האשכול לאתרים וכלים דיגיטליים ללמידה מרחוק

שמחה כ

משתמש מקצוען
בוודאי יש כאן מורות שמלמדות מרחוק דרך בזום או בדרכים אחרות, אשמח אם תעלו לכאן כל מיני אפשרויות וכלים טכנולוגים שיכולים לסייע ללמידה מרחוק לטובת כולנו
 

שמחה כ

משתמש מקצוען
אני אתחיל...
יש לוח שיתופי שנקרא פאדלט- מצרפת קישור https://he.padlet.com/dashboard
מאד קל ונוח לתפעול, יש כאלה שעורכות בזה את מערכת השעות , או סתם ללוח מודעות שיתופי
אני משתמשת בזה ללוח העשרה - עליתי כל מיני תכנים בנושאים שונים על פי קטגוריות(אתגרי חשיבה, משחקי כפל, מדעים, יצירות) וכל תלמיד יכול להיכנס דרך הקישור ללמוד ולהנות:)
 

ויזוקל

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי

ויזוקל

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
 

יונת123

משתמש מקצוען
אתר חזק ונתחזק למי שמלמדת בממ"ד תורה ונביא
 
שתי אתרים לזום:

מחפשת משהו אינטראקטיבי לזום, לתלמידים יסודי..
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
בגדול- אני בעד להמעיט בפלטפורמות דיגיטליות. זה מבלבל את התלמידים.
פלטפורמה אחת לשיעור סינכרוניים (זום, גוגל מיט, טימס, כיתה מקוונת של המשוב...)
ופלטפורמה אחת לשיעורים א סינכרוניים (מודל, גוגל קלס, קלאס אי...)
שווה ללמוד את הפלטפורמות שמשתמשים בהן לעומק. יש בהן הרבה אופציות שחוסכות מעבר לפלטפורמות אחרות.
אישית אני משתמשת במודל ובזום, אפשר לשאול אותי עליהם בשמחה. (בהמשך אציג פה כמה טיפים לזום)
מעבר לזה- אם רוצים להוסיף פעילות מפלטפורמה אחרת בשיעור אסינכרוני אני ממליצה להוסיף קישור בפלטפורמה הקבועה, או עדיף-להטמיע.
בשיעורים סינכרוניים נסיון שלי עם צירוף של קישור לפלטפורמה אחרת לא היה מוצלח. תמיד היו תלמידות שהסתבכו, וזה עיכב את השיעור.
מה כן אפשר לעשות בזום?
1. פתיחת האפשרות לבנות "לקשקש"- אני משתמשת בזה כדי לאפשר להן למלא טבלה או תרשים, או לצורך יצירת שמש אסוציאציות- אני כותבת את המושג/שאלה במרכז השקופית במצגת, והתלמידות מוסיפות מסביב את דעתן.
אפשר להגדיר שיופיע השם של מי שכתבה כל דבר.
חשוב כשמסיימים לבטל חזרה את האופציה, כדי למנוע שימוש לרעה...
2. חלוקה לחדרים- אפשר לחלק את הכיתה לקבוצות קטנות (חלוקה אקראית, או חלוקה שהמורה יוצרת, לפי רמות או נושאים). המורה יכולה לעבוד בין הקבוצות, והן יכולות גם לקרוא לה. ממליצה מאד בזמן תרגול. הקבוצה קטנה וזה מחייב את כולן להיות שותפות.
3. סקר- רק בזום של משה"ח. אפשרות להקפיץ לבנות שאלה אמריקאית תוך כדי השיעור. ככה למורה יש משוב מיידי על רמת ההבנה. וזה גם מפעיל את התלמידות.
(טיפ- במקום ליצור שאלה שונה לכל שאלה, אני יוצרת שאלה אחת שהתשובות עליה הן א,ב,ג,ד, ומציגה את השאלה במצגת. ככה יש לי שאלה אחת שמתאימה תמיד.)
4. מתן שליטה על העכבר- יש אפשרות לתת לתלמידה מסויימת לשלוט בעכבר של המורה. השתמשתי בזה כשפתחתי פעילות מתוקשבת מפלטפורה אחרת, ונתתי כל פעם לתלמידה אחרת לבצע משימה קצרה.
(מי שרוצה עזרה עם אחד הדברים- מוזמן לשאול בשמחה)

ולמי שעוד לא השתכנע לא להרבות בפלטפורמות (או שרוצה להטמיע אותן בפלטפורמה העיקרית) אני יכולה להמליץ על עוד כמה אתרים:
My TEST BOX - אפשרות ליצור משימות מתוקשבות בקלות.
Nearpod- מצגת עם פעילויות משולבות. אפשר להפעיל בשיעור סינכרוני (לא מומלץ בעיני, כמו שכתבתי קודם), או לתת כמטלה א סינכרונית. בסוף השיעור מקבלים דוח על הפעילות של כל תלמיד.
genially- אתר ליצירת מצגות אינטרקטיביות. ניתן להטמיע בפלטפורמות אחרות.
וגם במאמר הזה יש רעיונות לכמה דברים-
 
נערך לאחרונה ב:

יונת123

משתמש מקצוען
1. פתיחת האפשרות לבנות "לקשקש"- אני משתמשת בזה כדי לאפשר להן למלא טבלה או תרשים, או לצורך יצירת שמש אסוציאציות- אני כותבת את המושג/שאלה במרכז השקופית במצגת, והתלמידות מוסיפות מסביב את דעתן.
אפשר להגדיר שיופיע השם של מי שכתבה כל דבר.
חשוב כשמסיימים לבטל חזרה את האופציה, כדי למנוע שימוש לרעה...
איך עושים את זה?
ואגב, אצלי הן מקשקשות הרבה בלי שאדע מי זו
פעם פרסמו אצלינו איך מונעים מהן לקשקש (לדעתי זה כשהן נכנסות מפלאפון) עשיתי את זה אבל זה היה לפני סוכות ואני כבר לא זוכרת...
אפשר לחלק את הכיתה לקבוצות קטנות
הבנתי שמשרד החינוך אוסר... תבררו

תודה על הפירוט!
 

יונת123

משתמש מקצוען
מחולל כתב סתרים
קל פשוט ומגוון!
 
איך חוסמים את הקשקושים של התלמידים??? אני עוד לא בשלב ללתת להם לפתוח;).... משהו אולי יודע???

ולגבי פלטפורמות למידה, זה לא משהו יותר בית ספרי?? אצלינו למשל כל הכיתות משתמשות ב365 והכל אני מעלה לשם, גם קישורים לזום לדוגמא... הלוואי והייתי יכולה להשתמש בפלטפורמה אחרת כי יש טובות יותר.....
 
נערך לאחרונה ב:

שמחה כ

משתמש מקצוען
שתי אתרים לזום:

מחפשת משהו אינטראקטיבי לזום, לתלמידים יסודי..
בל"נ אצרף לכם מחר הרבה כמה משחקים שיש לי
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
איך חוסמים את הקשקושים של התלמידים??? אני עוד לא בשלב ללתת להם לפתוח;).... משהו אולי יודע???
לפני הפגישה, בהגדרות, צריך לחפש את המילה Annotation, ולסמן V ליד Only the user who is sharing can annotate
1603139416007.png

במהלך הפגישה ניתן לשנות את זה בזמן שיתוף מסך, לוחצים על 3 הנקודות שבצד ימין של הסרגל העליון, ובתפריט שנפתח בוחרים enable annotation for others כדי לאפשר קשקוש, או disable annotation for others כדי לחסום.
בכל מקרה ממליצה לבחור ב show names of annotators כדי לראות מי כתב מה.
לגבי פלטפורמות למידה, זה לא משהו יותר בית ספרי?? אצלינו למשל כל הכיתות משתמשות ב365 והכל אני מעלה לשם, גם קישורים לזום לדוגמא... הלוואי והייתי יכולה להשתמש בפלטפורמה אחרת כי יש טובות יותר.....
זה אכן בד"כ החלטה בית ספרית. ההמלצה שלי היא קודם כל ללמוד לעומק מה הפלטפורמה מציעה, לפני שעוברים לפלטפורמות נוספות.
 

יונת123

משתמש מקצוען
יש כאן משהו/י שעובד בקלאסרום והוא בנטפרי?
נפתחים לכם קבצים שהתלמידים מגישים?
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה