הבטריה של המחשב שלי מבולבלת...

בעילום שם

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מזה תקופה ארוכה שהסוללה של המחשב נייד שלי [hp 240 g7] עושה בעיות, ואינה נטענת כשהמחשב דלוק אלא רק כשהוא כבוי [כלומר, המחשב עובד בחיבור לחשמל, אבל הבטריה נשארת ריקה, ובתחילה היא היתה נטענת גם כשהוא דלוק]. אבל לאחרונה הגדילה לעשות, ו'צנחה' בבת אחת מפעילות של כשעתיים פלוס לשעה מינוס.

מישהו יודע מה שורש הבעיה ואם יש משהו לעשות בנידון?

[בעבר היה לי גם מחשב של HP שהיו בו בעיות עם הסוללה, וקניתי חדשה, ואחר זמן קצר גם היא התחילה לעשות בעיות, כך שאני חושש סתם להשקיע בלי תועלת].


תודה רבה מראש לעוזרים
 

מתכנת חובב

משתמש פעיל
שחיקת סוללה היא דבר שקורה עם הזמן
דבר שיכול להאט את שחיקת הסוללה זה הקפדה על אי - טעינת יתר, כלומר, מומלץ לא להטעין מעל 80 אחוז (או 90, אין לזה כלל) ובאופן כללי - אם הבטרייה הגיעה ל 100 אחוז לנתק את המטען
מכיוון שכל התהליך הזה קצת מסורבל רוב ככל חברות המחשבים מציעות כלי שמשגיח על הסוללה ומפסיק את הטעינה כשהסוללה הגיעה לאחוז מסוים של טעינה לפי מה שאתה מגדירים
בנוגע לעובדה שהסוללה לא נטענת כשהמחשב דלוק - זה יכול להיות הגדרות שגויות או אפילו בעיה בדרייברים
או שאולי הבטרייה באמת כן נטענת אבל היא מתרוקנת כל כך מהר (כי היא כבר גמורה) שזה נראה שהיא לא נטענת
עריכה: עכשיו אני רואה שמחשבי hp אפשר להפעיל בביוס אפשרות שנקראת Battery Care Function בלשונית System Configuration
 

בעילום שם

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הנקודה היא שאצלי זה לא נראה תהליך של שחיקה אלא משהו פתאומי. למעשה כבר היה לי בעבר פעמים בודדות שהסוללה התרוקנה במהירות, אבל לאחר איתחול היא חזרה לאיתנה.

לגבי האפשרות בביוס שכתבת, בדקתי אצלי ולא מצאתי אפשרות זו אלא משהו שנקרא battery remaining time מה זה אומר, ומה גורם שינוי הנתון הזה מ-disabled ל- enabled?
 
נערך לאחרונה ב:

מתכנת חובב

משתמש פעיל
לגבי האפשרות בביוס שכתבת, בדקתי אצלי ולא מצאתי אפשרות זו אלא משהו שנקרא battery remaining time מה זה אומר, ומה גורם שינוי הנתון הזה מ-disabled ל- enabled?
קודם כל תנסה להתקין את התוכנה הזאת כדי לבדוק אם זאת בעיה בדרייברים
בכל אופן, באופציה בביוס שכתבת אתה יכול לאפר כיול של הבטרייה - כלומר, שווינדוס ידע בצורה מדויקת יותר כמה נשאר בבטרייה כך שכדאי להפעיל את הפונקציה הזו כי יכול להיות שהיא תפתור את הבעיה
 

בני2

משתמש מקצוען
@בעילום שם לפי מה שאתה מתאר הבעיה בכלל במטען שאין לו מספיק כח כדי להטעין וגם להפעיל, לבדיקה תקח מטען מחבר (כמובן אותו מטען או לפחות אחרי וידוא שהמתחים שווים), ותנסה.
 

מתכנת חובב

משתמש פעיל
@בעילום שם נשמע לי קצת מוזר שזה המקרה וגם אם כן היינו אמורים לשמוע תלונה שהבטרייה מתמלאת לאט גם כשהמחשב מכובה אבל בכל אופן - אפשר לבדוק את זה גם עם מולטימטר (הרבה יותר קל להשיג את זה מאשר מטען זהה)
 

בעילום שם

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בינתיים הבטריה שוב חזרה לאיתנה... וזה בדיוק הבעיה שהבטריה מתבלבלת למשך כמה ימים ומתרוקנת במהירות, ואח"כ חוזרת למצב הראשון.
וחוץ מזה גם מה שהיא לא נטענת רק כשהמחשב כבוי זה דבר מרגיז ולא ברור למה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה