הבו עיצה, רגע לפני פרישה... או שלא?!

הסיפור הוא כזה.

פנה אלי לקוח עם בקשת עריכה מסוימת ומוגדרת. כמה שהתקדמנו העניינים השתנו, גדלו, טפחו ושינו את מראם.

זאת ועוד, שהוא טיפוס מלחיץ. והוא רוצה לגמור מהר, והיידה - להדפיס!
העומק הנדרש לביצוע טוב (ואפילו לא מושלם) של מה שהוא רוצה לא יכול לעמוד בקצב, ושמתי לב שעם הזמן (וההלחצות) האיכות שלי נפגמת...

אני לא שלם עם זה.
זו לא התוצאה שאמורה להיות, ולא מה שאני רוצה לתת.

(תארו לעצמכם שאחרי שסיימתם חלק נכבד אתם מתחילים הגהה, ומגלים שיש מה לשפר ולחדד, וזו לא עריכה לשונית גרידא, זו עריכה תורנית עמוקה מאד! אני לא יכול לפרט, הוא ביקש חיסיון... ואתה לחוץ!)

אני חושב לפרוש מהפרויקט שלו.

מה אומרים ידידי?
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
לא נתתם פרטים כך שקשה לרדת לחקר הדבר:
על פניו נראה שאם תבוא טעות על ידכם כהוראה לרבים- עדיף לפרוש.
אסור לקחת ריזיקות שתכתבו עובדות תורניות שגויות שיזיקו לרבים.

אבל אם זה סתם פרויקט ואתם חוששים לעריכה שאינה תקנית- זו בעיה שלו.
תגידו לו: בקצב הזה אנחנו מוכנים לעשות לך את זה, אבל בלי שתשימו קרדיט שלנו.
פשוט להסביר לו את מה שכתבתם כאן. אם הוא רוצה להמשיך בצורה הזו- בשמחה.
כל עוד הטענות לא יגיעו אליכם. מה אכפת לכם?
 

welcome

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
דעתי האישית, שגם אם החלטת לפרוש, אז לא יקרה כלום אם תנסה להעמיד אותו על מקומו, כמובן אם כבר אין מה להפסיד, והחלטת שבצורת ההתנהלות הזאת אתה בודאי לא ממשיך.

בסופו של דבר, העבודה שלנו היא גם הפרנסה שלנו, ואנו צריכים לקחת אחריות כמה שיותר לא לאבד לקוחות, להתרגל לשמר גם לקוחות 'קשים', לקוח נוח, ברור שזו הברירה הכי טובה, ואיתו הכי קל לעבוד, אך לצורך הצלחתנו והתקדמותנו, ובכדי להגדיל את מעגל הלקוחות, שווה לאמן את עצמנו, ולמצוא את הדרך להתמודד גם עם מי שבמבט ראשון אנו לא מצליחים לעבוד איתו.

זה קורס הקאוצ'ינג האישי הכי טוב שיכול להיות!

תנסה להתקשר אליו, להסביר לו שאתה מוכן להמשיך איתו אך אתה צריך להסביר לו כמה דברים כיצד אמורה להיות מערכת העסקים ביניכם, להציב גבולות, לתמחר מחדש, ואולי, אולי תצליח...

ואם תצליח, שתף אותנו. (וגם אם לא...)
 
תודה על התמיכה (והאימון אישי;)), הערותיכם מועילות ביותר.
גם אני חשבתי על הכיוון, אך רציתי לשמוע מעמיתים למקצוע אם אני 'נורמלי'...

אשמח לתגובות נוספות!

בל"נ אשתף...
 

mgrosss

משתמש צעיר
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
יש בהחלט לקוחות קשים שגורמים לערעור הביטחון העצמי, שמא כדאי להחליף מקצוע... ויש לקוחות נוחים שהכול זורם ובא בקלות. ומה שיפה הוא שאף פעם אי אפשר לדעת כיצד יתנהג הלקוח. ובדרך כלל המציאות הפוכה מהציפיות.
 
אז אני לבד...
ב"ה!

בהצלחה לכולנו!
---
אגב, אני מוכרח להביע את התפעלותי מכך שיושבים כאן אנשי מקצוע על אותה משבצת, ואומן... את בני אומנותו, ואעפ"כ יש כאן עזרה הדדית מ-ד-ה-י-מ-ה!!!

אין כמוכם!
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בעזהי"ת

נכתב ע"י mgrosss;1886905:
יש בהחלט לקוחות קשים שגורמים לערעור הביטחון העצמי, שמא כדאי להחליף מקצוע... ויש לקוחות נוחים שהכול זורם ובא בקלות. ומה שיפה הוא שאף פעם אי אפשר לדעת כיצד יתנהג הלקוח. ובדרך כלל המציאות הפוכה מהציפיות.

הריני להודיעך שכמעט בכל מקצוע, נעבעך, באים במגע עם בני אדם. וכל אחד במדרגתו, יש סוג אנשים שגורם לו חוסר נוחות (ושלא נדבר על זוגיות!). צריך לדעת בבירור מה אני רוצה. אני חושב שאם לא הייתי חייב את הכסף הזה, לא הייתי מתאמץ להשקיע במערכת היחסים שביני לבין אותו לקוח. וכן להפך, וזה מה שלדעתי חשוב יותר: כאשר יהיה לי ברור שאני חייב את הג'וב הזה, אמצא את הכוחות לעשות אותו, והבעיות? נחשוב כבר על איזה פתרון.
 
נכתב ע"י חגי פאהן;1887810:
בעזהי"ת



הריני להודיעך שכמעט בכל מקצוע, נעבעך, באים במגע עם בני אדם. וכל אחד במדרגתו, יש סוג אנשים שגורם לו חוסר נוחות (ושלא נדבר על זוגיות!). צריך לדעת בבירור מה אני רוצה. אני חושב שאם לא הייתי חייב את הכסף הזה, לא הייתי מתאמץ להשקיע במערכת היחסים שביני לבין אותו לקוח. וכן להפך, וזה מה שלדעתי חשוב יותר: כאשר יהיה לי ברור שאני חייב את הג'וב הזה, אמצא את הכוחות לעשות אותו, והבעיות? נחשוב כבר על איזה פתרון.

אכן.
מסכים מאד, רק שלא היתה כוונתי פרישה מהמקצוע המדהים הזה, אלא פרישה מהעבודה עם האדם הזה.
בכל אופן, דפח"ח!
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הקליינט הכי קשה, הוא הלקוח שכלל לא נכנס לחנות.
כך למדוני רבותיי...

ולענייננו, תרשה לי קצת 'להפליק' לך (אם כי מצאתי את ההזדמנות כדי לדבר גם לעצמי קצת...)

התירוצים האלה שאתה מתרץ לעצמך, היו טובים עד לכיתה ד', זהו.
עם תירוצים לא הולכים למכולת.

הלקוח הכי מעצבן בעולם, משלם בסוף. ועם זאת שכולנו זכינו ב"ה לעסוק בעיסוקים שלצד היותם מפרנסים, הם גם מהנים וחווייתיים, בכל זאת יש רגעים שבהם עלינו לזכור את ה'בזיעת אפך תאכל לחם'. כן, עבודה היא לא פיקניק.
להלוך נגד רוחו של כל אחד ואחד, זו ברכה שהתברך בה משה רבנו, וזה מה שעלינו לזכור.
יש אנשים מוזרים, מעצבנים, לוחצים, בעלי דרישות מוגזמות, חפרנים, חסרי טאקט, חסרי אינטליגנציה. כל אלו, כן, בדיוק כל אלו הם הלקוחות שלנו. שעלינו לספק להם שרות, ולהתפרנס מהם.

אז כן, צריך להסביר לו בנועם שאני לא מתפשר על איכות העבודה שלי, צריך לשבת איתו ולהסביר לו הכל, בנעימות ובנחישות, שהעבודה שלי היא מקסימלית ולא פחות.

לפרוש? זה הצעד שאחרי האחרון.

זהו, עד כאן ה'מכות' שלי...
 

תמרים

משתמש פעיל
שמעתי פעם מעורך ותיק, שכך אומר ללקוחותיו:
יש שלושה פרמטרים בעריכה:
מהר, זול וטוב.
אך אי אפשר לקבל את שלושתם יחד, אפשר שניים בלבד -
או מהר וטוב, אך יקר
או מהר וזול, אך לא מקצועי
או זול וטוב, אך לאט.
אולי זה יעזור לך קצת מול הלקוח...
בהצלחה
 
חזק ביותר!

חברה, אני עומד לדבר עימו בעז"ה.
היו עמנו!
עידכונים בקרוב (בל"נ :eek:)...


:rolleyes: עולה בי סקרנות, מה נראה לכם שהוא יחליט?
 
רבויסי!!!

והרי העדכון:
פניתי אליו והבהרתי לו את הקונפליקט שיש לי בעבודה איתו.
השתמשתי במה שכתבתם! יישר כחכם!
והתוצאה היתה, שהוא לא רצה לוותר עלי :eek:, והפנה אותי לענף אחר.
ישתבח שמו!

תודה לכל התומכים והמסייעים, אין כמוכם! :D:D:D
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה