ב. אפשר לפרש שליט"א גם אחרי [למשל ש'רוחו ל'עולם י'נחל ט'ובה א'מן] גם אם זה לא הפירוש המקובל
וכן את הר"ת ז"ל - ז'אל ל'עבן...
ב. אפשר לפרש שליט"א גם אחרי [למשל ש'רוחו ל'עולם י'נחל ט'ובה א'מן] גם אם זה לא הפירוש המקובל
יש מחברים (דווקא תימנים, יידיש לא בדיוק שפת אמם...) שכותבים על אנשים חיים "ז"ל" - ר"ת ז'כור ל'טוב.וכן את הר"ת ז"ל - ז'אל ל'עבן...
למה רק זכור לטוב, אפשר גם זכור לברכה, או זכרונו לברכה. אז מה אם הוא עדיין חי.....יש מחברים (דווקא תימנים, יידיש לא בדיוק שפת אמם...) שכותבים על אנשים חיים "ז"ל" - ר"ת ז'כור ל'טוב.
(שמעתי מהרב יצחק רצאבי שליט"א)
א. שלא בכוונת ציניות אומר, שהסיכוי שספר [ממוצע] שנכתב כיום יהיה פופולרי בעוד מאות שנים שווה לסיכוי שכל אותם 'שליט"ות' יחיו עד אז, ואף פחות מכן שכן אנו מאמינים ומתפללים שבמהרה יבולע המוות לנצח.הרי בהדפסת ספר או אפילו קונטרס, איננו מתכוונים לכך שהוא ישמש רק בשנה או חמש הקרובים, אלא שגם בעוד מאה שנה, צאצאי צאצאינו יזכו ללמוד ולהחכים מספר קדוש זה.
במהרש"א כתוב שהאיחול "זכרונו לברכה" מתאים גם לאדם חי !יש מחברים (דווקא תימנים, יידיש לא בדיוק שפת אמם...) שכותבים על אנשים חיים "ז"ל" - ר"ת ז'כור ל'טוב.
(שמעתי מהרב יצחק רצאבי שליט"א)
איפה?במהרש"א כתוב שהאיחול "זכרונו לברכה" מתאים גם לאדם חי !
בפרק קמא, על הגמ' (לא: ) שעל אביו שנפטר אומר זכרונו לברכה לחיי העולם הבא, מסביר המהרש"א (חידושי אגדות) שהמלים "לחיי העולם הבא" הן המיוחדות ל"נפטרות" של אביו, אבל המלים "זכרונו לברכה" שייכים גם לחיים.איפה?
כמה מציק לי היום ספרים מלפני לא הרבה זמן, בהם מוזכר מרן הקה"י שליט"א, או הגרנ"ק שליט"א וכדומה. וכי לא ידע הכותב שהם לא יחיו לנצח.
כמו כן כמה לא הגיוני לכתוב הנצחת 'לרפואת מו"ר הגרצציע"ר בן מרן הגרשגדי"ח בתושח"י'....
אם היו קוראים לי @תא חזי איך הייתי אמור להכנס בך עכשיו על הקלילות והליצנות, בבדיחות כותבים ספרים?....ותו, לשיטת כת"ר, הא גופא קשיא על עצם כתיבת ופרסום הספר (כל ספר שהוא), ושילוב לשונות גוף ראשון בו. הלא המחבר בסופו של דבר ככה"נ אחרי 120 ילך בדרך כל הארץ, איך ייתכן שהוא יכתוב ספר ויכתוב בו איזה לשונות שמשמע שהוא היה חי בעבר...?!!
ואל תשיבני די"ל דשייך חיבור ספרים גם על ידי השבעת קולמוס או השגה רוחנית של נשמות נפטרים, וא"כ הגדר דכתיבת ספר אינו מושתת על כך שהמחבר בחיים חיותו, דהא קי"ל לא בשמים היא, ואף אי נימא דברי קבלה וחסידות, ולא הלכה - בסופו של דבר אלו מקרים נדירים ואי אפשר להשליך אותם מצדיק רם-המעלה אחד, על אחרים. לכן, לפי האמור לעיל, ובצירוף פלפל'ת כל שהיא, נראה לענ"ד לומר שח"ו לכתוב ספרים או קונטרסים או מודעות וכדו', וכ"ש לפרסמם ברבים ה"י, דיש בזה משום דבר שקר בבוא עתו של המחבר, כאילו ח"ו מעיד ע"ע שהוא בחיים כאשר הוא בהיפוכם, וכבר אמרה תורה "מדבר שקר תרחק". ואין אחר האמת כלום.
יש מחברים (דווקא תימנים, יידיש לא בדיוק שפת אמם...) שכותבים על אנשים חיים "ז"ל" - ר"ת ז'כור ל'טוב.
(שמעתי מהרב יצחק רצאבי שליט"א)
פעם יצא לי לדבר עם עורך במגזין חבד"י, שביאר בפני שיש לכתוב על רבם שליט"א, היות ו"צדיקים במיתתם קרויים חיים". והוא הדין לענייננו, אלא שאם כן ראוי לכתוב "אברהם אבינו שליט"א" וצ"ע.
רעיון יפה.לתת אפקט שהציטוט הוא מתקופה שבעל הציטוט היה חי
לא זכיתי להבין מה זה "לתת אפקט", זה נימוס בסיסי - אז הוא היה חי, והיה ראוי לכתוב שליט"א, היום הוא נפטר - כותבים זצ"ל כי ככה נהוג. לא מוחקים (במיוחד לא כשמדובר בעריכה שאינה על ידי המחבר עצמו, לדוגמה יביע אומר י"א, יחוה דעת ז', וכן הלאה).דהיינו לתת אפקט שהציטוט הוא מתקופה שבעל הציטוט היה חי וכרגע שאנו מעתיקים הוא לא בין החיים
"מיתוג ותווית" כלומר?הוא ודאי לא כתב 'שליט"א' כמיתוג וכתווית למצוטט
כוונתי לתת את ההדגשה לכך ואמיתות הדבר שהאימרה היא מצוטטת ואכן לזה התכוונתי שלא מוחקים את ה"שליט"א" אלא כותבים שליט"א (זצ"ל) וכמובן זה נותן את אמיתות הדבר שמדובר במחבר שנפטר שלא יצור בלבול בין שני מחברים שאחד מהם בין החייםלא זכיתי להבין מה זה "לתת אפקט", זה נימוס בסיסי - אז הוא היה חי, והיה ראוי לכתוב שליט"א, היום הוא נפטר - כותבים זצ"ל כי ככה נהוג. לא מוחקים (במיוחד לא כשמדובר בעריכה שאינה על ידי המחבר עצמו, לדוגמה יביע אומר י"א, יחוה דעת ז', וכן הלאה).
יפהכוונתי לתת את ההדגשה לכך ואמיתות הדבר שהאימרה היא מצוטטת ואכן לזה התכוונתי שלא מוחקים את ה"שליט"א" אלא כותבים שליט"א (זצ"ל) וכמובן זה נותן את אמיתות הדבר שמדובר במחבר שנפטר שלא יצור בלבול בין שני מחברים שאחד מהם בין החיים
ואתן דוגמא: אם מישהו בן דורו של הר' יעקב חיים סופר היה כותב משהו בשם פוסק שהביא את ר' חיים פלאג'י בספרו "כף החיים" וודאי שיכתוב כלשון הזה (לצורך העניין): ותחזינה עיני למחבר פלוני שהביא דעת הרב "כף החיים שליט"א (זצ"ל) ... כדי להבדיל בין כף החיים סופר לבין כף החיים פלאג'י (למרות שבדרך כלל כדי להבדיל בין השניים כותבים כף החיים פלאג'י וכף החיים סופר וכו' ולא חסר דוגמאות וזה מה שהתכוונתי אפקט היינו "הדגש"
?עוד נקודה למחשבה: בדרך כלל ספר שיש לו ביקוש יוצא בכמה מהדורות ואם חלילה יפטר הרב יוסיפו במהדורה הבאה זצ"ל ואם לא יהיה לזה ביקוש ממילא לא יקראו בזה...
!חוץ מזה מי אמר שהוא חייב למות... היו אנשים שחיו כמה מאות שנים... והגם שהיום אין זה שכיח מכל מקום מן הראוי יותר לקוות שיחיה עד ביאת משיח
כיום גם ספר שאין לו ביקוש, עתיד שיצוטט על ידי המחפשים במאגרים התורניים [אגב: מי שרוצה שספרו יופיע במאגרים בצורה מובלטת, יכול לקרוא את שמו אב בגדולה, או כל שם אחר שאותיותיו הם עד 'אב בחכמה' המופיע ראשונה במלכות אוצר החכמה ואוצרות התורה].עוד נקודה למחשבה: בדרך כלל ספר שיש לו ביקוש יוצא בכמה מהדורות ואם חלילה יפטר הרב יוסיפו במהדורה הבאה זצ"ל ואם לא יהיה לזה ביקוש ממילא לא יקראו בזה...
זה לא עובד...כיום גם ספר שאין לו ביקוש, עתיד שיצוטט על ידי המחפשים במאגרים התורניים [אגב: מי שרוצה שספרו יופיע במאגרים בצורה מובלטת, יכול לקרוא את שמו אב בגדולה, או כל שם אחר שאותיותיו הם עד 'אב בחכמה' המופיע ראשונה במלכות אוצר החכמה ואוצרות התורה].
מעניין באמת לשמוע מקהילת קודש עריכה תורנית אם מישהו מצטט מספרים בני דורנו ממחברים אלמוניים [וחשובים, אבל עדיין אלמוניים...] רק בגלל שהמחשב הביא לו מהם, או שהוא מעדיף שגם כלל הקוראים יראו ספר שמצטלצל להם טוב...כיום גם ספר שאין לו ביקוש, עתיד שיצוטט על ידי המחפשים במאגרים התורניים [אגב: מי שרוצה שספרו יופיע במאגרים בצורה מובלטת, יכול לקרוא את שמו אב בגדולה, או כל שם אחר שאותיותיו הם עד 'אב בחכמה' המופיע ראשונה במלכות אוצר החכמה ואוצרות התורה].
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ב'
ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ: