האם ב2030 המקומונים החרדיים יפרסמו תמונות נשים

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

rosmarin

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
התגובה הנכונה בעיני, לעיתון פרסומי שנוגד את רוח הבית היא לא להעלות אותו הביתה.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
האם ב-2030 המקומונים החרדיים יפרסמו תמונות של נשים?

שלוש תשובות בדבר:
1. עוד הרבה קודם
2. ב-2030 כבר לא יהיו מקומונים מודפסים
3. מי שמפרסם תמונות של נשים הוא לא מקומון חרדי.



סמייל קורץ עם אגודל מונף
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
חבל להשקיע ולכתוב תגובות באשכול שיחזיק עוד 30 דק' מקסימום
 

soomsum

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;2147249:
שלוש תשובות בדבר:
1. עוד הרבה קודם
2. ב-2030 כבר לא יהיו מקומונים מודפסים
3. מי שמפרסם תמונות של נשים הוא לא מקומון חרדי.
סמייל קורץ עם אגודל מונף

1. מסתבר שאתה צודק.
2. השאלה הייתה על הרעיון , לא על התכלס.
3. השאלה הייתה לא מה נחשב היום לכזה , אלא מה יהיה נחשב אז לחרדי.!!!
 

יוזמתית

משתמש פעיל
אני רואה מחד הקצנה היסטרית וכנגדה, מתירנות בלתי נתפסת שמותירה את האדם על הגבול הדק בין חרדיות לחילוניות: אם פעם היו משתמשים תכופות בביטוי 'מאמין בלב' היום יש הרבה שאפשר להכלילם בתואר 'חילונים בלב'.

אני הגדרתי את זה לעצמי בתור הבירור טרום ביאת משיח.
יש הרבה תהיות, הרבה תבואת שגעון ומאוד קשה להשאר שפויים, מאוזנים, מקפידים על הלכה אך לא דוחים בשם ה'צדיקות' הרבה מצוות בסיסיות ב'בין אדם לחברו'.

צריך הרבה ס"ד כדי לשמור על צלילות המחשבה ולהיצמד לדעת תורה ולוואי שנזכה בקרוב להשראת השכינה...
 

זלפה

משתמש רשום
כולי תקווה שעוד הרבה קודם נזכה לראות את פני המשיח

ובכ"ז:
1. יש הבדל עצום בין 'אינטרנט' לבין פרסום תמונת 'אשה'.
להסתכל בפני אישה- איסור ודאי.
אינטרנט- כלי שאם הוא לא מסונן הוא מביא לידי איסור, (לדוג' להסתכל בפני אישה) ולכן הוא נאסר ע"י גדו"י,
אולם אין מנוס שעד 2030 האינטרנט ישתלט על חיינו, ולכולם יהיה אינטרנט כמו שלכולם יש היום פלאפון.

2. לעולם ישארו העיתונים המודפסים, במיוחד אצל הציבור החרדי, משום שאין אפשרות לקרוא בוריאציות הוירטואליות בשבת וחג.

3. בגדול, בעניני צניעות, רוב העיתונים מקצינים בענינים דקים יתר על מידה בלי כל פרופורציה. (אין שום איסור להסתכל בפני ילדה מאוירת, לדוגמא. וגם מותר לראות איור של בנ"א בלי כיסוי ראש.) והמגמה היום שהעיתונים הולכים ומקצינים אחד יותר מהשני...
 

אקורד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בדיון הזה אפשר בדיוק לראות את כל זרמי היהדות החרדית..
 

soomsum

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י זלפה;2147272:
כולי תקווה שעוד הרבה קודם נזכה לראות את פני המשיח

ובכ"ז:
1. יש הבדל עצום בין 'אינטרנט' לבין פרסום תמונת 'אשה'.
להסתכל בפני אישה- איסור ודאי.

סליחה אבל מאיפה את מביאה את ההלכה הזאת?
יש מצב שתביאי מקור?
זה תקף לכל הגילאים , למשל תמונה של הרבנית קניבסקי זצ"ל גם אסור?
 

זלפה

משתמש רשום
נכתב ע"י סומסומדיה;2147278:
סליחה אבל מאיפה את מביאה את ההלכה הזאת?
יש מצב שתביאי מקור?
זה תקף לכל הגילאים , למשל תמונה של הרבנית קניבסקי זצ"ל גם אסור?
הכוונה כמובן לגברים, ולא לנשים,
אבל נראה לי שאין הבדל בין הרבנית קנייבסקי לשאר הנשים.

אנסה לחפש מקור.
 

שמח לעזור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אני מסתכל על זה כעל פיצול שכל הזמן קורה.
כל X שנים הולך ונהיה שסע בין הציבור החרדי יותר לבין חלקים ממנו שמתדרדרים. התופעה הזאת גורמת לחרדים יותר גם להקצין, עד שנהיה שסע, כל אחד חייב לבחור צד, והמתדרדרים נושרים מהציבור (או נבלעים במגזרים הפחות דתיים עד חילונים או יוצרים מגזר זמני כשמדובר בבירור ענק כמו הטלויזיות בזמנו), מה שמחזיר את הנורמות ההלכתיות ונוצר ציבור מגובש ומאושר. אחרי כמה שנים הציבור המגובש מפתח מקולקלים חדשים ונוצר שוב התפצלות עד קריעה וחוזר חלילה.
בשנים האחרונות הכל יותר מהר והגלגל הזה מסתובב במהירות.


חבל על הדיון אם מותר או אסור. כי זה יצית פה אש בין המגזרים הרבים שממלאים את האתר.
מה שברור הוא שההנהגה של העיתונות החרדית היא ודאי לא בגדר "חסיד שוטה" וממילא כל פתיחות מעבר לה היא לא מגיעה מקדושה יתרה.
 

זלפה

משתמש רשום
מחיפוש קל באינטרנט:

"כתב רבנו יונה בספר הוראה אסור להסתכל באשה פנויה ולינות מיופיה ולא בנשואה ואפילו אינה נאה"

יש לציין שאינני בקיאה בהלכות הללו בדיוק,
יתכן שב'תמונת' אישה מותר להסתכל,
וגם אינני יודעת מה הכוונה 'להסתכל'

(באתר הידברות מפורסמים תמונות נשים, ואני מאמינה שהם מקפידים על ההלכות)
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י שמח לעזור;2147317:
אני מסתכל על זה כעל פיצול שכל הזמן קורה.
כל X שנים הולך ונהיה שסע בין הציבור החרדי יותר לבין חלקים ממנו שמתדרדרים. התופעה הזאת גורמת לחרדים יותר גם להקצין, עד שנהיה שסע, כל אחד חייב לבחור צד, והמתדרדרים נושרים מהציבור, מה שמחזיר את הנורמות ההלכתיות ונוצר ציבור מגובש ומאושר. אחרי כמה שנים הציבור המגובש מפתח מקולקלים חדשים ונוצר שוב התפצלות עד קריעה וחוזר חלילה.
בשנים האחרונות הכל יותר מהר והגלגל הזה מסתובב במהירות.

הדבר שצריך להדגיש הוא, שבשמים לא מחפשים "חרדי טוב" אלא "יהודי טוב" ואידך זיל גמור.
 

זלפה

משתמש רשום
נכתב ע"י שמח לעזור;2147317:
חבל על הדיון אם מותר או אסור. כי זה יצית פה אש בין המגזרים הרבים שממלאים את האתר.
מה שברור הוא שההנהגה של העיתונות החרדית היא ודאי לא בגדר "חסיד שוטה" וממילא כל פתיחות מעבר לה היא לא מגיעה מקדושה יתרה.

מהיכרות קרובה עם ועדי ביקורות העיתונים למיניהם,
אולי כבודו יוכל להסביר לי:
למה אסור לראות בנים עם שרוול קצר?
למה אסור לראות פני אדם (גם מצויר) בלי כיפה?
ועוד ועוד
 

מתנאל

משתמש רשום
נכתב ע"י א ב;2147239:
מענין שאני חשבתי אם בשנת תש"צ יפסיקו לרשום את שם הכלה במודעות אירוסים ובהזמנות..
בס"ד

בהזמנה לחתונה של הגרי"ש אלישיב זצ"ל
היה רשום את שם אמו ואת שם החותנת, ולא היה כתוב "ורעייתו"
 

soomsum

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
בעצם האיסור הוא "להסתכל על אישה להינות מיופייה"
אין איסור לראות אישה, יש איסור להסתכל על היופי שלה, הוי אומר שאם אנו מצליחים להשיג תמונה של אישה שברור לנו , שאף אחד לא יסתכל על היופי שלה, (למשל זקנה מאוד) זה אמור להיות מותר ,
רק הבעיה שהגבול הוא מאוד מאוד דק , וכמעט על כל אישה בגילאים של 70- 80 - , יהיה מישהו שיסתכל על יופייה , ויש בעיה שיכשל!!!!
הבעיה ברעיון הזה שלפי מה שאת אומרת , לכאורה כמעט בכל המקצועות, יש נשים והם מתקשרות עם גברים, אז אולי נחשוש שאף גבר לא יראה אישה כי אולי הוא יסתכל על יופייה , אלא מה יש איזשהו גבול אפור , שבמכולת או ב... מותר אבל בעיתון אסור..... !!!!
 

מתנאל

משתמש רשום
נכתב ע"י זלפה;2147318:
מחיפוש קל באינטרנט:

"כתב רבנו יונה בספר הוראה אסור להסתכל באשה פנויה ולינות מיופיה ולא בנשואה ואפילו אינה נאה"

יש לציין שאינני בקיאה בהלכות הללו בדיוק,
יתכן שב'תמונת' אישה מותר להסתכל,
וגם אינני יודעת מה הכוונה 'להסתכל'

(באתר הידברות מפורסמים תמונות נשים, ואני מאמינה שהם מקפידים על ההלכות)

בס"ד

אתר הידברות מיועד לציבור החילוני

לגבי הסתכלות בתמונת אשה - ברור שאם היא לא צנועה אסור להסתכל
לגבי אשה צנועה - ראייה בעלמא מותרת, כלומר שאם אדם קונה בחנות והמוכרת היא אשה צנועה הוא לא חייב לסובב את הראש ולהוריד את העיניים - למרות שיש מידת חסידות במי שלא מסתכל כלל - אבל אם הדבר גורם לו להרהורי עברה - אז אסור לו להסתכל אפילו ראייה בעלמא
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ההבדל בין המכולת לעיתון הוא שבעיתון כל המטרה היא שיסתכלו בתמונה (לא משנה מה המטרה).
 

ח פוגל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
זה כמו ההתחממות הגלובלית של כדור הארץ, המביאה את העולם לידי מצבי קיצון.
קרה קיצונית בחורף, חום אימים בקיץ.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  29  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה