מידע שימושי האם יש חיידרים שיש בהם שיעורי בית קבועים?

רבקה ק.

משתמש פעיל
רוצה לברר כמה דברים לגבי פרקטיקות של חיידרים והאם זה נפוץ או רק אצלנו:

1. אין לעולם שיעורי בית.
הרבה פעמים הילד משתעמם או סתם משחק ב'שטויות'
וההרגשה שלי שאם היתה לו מחויבות אפילו מינימלית זה היה ממלא אותו מאוד.
כששאלתי את המלמד הוא אמר שבאף ת"ת אין שיעורי בית. האומנם?

דבר שני שהטריד אותי - ספוילר; מי שנגעל בקלות שלא יפתח:
הילד סיפר לאחרונה שאחד הילדים ירק על הרצפה, הרבה אמר לו להרים עם יד חשופה ללא מטלית.
גם כאן הוא אמר שככה הם לומדים לקח, לא רואה בזה משהו בעייתי ומקובל בהרבה מקומות שמי שמלכלך שלא יצפה לקבל נייר טואלט אלא ש''ירגיש את מה שעשה''
האם מישהו מכיר את ה'פרקטיקה'?

שאלה שלישית: האם יש נוהל שמכיתה מסוימת אין ילקוטים,
אלא או שמביאים ביום הראשון שקית עם כל החומר ומשאירים בכיתה או שבאים עם תיקים בעלי ידיות כמו בחורים?

תודה רבה
 

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
1. יש שיעורי בית רק בכיתות הנמוכות. בכיתות גבוהות יותר הם חוזרים מאוחר וצריכים לנשום...
2. ילד מסוגל ללמוד לקח גם בלי להיגעל, ואיך בכלל אוספים את זה?
3.כן, בכיתה ה' -ו' בערך.
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
לא ידוע לי שיש שיעורי בית בת"ת
לגבי הנוהל של הילקוטים אכן זה קיים, לדעתי חכם מאוד אין סיבה סתם לשבור את הגב.
 

בבושקלה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
תלוי מגזרית לכאורה.

אצלינו אין ש"ב, וב"ה שכך, הילדים לומדים גם ככה שעות, עוד לחזור הביתה לש"ב??? איך? מתי?
הם לא זקוקים לנשימה? לארוחה? לשיחה עם ההורים? למשחק חופשי? לקריאת ספר?

אצלינו אין ילקוטים כלל!! בתחילת שנה כל ילד מביא את הספרים בשקית, מניח במדף אישי לו ומחזיר בסוף שנה. כאמור, אין ש"ב.

לגבי עונשים- לא נעים, אבל בת"ת אין פיקוח נורמלי ושומעים על הכל. כל עוד אין אלימות זה בסדר.....
 

ליבה ארזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
אצלינו אין ילקוטים כלל, רק בכיתה א' אומרים להביא תיקיה קטנה כי לעיתים רחוקות מחזירים הביתה ומראים להורים את החוברות עבודה, ביתר הזמן נשאר בכיתה. יתר הכיתות אין בכלל ילקוטים.
וכמובן שגם אין ש"ב.
 

elibeli

משתמש מקצוען
אצלינו
אין ילקוטים. (בכיתות הנמוכות יש)
אין ש.ב. (בכיתה א' לפעמים שולחים את ספרים עם ההספק לתקופה האחרונה שההורים יעקבו)

עונש מגעיל וצריך טיפול מיידי דרך ההנהלה/ מפקח/רב המנחה את הת"ת.
(מסתייגת לגבי הטיפול במקרה- שאם היו עושים את זה לבן שלי הייתי מטפלת כנ"ל אם לילד אחר מהכיתה לא הייתי מתערבת)

אני חושבת שהסיבה שצריך להתייחס לעונש כזה בחריפות היא בעיקר בגלל שהרבה פעמים זה סימן לדברים נוספים שקורים.
בעייני ילד חייב לנקות מה שלכלך אבל לא צריך השפלה כ"כ גדולה לא יקרה שום דבר אם ירים את זה עם נייר. יותר מזה, אני חושבת שהילד היה עסוק בחוסר נעימות ולא היה פנוי להבין את הבעייתיות שביריקה עצמה.
(חוץ מזה שהרב לא הרוויח כי בצורה כזו הרצפה נשארת מלוכלכת)
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
כשהייתי ילד היו ילקוטים, והיינו נסחבים איתם בחום הבני ברקים ולא מבינים מדוע להחזיר כל יום את מה שמחר נביא,
היום ברוך השם אין ילקוטים [אצל הבנות לצערי כן]
הילדים מביאים שקית עם אוכל וזהו.

אין כמעט שיעורי בית, וחסר להם שיהיה,
הילדים לומדים כל כך הרבה שעות, חובה שישחקו קצת, שישבו לקרוא ספר, שילמדו עם אבא או עם אמא, וסתם שישוחחו עם בני הבית.

ולגבי העונש? כשהייתי ילד היינו חוטפים על זה מימין ומשמאל, ואכן זה לא עונש ראוי,
אבל פחות דרמטי ממקל מטאטא שנשבר על גבו :)
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
הייתי שמחה שיאמצו את השארת הספרים בכיתה- גם לבנות.
בשביל מה להסחב כל בוקר עם כל הספרים? רק במה שיש שיעורי בית.

ואין שיעורי בית בד"כ בחיידרים, וילד שרוצה הולך למתמידים,
וילד שרוצה, נשאר לקרוא בבית או לשחק.
המטרה של שיעורי הבית היא לא להעסיק את הילדים אחהצ,
אלא בשביל להטמיע את החומר, לראות שהילדים הבינו, וחזרה על הנלמד.

תעסוקה בבית זה נושא שלם אחר..

ולגבי היריקה, תלוי אם הרבה ראה שהילד מאמץ את השיטה יותר מדי ומגעיל את כל סביבתו.
צריך לשאול את הרבי על כך.
 

א י ל ה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אצלנו חוזרים ב16:00 החל מכיתה א'.
אין ש.ב הכל עושים בכיתה (8 שעות זה מספיק זמן, לא?)
רק ילד שלא עשה בכיתה לוקח לבית- דבר שקורה אבל ממש בקושי....
 

ש.ב.א

משתמש סופר מקצוען
בת"ת חסידיים שהולכים הביתה לצהריים וחוזרים לת"ת- אין ש"ב בכלל. וגם לא לוקחים ילקוטים.
פעם בתקופה לוקחים את הספרים/ מחברות הביתה למעקב ההורים.
 

.Nathan

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
לעניין השיעורי בית, מעולם לא היו לנו ותמיד ריחמתי על אחיותיי שצריכות לעשות,
יש המון עיסוקים לילדי הת"תים, ומגיע להם להתאוורר קצת אחרי הלימודים במיוחד בכיתות הגבוהות שלומדים עד מאוחר.
יש מתמידים ואבות ובנים ופורמטים נוספים למי שחרוץ ורוצה להמשיך בלימודים לא במסגרת החיידר.

לגבי העונש, מוכר וידוע.. עד היום.
כשאני הייתי בת''ת לפני שנים רבות,
בכיתה מסוימת כל תלמיד שהיה מלכלך בכוונה
לאו דווקא רוק, כל לכלוך החל מבוץ ועד כריך עם גבינה שנפל על הצד המרוח וננטש, היה אוסף ומנגב ביד לדרישת המורה. אין נייר טואלט ואין סמרטוט, ביד.
אני עצמי סבלתי מזה.

ילקוטים אין מכיתות ו' ומעלה. לא חושב שיש נוהג או שזה בתקנון, אולי היה פעם והשתרש,
גם אין תקנון לבוא עם חולצות לבנות בכיתה ח' פשוט כולם יודעים שבאים וזה פאדיחה להיות היוצא מהכלל.
ביננו, זו באמת ילדותי להגיע לבי"ס עם ילקוט - תלמיד שעוד שנה וחצי בישיבה קטנה,
גם אם זה לא ילקוט של פו הדוב. יותר מדי מתכתב עם ילדות יסודי,
אפי' אצל חילונים יש שלב שנגמלים מילקוטים.
 

רבקה ק.

משתמש פעיל
תלוי אם הרבה ראה שהילד מאמץ את השיטה יותר מדי
וזה מתיר לרבה לנהוג כך?..

כל ילד מביא את הספרים בשקית, מניח במדף אישי לו ומחזיר בסוף שנה
ואם הוא רוצה לחזור עם אבא על החומר בבית?
נשמע לי קצת הזוי להשאיר כל השנה את החומר בכיתה.

הילדים לומדים כל כך הרבה שעות, חובה שישחקו קצת, שישבו לקרוא ספר,
לא התכוונתי שיעורי בית מאסיביים, אלא קצת, שימלא אותם לפעמים..
ברור שחובה להותיר זמן לפנאי וכו'
 

element

משתמש מקצוען
א. לא חושבת שיש ת"ת שנותן שיעורי בית
ב. בחיידרים הילדים עלולים להיות מאד מופרעים. הטלת המשמעת הנ"ל שאינה אלימה, בעיני היא בגדר הסביר.
ג. בחסידיים אני חושבת שאין בכלל ילקוטים, בליטאים של ילדי אברכים מכיתות נמוכות ד' ה'. ביתר הת"תים, מכיתות יותר גבוהות.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
בליטאים של ילדי אברכים מכיתות נמוכות ד' ה'. ביתר הת"תים, מכיתות יותר גבוהות.
אצלינו בחיידר יש ילקוטים א-ו, אך מביאים אותם רק בתחילת שנה עם כל הספרים ולוקחים בסוף שנה
ביום יום לא לוקחים ילקוטים, רק שקית עם אוכל
 

element

משתמש מקצוען
אצלינו בחיידר יש ילקוטים א-ו, אך מביאים אותם רק בתחילת שנה עם כל הספרים ולוקחים בסוף שנה
ביום יום לא לוקחים ילקוטים, רק שקית עם אוכל
אם מביאים ילקוט פעם אחת בתחילת השנה ומחזירים פעם אחת בסופה בשביל מה צריך ילקוט?
זה מוצר חד פעמי? קצת חבל על הכסף, לא?
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ואם הוא רוצה לחזור עם אבא על החומר בבית?
בשונה מבנות שלומדות ספרים מיקצועיים רבים,
אצל הבנים רוב הלימוד הוא תורני, ולכן יש את הספרים בבית.
ואת ספרי החולין, אפשר לחזור עם המבחן שקיבל או משהו בסגנון.

אין לימודי חול מורכבים מידי.
 

בבושקלה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
\


ואם הוא רוצה לחזור עם אבא על החומר בבית?
נשמע לי קצת הזוי להשאיר כל השנה את החומר בכיתה.

\
ברור שחוזרים!!!
על לימודי קודש
בד"כ יש בכל בית עוד חומשי, משנית, גמרות
 

.Nathan

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
הרצפה נשארת מלוכלכת
המטרה ללמד לקח. לא לנקות..
ואיך בכלל אוספים את זה?
את לא באמת רוצה תיאור
על לימודי קודש
אני כילד דווקא מאוד התגאיתי להראות להורים גם את המחברות בחשבון ובדקדוק..
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אם מביאים ילקוט פעם אחת בתחילת השנה ומחזירים פעם אחת בסופה בשביל מה צריך ילקוט?
זה מוצר חד פעמי? קצת חבל על הכסף, לא?
לא יודע
זה מה שאני רואה
איך הילדים יקחו את כל הספרים בהתחלה ובסוף ?
הם הרי קונים ספרי לימוד בתחילת שנה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יי כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יי כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

דמות 3D הטובה ביותר • אתגר 133

לוח מודעות

למעלה