק לדמיין את הפחד שתוקף אדם שיודע שלאט לאט הוא עומד לאבד את זכרונו, את יכולת חשיבתו, ובסופו של דבר, את דעתו. שמהשכחה של הדברים הקטנים בסופרמרקט, הוא מגיע למצב שבו הוא שוכח איך קוראים לנכדיו, ולאחר מכן, רחמנא לצלן, הוא מגיע למצב שבו הוא שוכח לעשות את המטלות הבסיסיות כמו לאכול ולנוע... הפחד שאנשים אחרים יצטרכו לסעוד אותו, לטפל בו כמו תינוק קטן, שהולך ומתנוון, כשכולם סביבו נאנחים לגודל הטרגדיה, ואילו הוא היחיד שכבר אינו מבין דבר...

מישהו אמר ככל הנראה בדיחה בסלון, שכן קולות צחוק רמים עלו משם, חודרים באופן זר לדממה שהשתררה במטבח. ואז חמותה פקחה את עיניה, מביטה בה במבט תכול וצלול. "בקצב הזה," חיוך קטן, מר, עלה על שפתיה הדקות, "ביום ההולדת הבא שלי כולם יחגגו. ואני אהיה שם באמצע, ולא אבין על מה כל המהומה."

עיניה של רוחל'ה הישירו את מבטן חזרה לעיניים הצלולות והחדות, ומה שראתה בהן, הניגוד של האלגנטיות העקשנית למול הנפש המפוחדת, גרם לשכבה דקה של דמע לעלות בין עפעפיה. אבל כשחמותה הסבה את מבטה ממנה, מסרבת להיות עדה לרחמים, נעלמו הדמעות, ובמקומן, עמוק בליבה של רוחל'ה, פשטה תחושה של כאב.

היא כאבה על חמותה. היא כאבה על המציאות הזו, שלא ניתנת לנחמה או לשינוי. והכאב, הכאב היה כל כך מוכר, קהה, ופושט ועצוב.

"את יודעת," היא אמרה, "לפני עשר שנים, כשהתחלנו לראות רופאים, והתחלתי להבין שיש לי קושי בלהביא ילדים, כל כך פחדתי מזה. פחדתי שלכולן יהיו ילדים, ולי לא. פחדתי שאני אחזור לבית ריק. שלא יהיה לי למי לחייך ועם מי לשחק. פחדתי שאני... שאני אהיה לבד."

חמותה לא הישירה את מבטה אליה, ואיכשהוא, זכרון השיחה שהתקיימה בדיוק במקום הזה, רק לפני מספר חודשים, עלה כמו באוב באוויר. אבל נדמה היה שקולה העצוב והיציב של רוחלה גרם לו להתמוסס.

"וזה מה שבסופו של דבר קרה. אני לבד. אבל אם תשאלי אותי על מה אני הכי מתחרטת בעשר שנים האלו, אני אומר לך- אני לא מתחרטת לא על הטיפולים, ולא על התפילות, ולא על האכזבות. אבל אני כל כך מתחרטת על כל הזמן שבזבזתי על פחד."

לאט לאט, העיניים התכולות הורמו לעבר העיניים החומות, ומבטן של שתי הנשים נפגש.

האחת, כח זורם בעיניה. והשניה לרגע מעכלת, מבינה.

היד הצעירה גיששה על השיש הלבן, המבריק, נוגעת באצבעות שכבר הפסיקו לרעוד. מאמצת אותן.

"תמיד ידעתי שהבן שלי בחר בשכל," אמרה חמותה בהומור הדק, הציני, אולם תחתיו, אולי לראשונה, נשמעה נימה אמיתית. "בכל אופן, אנחנו צריכות כבר לצאת."

ידה חומקת מהשיש, והרגע נפוג. אבל רגע לפני שהן חוזרות אל ההמולה, ואל הכאילו ואל המסיכות, אוספות הן שתיהן את שברי הכוס המרוסקת, ביחד.







-
 
נערך לאחרונה ב:

שמואל י

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
ערב טוב לכם, למה אתם מתרימים?

אה, זה אתם מפרוג. ברוכים הבאים, תזיזו את הקניות ותכנסו, לא להתבייש.
אתם מוזמנים למזוג לעצמכם קולה מהמטבח-זהירות מהספל השבור- ולהתיישב במקום בו אתם רוצים, אני לא שופט. כלומר, לא שופט את זה.

אז כמה מילים לפני שנגיע לזוכים.אל דאגה, אתם לא תמתינו הרבה זמן.

תודה לכל המשתתפים, כל הסיפורים היו מעולים ואני שמח שזכיתי לקרוא אותם.

התוצאות היו צמודות ביותר.
כדי להחליט, התמקדתי בדומיננטיות של הפרטים הקטנים בתור מניע נסתר לעלילה.
אז שניגש לזוכים לפני שנתקרר?

אז במקום השלישי והמכובד קבלו את:
@מסוגל

סיפור מעולה, שנון וחד, והפאנץ' בסוף בהחלט מסכם את האתגר.

הנקודה שהכי אהבתי היא שלמרות שתכלס לא שינית כלום מהסיפור המקורי, רגישות למזג האוויר מצד הזאב, ומבט אחד גועלי פלוס גיחוך מצדה של הילדה, הפכו את הנבל למעורר רחמים ואת הדמות הפסיבית לאחת ששולטת במצב.

לאות הוקרה יוענק לך בית דמיוני בקצה היער.

במקום השני והמכובד קבלו את:
@ifatrosh

סיפור שנראה פשוט: שלושה נערים זרוקים וזוג הורים מתוסכלים. אבל בואו נראה מה עוד יש לנו פה.
יש לנו שני נערים על ספה ומזרון, ואחד על הרצפה. אנחנו צריכים לנחש מי זה.

יש לנו נער מארח ושניים מתארחים. הם שמחים ביחד. הוא רק מבואס שהוא הפסיד, ולא רוצה לשחק כל כך, וכשהוא מתרצה לבסוף, הוא תוחב לאוזן אוזניית בלוטוס.

יש לנו סיפור רקע שלם על האבא, בכמה מילים בודדות: חברת אבטחה, אקדח בכספת, קימה לנץ. הוא רק עבר לרגע במטבח, אבל אנחנו כבר מכירים אותו, אבל זה לא הכל.

הסיפור היה יכול להיגמר כשהאבא נאנח, אבל הוא נגמר רק אחרי שהאבא כיבה את האור והדליק את המזגן. פתאום אנחנו מבינים את הדילמה של האבא, ומסתבר שהיא מקבילה למעשים של בנו.
לפתע, המניעים של כולם, אפילו המסר של הסיפור, שונה לגמרי.
לא מדובר פה על נוער נושר, מדובר פה על נטייה לרצות אנשים אהובים.

לאות הוקרה ישלח אליך סנו או פלסטשן, הדבר הזה של הצעירים, דמיוני כמובן.

ובמקום הראשון קבלו את:
@R.E.Y
שבתוך סצנה מוכרת וסתמית על אב שנקרע בין הסבל שלו לתפקידו כאבא תומך, ומבעד לקישוטים החביבים וההומורסטים של אבא, חשף לנו עלילה נסתרת שלימה על הילדה.

המעבר בין ילדה שלא תרמז על רצונה ללכת, לילדה שקוראת בקול לאביה באולם מלא אנשים,נעזר בכל כך הרבה תיאורים קטנים, ועשוי בצורה כל כך עדינה שרק בקריאה האחרונה הבחנתי בכל הפרטים.

@R.E.Y האתגר הבא שלך. בהצלחה!
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה