חוק המספרים הגדולים: אם אזרוק קובייה אלף פעמים כל אחד מששת המספרים האפשריים יתקבל בערך בשישית מהמקרים, אבל אם אזרוק את הקובייה שש פעמים בלבד יש סיכוי לא רע שמספר אחד מתוך השישה יתקבל פעמיים או אפילו שלוש פעמים ואילו מספר אחר לא יתקבל כלל.
יש לשים לב שהפער בין קבוצות המדגם בדוגמה זו: היא 6 / 1000. המשמעות היא, שככל שהפער בגודל הקבוצות מתעצם כך גדל ההיתכנות לסטייה ולפערים בתוצאות כשבאים להשוותם. לעומת זאת, ככל שקטנים הפערים בגודל הקבוצות כך פחות תקף החוק הנ"ל. (לדוגמה בהשוואה בין 800 ל 1000 זריקות יש פחות סיכוי לכאלו פערים קיצוניים בתוצאות, לעומת בניסוי של 6 מול 1000).
ולענייננו, קבוצות המדגם הם רוב הילדים באותה שכבת גיל. (54,925 ציבור כללי, 23,275 חרדים, 16,600 ממ"ד) לא מדובר בדגימת 300 ילדים חרדים מול 54,000 מהציבור הכללי. במקרה כזה היה ניתן לתלות את התוצאות בסטייה אקראית כפי שקובע 'חוק המספרים הגדולים'. בנוסף לפי כלל זה, היה היתכנות שבקבוצת הממ"ד נראה יותר אחוזים של תת משקל וגובה, שהרי פערי הגודל בין קבוצה זו לחינוך הממלכתי גדול יותר (54,925/16,600) מהפער בין קבוצת החרדים לחינוך הממלכתי. אך באופן עקבי אין זה המצב בממ"ד.
לסיכום, בסיפור שלנו הנתונים ברורים, חד משמעיים, מטרידים ועגומים. ומהווים קריאת השכמה להורים.